Volgens mij begint het te onsteken!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Saartje123, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb een knip en een reeks hechtingen gehad bij de bevalling. Alles genas goed, de kraamverzorgster vond de hechtingen er heel mooi uitzien. Ze wou zelfs weten wie ze had gezet, om haar een pluimpje te geven bij wijze van.

Nooit echt last ervan gehad met plassen of ontlasten. Ze heelden netjes. Op de 6de dag had ik wel een wat trekkerig gevoel van het helen. Dus mochten de 2 knoopjes aan het uiteinde losgeknipt worden. De andere hechtingen zouden binnen 2 weken oplossen, dus ik denk dat dat ook voorbij is.

Maar vandaag tijdens het ontlasten had ik een beetje meegeperst en bloedde ik daar waar de hechtingen gezet werden. Ik was vandaag ook nog eens heel druk. Naarmate de dag vorderde, hoe meer ik last kreeg van de plek. Dus net met een spiegeltje wezen kijken en ik zie dat er een soort van pus zit op de plek waar de hechtingen gezet zijn. We gaan nu helaas het weekend in, dus ik kan geen dokter raadplegen. Dus wou ik het via dit forum vragen.

Weet iemand wat ik in dit geval het beste kan doen, zodat de ontsteking niet erger wordt of weggaat?? Kan deze onsteking kwaad voor mij?

2. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Heb je soda in huis?
    Gewoon even in een teiltje met soda-water gaan zitten, schijnt erg goed te helpen.. Ik moest dat 'preventief' en heb geen last gehad van wat dan ook.
    En ja het prikt best wel op de wond:$ Maar als je er even in zit dan heb je er geen last meer van.

En als het echt een stuk erger word kun je toch zeker wel de verloskundige bellen of anders toch een huisarts?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeker even je verloskundige bellen....tenminste, die van mij had duidelijk gezegd dat als er iets met mij was wat te maken had nog met de bevalling dat ik beter even haar kon bellen. Dan kan ze even kijken en je tips geven of eventueel doorverwijzen naar de HAP

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik moest toen mijn knip ontstoken was 2x per dag in een emmer met badedas gaan zitten van de vk. Ik zou echter toch eerst even de vk of anders de ha bellen ook al is het weekend. Geloof me daar wil je geen open wond en een flinke ontsteking.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor het advies meiden. Ik ga de verloskundige meteen bellen.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Oke ik heb net gebeld. Het advies was inderdaad 3x per dag 3 a 4minuten in een warm badje met soda zitten en zonder ondergoed slapen zodat het een beetje lucht.

Deel Deze Pagina