Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Lieve verloskundigen,

Ik vraag me af hoe het zit met harde buiken. Wanneer kan het geen kwaad en wanneer moet je aan de bel trekken ivm een vroeg geboorte. Ik ben zo bang dat mijn kindje te vroeg komt, omdat ik zo nu en dan gedurende de dag best veel harde buiken heb. Soms wel een paar keer per uur. Het werk wat ik doe is zittend en lichamelijk niet zwaar. Met het huishouden probeer ik me ook niet teveel in te spannen. Heb ook al 2 keer mijn urine laten testen en hier kwam niets uit. Ik wordt tijdens een harde buik best onrustig ivm bovenstaande angst en zeker als ik het een paar keer per uur heb!

Mijn vraag is hoe weet je of het een onschuldige harde buik is (of een teken dat je het rustiger aan moet doen) en hoe weet je of het een wee is en je bij de vk aan de bel moet trekken? Mijn harde buiken doen geen pijn maar soms heb ik per uur wel 4 a 5 keer een harde buik en dan weer een tijdje niet. Heb wel al in de gaten dat het heel soms komt omdat ik gewoon moet plassen, maar bij 5 a 6 in het uur lijkt het me dat dat niet de oorzaak is. Mijn kindje voel ik wel al een paar keer per dag flink schoppen :D

2. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Nog een aanvulling: heb gisteren van half 5 tot 5 om de 5 a 7 minuten harde buiken gehad. Het waren er ong 4. Daarna helemaal geen last meer gehad. Neem aan dat een harde buik alleen een harde buik is als je het aan de buitenkant voelt (dus niet wanneer je buik gespannen aanvoelt als je er op drukt)

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Indien de harde buiken pijnlijk zijn en en 2 uur lang elke 5 min komen dan is dat een reden om aan de bel te trekken. De harde buiken die je beschrijft mogen. De ene keer heb je meer harde buiken dan de andere keer dit kan te maken hebben met drukte, indien je op werkdagen meer harde buiken hebt dan op een vrije dag dan is dat al een bewijs dat het misschien goed is om het aan te doen. 4 harde buiken die a 5-7 min komen zijn geen weeen.

Imke

Deel Deze Pagina