Na meer als een jaar nog steeds niks :-(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Actinidia, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

ben nieuw hier op dit forum en wilde meteen een beetje van me afschrijven en wellicht tips of informatie wat ik nog kan doen of zo iets

Ik heb uit een eerdere relatie een dochtertje van 7 jaar. Mijn huidige man en ik proberen sinds november 2014 voor een 2e kindje te gaan maar helaas nog steeds geen zwangerschap.

Ik heb na de geboorte van mijn dochter geen anticonceptie meer gebruikt en een redelijk constante menstruatie

We doen het regelmatig, ik temperatuur maar daar wordt ik niet wijzer van want dit is meestal altijd gelijk, soms schommelt het wat maar ook tijdens mijn menstruatie enzo, meestal is het gewoon gelijk.

Ik wil maandag de huisarts gaan bellen, ik las dat dit mocht na een jaar maar hoor nu dat ze ja pas na 1,5 jaar willen doorverwijzen?

Ik zit er best een beetje doorheen, zeker nu ik sinds kort weet dat mijn aller beste vriendin zwanger is, ze weet niet dat wij bezig zijn dus bombardeerd mij met al haar geluk wat het voor mij extra pijnlijk maakt (ookal ben ik echt wel heel blij voor haar!) en ik weet dat er mensen zijn die nog langer bezig zijn als mijn man en ik en dan voel ik me een beetje schuldig... Maar ik weet t ff niet meer.

Nouja, dat dus.

Groetjes

2. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom! Wat naar dat je nu al een jaar wacht:( heb je wel eens ovulatietesten gebruikt? Als je op de correcte manier temperatuurt en daarmee geen eisprong kan vinden denk ik toch echt dat de huisarts je wel wil doorverwijzen hoor!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Na een jaar mag je je gewoon melden hoor.

Heb je je temperatuur op papier of een app bijgehouden ? Een gyno wil dit graag zien namelijk.

En pijn doet het wel als andere mensen zwanger worden. Daar mag je ook best om huilen meis.

Ik zou maandag de dokter bellen. Zij kunnen jou helpen.

4. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee die heb ik niet gebruikt, mijn man (en ik zelf stiekem ook wel een beetje) denken dat ik dan helemaal uit elkaar knal van de stress. Ik probeer juist om me zo rustig mogelijk open te stellen en er niet teveel mee bezig te zijn. Maar nu het dicht bij me wel allemaal gebeurt komt het in alle hevigheid op zetten en komt ook alle frustratie en verdriet er uit.

5. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de gegevens niet meer van de temperatuur. Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en daar had ik het op gezet (op de oude dan). Maar omdat er toch geen touw aan vast te knopen was heb ik het niet bewaard :(

Ik weet wel dat t bijna altijd gelijk was 36.4 en op de gekste moment ineens een heel klein beetje anders

6. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb overigens wel een verzakking... ik weet niet op dat ook nadelige gevolgen kan hebben

7. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik ben met een jaar ook naar de huisarts gegaan, is dus echt normaal. Vaak licht het aan je huisarts hoe snel ze je door sturen.

Die van mij wou ons ook niet meteen door sturen, mijn vriend mocht wel een zaad test laten doen. De uitslag was redelijk, maar volgens mijn huisarts konden we er zwanger van raken, we mochten als we wouden een tweede test laten doen. Deze was ineens een stuk beter, en dat vond ik apart. Ben toen weer naar de huisarts gegaan voor uitleg, en hopelijk een doorverwijzing. Gelukkig kreeg ik die van mijn andere huisarts wel (Heb er 2)

Eenmaal bij de gyn, moest mijn vriend een derde zaad test laten doen, en ik werd ook onderzocht. Bij de uitslag kregen we te horen, dat alle 3 de zaad testen heel slecht waren en dat we voor icsi in aanmerking komen, een enorme klap als je eerst van je eigen huisarts hoort dat het gewoon redelijk goed is ..

Ik wil er mee zeggen, kom voor je zelf op en volg je gevoel. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten en dat je meteen geholpen word.
    Maar nog beter zal zijn dat je voor die tijd zwanger raakt, heel veel succes :)

8. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts stuurt nooit snel door, heb ik helaas al ervaring mee.
    Ik heb niet zo veel vertrouwen in hem sowieso al niet. Dus het zal me benieuwen....

