veel poepluiers, billen kapot en hele erge krampjes?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke G, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    Hallo,
    sinds een paar dagen heeft Jasmijn ineens elke luier vol(normaal 1 keer per dag) meteen de billen kapot, wat steeds erger word en nu 2 avonden achter elkaar krampjes, ze had ze al een tijd niet meer gehad,maar gisteravond was het wel heel erg heftig, ik had zelf de tranen in de ogen staan. wie weet wat dit betekend?
    bedankt voor jullie reacties alvast

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Is het diarree? Dan kun je wat banaan geven of beschuit met ORS. Hier altijd Bepanthen tegen luieruitslag, nog nooit kapotte billen gehad maar heb hier wel vaker gelezen dat maizena heel erg goed helpt hierbij.

3. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Voor de billetjes is daktozin een supergoede zalf, dan geneest dat heel snel.
    Idd OSR of Gastrolyte laten drinken (of zelfs water is al goed, zolang ze veel vocht blijft binnenkrijgen).

4. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    het is geen diarree, gewoon vast. kleur afhannkelijk van wat ze gegeten heeft.bepanthen ben ik meteen gaan gebruiken maar helpt niet echt.
    ik vroeg me af hoe het toch kan dat ze weer die rotkrampjes heeft!
    kan het zijn dat ze een tandje krijgt?

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    ja dat kan heel goed, dan ruiken de luiers vaak ook zurig en heeft ze soms rode wangen? Charlotte had met 6 maanden haar eerste 2 ondertandjes.

6. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    Chantal, mij is het niet opgevallen dat ze rodere wangen heeft dan normaal. maar ze heeft altijd wel een blosje.
    heb laats nog gevoeld,maar er zat nog niks...
    zal nog eens goed kijken/voelen

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik gebruik zelf infacol bij krampjes (1 pipetje vlak voor het eten/fles). Dit werkt hier echt heel goed. Het is gewoon te koop bij de drogist.

Verder kun je na het billenpoetsen de billen even droog deppen. Ze gaan dan niet met natte billen de luier in, dit helpt ook.

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #8 Sjanienu1, 17 mei 2010
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
    Luieruitslag wordt vernamelijk veroorzaakt door diaree (vandaar waarschijnlijk ook die krampjes).
    Is ze soms met tandjes bezig? Dit kan ook diaree verookzaken namelijk.
    Omdat je kleintje dan zo vaak poept, heeft het direct de kans om in de billetjes te trekken.
    Bij open wondjes helpt maizena super! Als de wondjes dicht zijn Bepanthén gebruiken. Laat haar ook even regelmatig in de blote billetjes liggen, dan kan de huid ademen. Ook even niet teveel lagen kleding aandoen, hoe minder hoe beter. (dit ook voor het ademen).
    Wat ik altijd doe is parfumvrije billendoekjes gebruiken, die bijten niet zo in de huid. Normale billendoekjes schrijnen als een gek. Ik heb hier altijd een pak parfumvrije doekjes in de kast liggen voor 't geval dat.
    Die kun je gewoon in de supermarkt kopen, of die van Huggies (blauw met rode verpakking).
    Dan ben je er binnen een paar dagen vanaf. Ryan heeft dit ook al 2x gehad.
    2 weken geleden zelfs nog. Zo zielig is dat.

9. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    1 tip uit de oude doos wat hier super werkt.
    de billetjes met zalf insmeren (bephanten of sudocreme) en dan een schep maizena in de luier. Het helpt echt heel goed en het is gewoon aardappelzetmeel dus het is puur natuur. Wij zweren erbij

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat zeg ik. Alleen sudocreme werkt hier alleen maar averechts...

11. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

Hallo Janneke,
    Mijn zoontje heeft het rond die leeftijd ook gehad. BIj hem een combinatie van het krijgen van tandjes ( in eerste instantie voelde ik ze ook nog niet), en omdat hij rond die leeftijd wat vaker rechtop zat (kinderstoel bijv) waardoor ze ook een wat moeizamere ontlasting kunnen krijgen en de wisseling van voeding. De uitslag is na het krijgen/doorkomen van de tandjes weer weggegaan. Ik heb door het eten een klein beetje olijfolie gedaan zodat de ontlasting wat gemakkelijker ging.

Deel Deze Pagina