Fijne playlist

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nina Sanders, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben bezig met een fijne playlist voor tijdens de bevalling, maar ik kom niet verder dan de nieuwste cd van John Mayer. :roflmao:
    Help!
    Ik wil gewoon relaxte, ontspannen nummers. Niet dat ik tussendoor ineens 'Shimmy shimmy yay, shimmy yay, shimmy ya (drank).. Swalla-la-la' (Jason Derulo, Swalla) hoor.. :p
    Of zou hij daardoor juist lekker snel geboren worden?

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik had een playlist gemaakt met onder andere veel Coldplay, wat Bløf, Chef's special. Allemaal vrij rustige nummer.
    Ik zag mijzelf al heel sereen mijn weeën opvangen met mijn muziek op mijn iPod.
    Denk dat ik toen mijn weeën echt doorzetten, ik hooguit 3 liedjes heb geluisterd, het werkte alleen maar op mijn zenuwen. Ik kon niks hebben, moest me volledig op de weeën focussen.
    Maar misschien dat het voor jou wel werkt!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bon Iver
    Selah Sue
    Tom Odell
    Dillon

Is allemaal hetzelfde soort muziek.
    Of het gaat werken of dat je uiteindelijk toch liever 'shimmy shimmy yay' hoort is nog even afwachten :p

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thnx vd tips!
    Hahahaha ja wie weet @Adrianna

5. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    -Norah Jones (come away with me)
    -Jonathan Jeremiah (a solitary man)
    -James Morrison (the awakening)

Dat zijn 3 albums die ik grijs kan draaien en waar ik rustig en relaxt van word. Wie weet heb je er wat aan! Succes!

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dat is heel erg afhankelijk van je muzieksmaak.. Voor mij is ontspannende muziek bijvoorbeeld Rammstein en Opeth..

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Parachutes (het hele album integraal) van Coldplay!

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Einaudi misschien nog wat voor je? Gewoon rustige pianomuziek waarop je je mooi op je ademhaling kan concentreren?

Ik ben zelf ook gek op de 3 uur durende Mozart baby muziek op YouTube:eek:

Sunshine007 vindt dit leuk.
  9. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Tenzij je maar 1 genre muziek leuk vindt kun je niet van te voren voorspellen waar je dan zin in hebt denk ik en ik zie dat ook nog wel wisselen gedurende de bevalling. Ik neem dus gewoon mn ipod mee en gaan we dan wel dj-en

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In veel ziekenhuizen hebben ze WiFi. Ik zou ter plekke kijken of je überhaupt behoefte aan hebt en waarin.
    Hier totaal niet bij zoiets stil gestaan.

11. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Zou inderdaad een variatie meenemen :). Je kan wel wat verschillende playlisten samenstellen natuurlijk dan is het makkelijk aanzetten als het zover is ;)Zelf vind ik de muziek van Rufus erg relaxed :).

Tijdens mijn eerste bevalling hebben we tv series gekeken toen ik nog thuis was en nog een wedstrijd van het Nederlands elftal gekeken in het ziekenhuis haha hoewel ik daar niet erg veel van meekreeg. Toen het eenmaal echt los ging had ik echt al mijn kracht nodig om de weeën te doorstaan en geen afleiding nodig haha.

12. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb een paar uur in bad gezeten met enya muziek aan en een paar kaarsjes op de rand, werkte voor mij zeer ontspannend! En elke keer als ik het nu hoor denk ik terug aan die prachtige ervaring :rolleyes:

TantePollewop87 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik had hele rustgevende muziek van Enya op met kaarsjes hahaha normaal zou ik het nooit luisteren maar ik raakte er helemaal van van de wereld

14. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik heb een playlist met vooral veel meditatiemuziek, natuurgeluiden, etc.
    Maar ook wat nummers van Damien Rice. Ik wil geen up-tempo nummers, daar raak ik alleen maar geirriteerd van, haha!

Als je youtube't op meditation/music for labo(u)r/dat soort termen, dan krijg je zulke fijne muziek!
    Maar je moet er maar van houden natuurlijk!

15. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik had een hele playlist gemaakt met Enya, John Mayer, etc etc en toen puntje bij paaltje kwam moest ik echt niet meer aan muziek denken. Hoorde het geen eens meer Haha.

Zonde van mijn tijd geweest dus

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hahahahaha ik moet echt lachen om de beginpost. :roflmao:

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Had van tevoren ook bedacht wat ik wilde draaien, maar kwam er niet echt uit.
    Puntje bij paaltje moest ik echt niet aan muziek denken!
    Gewoon in mn eigen bubbel en geen afleiding!

18. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Nu heb ik dat stomme liedje in mijn hoofd :eek:

Maar hier helemaal niet bij stilgestaan om muziek te draaien. Ik kon echt niets anders verdragen dan de weeen. Moest me daar op focussen en zelfs een aanraking van mijn man was teveel. Wilde echt op mezelf zijn.

Maar Enya heeft mooie rustige nummers. Hou daar op zijn tijd wel van. Op spotify heb je ook afspeellijsten misschien kun je daar nog inspiratie van opdoen.

19. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Hahaha ik moet hier wel een beetje om lachen. Je bent je enorm aan het voorbereiden he ;)
    Ik dacht ook dat ik helemaal zen onder het genot van een muziekje weeen zou opvangen... nou no way. Bevallen is meestal geen rustige, romantische aangelegenheid. Al mijn plannen (voor zover ik ze had) heb ik niet uitgevoerd.
    Go with the flow meid, je weet op dat moment het beste wat je nodig hebt :)

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Aardbeitjes nou momenteel verveel ik me vooral een beetje :roflmao: .
    Ben niet verder gegaan met de playlist maar wel een aantal lijsten 'aan het volgen'. Moet wat bedenken om de tijd te overbruggen ;)

Aardbeitjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina