Mocht de stap naar de huisarts te groot zijn. In Dordrecht zit ook een praktijk die met een echo naar rijpende follikels kan kijken. Kost 60,00. En anders even langs de huisarts. Erg vervelend die onzekerheid meid!
Als dit zo belangrijk voor jou is, sta dan gewoon op je strepen. Geef in het gesprek duidelijk aan dat je het inmiddels tijd vindt om verdere hulp in te schakelen. Doet je huisarts moeilijk? Het staat je helemaal vrij om een andere huisarts uit te kiezen. Eentje die wel met je meedenkt en er voor je is. Want je hebt niks aan een huisarts die jou en jouw gevoelens niet serieus neemt. En probeer met je vriendin te praten. Haar geluk hangt heus niet af van jouw gedoe. Ze zal zich misschien juist opgelaten voelen als ze er later achter zou komen dat jij het heel moeilijk met haar zwangerschap hebt en zij dat niet wist en lekker enthousiast gedaan heeft.
Vandaag langs geweest. Huisarts vroeg alleen of ik regelmatig mwnstrueer en omdat ik al een dochter heb wilde die nu eerst m'n vriend z'n zaad laten onderzoeken. Als de uitslagen daarvan binnen zijn wil die me doorverwijzen. Goed nieuws dus, ik wordt serieus genomen!
Mn man kan dinsdag op zn vroegst inleveren. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de uitslag. Mijn man is ook best zenuwachtig al laat die dit liever niet merken, ik heb al eens een kind gehad dus hij denkt dat t bij mij wel goed zit maar bij hem is het helemaal onbekend terrein. Nu proberen het op zn beloop te laten, wat is dat ontzettend moeilijk en wat vloeien er af en toe een hoop tranen. Moet volgende week ongesteld worden, ik heb nu de symptomen ook al weer dus dan zullen de sluizen wel weer even open gaan.
Ik snap je gevoelens naar je beste vriendin toe, ik zit een beetje in het zelfde schuitje. We zijn nu met ronde 7 bezig en 2 maanden geleden vertelde m'n beste vriendin dat ze zwanger is. Na 1 ronde was het bij hun gepiept. we zijn van elkaar vanaf het begin al op de hoogte dat we er mee bezig zijn, dus ze houdt er ook zeker wel rekening mee en ze is heel meelevend wat hartstikke lief is natuurlijk en ik ben super blij voor haar dat ze zwanger is. Maar ook al gun je het haar van harte blijft het moeilijk vooral op bepaalde momenten, dat zij de zwangerschap wereld kundig maakt op Fb bijvoorbeeld, of ik was op visite en ze wordt gebeld voor de eerste afspraak bij de verloskundige. Mijlpalen die je zelf ook zo graag wilt. Kijk ze is natuurlijk op de hoogte en het is ook fijn dat je het er dan over kan hebben maar toch doe je dat ook niet elke keer, je wilt ook niet de zure pruim zijn op een gegeven moment dat elke keer als zij een leuk/mooi moment heeft en met je deelt dat je dan gelijk maar zelf weer begint over die spreekwoordelijke steek in je maag omdat hoe erg je ook blij wilt zijn voor d'r die toch voelt. En zeker beste vriendinnen delen alles met elkaar en het is fijn dat ze het weet want zij houdt er ook zeker rekening mee wat fijn is, maar ook dan blijf je die moment houden dat je er gewoon even de dikke baal in hebt dat jij nog niet zover bent en mag genieten van een zwangerschap. Het is misschien dus wel fijner voor je om het met je vriendin te delen, zodat de momenten dat je je zo voelt als zij het over d'r zwangerschap heeft wat beperkt worden, omdat zij er dan ook rekening mee kan houden dat het moeilijk voor jou kan zijn. En voor al de keren dat je ongetwijfeld wel even dat gevoel heb is het eigenlijk even inhouden blij zijn voor dr en hier even lekker ventileren 😃
Hier nog 1... ook al weer ronde 8. Het wordt steeds moeilijker mezelf op te rapen. Ik hou mezelf voor dat we 6 maanden langniet echt rekening hebben gehouden met de eisprong. Maae goed het blijft gewoon moeilijk. Begin er een beetje onzeker Door te worden. Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test ons handen krijgen.
Ja precies hier ook de eerste 4 rondes er flink naast gezeten met eisprong. ik blijf maar een gevoel houden dat het nog wel wat rondes kan gaan duren 😞 of het echt zo is of zelfbescherming weet ik niet maar hoop ook dat 2016 positief begint voor ons 😉
Temperaturen gaat hier alle kanten op, dan ben ik weer 36.1 dan 36.5 dan weer 36.1 en 36.7 om weer 36.2 te zijn en zo verder en zo verder. schommel de schommel dus Proberen het gewoon regelmatig te proberen en in de tijd dat je normaal wel vruchtbaar bent zon beetje om de dag. Dinsdag sperma monster wegbrengen, dan wachten op de uitslag en weer terug naar de huisarts En toch, stiekem elke maand hopen, soms zelfs een testje tegenaan gooien maar elke x weer die teleurstelling
Och arme ik weet zo ongeveer hoe je je met voelen met elke keer maar 1 streep. En zo rond je eisprong hoop je toch weer dat het raak is omdat je nog maar 2 weken voor je nod zit. Ik hoop dat alles goed zit. Ik haal zelf altijd voldoening uit het lezen van verhalen van vrouwen die langer dan ik bezig zijn met zwanger worden . Zo heb je het gevoel dat je niet de enige ben.