Na meerdere keren mis, nu tóch mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lexie74, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Sil en Karola ik heb jullie uitgenodigd

ik vond het sesamstraatpakket echt duur, dus heb em toen niet genomen. Maar hij is erg leuk idd.

Sil, is begrijpelijk hoor. Gelukkig heeft meneer Lex in die periode veel voor mij waar kunnen nemen (ook dankzij zijn middag/avonddiensten) zodat ik ook even voor mezelf bezig kon zijn, met hobby-en zo kon ik ook relaxen en weer opladen.
    Goed dat je aan de bel trekt.
    Dikke knuf

2. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Sil, meis...............helemaal herkenbaar. Hoort erbij en gaat weer over. Je hebt goed gehandeld, heel verstandig om hulptroepen in te roepen wanneer je het niet trekt. En ach het is ook weer maneigen zoals je eigen Hugh reageert. ;) Die van mij zou hetzelfde doen. :rolleyes: Goed bedoeld maar niet wat we nodig hebben.

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hier ben ik weer ff...

Kom net bij de HA vandaan.
    Eerst even over Tygo gebabbeld, wilde nl. weten waarom het oogwit van hem wat blauwgrijzig eruit zit, dat heeft dus te maken met zijn "pigmentatie" (hij is toch een mixi van verschillende afkomsten te weten kwart surinaams en 1/8 indonesisch). Tevens vond ik zijn fontanel wat blauwig, maar dat was ook niets ernstigs.

Toen ondezoek aan mijn onderkantje!
    't was verschrikkelijk gevoelig, ze heeft ook maar niet inwendig gekeken dat komt nog. Maar de hechtingen waren genezen maar...ja ja waar ik dus al bang voor was...ze hebben het niet netjes afgewerkt, kep wat verdikkingen en langs mijn artiesteningang (leuk woord voor onze woordenlijst ) zat toch ook een scheur...nou die hebben ze dus niet netjes gesloten maar tis wel dichtgegroeid. Verder moet ik morgen nog ff mijn urine laten testen want ze vermoed dat ik ook nog een schimmelinfectie heb.

En ik wordt aangemeld voor een Postnatale depressie groep want de dokter vond dat ik daar naar neigde. Ze beldt me vanmiddag terug om te vertellen wanneer.

Ook vind ze dat ik een afspraak moet maken met de Gyn's die bij mijn bevalling aanwezig zijn geweest. Zodat zij aan mij kunnen vertellen waarom ze bepaalde handelingen cq beslissingen hebben genomen. Maar ja ALSOF ZE DAT ZICH NOG KUNNEN HERINNEREN? ! vraag ik me dan af.
    Pfff ik heb dus HELEMAAL geen zin in dat gesprek. Denk dat ik dat dus ook pas doe wanneer ik de eerste sessie bij de PostDepriClub heb gehad.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, zoals de anderen al hebben gezegd, goed dat je hulp hebt gezocht. Alleen jammer dat je mannetje niet goed aanvoelt hoe het met je gaat en wat je van hem verlangt. Wat dat betreft heb ik gelukkig geen klagen.
    Heel veel sterkte met alles en hopelijk kan de postdepri club wat voor je betekenen.
    Kan er van onderen trouwens nog een en ander worden hersteld of is dat een kwestie van 'mee leren leven'? Wel knullig dat ze dat zo slordig hebben gedaan. Ik denk dat je ook inderdaad het advies van je ha moet opvolgen en een gesprek met de gyn's aan moeten gaan om alles eens met ze te bespreken. Of zet het op papier en stuur het als klachtenbrief op. Dan moet er wel op worden gereageerd.

Aby, gelukkig viel het mee met weer aan het werk gaan. Wel een geruststellend idee dat de kleine man zich zo prima heeft vermaakt.

Karola, fijn dat de jongens zo gek met de kleine Damo zijn. Dat geeft toch best een fijn gevoel.

