Keelpijn bij baby's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ennas86, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik heb ff een vraagje:

Mijn zoontje is een paar dagen al niet lekker.. hij heeft 3dagen koorst gehad, hij is sinds gister weer koortsvrij.
    Ook moet hij erg hoesten, daar heeft hij ventolin voor.
    Maar... het eten...
    hij eet 's ochtends zonder problemen zijn pap op, het fruit gaat er ook zo in, de boterham wil hij niet (hooguit 3 stukjes).
    En dan het avond eten.. hij krijgt nog potjes vanaf 8 maanden. Maar zodra hij 1 hap heeft gehad, begint hij te hoesten en te kokhalzen en spuugt alles (en de rest) weer uit.
    Ik had toevallig nog potjes staan vanaf 6 mnd, en die ging er zonder problemen in.
    Nu vroeg ik me af, zou hij misschien last van z'n keel kunnen hebben door het hoesten bijvoorbeeld, dat de stukjes van de boterham en de stukjes uit het potje, niet fijn zijn voor z'n keel?

En wat kun je doen tegen keelpijn bij baby's?
    Ik laat hem al goed extra drinken.

Alle tips zijn welkom!

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Paracetamol gaf ik bij keelpijn wel en dat werkte wel goed. Koud drinken is iets verzachtend voor de keel. Een water ijsje geven verkoelt..... en verder zou ik het niet weten.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik geef altijd hoestdruppels van Bisolvon tegen de hoest maar die verzachten ook bij keelpijn. Verder is er denk niet zoveel aan te doen. Ze zijn toch al niet lekker en dit gaat vaak samen met koorts dan geef ik nog een paracetamol. Probeer in ieder geval te laten drinken tegen uitdroging de rest komt wel weer.

Deel Deze Pagina