Uitslag HSG, gekantelde baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zeeuwsmeisje81, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

13 dec 2010
    261
    0
    0
    Hallo all,

Vandaag mijn HSG onderzoek gehad,
    Beide eileiders zijn toegankelijk !!!

Alleen bleek mijn baarmoeder gekanteld te zijn, Wie heeft hier ervaring mee???

ps; Het onderzoek is pijnlijk, maar heel snel voorbij !!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dit hebben best veel vrouwen. Ik had het bij Justin (nog) niet en bij de tweeling wel.

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat schijnt idd heel normaal te zijn en best vaak voor te komen. Niks om je zorgen om te maken, volgens mij gyn.

4. 3112

3112 Actief lid

15 feb 2010
    217
    20
    18

Hoi,

Wij zijn er laatst na een hysteroscopie achter gekomen dat, dit bij mij ook het geval is. Gyneacoloog kwam met het advies om tijdens de iui de baarmoeder handmatig naar beneden te drukken omdat het wat lastig is doordat het gekanteld zit erbij te komen (kan je het nog volgen?) Verder heb ik begrepen dat dit geen reden kan zijn van het uitblijven an een zwangerschap! Succes!

Groetjes

5. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ik heb gisteren ook een HSG onderzoek gehad. bij mij liep de vloeistof niet door en er volgt dus volgende maand een kijkoperatie. Nou is eigenlijk mijn vraag hoelang je na het onderzoek last van bloedverlies mag houden. Ik dacht vanmorgen dat het ver over was maar vanavond was het weer ineens wat heftiger.

6. zeeuwsmeisje81

13 dec 2010
    261
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie !

Ik heb inmiddels ook het een en ander gegoogled, en lees idd dat een gekantelde baarmoeder geen reden is om niet zwanger te kunnen worden.

Woensdag weer naar de Gyn, ben benieuwd welke stap we nu gaan zetten...

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heel veel vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder. Bij de meeste vrouwen is hij naar achteren gekanteld, die van mij staat naar voren. Dit geeft geen problemen bij het zwanger worden, zwanger blijven of de bevalling.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier ook een HSG gehad, en toen zag de gyn dat mijn baarmoeder wat verder naar achteren gekanteld lag, maar dat zou niks uit moeten maken m.b.t. zwanger worden

Ik ben nog in dezelfde ronde van de HSG zwanger geraakt :D

9. zeeuwsmeisje81

13 dec 2010
    261
    0
    0

Dat is goed nieuws !!!
    Van harte gefeliciteerd !
    Bij mij gaat dat niet lukken, want lig nu ( al een paar dagen ) met de flinke griep op bed....
    volgende ronde nieuwe kansen !!

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Misschien ook nog even leuk om te vermelden dat ik de 2e ronde na mijn HSG zwanger ben geraakt :) En ook ik heb een wat gekantelde baarmoeder.

Beterschap, volgende ronde er lekker voor gaan! ;)

11. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Blijkt geen probleem te zijn. Een vriendin van me kwam daar ook achter, maar was binnen een paar maanden gewoon zwanger!

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Maakt niks uit hoor! En het kan ook veranderen. Bij mijn eerste zwangerschap lag hij gekanteld, maar bij de HSG deze maand was dat juist niet meer te zien. Maar toen ik er naar vroeg zei de gyn ook dat het sowieso niet uitmaakt. :)

13. zeeuwsmeisje81

13 dec 2010
    261
    0
    0

Wat leuk om te lezen !!!!
    Vn harte gefeliciteerd, ik hoop dat je een mooie zwangerschap hebt !!

Ik heb het nu al heel veel gelezen dat vrouwen na een hsg snel inverwaching raken !!
    Dat biedt hoop !!!
    Ik hou jullie op de hoogte !!!

Deel Deze Pagina