Ben zelf ook blij dat Alyssa het allemaal prima vindt dat er zo'n kleintje bij is gekomen en dat ze verder niet jaloers reageert. Al kun je aan haar gedrag wel goed merken dat er voor haar toch best wel wat veranderd is, aangezien ze wel weer wat drukker en driftiger is. Maar naar haar zusje toe is ze erg lief. Die moet ze steeds over het bolletje aaien en kusjes geven. Zoooo lief.

Gelukkig valt het inmiddels aardig mee met het natte beddengoed. Yelina is inmiddels nadat ze eerst is afgevallen al weer een pond aangekomen en zit nu op 6 pond. We hadden in eerste instantie de prematuurluiers van Pampers en we gebruiken nu Kruidvat 1. Met de luiers kunnen we goed merken dat er inmiddels iets meer spek op haar beentjes zit. Gelukkig maar, al heeft ze nog steeds spillepootjes.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Joh Sil, dus ze vindt het wel van belang dat je er over gaat praten. Nou ja, des te beter dat je het aangekaart hebt.
    Je bent er nu mooi op tijd bij, wellicht dat je er dan makkelijker doorheen komt dan wanneer je langer had gewacht.
    Sterkte ermee in ieder geval. Ik hoop dat Hugh nu ook de ernst vd situatie in gaat zien.
    Dikke knfu

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Abigail, hier ook een verkouden minimensje. Gisternacht er wel 8 keer uit geweest en daarna heeft ze lekker bij ons gelegen, hoofdsteun iets omhoog en slapen ging een stuk beter.

Heb iedereen een hyves uitnodiging gestuurd, leuk!
    Zal ook meteen wat meer foto´s plaatsen.

Sil, goed dat je aan de bel hebt getrokken, ik heb er toen te lang mee gewacht. Tuurlijk doe je geen gekke dingen maar alles is zo anders, je kunt niet meer even lekker op de bank gaan liggen als je moe bent of even iets anders gaan doen want dan miept er weer eentje (zoals nu). je moet zelf ook een ritme krijgen en dat komt echt! En wat goed van je huisarts, die van mij vond het bij mij niet nodig terwijl ik er nu nog vaak mee worstel. Heel goed, echt waar.

Inez, drogere bedden lees ik, das fijn. En toch de kruidvatluiers? Die hebben wij ook een tijd gehad en ik ga ze straks denk ik weer gebruiken maar we hadden nog zoveel kortingsbonnen voor pampers.

Sorry maar ik ga er weer vantussen want het slapaen van Sarah wil niet lukken, ga eens even kijken en anders een wandeling maken, ze is denk ik te moe

liefs

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb je uitgenodigd, Anoek ;)

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat sneu, al die verkouden minimensjes. Hoop dat ze zich snel weer beter voelen.

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hier een heerlijke nacht achter de rug!
    Tygo heeft geslapen van 21:15 uur tot 06:00 uur!
    Daarna flesje maar liet 60cc staan en viel weer in slaap voor 45 min. ofzo.
    Daarna ff kattewas en aangekleed maar om 8:45 uur kwam ie weer voor de fles? ? Nou ja het zij zo...
    Hij heeft denk ik ook zijn huiluurtje ontdekt al 2 dgn is het om 19:30 uur huilun! Maar ja ook dat gaat gelukkig weer over hihi

Moet volgende week donderdag op gesprek bij t postnatale gebeuren, ben benieuwd!

12. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Wat een goeie nacht Silla,dat moet je ook gelijk goed doen toch?
    En heel goed dat je op tijd aan de bel hebt getrokken,want als het er zo langzaam insluipt ben je vaak te ver om weer snel op het "goede pad" te komen.

Leuk meiden dat we Hyvesvriendinnetjes zijn! :D

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje Sil, wat een gedoe van schimmelinfectie tot verkeerde hechtingen en een PD. Tje hey t is niet nix. Ik vind het zo naar voor je. Wel top dat je huisarts het zo goed opvangt, je kan er maar beter snel bij zijn. Hoop dat het met je hechtingen ook nog goed komt, want ook dat lijkt me geen pretje. Nou meis hou je taai he?!

