na medicijnen blaasontsteking toch nog bacterien in urine??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angiebaby, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    #1 angiebaby, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
    hoi hoi!

Nou heb ik een fikse blaasontsteking gehad (ben er nog al vatbaar voor)en daar had ik pillen voor gekregen,toen kreeg ik tussendoor nog ff een vaginale schimmel infectie heb ik zo'n kogel voor gehad en ingebracht hopende dat dat ook weer over ging en nu had ik al een paar dagen het gevoel dat het nog niet zo lekker zat daaronder.....

ik net weer naar de dokter ging ze testen.......urine is niet schoon er zitten wat bacterien in........nu staat het dus de hele dag op kweek en morgen moet ik dan weer bellen....pfff word zo moe van mn lichaam.

wat zal dat nou weer zijn dan??

ik zei al ik ben gestopt met de pil dus mn hormonen zijn natuurlijk ook weer anders nu misschien dat ik t daardoor sneller heb?

Heeft iemand hier ook last van?of het wel eens gehad?
    als ik maar niet iets raars heb:(zucht

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan zijn dat de 1e keer medicijnen niet voldoende heeft geholpen. Als je eenmaal blaasontsteking hebt gehad, blijf je er vaak ook gevoeliger voor.

En die schimmelinfecties kun je weer krijgen door de antibiotica, hier is dat ook bijna standaard..

Als ik last had (ik schrijf had, vanaf de zwangerschap eigenlijk geen last meer gehad), dan dronk ik veel sinaasappelsap, en zo weinig mogelijk suiker. Vooral geen cola of bier. Maar ook voorzichtig met suiker in de thee en koffie. Thee en koffie liet ik sowieso wat meer staan, liever een glas water. (suiker in de urine laat de bacterien groeien, vitC is zuur en zorgt ervoor dat de bacterieen niet blijven zitten in de blaas)
    En als ik echt last had, dan was het 2 dagen lang volle dosis ibuprofen en 1a2 liter sinaasappelsap op een dag. Daarna was het meestal wel beter.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heeey das een hele goede!!
    dus zo min mogelijk suiker dat wist ik niet ik weet wel met zuur enzo ik pers een hele citroen uit in warm water als thee zeg maar okee dankjewel!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een hele citroen in water als thee is ook gezond!

Ik heb geloof ik ook nog een periode vitC tabletten geslikt, maar met sinaasappelsap/cranberrysap heb je ook nog extra vocht binnen. Dat is ook belangrijk.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja klopt ja ik heb nu ook pillen cranberry die mag je eventueel ook mocht ik zwanger zijn

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb ook net een blaasontsteking gehad en ben bijna klaar met het kuurtje (wat je trouwens mag gebruiken als je bezig bent met zwanger worden).

Wat bij mij helpt, is flink veel Cranberrysap drinken. Wordt je urine lekker zuur van en het doodt de bacterien.

Verder heb ik Cranberrycapsules (je hebt ook kauwtabletten) gekocht bij de drogist. Dit kun je ook preventief slikken om een blaasontsteking te voorkomen. (Cranberry zorgt voor een gezonde blaas.)

Dus dit wil ik je even als tip meegeven.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Over cranberry:

Ik ben ook vrij vatbaar voor blaasontstekingen en heb ook en tijdje aangekloot met allerlei cranberryproducten... op een gegeven moment was het soms zo erg dat ik mn plas niet meer op kon houden (26 jaar oud en in je broek plassen... tof!). En maar meer en meer cranberrysap drinken om ervan af te komen; want dat zou helpen... maar het werd maar erger en erger.
    Tot ik rigoureus stopte met cranberry. Nu nog steeds wel last van blaasontstekingen af en toe, maar nóóit meer 'incontinent' erdoor.

