hoeveelheid zaadcellen goed maar slechts 3% bewegelijk en 2%goed gevormd

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door daan23, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    vandaag de intake gehad bij de fertiliteitsarts in het ziekenhuis
    (elisabeth ziekenhuis in tilburg)
    de uitslag van de eerste semenonderzoek was een hoog aantal zaadcellen alleen was er slechts 3% van bewegelijk en 2% goed gevormd..gelukkig was het een hele lieve arts dus dat geeft een goed gevoel. ik heb meteen bloed moeten laten prikken en manlief krijgt dinsdag semen analyse 2 in medium... dus gaan ze gelijk met opwerking aan de slag om te zien hoeveel goede er over blijven daarna..
    10 november krijgen we de uitslagen

is er een kans dt bij een 2e test met opwerking een goede uitslag uitkomt..

wat is jullie ervaring met slechte zaaduitslagen en wat is bij jullie de behandelling geworden uiteindelijk?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, die kans is er naar mijn mening niet (sorry). Of er moet een aanwijsbare reden. Zijn voor de slechte uitslag. Bv edge koorts in de afgelopen 3 maanden. Maar in dat geval kun je ook pas na 3 maanden (zo lang doet een zaadcel er over om te ontwikkelen) het sperma-onderzoek herhalen. Tuurlijk kan de uitslag iets beter zijn dan de vorige, maar verwacht geen wonderen.
    Ik denk dat je dit onderzoek echt moet zien om te kijken welke behandeling voor jullie geschikt is. Blijft er genoeg over voor iui, of slaan jullie dat traject over. Meer op dat niveau.
    Heel veel sterkte! Zulk nieuw moet toch een domper zijn...

3. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    #3 inge73, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    Bij mijn man was de uitslag van het semenonderzoek ook niet goed. Wel voldoende aantal, maar weinig tot geen beweeglijkheid. In totaal is er 3 keer een semenonderzoek gedaan met ook een keer drie maanden ertussen. Helaas geen verschil. Hij heeft toen nog onderzoeken gehad om een eventuele oorzaak te vinden, maar daar is niks uitgekomen. Het is uiteindelijk ICSI geworden. De kans was klein dat het zou lukken, maar zie mijn banner!
    Wij waren onder behandeling van het JBZ in Den Bosch en dit ziekenhuis werkt samen met het Elisabeth in Tilburg.
    Zie deze periode als een tijd waarin ze bekijken welke behandeling geschikt is. Tijdens het intakegesprek is aan ons verteld dat de eerste maanden (4 tot 6 maanden)vooral gaat om allerlei onderzoeken. Terug kijkend klopt dat wel: eind juni intakegesprek en eind november was bekend voor welke behandeling wij in aanmerking kwamen.
    Veel succes.

4. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons is de semenonderzoek ook steeds slecht, dat heeft te maken met een dragerschap van een chromosoomafwijking.
    Beweegelijkheid rond 2% en hoeveelheid onder de 1 miljoen.
    Ben toch ondanks slechte zaaduitslag 2 x spontaan zwanger geworden.

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Leuk om te lezen Nina. Dat geeft moed.

Wij kwamen gisteren te weten dat mijn man z'n zaad een goede beweeglijkheid bezat, maar slecht is qua vorm en hoeveelheid (de helft van wat normaal is)...
    Morgen bel ik naar de gyn om te weten te komen wat onze volgende stap is. Ik volg dit topic dus eventjes mee ;)

6. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!!
    @inge ik ken jou nog van het bbz topic als het goed is klopt dat?
    mijn man maakt antistof aan tegen zn zaadjes dus nu gaan ze eerst kijken wat het opleverd als ze dat eraf wassen..weet niet of dat verschil kan maken eventueel.
    maar ik bereid me dan dus maar voor op een wat zwaarder traject

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In dat geval kan het (onmiddelijk) opwerken van het zaad zeker helpen! Maar hoeveel is niet te voorspellen. Het zal in ieder geval nooit 100% worden, want de misvorming vindt volgens mij al in een eerder stadium plaats (bij de ontwikkeling van de zaadcel). maar met geluk is het voldoende voor iui.
    Een spannende tijd dus voor jullie!
    Sterkte!

8. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    thnxx zeker spannend!!
    manlief heeft een ontsteking gehad vroeger aan een van de bijballen.
    tevens ben ik 2,5 jaar geleden 1x spontaan zwanger geweest!! zelfs terwijl ik een koperspiraaltje had,.. helaas ging dit fout innestellen in mijn eilijder, maar inderdaad dinsdag moet hij naar een speciale ochtend in een kamertje produceren en dan gaan ze het gelijk met een spul bewerken om te kijken wat de aantallen zijn die dan goed overblijven, hier krijgen we 10 nov de uitslag van.

gelukkig zijn we beide erg positief ingesteld:D
    hebben ook al een herseninfarct 4 jaar geleden bij mij doorstaan en we gaan dit vol goede moed in
    gelukkig kunnen we ook goed praten met elkaar en tegen onze fam en vrienden zijn we er ook gewoon open over

9. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kan inmiddels vertellen dat de uitslag na de opwassing van het zaad direct na productie zeer goede resultaten voor ons liet zien..bij mn man zijn het dus de antistoffen die voor de slechte resultaten zorgen...

Deel Deze Pagina