Herken iemand zich hierin: straatvrees, pco

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Butterflywoman, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterflywoman

1 aug 2008
    7
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met de straatvrees en kinderwens? Ik kom wel buiten maar kan niet alles. Mijn grootste angst is om controle over mezelf kwijt te raken door bv buiten bewust zijn te raken.

3 jaar geleden ben ik met de pil gestopt! Het gaf me toen extra kracht om beter te worden. En sindsdien gaat het beter. Op wat terugvallen na dan! Toch twijfel op het moment erg of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn, gezien mijn fobie.

Ook heb ik kenmerken van PCO volgens de gyn. De kenmerken zijn voornamelijk overgewicht, overbeharing en bijna tot niet menstrueren.

Herken iemand zich in de straatvrees en of PCO? Dan zou ik daar graag over willen praten!

Groetjes!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn moeder heeft straatvrees, met ups en downs uiteraard en ik kan me geen betere/leukere/lievere moeder wensen! Wij hebben toen ik 4 jaar was wel een poos een hulp in huis gehad, toen mijn broertje net was geboren, want in die periode was het heel erg. Ze durfde echt niet naar buiten
    Wij als kinderen hebben dat niet meegemaakt als iets negatiefs maar misschien hebben we het ook niet bewust meegemaakt. Zolang jij zorgt dat je omgeving er vanaf weet en weten hoe ze moeten reageren denk ik niet dat je een "slechte" moeder bent.
    Toen ik wat ouder was en mijn ouders gingen scheiden kwam het weer erg terug bij mijn moeder, maar doordat iedereen wist wat het was is dit ook weer voorbij gegaan.
    Je moet in jezelf blijven vertrouwen en geloven!
    Als jij zelf al denkt dat je een slechte moeder bent, straal je dat gevoel ook uit!

Jij wordt gewoon net zo'n toffe en onmisbare moeder als de mijne!

3. Butterflywoman

1 aug 2008
    7
    0
    0
    Lief dat je heb gereageerd! Doet me goed om te horen hoe jij het heb ervaren als kind zijnde! Het kan dus ook goed gaan. Fijn dat jij wel vertrouwen in heb.... ik, zijne controlefreak hihi, blijf het moeilijk vinden omdat ik niet weet wat de toekomst gaat brengen. En ja als je dan ook nog eens in zo'n situatie zit is het vrij logische dat ik twijfel maar ook heel irritant!

Ondanks dat ik jou reactie enorm op prijs stel, laat ik dat voorop stellen, hoop ik dat er meer mensen in deze situatie reageren en met hun gedachtes kan wisselen.

Ik hoorde dat er een topic bestond over straatvrees maar ik kwam alleen een topic van vorig jaar tegen dus het fijn niet zoveel zin als ik daar nog op reageer denk ik.

4. Anne5

Anne5 Lid

6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft straatvrees. Is een fantastische moeder. Heeft soms wel wat extra hulp nodig. Ik heb je wat info via een pb gestuurd.

groeten Anne

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb PCOS.. indd ook overgewicht , op sommige plekken wat meer beharing (valt hier nog mee) en ik was 4 weken aaneenstuk ongesteld en dan 6 weken weer niet en dan 3 weken weer wel enz enz.
    Dus geen pijl op te trekken.
    In Februari kreeg ik metformine maar daar werd ik zo ziek van dat ik er meteen mee ben gestopt , en in Juni was ik zwanger van Damian.
    Veel succes met zwanger worden.
    (over straatvrees weet ik vrij weinig dus reageer alleen even hierop)

6. Butterflywoman

1 aug 2008
    7
    0
    0
    Anne,
    Ik las je pb eerder dan je antwoord op deze topic. Ik wist toen dus niet dat je vriendin er last van heeft. Dat lees ik nu net. Hulp in mijn omgeving is er ook wel dus daar zou ik dan wel wat aan kunnen hebben.

