Mijn bevalling is prima gegaan.... maar toch heb ik er een vervelend probleem aan over gehouden... aambeien.... ik heb er nog steeds last van... ik heb al laxeermiddelen van de dokter gekregen maar nog weinig resultaat... het was laatst zelfs zo erg dat mijn man en ik na een keer vrijen helemaal onder het bloed zaten omdat er een gesprongen was... voelde me daar best stom over... !. Meer mensen die dit hebben? En wat heb je er aan gedaan?
Hier idd ook otrivin en curanol zalf. De eerste dag kreeg ik van de verpleging de tip om even om en om te doen... dus bij de ene toiletgang een gaasje dubbel te doen en dat goed in te sprayen met otrivin, dan tegen de aambei aanleggen. Bij de eerstvolgende toiletgang een gaasje met de zalf aanbrengen op de aambei. Dag 2 moet je heel voorzichtig met je platte vinger tegen de aambei aanduwen... dus als het ware terug duwen. En dan weer sprayen en zalven. Bij mij heeft dit echt prima gewerkt. Helaas waren er bij mij wel heftiger laxeermiddelen nodig om de eerste stoelgang op gang te krijgen.... dinsdag bevallen, pas op vrijdag naar toilet geweest (mbv medicijnen) Mocht je last blijven houden, dan zou je over een maandje of 2 beter eens langs de HA kunnen gaan voor overleg.