Hallo, ik was even nieuwsgierig naar dit topic tussen de mama's dus kwam even meelezen. Wordt er met 8 weken inbakeren niet bedoelt dat je max 8 weken inbakert? (dus niet tot je kindje 8 weken is maar vanaf de start 8 weken lang) je mag nl inbakeren tot 6 maanden omdat dan het gevaar van omdraaien gaat komen. Bij Tim zijn we nl pas bij 4 maanden gaan inbakeren en toen was het advies dit doe je minimaal 6 weken.......... Hopelijk heb je wat aan mijn (weliswaar ongevraagde) advies! en succes verder! Gr Citroentje (een januari mama net zoals Lexie)
oh nu lees ik verder en zie dat je al antoord hebt! Wij hebben trouwens de pacodoek, goede ervaring mee en zeer makkelijk in gebruik!
Oh nu je dat zegt... Dan heb ik 't CB verkeerd verstaan want ik dacht dat zij Puckababy bedoelde maar dit klinkt nu bekender hihi. Lex... De papa van Hugh wil geen roze ? ? "Tis toch een meissie" Ik denk; Hij slaapt er toch alleen in, duhhh Ga het nog ff met hem over hebben want dit slaat nergens op en als ik hem niet kan overtuigen dan wil Karola hem vast wel hi hi
haha die Peggy, komt zo even binnen vallen LOL Enneh Sil, maakt me neit uit hoor, de swaddleme eet geen brood. Ik heb em toen aangeschaft en em toch niet nodig gehad, dus hij is 1x gewassen en verder neit gebruikt.... ZOnde toch? Heb em hier ook al een aantal keren aangeboden gehad op de pagina, maar helaas nog geen gegadigde gevonden. Dus als er een liefhebber is, ik hoor het wel. Is maatje small geloof ik.
Elmo, bedankt, fijn dat we hier verder mogen kletsen. Jaaa, vandaag mocht Yelina naar huis. Het viel niet mee, maar ze is gelukkig goed gaan eten en na een dagje rooming in op de kinderafdeling om haar te laten bewijzen dat ze het kon, mochten we Yelina mee naar huis nemen. Heerlijk om m'n beide meisjes en m'n mannetje weer de hele dag om me heen te hebben. Alyssa is helemaal dol op haar zusje. Ze wil haar steeds aaien en kusjes geven. Zooo lief. Ze is er wel behoorlijk omstuimig mee, dus we moeten haar wel goed in de gaten houden en een beetje afremmen. Een eerst plaatje staat in m'n album. Over Carpaal Tunnelsyndroom. Het kan terugkomen met een eventuele volgende zwangerschap, maar het hoeft niet. Gedurende m'n eerste zwangerschap heb ik er ook behoorlijk last van gehad, maar deze keer gelukkig niet.
Jaaaaaaaa daar is onze Inez ook weer! PRachtige foto van een mooi meiske. En wat leuk te horen dat Alyssa ook zo in haar nopjes is met dr nieuwe zusje
Lexie, idd zonde! Hugh is nog steeds niet overtuigd uberhaubt vind hij 't inbakenen niet nodig . Maar ja hij heeft niet de hele dag die kleine om zich heen. Gisteravond ging het overigens wel goed met inslapen dusss ik wacht nog ff af. Enne Karool als jij hem wil overnemen van Lex..gewoon doen hoor! Inez, YAHOO wat fijn dat ze naar huis mocht! En wat heerlijk dat Alyssa al zich al als een trotse zus gedraagd! Wat een plaatje van een meid! Ga lekker genieten! HEERLIJKE nacht achter de rug. Gisteravond liep ie ff te klooien met slapen en drinken (sliep veel dronk weinig en was huilerig) maarre de laatste fles van 22:30 uur ging er enigzinds moeizaam in dus ik dacht..grrrrrrr die gaat vannacht weer komen! Nou de grapjas kwam om...5:00 uur. Een kleine fles gegeven (60cc) enne daarna weer tukken heen... om 6:45 uur lag ie lekker wakker te keuvelen in zijn wiegje (had hem expres bij ons op de kamer gelaten voor als ie 's nachts zou komen) en om 7:00 uur nog een groot deel van een flesje van 90cc. Daarna ff gewassen en aangekleed en ligt nu weer een tukkie te doen. HEERLIJK!
