Weer een teleurstelling...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wendy2007, Apr 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Afgelopen woensdag was mijn NOD. Niet ongi geworden. Donderdag en vrijdag ook nog steeds geen ongi. Wel heel veel wit slijm. Ik begon al weer te hopen. Tot zaterdagochtend toen ik naar de wc ging. Rood... Ik dacht aan een innesteling maar aan de andere kant had ik nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen. Een poosje later weer naar de wc. Donderrood/bruin bloed en nu nog steeds. Ongi dus.
    Wat een teleurstelling is dat toch steeds weer. De 1e ronde had ik positief getest. Een paar dagen later werd ik ongi. Ik denk dat de innesteling niet goed is gegaan. Wat een teleurstelling is dat zeg! Eerst heel blij en dan dat.
    En nu ben ik weer erg teleurgesteld. Ik heb nergens zin in en ga er bij de pakken neer zitten. Mijn vriend zegt dat ik positief moet blijven, maar dat lukt mij niet echt. Als dit elke maand zo moet, dan weet ik niet of ik er mee door ga. Ik ben nu al erg teleurgesteld terwijl we net bezig zijn.
    Om me heen hoor ik alleen maar berichten van mensen die zwanger zijn. Ik wil ook...
    En nou moet ik weer een maand wachten. Dat duurt zo lang. Zucht....
    Hebben sommigen van jullie hier ook erg last van die teleurstelling? Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes Wendy

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    kan heel goed begrijpen hoe je je voelt.
    het is niet makkelijk om er niet mee bezig te zijn.
    probeer het wel anders kan het heel veel spanningen in je relatie geven.
    in het begin ben je er heel erg mee bezig later misschien iets minder.
    ik wens je heel veel succes en hoop dat jullie wondertje gauw mag komen
    liefs kristy

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    ik herken het wel hoor... ben er ook mee bezig... nu ben ik er van overtuigd dat het niets word deze maand.. want ik heb helemaal geen symptomen en zeg dus tegen mezelf dat ik weer gaa voor volgende maand.. maar ik ben toch een klein beetje depri... terwijl ik dat aan de andere kant ook niet helemaal fair vind voor de meiden hier die al veeel langer bezig zijn maar het voelt gevoel zo...

ik ben dan ook van nature gewoon een ongeduldig type dat werkt ook niet meee..

liefs

4. Hier ook hoor, kan me je gevoel helemaal voorstellen. Elke maand weer hetzelfde liedje... En dan weet je zo goed dat je er minder mee bezig zou moeten zijn, maar alleen al elke ochtend mn foliumzuurtje doet me er al aan denken! Vreselijk!

Maar het komt goed, hoe cliche het ook klinkt: goed werk heeft tijd nodig!

Groetjes Jelske

5. MenM

MenM Actief lid

Volgens mij geldt het voor heel veel meiden die zwanger willen worden. Zodra je "het besluit" hebt genomen er voor te gaan, begint het al.

Ik herken het ook zo! Ineens hoor je van iedereen om je heen dat ze; òf zelf zwanger zijn, òf ze kennen wel iemand in hun omgeving die zwanger is. Daarnaast zie je ook continue vrouwen die met een bolle buik lopen, waarvan je zeker weet dat ze zwanger zijn. Enzovoort. En dan ook nog heel enthousiast reageren... Moeilijk.

En elke keer als de :evil: :evil: komen, is er weer die teleurstelling. Soms denk ik ook; we moeten er gewoon niet teveel mee bezig zijn. Lekker genieten van je liefie en als er dan ook nog een wondertje aankomt, dan zou dat heel mooi zijn. Maar ja, je wilt ook je ei niet missen, dus zo ga je dan toch weer elke maand bewust klussen :(.

Toch probeer ik elke keer na de menstruatie weer aan een schone lei te beginnen. Gewoon weer, alsof we voor de 1e ronde gaan. Dat lukt aardig, behalve tegen de tijd dat de NOD eraan begint te komen, dan kan ik niet wachten tot die dag geweest is en maar hopen dat er niets komt... Maar volgens mij kunnen we elkaar allemaal de hand schudden.

x M

6. Knollie

Knollie Actief lid

Oct 17, 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van MenM!

