Hallo allemaal, Wij hebben een zoontje van nu ruim 9mnd en willen in het nieuwe jaar voor een 2e gaan maar weten niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat bij ons. Kan natuurlijk het MCK bellen maar vraag het liever eerst even hier. Wij kunnen alleen zwanger worden dmv ICSI, maar hebben nog 2 cryo'tjes. Worden deze dan eerst gebruikt of niet? En moet je dan wel eerst weer spuiten of wordt dat gewoon teruggeplaatst? Ik hoop dat er iemand is met iets meer verstand dan ik haha Groetjes Syl
Hallo Sylcor, Gewoon het zkh bellen en aangeven dat je voor een 2e kindje wilt gaan. Ik heb persoonlijk geen ervaring met cryo's, maar wel met icsi. Aangeven dat jullie nog 2 cryo's hebben, deze zullen dan w.s. eerst teruggeplaatst worden voordat je weer event. met een verse poging zal beginnen?! Afhankelijk van het beleid van jullie zkh 1 of 2 cryo's. (mits ze goed ontdooien natuurlijk). Weet niet in hoeverre je hiervoor medicatie moet gebruiken of dat ze het eventueel in eigen cyclus doen? Kan volgens mij beiden, mits je een eigen cyclus hebt?! Zou kunnen zijn dat jullie zkh een wachtlijst heeft voor opnieuw icsi, maar dit verschilt ook heel erg per zkh. Sommigen wel, anderen mogen omdat het een brusje bereft meteen beginnen. Hoe dat met cryo's gaat weet ik niet. Maar lijkt mij dat je daarvoor meteen zou kunnen beginnen omdat er geen punctie en alles gedaan hoeft te worden?! Wij hebben in elk geval gewoon zkh gebeld en aangegeven dat we voor een 2e wilden gaan. Kregen geloof ik met een week of 2 een afspraak waarin we e.e.a. hebben doorgesproken en eerstvolgende menstruatie konden we weer starten. Best snel dus!! Succes met jullie weg naar een 2e wonder!! Groeten Majo Ps...er is pas nog een topic geopend over wie er voor een brusje gaat, misschien dat je daar je vraag eventueel nog neer kan leggen? Bij deze de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/313597-wie-gaat-voor-brusje-ivf-icsi.html
Je moet altijd eerst de cryo's laten terugplaatsen. Als die op zijn, mag je weer beginnen met nieuwe ICSI-behandelingen. Elk ziekenhuis heeft andere protocollen voor het terugplaatsen van een cryo. Het hangt ook van je cyclus af. Als je een mooie cyclus hebt met eisprong, dan kan het zonder stimulatie na je eisprong in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst worden. Het kan ook zijn dat je wel stimulatie en Pregnyl krijgt. Maar sommige ziekenhuizen doen het ook alleen in een kunstmatige cyclus met behulp van Progynova en Utrogestan, ongeacht je cyclus. Dat zou je moeten navragen.