Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en vraag mij het volgende af. Bij de eerste heb ik geen stuwing gehad na de bevalling. Ook zijn mijn borsten minimaal gegroeid tijdens de zwangerschap en zijn ze ook nooit gevoelig geweest in die 9 maand. Ik heb toen, door omstandigheden, geen borstvoeding gegeven. Nu bij de tweede zwangerschap heb ik weer nergens last van. Mijn borsten zijn iets voller, maar nooit gevoelig geweest. Ik wil nu wel proberen om borstvoeding te geven, maar vraag me af hoe het dan zit met stuwing e.d. En ik vraag me af of er überhaupt wel melk uit mijn borsten komt. Iemand die dit herkent?
Ja hoor. Ik heb zowel na mijn vorige zwangerschap als na deze zwangerschap geen enkele stuwing gehad. En ik heb bij mijn eerste 4.5 maand bv gegeven (met een behoorlijke overproductie) en geef nu ook alweer 2,5 maand bv. Dus dat zegt niets over de hoeveelheid melk die je produceert. Ik heb overigens de gehele zwangerschap en bv periode dezelfde bh maat gehad als ik normaal gesproken ook heb. Dus het wel of niet groeien van je borsten zegt ook niets over of je bv kunt geven of niet.
Hier ook dezelfde behamaat gehouden tijdens mn zwangerschap, nooit colostrum gelekt voor de bevalling, weinig last gehad van stuwing in de kraamweek (1 avond, daarna was het klaar) en toch 3 maanden bv gegeven en het kwam supergoed op gang na de bevalling Ik kon me ook moeilijk voorstellen dat er wat uit kwam maar echt, dat gaat vanzelf. In de kraamweek gaat de kraamhulp je daar ook veel mee helpen!
ja hoor. zoon geen melkverlies in de zwangerschap borsten ook nauwelijks groter 3 maanden fulltime gekolfd Dochter bij dochter het zelfde en 8 maanden live gevoed. Nu ook geen melkverlies of groeiende borsten maar ga straks weer bv geven
Hier precies hetzelfde, nooit stuwing gehad en ook geen grotere borsten. Ik had de eerste maanden overproductie en ik voed nu zelfs al 14 maanden.
Ik ben jaloers op geen stuwing!! Zit hier op dat 5 na de bevalling en mijn borsten lijken wel 2 watermeloenen en doen zo een pijn