Na meerdere keren mis, nu tóch mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lexie74, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Hiep hiep voor Tygo,7 mnd alweer!
    Damo kan ook nog niet omrollen hoor,ja perongeluk een keertje.
    Zitten doet hij wel,en dat is juist best vroeg volgens mij.
    Hun wereld word wel veel leuker als ze kunnen zitten.

Gister met alle mannen wezen zwemmen en Damo vond het helemaal geweldig!
    Echt zo leuk om te zien hoe hij genoot en het lang volhield (ook fijn voor de grote mannen) thuis gekomen heeft hij bijna 3 uur geslapen!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aby, komt hier ook bekend voor hoor, lange nachten maken en net zo brak weer wakker worden. Alles doet me 's ochtends pijn.

Ik denk ook dat het moederzijn veel in je losmaakt. Ik dacht zelf ook een en ander te hebben verwerkt, maar dat komt toch ook iedere keer weer keihard naar voren. M'n moeder was niet zo'n lief typje naar haar kinderen toe en m'n vader deed er niks aan om de lieve vrede te bewaren. Na eerst jaren erg boos te zijn geweest op m'n moeder ben ik dat nu op m'n vader. Hij wist het en liet het gebeuren en hij praat het nog goed ook. Da's eigenlijk nog veel erger.

Lexie, goed dat je hulp gaat zoeken en wat ontzettend lullig dat juist dan je HA afwezig is. Dat is ook overal hetzelfde he? Heb je ze nodig zijn ze er niet.

Karola, heerlijk he? Dat zwemmen. De meiden genieten daar ook erg van.

Sil, ik hoop dat je PC problemen snel voorbij zijn.

Anette, hoe is het nu met jou, een week na je operatie?

Yelina rolt ook nog niet om. Zit er soms wel tegenaan, maar nog net niet. Ze zit ook nog niet echt stevig en gaat zelf ook niet zitten. Ach, het komt vanzelf wel. De een kan dit eerder, de ander dat.

3. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Oja wild ook nog ff zeggen dat mijn gewrichten ook zo stijf zijn s'morgens.
    Ik dacht dat het nog kwam van het carpaal tunnel syndroom,maar waarschijnlijk niet als ik jullie zo hoor.
    Oooh ouderdom? :confused:

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aby, heb je je bloed al laten prikken? Wanneer krijg je de uitslag?

De arts waar ik vorige week was (gynaecolooog) zei ook al dat het niks meer met hormonen te maken had. En 1 van m'n huisartsen roept weer, 9 maanden op, 9 maanden af. Altijd erg handig dat artsen het zo met elkaar eens zijn.

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ahh ben blij dat Tygo nog niet de enige is die nog niet echt omrolt! hihihi.

Karola balen van je pijn in de gewrichten, ik heb smorgen nog steeds last van mijn voeten en handen net als tijdens de zwangerschap al duurt het wel kort.

Tygo is best huilerig vandaag maar goed zal er wel weer bij horen hij heeft geen koorts ofzo.

Hij zit nu bij me op schoot maar echt succesvol is dat niet als je wilt typen hihihihi.

6. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Arrrrg dat gebeurd me nu zo vaak hier. Zit ik een heel verhaal te tikken loopt de site weer vast. En ik leer er niet van, want ik heb het weer niet gekopieerd. Goed gaan we weer.

@ Inez morgen ga ik prikken en als het goed is heb ik dan woensdag de uitslag. Maar ik verwacht niet dat daar veel uit gaat komen. Tja wat betreft die hormonen ik had natuurlijk nog wel die miskraam van vorige maand. Het zou dus nog een nasleep daarvan kunnen zijn.

@ Ohw Karola zou het echt de ouderdom zijn :( haha of toch een aanslag op ons lichaam van de zwangerschap. Hmm ik hoop toch het laatste en dat het zich wel herstelt. Voel me zo net een oud wrak met die stijve gewrichten.

Donderdag ga ik samen met papa Pim even lekker een dagje Sauna doen. Ben ik hard aan toe. Vrijdagochtend heb ik ook maar vrij genomen, kan ik even bijkomen van de zware donderdag. hihi.

