Hoi dames, Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van vlees, vis en eieren? Wat voor soort vlees/vis gaven jullie dan en hoeveel gram. En hoevaak per week? Alvast bedankt
Vlees en vis met 9 a 10 maanden...ei bij de oudste met 8 maanden en bij de jongste na zn verjaardag...pas dus ei met een halve tegelijk. De jongste is nu ruim 12 maanden, die krijgt 2 keer per week vlees, 3 keer per week vis en 2 keer per week vegetarisch en dan dus iets extra kaas erbij of champignons. Hoeveel weeg ik eigenlijk niet af, maar zal ongeveer 50 gram vis zijn een vlees wat minder denk ik.
Vanaf 6 maanden met vlees, vanaf 7 maanden met vis. En elke dag, dus met groenten en aardappelen of rijst of pasta. Ei mee begonnen net voor zijn 10 maanden. Eerst een gebakken eitje geprobeerd, en dan enkel het geel gegeven door stukjes brood erin te doppen. Dit 1x per week. Sinds vorige week geven we een zachtgekookt eitje in zijn geheel maar dan in stukjes geplet en met het lepeltje (dus wit en geel tezamen). Hij vindt het HEERLIJK!
Vanaf een maand of 10/11, denk ik. Eerder moest hij er ook niets van hebben, eigenlijk. En nu is hij er dol op. We zijn begonnen met kip en gehakt, nu krijgt hij vrijwel alles. Ik weet niet precies hoeveel, ik geef hem meestal een paar stukjes van mijn vlees of vis. En hij is werkelijk dol op ei in alle vormen.
Vanaf 9 maanden en dan 1 a 2 keer per week. Na 1 jaar vaker, maar dan een keer of 4-5 per week... Inmiddels wel dagelijks en ze is dol op alle 3 (ei, vlees en vis!).
Vanaf een maand of 7, en dan 2-3x per week. In het begin vooral kip en witvis, later ook tartaar. Ei ook rond die tijd mee gestart, door een prakkie vond hij het toen prima. Sinds hij met de pot mee eet, is er geen ei meer naar binnen gegaan
Na hun verjaardag begonnen, eerst zacht spul zoals kip, tartaar, gehakt, filetlapjes. Gewoon zoveel ze lustten, stukjes van mijn bord. Nooit gewogen. Gewoon paar keer per week zoals het uitkwam.