ik heb niet alles gelezen, geen tijd voor nu. maar wil toch even reageren, heb precies dezelfde situatie gehad. sinds 2014 ben je niet meer automatisch fiscaal partner als je samenwoont. Hier is ook de koop woning volledig van mijn partner, dus waren we geen fiscaal partner, ik had immers geen recht op zijn teruggave wbt de hypotheekrente... vanaf de geboorte van onze kleine zijn we pas fiscaal partner geworden. Voor 2014 waren we dit ook, maar in 2014 niet meer. het zou kunnen dat dit in 2013 al is verandert, dat weet ik zo niet ( en heb geen tijd om dat even op te zoeken) maar jullie zijn vanaf de geboorte fiscaal partner, en dat geld over heel 2015, dus mogelijk moet je dan alles terug betalen. ik zou je toeslagen voor 2015 stop zetten, en dan aan het einde van het jaar bekijken of je nog ergens recht op had...
Jij krijgt nu voor jullie beide zorgtoeslag. Dus als je partner ook nog zorgtoeslag krijgt, dan zal dat terugbetaald moeten worden.
Hier vanaf 1 jan 2015 fiscaal partners. Beide al de toeslagen berekeningen gehad voor 2015 en beide nog recht op zorgtoeslag. Ik wat meer als mijn vriend straks. We zitten in een huurhuis hij heeft ( Sinds kort) oudste zoon erkend en ook onze ongebore dochter is erkend. Wel moet ik erbij zeggen dat het samen wonen voor de wet pas per 1-1 ingaat. Hiervoor had hij eeb ander woonadres. Wij leven zometeen van 1 inkomen verlopig misschien dat het daarom anders is
Wij zijn ook toeslagpartner vanaf 1 jan 2014, omdat onze dochter in november 2014 geboren is. Ik moet ook iets meer dan 800,- terugbetalen over 2014
Bedankt voor alle berichten met jullie ervaringen! Ik ga het voor 2015 stopzetten, geen zin om terug te moeten betalen