Liefs Knollie

7. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik sluit me er ook bij aan

8. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Meid, ik weet hoe je je voelt. Ook hier is het iedere keer weer een teleurstelling als de duivels weer doorbreken. En ik snap ook dat het moeilijk is om je er overheen te zetten, en weer vol goede moed verder te gaan. Maar toch doen hoor!
    Huil maar ff flink uit, en vervolgens weer de lei schoon maken, en gewoon genieten van de leuke dingen in het leven! Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik weet precies waar het over gaat!
    Zit ook weer op de duivels te wachten, ik weet dat ze komen ik voel het nu al... Vandaag naar de boulevard of dance geweest dat is hier elk jaar met Koninginnedag. Ik heb ALLEEN maar zwangere vrouwen gezien, de een met DRANK de ander met een PEUK :evil: IK werd er gek van!
    En al onze kenissen met de vraag is het al raak, hij moet ook wel raak schieten enzo.............. soms word ik zo :( verdrietig van alles.
    Ben nu alleen thuis en de tranen gaan weer ik word zo moe vanmezelf!

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tis balen!

ik zeg altijd maar van tranen word ik niet zwanger (niet dat ik nooit huil hoor, in het begin eigenljk nooit, dit kwam pas na een jaar ofzo)

Ff balen en weer doorgaan! Je weet waar je het voor doet toch?

liefs Natas (inmiddels in ronde 22)

11. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Ja maar we willen het al 6 jaar snap je?
    Maar toen waren we financieel er nog niet aan toe!
    Mijn wens en gevoel is er al HEEEEL lang

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja ik wil het al vanaf ik 14 ben hahahah maar dat doet er niet toe toch? ;)

meis de wens is bij iedereen gelijk, of je nou 2 of 22 maanden bezig bent toch?

Ik ben alleen van mening dat lang stilstaan bij het feit dat het niet gelukt is niet goed is, probeer snel weer op te krabbelen en weer door te gaan.

Wij zijn inmiddels in het ziekenhuis bezig en ik baalde enorm toen mijn vorige eisprong in het weekend zou vallen.. we moesten het zelf gaan doen geen inseminatie... nou ja verloren ronde dus want zaad is niet goed.. maar what can you do?

13. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Wauw wat een instelling, ik zal hetb ook proberen!
    Ga weer fijn tv kijken, en wat je zegt het leven gaat door!
    Tnx

xxxx Essie

14. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Knuff voor alle meiden die het moeilijk hebben!
    Life sucks sometimes!

15. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Het klinkt heel afgezaagd en je zult er niet veel aan hebben maar in de eerste maanden was ik ook heel erg verdrietig als ik ongesteld werd, precies ok wat jij beschrijft. Eigenlijk alleen maar zin om te huilen.
    Ik twijfelde in die tijd heel erg over of ik wel kinderen zuo kunnen krijgen. Ik ben het anders gaan bekijken. Ik denk nu iedere maand die ik langer van de pil af ben, vergroot de kans om zwanger te worden. Ik zit nu in ronde zes. Ook hebben mijn vriend en ik afgesproken wat het moment is waarop we echt gaan twijfelen en dat we naar de dokter zullen gaan. Daardoor heb ik wat rust gekregen.
    Jij vertelt dat je veel zwangeren om je heen hebt. Ik heb dat ook maar er zijn ook een aantal mensen die hele negatieve ervaringen hebben met zwanger worden. Er ligt een groot taboe op maar er zijn meer mensen dan je denkt die er meer voor moeten doen. Ik zou graag willen dat dit meer bespreekbaar is zodat je je eigen verwachtingen wat kunt bijstellen.

16. hjm

hjm Lid

Apr 9, 2007
    51
    0
    0
    Hoi Wendy,

Ik ben ook net bezig en had inderdaad de eerste ronde precies hetzelfde als jij. Wat was dat balen zeg.
    Ronde twee en drie baalde ik ook als een stekker. Ik word altijd 's ochtends ongi en dan sta ik jankend onder de douche daarna. Pas als ik op mijn werk zit na een uur of negen kan ik het accepteren. De derde dag begin ik weer positief aan de volgende ronde.

Het is moeilijk om objectief te blijven. Je weet dat je nog maar net bezig bent, maar aan de andere kan baal je zo als de duiveltjes weer komen.

Maar volgens mij is een dagje balen niet erg hoor, je wilt tenslotte graag zwanger zijn. Probeer de dag erna gewoon weer positief met de volgende ronde te beginnen. Het lijkt dan weer een lange periode van wachten en onzekerheid, maar objectief gezien zijn vier weken zo om!

Share This Page