@Lex check even op Hyves of ik wel de goede
    Lex heb aangeschreven. Kan bijna niet missen maar toch. hihi.

Pim is nog steeds lekker snotterig. Dinsdag nacht had hij zelf koorts, maar dat was gelukkig de volgende dag over. Hij is gelukkig nog steeds lekker levendig. Hoop voor t jochie dat het inderdaad snel over is. En voor mama ook, kunnen we volgende week weer babyzwemmen. Jippie.

@An hoe'st inmiddels met jouw minimens?

@Inez.....................tja je kan er bijna niet onderuit. Hup Hyves op meid! hihi (nee hoor laat je niet pushen)

@ Karola idd gezellig om zo wat meer van elkaar te weten te komen.

Nou meiden, ik ga even uitrusten van mijn werkweek en even flink mijn kleine Pim knuffelen.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hmm Aby ik weet niet zeker of ik van jou wat ontvangen heb. Ik heb zelf iedereen uitgenodigt die zn adres hier neergezet had, had jij dat ookk gedaan?

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil heerlijk hoor, zo'n nachtje even lekker doorslapen. Daar voel je je meteen al weer een ander mens door.

Aby, nu al weer de eerste werkweek achter de rug. Groot gelijk. Nu lekker even knuffelen met de kleine man.

Yelina heeft nu al een paar dagen rond 21.00/21.30 uur de laatste fles genomen om vervolgens een uurtje of 5 tot 6 helemaal in coma te zijn.
    Neonatologie waar ik vandaag een belafspraak mee had vond dat geen probleem, moest dan alleen zorgen dat haar tijden wat verschoven zodat wij er zelf ook profijt van hadden.

Ze waarschuwde me ook nog dat het CB waarschijnlijk andere ideeën had over de voedingen dan zij en ik en dat ik me daar maar niets van aan moest trekken, aangezien Yelina een wat moeilijker start heeft gehad dan de meeste kindertjes die daar komen. Ik moest maar gewoon m'n eigen instinct volgen, dan kwam het wel goed.

Nou, daar twijfel ik niet aan. Wanneer ik m'n instinct niet had gevolgd, hadden we toch echt nog dagen langer met Yelina en sondevoeding aan moeten klooien omdat de kinderartsen dat voor haar het beste beleid vonden. En dan was het voor wat betreft haar ontslag uit het ziekenhuis niet in zo'n ontzettende stroomversnelling geraakt. Dus dat zit hier wel snor zou ik zeggen.

16. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Aby...helemaal gelijk na je eerste werkweek ff extra knuffelen met je mannetje. Is het meegevallen je week?

Inez...heel goed dat je je instinct volgt en zo te lezen verloopt alles op rolletjes! Houden zo!

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Aby het klopt hoor, krijg net de melding binnen of ik je wil accepteren.

18. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Lex........ok dan!

19. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Lekker Inez dat de kleine lekkere lange nachten maakt. En inderdaad gewoon op je gevoel af gaan.

Sil, ja mijn eerste werkweek viel gelukkig reuze mee. Vond het eigenlijk wel weer lekker. Heb de kleine man ook niet super veel gemist, maar vond het wel des te leuker om hem aan het einde van de middag weer te zien. Hij heeft het ook prima bij oma en mijn vriendin. Hoe gaat het inmiddels met jou? Voel je je al wat beter?

20. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Aby, goed om te horen dat het lekker ging met werken.

Hier gaat het denk ik wel de goede kant op.
    Ondanks dat ik me soms nog aan Hugh irriteer heeft ie gister een verrassingsavondje georganiseerd. (Wel op advies van mijn beste vriendin en ik was al door haar getipt om me voor te bereiden dat Tygo naar de oppas moest).
    Die dag hadden we wel 2x knallende ruzie maar tis toch een gezellig avond geworden en als "Kers op het toetje" Tygo kreeg gister om 23:00 uur zijn laatste fles en kwam vanmorgen pas weer om 7:45! heerlijk!

Papa mag dus van ons nu lekker uitslapen en wij zitten ff beneden hihihi

Deel Deze Pagina