Dus ik wil je cranberry absoluut niet afraden, want voor veel vrouwen helpt het juist heel goed. Maar als je nou merkt dat je plas ophouden steeds moeilijker wordt, stop er dan mee. Want als ik had geweten dat het bij mij erger werd daardoor, was ik veel eerder gestopt.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dankjewel!!!!!!lief dat jullie zo meedenken;):D

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    oooh echt??
    nou ik heb al een tijdje dus dat als ik nies of als ik gekieteld word dus met stoeien ofzo of als ik buk op een bepaalde manier dat ik dan een paar druppels urine verlies echt vreselijk ben 28 jaar dus hoop niet dat t blijvend is......en ben pas cranberry tabletten gaan nemen dus daar kan t niet aan liggen.

maar heeft je huisarts dat gezegd dat cranberry niet goed is?je hoort juist altijd zulke goeie verhalen.

10. fafa

fafa Niet meer actief

Ik ben niet zo 'huisartserig', dus ik ben nooit met mn blaasontstekingen daarheen gegaan. Pas toen een verwaarloosde (= te weinig drinken om het uit te spoelen) blaasontsteking tot een nierbekkenontsteking leidde, ben ik naar de HA gegaan voor een antibiotica-kuur, maar dat was nog voor ik aan de cranberry ging. Dus ik weet niet wat hij in mijn geval over cranberry zou zeggen.

Maar hoe dan ook heeft het in ieder geval wel veel invloed op je blaas en urinewegen. Ook bij mij, alleen pakte het daar wat verkeerd uit. Maar ik denk dat ik een uitzondering ben, dus voorlopig zou ik die capsules gewoon blijven gebruiken, het was maar dat je mijn verhaal in je achterhoofd kon houden, mocht het vanaf nu erger worden.

En ik hoop dat jouw 'incontinentie' met die pillen wel overgaat. Ik weet hoe k*t het is.

Ow, en weet dat nonnen zelden blaasontsteking hebben (is echt zo! :))
    De bacteriën die het veroorzaken zijn (wat mij verteld is) namelijk degene die gewoon van nature rond jouw eigen anus zitten. (en daar totaal geen kwaad kunnen) Als tijdens de seks je partner met zn vingers of lid (per ongeluk of expres) eerst 'langs achter' beweegt (en nergens ín ofzo ;), gewoon over de huid rondom strijkt) en dan in de buurt van je plasbuis komt, kun je dus een blaasontsteking krijgen.

En natuurlijk na toiletbezoek altijd van voor naar achter afvegen (om dezefde redenen), maar dat lijkt me evident.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

okee dankje ja heb van de zomer nierbekken ontsteking gehad dat wens je je ergste vijhand niet toe.

jaa en als je dus zwanger probeerd te worden en je blijft bijvoorbeeld de hele nacht met t sperma in je slapen is het ook weer een grotere kans op blaasontsteking......

leuk joh mannen hebben nooit ergens last van en wij hebben echt zoveel gemene dingen!!!

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou meiden daar ben ik weer ze hebben mn urine door gestuurd naar het lab die kunnen beter kijken naar bacterieen.
    ik moest vanmirgen weer urine inleveren maar die gaf natuurlijk weer aan dat er niks in zat...

nu is er overlegd met de arts en moet ik vanmiddag om 3 uur even komen dan doen ze maar een inwendig onderzoek ofzo kan mij het schelen als het maar over gaat.....
    ze zei wel misschien ben je wel zwanger en dat je lichaam daarom zo anders doet ik zeg ja weet ik niet ik moet van t weekend ongie worden dus is nog te vroeg om te testen.......

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eh, ja... Maar je moet een blaasontsteking ook nooit verwaarlozen! Ik laat in zo'n geval altijd mijn urine checken en haal een kuurtje bij de huisarts! Ik zou NOOIT alleen op cranberry vertrouwen! Het gaat er mij om dat je dat naast een kuurtje zou kunnen gebruiken. En als het kuurtje voorbij is, gewoon langer cranberry slikken / drinken om de weerstand in je blaas op te bouwen. Krijg je vervolgens wel weer een blaasontsteking, dan gewoon uiteraard weer je huisarts raadplegen. Cranberry is namelijk geen medicijn om een blaasontsteking te verhelpen.

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

klopt!ik kom er nooit vanaf ookal zou ik nog zoveel drinken of zuur gebruiken ik moet altijd medicijnen

Deel Deze Pagina