Inez goed om je weer te horen en wat een snoepie die nieuwe aanwinst van jullie, je zou dr "opvreten". Heerlijk om te horen dat jullie oudste meisie er ook zo goed mee omgaat. Meis geniet lekker.
@Inez,lekker weer thuis en wat een popje jullie meisje! Een roze doek maakt mij niet zoveel uit,maar ik denk dat Damo sowieso niet zo small is Maar het inbakeren laat ik nog even in mijn achterhoofd het gaat al beter hier en dat komt door een nieuwe "techniek". Op aanraden van andere verse moeders heb ik het boek van Ria Blom gekocht en het gaat daar om heel simpel rust en herkennen van dingen. Vaste manier/ritme van eten,spelen,slapen en daardoor meer rust. En het begint al te werken,ik denk dat Damo gewoon te moe was tegen de tijd dat ik hem in bed legde,en dan ook wild ging zwaaien met armen en benen. Ik leg hem nu in een slaapzak,dus benen liggen vast en strak en geeft al veel meer rust omdat hij niet het hele bed door kan. Vanmorgen de 1e echte lach van hem gekregen,mijn dag kan niet meer stuk dus! Fijn weekend meiden!
Oh dat is smelten he, die eerste lach! Super! Fijn dat ie al rustiger wordt met de rust en regelmaat-techniek. Ja die voorspelbaarheid schijnt erg fijn te zijn voor babys.
Heerlijk zo'n glimlach van je kind Karola. Ik smelt ook nog steeds van die lachebek van ons. Fijn dat het beter gaat met het ventje, geeft moeders ook weer rust. Inez hoe gaat het bij jou? Went het al zo'n tweede?
ha Inez, lekker thuis lees ik en mooi meisje hoor. Zie net de foto van de kamer van Alyssa, die lamp die daar hangt is van een merk waar ik een rammelaar van heb, heb daar ook een leuke lamp van gezien, geeft ie veel of weinig licht?
Anette, die lamp komt van een Zweeds warenhuis, of te wel, IKEA. Heb ik zelf beplakt met vlinderstikkers. Er zit een spaarlamp in en hij geeft voldoende licht. Karola, wat heerlijk dat je kleine knul al voor het eerst naar je heeft gelachen. En fijn dat het ook weer beter gaat met hem. De status van mama met 2 meisjes went snel. De status van mama die probeert een beetje moedermelk te geven went ook, maar vergt wel heel veel tijd en energie. Tot mijn grote verrassing ben ik vorig weekeinde wat melk gaan lekken, terwijl ik ivm een borstverkleining geen BV zou kunnen geven. Heb toen snel de verpleging gebeld en ben in overleg en met behulp van hen gaan kolven om te zien hoe ver we zouden kunnen komen met het geven van moedermelk. 2x per dag leg ik haar even aan en ga dat miv morgen uitbreiden naar 3x en voor de rest kolf ik iedere 2 uur. Vrij intensief dus allemaal, maar het is voor het goede doel. En zolang mannetje nog vrij is (nu nog 2 weken) zien we het even aan hoe het gaat. Verder gaat alles prima met Yelina. Ze drinkt nu goed en ook 's nachts mogen we niet klagen. Meestal krijgt ze zo rond een uurtje of 11 haar laatste voeding en dan meldt ze zich rond een uurtje of 4 weer en dan pas weer rond een uurtje of 8. En Alyssa, die vindt het allemaal nog steeds even spannend en helpt graag. Karola, vinden jouw mannen het ook zo leuk om mama met de kleine man te helpen?
