Na laparoscopie blijvend bruin slijmverlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Op 14 januari 2010 heb ik een laparoscopie gehad in het ziekenhuis. Ze hebben tijdens die operatie me eileiders doorspoten, eileiders opgetild etc.

Wat eruit kwam was dat mijn linker eileider verstopt zat, maar dat rechts goed doorgankelijk was. Volgens de gynaecoloog zou rechts dan automatisch het werk van links overnemen.

Maar goed, voor die operatie was ik net 2 dagen van mijn menstruatie af. Dezelfde dag dat ik geopereerd was werd ik weer spontaan ongesteld.

Deze menstruaite hield zeker 6 dagen aan (helder rood bloedverlies).

Nu 17 dagen na de operatie heb ik al ruim 6 á 7 dagen bruin slijmverlies, wat gisteren wel heel erg is geworden.

Er kwamen gisteren zelfs (sorry :)) zwarte stolsels mee uit, wat ik normaal voor een menstruatie heb. Nu vloei en vloei ik alleen maar bruin slijmverlies, maar geen bloed.

Dan niet te vergeten dat ik zo eigenwijs ben geweest om door te spuiten met de Gonal F en dus afgelopen donderdag mijn eisprong heb gehad d.m.v. de Ovitrelle.

Is dit bruine slijmverlies normaal? Moet nu namelijk een tampon in en het blijft aanhouden.

Het kan toch niet dat dit mijn menstruatie al is :(:$!? Zeker na mijn eisprong afgelopen donderdag. En mocht dit mijn menstruatie zijn, zijn die eitjes dan wel gelijk meegespoeld nu of kan ik dan over 10 dagen weer een menstruatie verwachten?

Liefs,
    Babii

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Niemand :( ??

3. Loe

Loe Niet meer actief

babii, ik zou t ziekenhuis bellen....

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, moet er morgen om 8 uur heen, maar eigenlijk red ik dat niet i.v.m. mijn werk.

Kan ook niks vinden op internet hierover. Desnoods ga ik morgenmiddag wel even langs als dat kan, de ochtend lukt me niet omdat ik naar een andere locatie qua werkplek moet.

Dacht misschien komt het meiden hier bekend voor.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Poe, lees net dit, dit is dus niet door mijn ziekenhuis geadviseerd, want we mochten gewoon geslachtsgemeenschap hebben:

Bloedverlies en een vervelende ruikende afscheiding behoren tot de mogelijkheden en horen binnen enkele weken helemaal over te zijn. Is er ook geopereerd in de vagina, dan kan er een gehechte wond of een litteken aanwezig zijn in de vagina. In dat geval zult u het advies krijgen de eerste 6 weken na de operatie geen seks te hebben waarbij penetratie plaatsvindt en om ook geen tampons in te doen. Dit om het genezingsproces niet te verstoren. Na 6 weken is de wond helemaal genezen en mag u alles weer doen.

Gynaecologie.nl - Laparoscopie

Blijkbaar is dit dus normaal en kan het nog even aanhouden, fraai, maar niet heus :(. Zou ik nu nog veel langer moeten wachten op de IUI of zal het gelijk schoonspoelen met deze menstruatie die eraan komt?

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi, ik heb op 27 januari een laparoscopie gehad...
    ik vloei ook nog altijd (soms rood, soms roze, soms bruin) maar vandaag alleen bruin...
    ben je nog niet opnieuw op controle geweest bij de gyn? Ik moest binnen 10 dagen opnieuw gaan (donderdag dus).
    Had jij ook zo'n probleem met de ingeblazen lucht? Ik krijg het er niet uit doordat mijn dikke darm niet opnieuw wil starten (zie IUIforum), hoe lang is jouw buik dik gebleven?
    Ik hoop dat het snel weer zal stoppen voor je en ik zou geen tampons meer gebruiken, maar maandverband (dat had gyn me ook aangeraden)...
    groetjes

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hi Ineke,

Ik heb denk een week lang een opgezette buik gehad, leek wel 5 maanden zwanger.

Heb ook een week lang goed last gehad van het gas en ook veel pijn aan mijn buik :(.

O jawel hoor, ben al tig keer op controle geweest haha. Ben namelijk gewoon doorgegaan met GOnal F spuiten (eigenwijs he) en alles zag er goed uit.

Navel was ook goed aan het genezen, maar goed. Ik heb na die operatie hevig gebloed ja. Toen ook maandverband gebruikt.

Maar nu sinds 7 dagen verlies ik allemaal bruin slijm. Dit begon al ruimschoots voor mijn eisprong. En het begon met een klein beetje en vervolgens werd het heel veel.

Het lijkt me geen menstruatie, want dat is rood. Word zometeen gebeld door de gyn, omdat ik vanochtend niet kon i.v.m. werk.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zo alsof de gynaecoloog me zag typen haha. Ik kan tot zeker 4 weken na de ingreep bloedverlies of bruinig slijmverlies hebben.

De gynaecoloog zegt dat ik een dezer dagen me menstruatie verwacht (10 februari) en dat hij ervanuit gaat dat alles dan meespoelt. Het was in ieder geval volkomen normaal.

Erg vervelend dit :(. Voel me er niet echt lekker bij, maar alles voor een kleintje he!