Bedankt voor de berichtjes

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi hoi. Ik snap heel goed hoe je je voelt. Wij zijn ook si ds september/oktober 2014 bezig voor een eerste. Nog nog steeds niet, terwijl vrienden om ons heen wel zwanger raken.
    Ik ben ook naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Bij mij deden ze eerst ook moeilijk, maar je moet gewoon op je strepen gaan staan. Eisen dan je wordt doorgestuurd. Het is tenslotte jouw lichaam en jij bepaald nog altijd wat er mee gebeurd en wie er naar kijkt.

10. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Hey,

Welkom op het forum, ik snap heel goed hoe je je voelt, wij zitten nu in ronde 16.. Volgende ronde willen we echt de stap naar de huisarts nemen, maar vindt het dood eng omdat ik ook me huisarts helemaal niet vertrouw en ook verwacht dat hij ons niet zal doorsturen..

Liefs,

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Daar mag je verdrietig om zijn. Het maakt niet uit hoe lang je al wacht, schuldig voelen hoeft echt niet!
    Ik zou misschien toch eerst een ronde met ovulatietest en proberen. Hoe lang zijn je cycli vaak? Temperatuur je goed? Als in consequent na zoveel uur slaap enzo?.

Misschien een idee om het met je zwangere vriendin over je kinderwens te hebben? Misschien dat het wat makkelijker wordt voor je?

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou toch als je naar het ziekenhuis wilt je temp goed bij gaan houden. Op papier of een app. Ze willen dit zien om te kijken of je een eisprong hebt.

Temperaturen doe je elke ochtend voor je opstaat in bed. Rectaal. En elke dag, ook in het weekend, om hetzelfde tijdstip. Kies dus een tijd dat je altijd als vroegste eruit komt en zet dab elke dag je wekker. Zo krijg je namelijk een accuraat overzicht.

Als je je dokter niet vertrouwt kun je ook overstappen he. Je bent niet verplicht om te blijven.

13. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Temperaturen is idd om dezelfde tijd
    Maar het kon soms wel meerdere keren per maand anders zijn en de andere maand precies het zelfde. Hoe kun je daar een touw aan vastknopen? Haha ik heb geen idee. Ik bel sowieso de huisarts morgen, ff kijken wat die zegt. Er zit ook pcos in de familie
    Is dit iets om aan te geven misschien?

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is zeker iets om aan te geven. En misschien juist door die schommelende temperaturen dat dat ook zo uw. Alleen dat kan ik je niet zeggen.

Normaal gesproken wordt je na je eisprong warmer. Ben je zwanger dan blijf je warm en ben je niet zwanger dan zakt je temperatuur. Alleen dat is ook weer niet altijd zo.

Succes!

15. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afspraak gemaakt voor het eind en van de week en ook maar meteen een ovulatie test gekocht. Bij de action. Heb ik alleen totaal geen ervaring mee. Kan iemand me er een beetje mee op weg helpen?

16. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Ik heb gebruik ze al een paar maanden.
    Als de teststreep even donker is als de controlestreep is, dan springt je ei binnen 12 uur/ 48 uur.
    Het is belangrijk dat je niet test met ochtendurine!
    En altijd op hetzelfde tijdstip.
    Van 10 uur.

Als je test wit is dan moet je ei nog komen.
    Dus nog even doortesten.
    Als je test lichter is dan de controlestreep dan is het nog negatief.
    Maar dan duurt het niet lang voordat het gaat knallen.

Voor meer info Lees de bijsluiter

Succes

17. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Vanaf 10 uur

18. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de tijd wist ik idd nog niet bedankt!
    Moet over een dag of 10 ongesteld worden dus zal ze bewaren voor erna.

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zie dat je inmiddels al de huisarts hebt gebeld. Het is lastig om die drempel over te stappen, maar echt wanneer je zolang bezig bent (en dat is ook voor anderen in dit topic) dan moet je gewoon bellen.

Een verwijzing, gynaecoloog, onderzoeken: het bestaat voornamelijk uit wachten, wachten en wachten. Voor je het weet ben je weer een half jaar verder. Dus echt wacht niet te lang, voordat je voor een verwijzing gaat.

@ts, als het je allerbeste vriendin is dan lijkt zij me de juiste persoon om het er eens over te hebben. Daar zijn vriendinnen toch voor?

20. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weet je ik wil haar geluk niet bederven met mijn "gedoe"

De laatste paar dagen ook weer van die vreemde temperaturen.
    36.1 , 36.7 , 36.1, 36.4

Zo gaat t altijd, schommeld alle kanten op

Deel Deze Pagina