Ola Chica's Karola..heerlijk zo'n lach...smelt je toch helemaal van. Ik ben met dezelfde "tacktiek" bezig alleen volgens Gina Ford "Tevreden kind". Ik moet zeggen dat het wel werkt hoor, alleen kom ik nog niet geheel van de nachtvoedingen af...da's balen. Maar verder gaat het prima. Inez, goed om te horen dat het zo lekker gaat enne idd wat een verrassing inene borstvoeding hihihi. Hoe gaat het met de andere ladies en kiddies? Nou mijn belevenissen van de afgelopen (drukke) dagen... Vrijdag... naar de Jaarmarkt van 't naast gelegen dorp geweest. Onwijs gezellig en Tygo was mee. Zaterdag.... Eerst naar verjaardag, daarna nog ff de stad in met de familie. Kom ik een dinnetje tegen haar dochtertje is 6 maanden en weegt 6 kilo. 't Kindje van een ander dinnejte van mij is 8 maanden en weegt 7 kg en Tygo 1 maand..weegt 5 kilo wat een verschil he? Ook ging Tygo voor het eerst uit logeren! We zouden naar de Feestweek gaan, ondanks het rot weer maar mijn dinnetje is 30 geworden en zou daar aanwezig zijn. T was een hele rommelige avond en net voordat ik weg wilde gaan zette Tygo het op een brullen! En zo hard had ik hem nog nooit horen huilen. De zenuwen gierden door me lijf want ik wilde hem natuurlijk zo niet achterlaten. Dusss getroost en hem in bed gelegd en ben praktisch zelf BRULLEND van het huilen weggegaan. Bij thuiskomst miste ik hem zooo erg dat ik bijna in staat was om hem weer op te halen maar kep hem gewoon bij mijn moeder gelaten. Zondag om 11:00 uur (nadat ik eerst het huis gedaan had zodat ik daarna alle aandacht aan hem kon besteden) opgehaald. Het is hartstikke goed gegaan gelukkig maar het ging wel met pijn in mijn hart. Zondag... de hele dag dus met Tygo lopen kroelen en knuffelen...man wat had ik dat ventje gemist. Vandaag... probeerde ik al meerder malen achter de PC te kruipen maarre ik ben erachter gekomen dat Tygo zich absoluut NIET kan vermaken in de box ? ? Terwijl ik dit typ ben ik al 4x opgestaan om de speen te geven, mobiel weer aan te zetten wat extra speelgoed om hem heen te bouwen maar niets werkt! Ook Tigetjes Babygym is niet interessant meer! ! Toen nog ff op zijn buik gelegd...nou FOUTE BOEL meneer was not amused! Wat moet ik nou?
Sil, ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer Tygo zichzelf nog niet kan vermaken in de box. Helaas gaat dat niet met ieder kind even makkelijk. Hopelijk leert hij snel om zichzelf te vermaken. Voor de liefhebber, ik heb wat nieuwe foto's van Yelina in m'n album gezet.
Oooh Inez,wat een popje,ze is zo klein En ja mijn mannen helpen graag,de 1 wat meer dan de ander en degene waarvan ik het minst had verwacht juist het meest en het beste! Maar het is zo leuk om mee te maken hoe trots ze zijn,ik vind het grote leeftijdsverschil wel heel erg leuk. En makkelijk ook Gister de 1e schooldag en iedereen op het schoolplein in de wagen kijken natuurlijk,en trots dat ze dan zijn! Ik zal ook wat nieuwe foto's in mijn album zetten.
haha Inez, en ik maar denken dat het zo´n lamp is uit de collectie die ik heb gezien. Zo zie je maar weer, creatief = handig! Karola, ik zie je al staan op het schoolplein lijkt me echt super en wat gaaf dat de andere jongens zo trots zijn en meehelpen. Ook al gaat het soms niet zoals je de hulp gehoopt had, ze doen het toch maar even, dat is een dikke knuffel waard. Sil, het is ook moeilijk voor een ventje van een maand om zich al goed te kunnen amuseren en misschien heeft ie even een sprongetje, is ie bezig met nieuwe dingen. Wie weet, je hebt zelf ook wel eens een baaldag, dus waarom die kleintjes niet. Het neemt niet weg dat het niet fijn en handig is maar wel een reden om eens extrta lekker te knuffelen. Hoe is het vandaag? Inez, toch bv? Wat goed zeg, doe je goed meid! en nu ga ik de foto´s bekijken............