Hoi meiden, Ik heb al een week hele lichte positieve ovulatietesten, snap er echt helemaal niets van!! We zijn met IUI bezig, maar deze ronde moesten we overslaan aangezien er bij 3de CD nog 2 eitjes of vochtblaasjes (volgens gyn) zaten en ik hierdoor dus niet met 3de IUi mocht beginnen. Dus deze maand maar zelf aan de klus moest gaan!! Maar hoe kan het nou dat ik al 7 dagen een lichte ovulatietest heb, op een gegeven moment moet het toxh steed positiever worden??Heb dit nog nooit gehad!! Ik heb normaal gesproken altijd normaal een eisprong van mezelf, we zijn met iui gestart ivm "slecht" zaad van mijn man. Heb zelfs 4 dagen geleden maar een zwangerschapstest gedaan, maar ja, wat ik al wist, was deze natuurlijk negatief. Meiden hoop dat jullie mij kunnen uitleggen hoe dit kan of dat jullie dit ook hebben meegemaakt. groetjes
Ik heb weleens gehoord dat een ovulatietest altijd wel lichtpositief is. Ik heb zelf ook ervaring met ovulatietesten en had ook weleens gewoon lichte positievetesten, zegt na mijn weten dus niets.
bedankt voor je reactie! Maar wij zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden en al vele malentesten gedaan en dit heb ik nog niet mee gemaakt, vandaar! Gebruik ook altijd dezelfde testen, dus dat kan het ook niet zijn. mmmmmmmmm...... weet het ook ff niet meer!
Vreemd. Bij mij zijn de testen altijd negatief, totdat de eisprong in zicht komt. Pas dan worden de testen licht positief, en uiteindelijk echt positief. ik zou het eens met een ander merk proberen. Maar dat de eisprong 7 dagen op zich laat wachten.... dat kan volgens mij niet. Of je belt morgen even met het ZK. Wellicht dat die een heel logische (?) verklaring hiervoor hebben. Succes ermee.
Een ovulatietest kan gedurende je hele cyclus een lichte streep geven, omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt. Daarom mag je ook geen ovulatietest met ochtendurine doen, omdat de streep dan duidelijker kan zijn door de geconcentreerde urine en daardoor een vals resultaat geeft. Ik zou gewoon doorgaan met testen, ik denk dat ze op een gegeven moment wel donkerder gaan worden. Het kan ook nog zo zijn dat je de eisprong gemist hebt, omdat de piek heel erg kort kan zijn. Je zou eigenlijk 2x op een dag moeten testen, dat is betrouwbaarder. Maar dan wordt het wel een dure en intensieve aangelegenheid. Succes!