Hoi meiden hebben jullie ook zo last van obsipatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jmm, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ik wel, wordt er gek van dat ik niet gewoon naar de wc kan, zit er soms wel een uur lang!
    Helpie
    Hebben jullie nog tips voor me?

jacqueline

2. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    veel fruit eten veel volkorenbroood en bewegen dat is denk ik het enige vooral pruimen zijn goed :)
    grtjes shiva

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb er ook heel veel last van. Ik drink heel veel water en eet fruit. Of het helpt ik weet het niet :oops: . Het lijkt beter te gaan soms. Ik ben sinds kort namenlijk een waterleut en ik drink veel sap uit de kloeling van de winkel. Coolbest. Helpt bij mij ook.

Pruimen blijkt te helpen net als pruimensiroop. Ik gebruik het niet dus ik weet het niet.
    Ik at zelf heel veel wit brood en ben nu dus vergestapt naar bruin brood. Het liefst zo donker mogenlijk anders krijg ik het niet weg.

Succes meis

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja ik heb er ook last van, ik heb zelf PDS.
    Ik gebruik Volcolon, vezelzakjes.
    Ook omdat ik van de week gewoon al harde buiken had, is het advies om van 1 zakje naar 2 á 3 per dag te gaan.
    Deze zakjes zijn vriendelijk in de zwangerschap, in tegenstelling tot lactulose.

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had het in het begin en nu weer.... :confused:
    Bij mij helpt roosvice laxo wel een beetje,'smorgens
    een glas met lauw/warm water en 's avonds een glas.
    En de rest van de dag veel drinken....houdt het soepel ;)
    Succes!

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    en dat werkt bij mij ook nog steeds niet whahahaha
    dus hier geen oplossing van mijn kant

ik gebruik al jaren vezelzakjes en andere medicijn van de dokter omdat het bij mij chronische is en heb ook nog kronkel in me darm maar die andere medicijn mag ik niet gebruiken dus de vezel alleen helpt hier niet

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ook last van,en ik probeer zo'n beetje alle tips die er zijn,maar niks helpt,helaas.... :SW

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Volgens mij vk moet je goed rechtop op de wc gaan zitten en diep door je neus in ademen en door je mond uitademen. Dit zorgt voor ontspanning in dat gebied en dan moet het makkelijker gaan. Bij mij werkt het wel...

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kan ook pas alleen als ik echte flinke krampen heb, het soort "persdrang" alleen van de andere kant :)
    ALs ik wel t gevoel heb maar geen aandrang lukt het me ook niet.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ook last, eerst de eerste weken en nu ook alweer een aantal weken. Ik heb wel van de vk aangeraden gekregen lactulose te gebruiken, maar daar hoor je dus verschillende dingen over...volgens mij stellen ze dat zo lang mogelijk uit.

Hier werkt een bakje koffie soms het beste :)

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lactulose is opzicht niet erg op t eind maar t kan weeën activeren en je kindje kan evt. in t vruchtwater gaan poepen.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    lactulose siroop heb ik maar nooit meer die rotzooi
    ik heb nog nooit zo buikpijn gehad als toen ik dat spul gebruikte werd er erg ziek van.
    heb dat spul al gekregen in mei en sinds dien niet meer gebruikt ben er zo ziek van geworden qua pijn en alles .
    dus voor mij die rommel niet meer

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik heb er ook last van!
    Heb gisteren kamille thee gekocht en was vanmorgen aan de dunne..
    Maar ja was t in elk geval kwijt, laten we maar zeggen..
    Dat hielp dus wel...roosvicee laxo..vesre sinaasappelsap , en verder de andere tips...baadt t niet schaadt t niet..

14. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    hoi meiden
    Ik heb vannochtend gebeld met de verloskundige , kreeg een zakje
    colon clean mee

Kennen jullie dat ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte hiervan, of het werkt , hoop het ook.
    Want dit is echt niet fijn !
    Evengoed bedankt voor jullie tips, :thumup: ik denk wel dat ik die roosvicee lacto ga halen en misschien ook wel coolbest, want dorst heb ik wel, maar verder..........
    Ik hoop dat het verder beterder gaat, pffffffff :(
    gr jacque

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alle tips hierboven hielpen bij mij: volkoren/vezelrijke producten, veel fruit en groente, voldoende bewegen...

Verder: roosvicee laxo. Hielp erg goed.
    En zorgen dat je gaat zodra je aandrang hebt. Niet rechtop zitten, (dat is als je moeite hebt met plassen), maar juist met ingezakte rug (niet achterover leunen). Dat laatste heb ik van zwangerschapsgym, en helpt erg goed om het er zo uit te laten zakken, :)

O, en als laatste: zo weinig mogelijk suiker of producten met toegevoegde suiker!

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bij mij hielp Roosvicee laxo erg goed!

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn collega zweert bij 2 kiwi's op haar nuchtere maag.

Bij mij helpt eigenlijk niets zo veel. Ik ga morgen ook maar even kijken voor die roosvicee laxo.

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is ook grappig, bij mij zeggen ze op de gym dat je juist helemaal rechtop moet gaan zitten zodat alles goed onder elkaar is zullen we maar zeggen. We hebben het er toevallig gisteren nog even over gehad... Toch maar wiebelen dan ;)

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb er jaren lang last van gehad (als ik geluk had 1x per week) en sinds ik zwanger ben kan ik ineens 2x per dag :confused: ...waar het aan ligt weet ik ook niet...eet nu wel iedere ochtend cruesli zodat ik in ieder geval mn ontbijt krijg..misschien dat dat het wel is ;)

Een tip wat mij erg goed hielp....zorg dat je benen hoger zijn, dus pak gewoon het prullenbakje uit de toilet en zet daar je voeten op....boekje erbij en afwachten 8)
    Ook de thee van zonnatura (niet die voor je stoelgang maar die van ideaal gewicht geloof ik uit mn hoofd...maar weet niet of je deze thee mag drinken tijdens de zwangerschap.

Succes :)

20. Straatje85

Straatje85 Nieuw lid

11 sep 2008
    4
    0
    0
    Verzorgende IG in verpleeghuis
    Zuid-Holland
    Tsja...daar heb ik normaal al veel last van..

Wat bij mij helpt:
    1. Lijnzaad. Kan je gewoon bij de AH kopen. Lekker in de yogurt. (werkt super)
    2. Ontbijtkoek
    3. Rosvicee laxo

Sterkte iedereen! :confused:

Deel Deze Pagina