Beertje,
    Gaaf dat jij, ondanks de PCO en dus overgewicht enzovoorts toch zwanger bent geworden. Mij helpen ze niet verder. Ik moet eerst afvallen is mij gezegd, makkelijker gezegd dan gedaan dus!

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Dat hebben ze tegen mij ook gezegd hoor....
    Ik werd in eerste instantie weg gestuurd met dat ik maar moest afvallen.
    Na lang aandringen , en het duurde ook allemaal wel erg lang , kreeg ik toch die metformine.
    Dat vind ik persoonlijk dus geen aanrader maar goed.
    Ik hoop dat ze jou uiteindelijk ook verder helpen , want eerst afvallen is indd veel makkelijker gezegd als gedaan.

8. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook PCOS. Ben inmiddels zwanger na een tijd in de MMM gezeten te hebben. Hier op het forum vind je bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen' een topic waar dames met PCO schrijven. Misschien een tip om daar eens te kijken.

Veel sterkte en succes met alles!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb 3 jaar lang een straatfobie gehad. benn u al een paar jaar "beter", maar wel upsen downs. En ik heb PCO!
    dus als je wilt kletsen, hor ik het!

10. Butterflywoman

1 aug 2008
    7
    0
    0
    Bloemetje
    Ik ben er vanmiddag al even wezen kijken. Wat betekent MMM?

poohbear226,
    Fijn dat het nu al een paar jaar beter met je gaat! Met mij gaat het ook veel beter als voorgaande jaren. De PCO kenmerken die ik heb blijven lastig. Vooral het niet weten wat je cyclus is!

Beertje86,
    Ik ga niet aandringen om medicijnen te laten slikken als ze daar op tegen zijn want dat zijn ze natuurlijk niet voor niks. Maar het is wel balen... ik hoop dan ook dat afvallen mag helpen. Want die medische molen lijk me ook niet alles.

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Oh nee begrijp me niet verkeerd.. ik heb niet aangedrongen dat ze medicijnen lieten slikken , maar wel dat ze me fatsoenlijk nakeken.

Mijn berichtje komt indd anders over als dat ik t bedoelde :) nee ik hoef ook geen medicijnen maar ik wilde wel zeker weten wat er aan de hand was.. en toen dat vast stond kreeg ik medicijnen.

12. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Hee, wat dapper om zo'n topic te openen! Ik vind het altijd moeilijk om te vertellen dat ik straatvrees (of eigenlijk een sociale fobie) heb.
    PCOS, ik heb er nooit zo over nagedacht maar daar zou ik wat meer over moeten lezen. Een vriendin van mij heeft het, maar die heeft dan weer geen kinderwens.

Ik maak me soms wel zorgen om die fobie. Als ik me ok voel, heb ik het onder controle, maar als ik me slecht voel kost het heel veel moeite om onder de mensen te zijn. Geldt alleen voor mensen buiten het gezin, het gezelschap van mijn man en ik verwacht straks (hopelijk kan ik mama worden) ook mijn kindje zie ik niet als 'onder de mensen zijn'.
    Werk hard aan die straatvrees/fobie, kom al meer onder de mensen. Op een of andere manier heb ik het idee dat het strakjes anders zal worden (en anders vraag ik er absoluut hulp bij)...

13. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0

14. Butterflywoman

1 aug 2008
    7
    0
    0
    Zinah,
    Dankje ik heb er wel even over moeten nadenken hoor maar wil graag mijn zorgen delen met vrouwen die in dergelijke situatie zitten. Ik vind wel een nadeel dat dit forum ook openbaar te volgen is! Ik heb zoiets van sluit hem af :) Want veel dingen die hier besproken worden zijn al moeilijk genoeg!

Ik ervaar het precies als jij; als ik niet lekker in mijn vel zit is de fobie ook zwaarder. Ik kom ook al veel meer onder de mensen toch een twijfel ik ... zeker als je een mindere periode heb moeten doorstaan.

Als je met me wil praten mag je ook pb sturen hoor, vind ik helemaal niet erg. ;)

Deel Deze Pagina