Voelen honden een bevalling aankomen?

Discussion in 'De bevalling' started by Elsa86, Oct 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Wij hebben een Golden Retriever teef van bijna 4 jaar.

Normaal gesproken moet ze niet zo veel van mij weten. Komt ook nooit zomaar bij mij (ook in het begin van de zwangerschap niet).

Maar net kwam ze zomaar bij mij, legde eerst een poot op mijn arm en ging daarna half op mijn schoot liggen. Ook snuffelde ze aan mijn buik.

Voelen honden het aan als een bevalling gaat beginnen? Ik hoop natuurlijk dat de kleine in ieder geval nog een week blijft zitten.

2. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Geen idee, ik heb er bij mijn hond niets van gemerkt in ieder geval :D

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik weet niet meer of ik ze anders vond toen het net begon..

Maar toen ik echt felle weeën had die ik op moest vangen en op bed lag, lagen ze alledrie bij mij, heel stil naar me te kijken. Dat vind ik nog steeds heel bijzonder. Net alsof ze me steunden.

Ik denk het wel. Zo voelden hun ook aan dat ik zwanger was. En toen ik het de eerste zwangerschap mis ging, wilden ze ineens niks meer van mij weten. Dus ik denk wel dat je hond meer voelt dan wij denken.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn hond niet. Beide keren heb ik niks aan haar gemerkt. Alleen werd ze vlak na de positieve test extreem beschermend. Maar toen ik zou gaan bevallen was de hond gewoon zichzelf.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier voelde de hond het niet aankomen.
    Ben thuis bevallen en de hond heeft geen kik gegeven.
    Terwijl ze wel erg aanhankelijk was tijdens mijn zwangerschap.

6. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female
    Wij hebben een hond. Die normaal veel bij mij wil liggen. Maar op de dag dat mijn vliezen braken wou hij niet meer ban mijn schoot af. Als ik even wou opstaan werd die ook echt boos op mij. Savonds braken mn vliezen na dit alles

7. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik ben ingeleid en de hond was bij mijn ouders waar ze veel komt en als we op vakantie gaan is ze daar ook. Dus echt haar 2e huisje. Mijn moeder vroeg aan mij een paar dagen na de bevalling of de weeen toevallig rond 9 uur waren begonnen. Dit was zo. Onze hond was vanaf dat tijdstip erg onrustig geweest, piepen, janken. En vanaf 16u is ze rustig op haar kussen gaan liggen. 16uur is onze dochter geboren.
    Onze hond wist achteraf nog eerder dan mij dat ik zwanger was (kwam er pas achter na 8,5 week) Ze was al een paar weken super aanhankelijk bij mij. Kon geen stap verzetten in huis zonder de hond. Ook is ze normaal nooit waaks, maar sinds de zwangerschap heel erg.

Share This Page