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wat leuk zeg dat de gyn je zelf opbelde!!!
    Ik begin vandaag terug met mijn Duphaston om mijn menstruatie op te wekken (moet clomid gebruiken om een eitje te krijgen en ik wil weer geen weken en weken wachten op de volgende kans) en dan heb ik normaal gezien rond 15 februari mijn volgende menstruatie...
    Het lijkt echt of je enkele maanden zwanger bent he! Mijn zus heeft me een "huispak" meegebracht, je weet wel zo een vrijetijdsbroek met sweater met rits en dat zit echt goed, lekker ruim :)
    Vandaag eindelijk naar het toilet kunnen gaan! OEF! Darmen werken terug haha
    Heb je dan deze ronde geklust? Ik wil er nog niet aan dénken dat m'n ventje aan me komt... alles doet pijn!!! Maar ja alles voor een klein wondertje he ;)
    Dan hoop ik dat we NIET op je ongie moeten wachten!!!

Ik hoop dat donderdag m'n draadjes eruit mogen, want heb er behoorlijk jeuk aan...

Groetjes en nog een spoedig herstel toegewenst!

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, nee ik had deze ronde doorgespoten met de Gonal F. De gynaecoloog raadde het me heel erg af, maar heb het toch gedaan. Hij zei nog: ja ik weet dat je eigenwijs bent, doe het dan maar.

Ik was dus afgelopen dinsdag en woensdag vruchtbaar en zou eigenlijk afgelopen donderdag mijn eerste IUI krijgen. Die heb ik afgezegd omdat ik me hier totaal niet op voorbereid had, het werd even snel gezegd, donderdag IUI (was niet me eigen gyn) dus schrok me rot.

Dus ik dacht, zeg hem af en klus zelf wel. Nou nee hoor dat ging niet met dat bruine slijmverlies :(.

Dus afgelopen zaterdag dacht ik heeee het is weg :D. En toen klusten we spontaan (vergeet niet ik heb geen pijn meer he en al meerdere inwendige echo's gehad afgelopen weken) dus weet of het pijn zou doen of niet).

En wat is dat heerlijk het weer even spontaan doen met als gevolg dat het alleen maar erger is geworden, tsjah wellicht komt me menstruaite sneller.

Haha, ik loop ook nog steeds in een huispak, vindt die sneetjes alleen erg lelijk :(. Je moet ook echt je rust nemen hoor! Ben zelf de eerste week op bed blijven liggen (niks voor mij) maar kon niet anders.

Pas de tweede week ging het goed en toen was ik zo eigenwijs te gaan werken. Gelukkig riep me manager me terug en mocht ik maar 5 uur per dag werken. Deze week werk ik weer fulltime.

Ps stinkt jouw navel niet van het opegdroogde bloed? Bah wats is dat smerig zeg! Ik had oplosbare draadjes, nou die willen er niet uit hoor :p. Die laat ik volgende week verwijderen tijdens me uitgangsecho op Cd3.

Knuff!!

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Die eigenwijsheid herken ik wel :) ik heb ook aangedrongen om wer Duphaston te nemen, m'n gyn wou m'n menstruatie eigenlijk spontaan afwachten, maar met mijn ellenlange cyclussen zag ik dat echt niet zitten!
    Het is inderdaad leuk om eens niet op commando te moeten klussen, dat is het enige pluspunt denk ik :)
    Tis ook pas weer de eerste dag dat ik wat rondloop hier in huis. Ik kan nog niet zoveel doen, maar heb toch al rustig aan wat handdoeken opgeplooid en zo! Gelukkig krijg ik veel hulp van m'n ouders en schoonouders en m'n man houdt het wat proper hier!
    Ik vind het ook niet zo leuk dat ik nu 2 extra sneetjes heb! Ik had eigenlijk een mooie buik, vond ikzelf, en nu zal dat wel anders zijn, maar ach, na een zwangerschap kan dat toch veranderen he en hopelijk komt die er nu snel voor ons ;)
    Ik heb m'n navel gisteren wat proper gemaakt met Iso-Betadine op een gaaskompres en dat was toch al wat beter, maar het is inderdaad niet zo'n leuk geurtje! Ik hoop dat het weer snel weggaat, maar je kan pas weer goed wrijven als de draadjes eruit zijn he! De mijne gaan er hopelijk donderdag uit...
    Over je IUI, wees maar niet bang, het valt reuze mee! Ik heb altijd wel last van Het Tangetje en een pijnlijke eisprong maar dat vergeet je snel weer...
    groetjes xox

12. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hi Babi,

Ik heb op 2 december een laparoscopie gehad en ik had ook bruinverlies dat blijkt normaal te zijn.
    Gewoon gemeenschap blijven hebben want ik ben daarna niet meer ongesteld geworden :)

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    ZUCHT!
    donderdag mochten de draadjes eruit (na 8 dagen, dus eigenlijk te vroeg maar gyn ging op vakantie), maar mijn navel is bij het instappen in de auto weer opengescheurd :S
    Mochten van gyn ook blijven "klussen" want mijn eierstokken waren eitjes aan het voorbereiden zei hij (blijkbaar zag alles er echt supergoed uit daarbinnen, wat voor mijn ventje extra hard aankwam natuurlijk) maar mijn buik deed echt VEEL te pijn...
    Het zou vanzelf wel dichtgaan, maar ik zit nu met een dikke korst (gedroogd bloed) en moet er echt vanaf blijven BAH!
    Natuurlijk kreeg ik vrijdagavond en -nacht vreselijke buikkrampen in m'n baarmoederstreek en erg veel slijmverlies, dus waarschijnlijk mijn eisprong (enkele dagen later maar kan best)... ik vind het echt ROT dat ik nu niet heb kunnen klussen omdat mijn draadjes er te snel uit zijn gegaan :'(

Oh nog een vraagje, hadden jullie na 2 weken ook nog altijd een pijnlijk drukkend gevoel bij het plassen?

Deel Deze Pagina