Ja maar productiewerk of bij de mac werken zie ik niet zitten ook vanwege lichamelijke klachten.. het gaat mij nu echt om iets te doen waarvoor ik ben geschoold (mbo secretarieel medewerker) en wat ik leuk vind om te doen..
Thuisstudie; wil je niet (elke opleiding kost geld overigens) Bellen naar de reden van afwizing; heb je geen zin in Productiewerk/mac; wil je niet Als je de tips die worden gegeven wel allemaal zelf kan bedenken waarom vraag je er naar? Er zitten ik weet niet hoeveel duizenden werklozen thuis op het moment die zich niet de luxe kunnen permitteren om te doen wat ze leuk vinden. Jij misschien wel, weet ik niet, maar als dat het geval is dan is mijn tip om te solliciteren enkel op de vacatures die je aanspreken en je wat minder druk te maken.
Sorry maar ik vind je vreselijk passief! Ik hoop niet dat je dat tijdens sollicitatie gesprekken ook uitstraalt. Ergens in een van je begin post schrijf je: ik hoorde maar niks... Na een maand kreeg ik eindelijk een telefoontje... je gaat toch niet zien afwachten? Hup tel in de hand en gewoon elke dag bellen tot je meer weet! En wat betreft het na bellen : misschien straks ik heb er nu geen zin in.. Kom op meid! Beetje peper in je reet!
Ik was mog niet klaar.. Maar ga eens zelf onderzoeken wat mogelijkheden zijn met stufi. En neem gewoon contact op met die school om de kijken wat mogelijkheden zijn. Niv 2 is natuurlijk niet heel hoog, als je Niv 4 kan bereiken heb je natuurlijk ook al meer kansen op de arbeidsmarkt
Ik zou een thuisstudie doen die aansluit bij wat je gedaan hebt. Dan kunnen werkgevers zien dat je je daar NU weer mee bezig wil houden en laat je dat gat in je cv voor wat het is. Je hoeft geen volledige dure opleiding te doen, doe bijv een interessante cursus. Ik ben 20 en heb mn HBO niet afgemaakt, altijd ongeschoold werk gedaan, nooit stilgezeten iig. Toen ik werd afgewezen bij een fastfoodketen dacht ik ook pff even een deuk in mn ego, want dat kan toch iedereen? Maar heb inmiddels weer werk. Ik doe nu een thuiscursus in de richting die ik in de toekomst wil doen. Daar ben ik echt voor gemotiveerd. En in de tussentijd probeer ik net zo gemotiveerd het saaiere werk te doen Of ik straks werk kan vinden wat ik leuk vind, dat zie ik dan wel. Opgeven zal in ieder geval nooit leiden tot wat je wil!
Je moet je wat flexibeler en pro-actiever opstellen anders ben je idd over tien jaar nog aan het solliciteren. Zoek uit waar je talenten en passies liggen en wat enigszins haalbaar is. Je zult ongetwijfeld een paar jaar moeten buffelen (ook financieel) om een 'nuttige' opleiding af te ronden, maar ga ervoor! Er zijn ook voldoende thuisopleidingen (moet je wel ijzeren discipline voor hebben!) die je kunt doen en die prima aangeschreven staan. En ik weet niet of je in je sollicitaties ook zoveel schrijffouten maakt, let daar ook op!
Het is al positief dat je uitgenodigd bent om op gesprek te komen! Toen ik solliciteerde was dat al niet het geval en trust me, ik heb heel wat brieven verstuurd! Dat gat in je CV was dus geen reden om je niet op gesprek uit te nodigen en dat is al positief. Ik ben terug naar school gegaan omdat ik ook het gevoel had dat ik nooit een fatsoenlijke baan zou vinden als ik niet verder zou studeren. Nu is dat voor mij wat makkelijker want ik woon in een studentenstad met erg veel opleidingsmogelijkheden. Een vriendin van me vertelde ook dat ze was afgewezen op het mbo omdat ze te oud zou zijn en zij was pas 24 jaar. Om die reden heeft zij toen een 21+ toets gedaan en begonnen op het HBO. Ikzelf heb mijn middelbare school niet afgemaakt en zit nu op de uni. Als je echt gemotiveerd bent kun je erg ver komen! Investeer in jezelf want je bent te jong om te settelen met de situatie zoals die nu is als je daar niet gelukkig van wordt.
Vraag voor ts: je zegt, een thuisstudie is duur. Is een bbl opleiding dan zoveel goedkoper? Er zijn volgensmij best stuisstudies waar je wat mee kan op de arbeidsmarkt. Of...je gaat een cursus doen waarmee je iets voor jezelf kan gaan beginnen. Lijkt je dat wat? Misschien je interesses verbreden. Je kan naar een uitzendbureau, wellicht vinden zij wat voor jou wat bij je interesse aansluit. Dan begin je misschien ergens onderaan maar ook binnen je baan kan je doorgroeien. Ik zou wel naar de sportschool bellen. Je zit er nu mee in je maag. Heb je hier wat aan?
Bedankt voor jullie tips dames, zal ik dan een email terug sturen, van dat het jammer is maar of ik de reden van de afwijzing zou mogen weten?
Ik zou bellen, gaat sneller en ben je verzekerd van een antwoord. Maar dat is natuurlijk aan jou verder.
Nou ik heb even de stoute schoenen aangetrokken, en een bericht terug gestuurd met bdsnkt voor je berchtje. Dat is jammer maar zou ik hiervan de reden ook mogen weten? En dan met vriendeijke, groet. Afgesloten. dames ik typ nu even snel op mijn telefoon dus sorry voor de typfouten De email heb ik uiteraard wel netjes geschreven.
Eigenlijk wil ik de reden ook niet weten ik ben er klaar mee, maar wie weet kan ik er ook wat van leren voor de volgende keer.
Ik heb destijds zo'n mailtje gestuurd en kreeg daar echt geen reactie op. Ze wijzen nou eenmaal een heleboel mensen af om redenen als niet flexibel genoeg, te oud, te saai weet ik veel.. En dat gaan ze je niet vertellen.
Ik snap niet dat je jet even gebeld hebt. Tuurlijk krijg je nu een vlak antwoord terug als in je past door je werkverleden niet in het functieprofiel. Meid geef jezelf een schop oonder je reet en doe je best er eens voor. Werk komt je niet aanwaaien daar moet je tijd en energie in steken en veel ook. Ik ben 7 jaar thuis geweest en ben toen actief aan het solliciteren gegaan. Binnen. 4 weken had ik werk. Beneden mijn kunnen dat zeker. Maar ik heb mezelf wel flink opgewerkt en heb nu een uitgebreide functie die zelfs uitgebreid Is met een extra opleiding. Beneden je kunnen hoeft niet te betekenen dat je dat altijd maar het te doen in een jaar tijd ben ik 6 functies omhoog gegaan. Terwijl ik voor ongeschoold werk ben aangenomen
Ik vind je in veel reacties echt ontzettend passief overkomen. Echt een beetje als een tiener die zich nog af wil zetten met een ongeinteresseerde houding. 'Geen zin in...ben er wel klaar mee'. Ik zou adhv deze houding je ook niet aannemen hoor. Ook niet voor produktiewerk. Dus kom op...even volwassen worden.