OH had ik jullie mijn akkefietje met het kinderdagverblijf al vermeld, nee he? Tje... nou wij hadden onze ongeboren Pim met 20 weken zwangerschap ingeschreven bij het KDV naar onze keuze. Zag er allemaal best goed verzorgd uit. Helaas zou er een wachtlijst zijn tot april dit jaar, maar goed dat was te overbruggen. Oma wilde ook graag oppassen. Toen ik echter in augustus vorig jaar belde om te vragen of ze er al zicht op hadden kreeg ik te horen dat ze hem misschien wel wat naar voren konden schuiven omdat ik maar een dag wilde. (Heel bijzonder dus als je belt kan er ineens meer hmm) Heb toen aangegeven dat dat ook niet hoefde. (ik vond hem toen zelf nog zo klein). Maar goed inmiddels is Pim groter en ik heb op de donderdag geen vervang als oma uitvalt. Daarnaas vind PIm het zo leuk om met andere kindje om te gaan waardoor we het nut van een KDV wel zien zitten. Dus ik bel...............krijg ik te horen dat ze aan het aanbouwen zijn en dat ze niet eerder plek hebben dan wanneer dat klaar is. Dus ik vraag wanneer dat dan moet zijn, deelt ze me even mede dat dat niet eerder dan augustus wordt. WAAAAAAAAAAAAT :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Dus als we niet gebeld hadden hadden we dus braaf tot augustus zitten wachten, zijn ze niet goed?! Ik vind het nogal slordig dat ze a. mensen niet op de hoggte houden van de verbouwing (en het feit dat daardoor het KDV aanzienlijk groter wordt) en b. niet meedelen dat daardoor de wachtlijst zoveel maanden opschuift! Bedoel als ze dit niet communiceren wat communiceren ze straks niet als mijn ukkie daar zit. Papa Aby en Aby zelf hebben er weinig vertrouwen meer in. En dan daarbij Augustus pff. Tja en dan moet je op zoek naar een ander KDV en vind er maar een in de buurt zonder of met korte wachtlijst. Dacht dat we daar mee klaar waren en dat het goed geregeld was. NOT. Zit er nog wel over te denken om er een vette klachtenbrief tegenaan te gooien, ik vind dit echt slordig.

@ Karola en Sil geniet nog maar lekker van jullie niet of bijna omrollende mannetjes. Zo houden ze hun babylook nog even vast. Bedoel het is natuurlijk aan de ene kant best leuk dat Pim zo hard gaat maar aan de andere kant vliegt de babyperiode zo wel heel hard voor bij. T is nu ineens al zo minimannetje. :cry: Bedoel van de week klom hij al de trap op (mama natuurlijk voor de zekerheid wel achter hem) op weg naar zijn papa boven. Die is hem halverwege maar even tegemoet gekomen om te vragen of Pim wel beseft dat hij nog geen jaar is en mee te delen dat hij zich best mag gedragen naar zijn leeftijd van 9 maanden. Tjonge zou het helpen pap. haha Spoort ook niet. haha. D Dus tja, die van ons is nu echt een handenbindertje.

An hoe is het met je gaat het al weer wat beter? Is het raadsel Sarah uit bed eigenlijk al opgelost?

Nou meiden ik ga genieten van mijn vrije dagen, ik spreek jullie vast nog wel tussendoor.
    Tjonge wat een verhaal heb ik er weer van gemaakt. hihi

Kussssssssssss

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Aby...

Wat een eikels zeg bij het KDV! !
    Geniet lekker van je vrije dagen en je verwendagje met je man.

Ik ga Tygo binnenkort ook inschrijven maar dan gaat ie pas rond augustus dan is ie 1 jaar.
    Hij zal dan 1 dag in de week gaan want ik vind het een goede opstap naar de Peuterspeelzaal en de kleuterschool. Daarnaast komt ie dan in dezelfde groep als de kleine van mijn vriendin ( deze is 6 mnd ouder dan Tygo). Ik ben errug benieuwd.

Hier verder goed ga Tygo zo wakker maken want ik moet nog wat shopping doen. Daarnaast ga ik vandaag een anders schema proberen om van die avondfles af te komen (deze heeft ie rond 22:30 uur).

Ik hoop dat het met de andere ladies ook lekker gaat.

Dikke kus

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aby, da's dan even lekker zeg, met dat KDV. Toen Alyssa nog op de wachtlijst stond kreeg ik nieuwsbrieven specifiek gericht aan mensen kindjes op de wachtlijst hebben staan. Dat was altijd wel prettig.

Sil, hebben jullie geen wachtlijsten? Anders lopen jullie ook het risico dat er in augustus geen plek is.
    Shop ze!

Yelina staat ook al wel ingeschreven, maar die gaat pas wanneer Alyssa naar de basisschool gaat. Ze is dan ruim 1 1/2. Mooie leeftijd om te gaan.

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Inez...we hebben wel wachtlijsten maar tis pas over een half jaar. Daarnaast omdat Tygo dan wat ouder is heb je ook sneller plek.
    Mijn dinntje heeft na 4 a 5 maanden wachten een plekkie gekregen en die van haar is in December 1 jaar geworden en gaat 23/2 voor het eerst naar het KDV.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jee Aby wat een toestand zeg! Mooi irritant zeg.

Verder ben ik eigenlijk al weer kwijt wat ik gelezen heb.

