mijn zoontje is met een ks ter wereld gekomen vanwege een stuitligging. nu moet ik helaas dus voor de tweede bevalling naar het ziekenhuis. ik vind dit echt heel erg jammer. nu vertelde mijn vk mij echter bij het intake gesprek dat ik bij zoveel-30 weken overgedragen wordt aan het zh. betekent dat dan dat mijn vk mij ook niet begeleid tijdens de bevalling? en als mijn vk het niet doet, wie zijn er dan wel bij? ik heb namelijk niet zulke hele fijne ervaringen met de gynacologen bij ons in het zh na de ks, dus ben ik liever goed voorbereid met weerbaarheid.
Hoi Claartje79, vanaf 36 weken wordt je inderdaad overgedragen naar het ziekenhuis en doet de gyn/ass gyn de controles tot je bevalling. De bevalling zal dus ook plaatsvinden onder hun verantwoording en hen moet je bellen als de bevalling gaat beginnen. Je vk zie je weer in je kraambed. Bespeek bij de gyn straks je ervaringen van de vorige keer en laat je wensen weten. Je kunt ook evt voor die 36 weken al een gesprek aanvragen met de gyn, zodat je niet tot 36 wen hoeft te wachten met vragen aan hem/haar mbt vorige keer. Groetjes Brigitte