Demi heeft een paar nachten slecht geslapen ivm jeuk op dr ruggetje. Wij naar de dokter gister, heeft ie het over KMA, lijkt mij een beetje ver gaan, maar goed. Hebben een koelzalf meegekregen tegen de jeuk en konden melkarm proberen om te kijken of dat het is.
    Nou ja zelf hebben we meer zoiets van erg droge huid en daardoor irritatie. We gaan eerst gewoon niet te vaak in bad doen en met olie en regelmatig insmeren en dan kijken hoe het dan gaat.

Heb je dat gehad, krijg je het volgende:
    Wij zitten aan tafel met zn 3tjes (voor het eerst, want meestal eten we alledrie op ander tijdstip ivm werk) Ik wil Demi een eerste hap geven, ze heeft nog niets binnen of gaat meteen over dr nek :confused:
    Kwartiertje later nog eens flesje geprobeert en toen spuugde ze weer, het arme ding.
    Ik weet niet wat ze nu heeft. Ik ben zo'n controlfreak die dat dan meteen wil weten zodat ik me er op voor kan bereiden :rolleyes:

Ze ligt nu gelukkig lekker te slapen, ik wacht wel af hoe het verder gaat.
    Ze wilde overigens de hele dag al geen flesje melk. Sap heeft ze wel gehad en 2 boterhammen en een banaantje, maar verder dus neit

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Lex, mss is ze niet lekker, heeft ze geen koorts ofzo?

13. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Leuk filmpie!

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nee ze had geen koorts gelukkig.
    ROnd een uur of 10 ging ik bij dr kijken toen werd ze wakker, heeft ze 100cc gehad (enthousiast) en vanacht goed doorgeslapen.
    Vanochtend ruim 200c gedronken zo'n honger had ze
    Dus het lijkt nu klaar te zijn gelukkig :)

15. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    @Lex,leuk filmpje echt schattig en fijn dat ze vandaag weer beter is!
    Hopen dat de huidirritatie snel over is.

@Abi,wat een gedoe zeg met het kdv,ik zal daar zeker iets over zeggen.
    Gelukkig zegt dit verder niks over de manier van werken in de groep en info delen met de ouders.
    En heeel irritant hè als je een heel verhaal hebt getikt en het is weg,knap dat je het gewoon nog een keer neerzet ;)
    Veel plezier in de sauna!

@Sil,hoe is het met het nieuwe schema gegaan?
    Hier kan die laatste voeding er echt nog niet af hoor,soms slaapt die door maar heel vaak niet :(

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lexie, lief filmpje! En fijn dat Demi zich weer beter voelt.

Sil, hoe is het gegaan met het nieuwe schema?

Karola, op hoeveel voedingen zit Damo nu?

Yelina zit ook al weer een tijdje op 4 flessen. En ze krijgt sinds een week of 3 een fruithapje en ik ben gisteren begonnen met groenten. Je kon aan haar snoetje zien dat ze dat toch wel weer even wennen vond. Maar ze heeft keurig een klein beetje gegeten.
    Verder heeft ze gisteren om 20:45 de laatste fles gehad, vanochtend rond een uurtje of 6 werd ze wakker en heeft ze heel eventjes een beetje gehuild, maar het was binnen een halve minuut al weer stil tot een uurtje of 8. Toen begon ze weer lekker te pruttelen en kwebbelen.

Verder zou ik vanochtend weer met de dames gaan zwemmen, maar aangezien Alyssa koorts heeft blijven we maar verstandig thuis.

17. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Damo zit nu op 4x,waarvan de 1e nog een bv en 1 papfles.
    Flinke bak fruit in de morgen met tuitbeker water,hij eet tussen de middag sinds deze week een broodje mee of korstjes (vind die heeeeerlijk!) dan een fles.
    Na het slapen,tuitbeker rooibosthee en een liga.
    Tegenwoordig eet hij met ons mee aan tafel en eet hij veel beter dan dat ik hem apart gaf,echt gezellig en eet hij super mee.
    Tusen 7 en 8 een fles en daarna maak ik hem om 11 uur wakker voor een papfles in de hoop dat hij doorslaapt.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat gezellig dat hij al aan tafel mee eet. Dat zal hier ook wel niet te lang meer duren. Maar dan moet Yelina eerst wel wat steviger kunnen zitten dan nu.

Ik denk dat er een tweede tand aan het doorkomen is. Ik zag weer een wit streepje erbij, maar voelde nog geen tand. Dat zal wel niet lang meer duren gezien haar poepluiers en rode billen. Ze heeft er gelukkig geen last van.

19. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Het schijnt dat ook met tandjes meisjes sneller zijn dan jongens.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Alyssa was vrij laat met haar tanden, die heeft bewezen dat ze de uitzondering op de regel is. Ze was 10 1/2 maand toen de eerste tand doorkwam.

Deel Deze Pagina