Na meerdere keren mis, nu tóch mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lexie74, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou toch lief van Hugh ondanks dat ie getipt was ;)
    En fijn dat Tygo ook even meewerkte ;)

Joh ik moet helemaal wennen aan de echte namen van ons hier haha. Moest gister heel hard nadenken omdat bepaalde namen totaal niet lijken op de nicknamen hier hahaha
    Nou dat went vast nog wel.

2. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Fijn zo'n avondje Sil, dat doet een mama goed toch?

Haha die Lex! Kan je ze nog wel allemaal uit elkaar houden? :D Ik had overigens in eerste instantie een nickname die een afkorting was van mijn echte naam. Maar al heel snel had een collega mij gevonden. Dat vond ik in die periode helemaal niet prettig. Zeker niet van haar. Vandaar zo'n afwijkende naam. Went snel hoor, gewoon veel Hyven. hihi Leuke foto's staan er trouwens op je Hyves van de kleine en jou.

3. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    :) Lex,ja die namen geweldig!
    Karola lijkt niet echt op Natascha :p Het is mijn 2e naam,en dan met een C, Carola :D
    Maar leuk ook om de foto's te bekijken bi elkaar,ik heb een filmpje van Damo op mijn Hyves gezet.

Sil wat heerlijk er even uit,ookal was het na een tip,hij doet het wel.
    Hier tipt niemand en gebeurt er verder niks,irritatie herken ik heel goed.

Abi,wat goed dat je werkweek mee is gevallen,kan mij ook best voorstellen dat het wel fijn kan zijn.

Inez gaat lekker zo en idd op je gevoel afgaan,ik hoor zulke verschillende dingen van het Cb,en vaak negatief.

Ik ga snel weer weg,kleine man is aan de beurt!

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sil, is wel heerlijk denk ik om even samen weg te gaan, zoals je het omschrijft kan ik de sfeer wel voorstellen. Is soms ook wel even nodig vind ik, en als het jullie goed bevallen is, misschien een keer een nachtje weg samen, wie weet

Abigail, toch wel lekker he, werken. EVen andere praat dan babytaal. En als Pim het zo naar zijn zin heeft, prima toch. Wat fijn trouwens dat je vriendin op wilt passen, heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord zo.

Inez, jij bent vaker bij Yelina dan wie dan ook dus jij kunt ook heel goed inschatten wat haar behoeftes zijn. Doe wat jij denkt dat goed is en als je een tevreden meisje hebt lijkt mij dat de juiste weg.

Vriendje komt naar boven, we gaan lekker op tijd naar bed, ik ben flink verkouden (alweer dankzij mijn lieve dochter) dus kan wel een bedje gebruiken. Morgen weer werken, jippie! (ehum)

Welterusten en tot gauw weer

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mogge dames,

Anoek, vervelend die verkoudheid.
    Ik ehb sinds Demi zeker 2x al een fikse verkoudheid gehad, maar godzijdank is dat Demi tot nog toe bespaard gebleven, lijkt ze me zo zielig. Die kleintjes ziek :(
    Ik hoop maar op een superweerstand ;)

Nou ik heb de hele week telefoondienst, bah. Sja vakanties he. Gelukkig werk ik maar 16 uur, maar toch pff zal blij wezen als deze week voorbij is.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Karola, ik ben ook bepaald geen fan van het CB. Het is dat het 'moet', anders had het voor mij ook niet gehoeven.
    Ik ga er eigenlijk alleen maar voor de entingen en wegen en meten heen (en die laatste 2 kun je eigenlijk ook gewoon thuis doen), maar voor de rest hoeft het voor mij echt niet.

Silla, fijn zo'n avondje samen met Hugh. Wie weet doet hij zoiets nu ook wel vaker en zonder getipt te worden. En wat een heerlijke bijkomstigheid dat de kleine man zo'n lange nacht heeft gemaakt.

Lexie, sterkte deze week met de telefoondienst.

Anette, beterschap.

Ik doe voor onze meiden inderdaad waarvan ik denk dat het goed is en niet waarvan een ander denkt dat het goed is. Daar heb ik totaal geen boodschap aan. Dat geeft wel eens ontevreden bezoek (vader en vrouw), maar dat is dan jammer voor hen.

Zo, ga nu maar eens even naar de kleine meid. Die ligt nog steeds te snurken. Ze had eigenlijk rond 12:30 uur een fles moeten hebben, maar ja, als ze nog zo lekker op 1 oor ligt, dan is het ook zo sneu om haar wakker te maken. Maar nu maak ik haar toch maar even wakker, anders wordt het weer zo'n hele lange ruk.
    Heb haar nu even lekker voor mezelf. Mannetje's vakantie is weer voorbij en grote zus ligt op bed.

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Vanmorgen naar MamaKidz (dat postnatale depressie clubje)geweest...een 1 op 1 gesprek gehad en idd ik heb Postnatale Stress...
    MAAR...omdat ik tijdig aan de bel getrokken heb denkt ze dat ik met nog 2 sessies er vanaf ben. Ook krijg ik medicatie om te slapen en Hugh zal dan toch de nacht verzorging van Tygo op zich moeten nemen totdat ik van die medicatie af ben.
    Ze zei ook dat het niet niets was wat ik de afgelopen 2 jaar op het gebied van zwanger worden/ de miskramen/ de lichamelijke aftakeling tijdens de zwangerschap/ alle onderzoeken en dan nog es zo'n bevalling! Na dat gesprek voelde ik me helemaal leeg en op...had alles eruit gegooid, t was fijn maar doodelijk vermoeiend.

Oh voor de dames die geintreresseerd zijn...
    3 september bij het programma "Een Vandaag" komen er mensen van deze instelling op TV om de zaken rondom Postnatale Depressie onder de aandacht te brengen. Dusss kijken want ze doen 't echt goed.

Daarna naar de schoenmaker gegaan voor mijn laarzen...nou wat ik wil kan dus toch niet. Nog meer balen natuurlijk maar wonder boven wonder ben ik bij "Van Haren" geslaagd voor laarzen waarin ik met mijn spekkuiten in pas! ! Oke tis geen "echt" leer maar voor 35 euries heb ik een paar laarzen!

Vervolgens nog naar het werk van Hugh om een auto op te halen die we de aankomende dagen gaan gebruiken...toen snel naar mijn moeder om Tygo op te halen want ze moest nog met mijn broertje naar de Gemeente...
    Kom ik daar aan...blijkt Tygo echt mega gehuild te hebben, niet willen slapen, alleen maar bij je hangen. Toen heb ik hem zelf nog in slaap gesust en heb nog ff snel boodschappen gedaan want mijn broertje was alleen naar de Gemeente gegaan....
    Bij terugkomst Tygo maar kort geslapen (terwijl ie op dat tijdstip minimaal 3 uur slaapt) weer huilen...

Ben maar naar huis gegaan, de fles gegeven maar hij was zoo moe dat ie maar 100cc gedronken heeft, gelukkig daarna niet meer gehuild en ligt nu in de wipper te slapen...
    Hij miste gewoon zijn moeder denk ik want bij mij heeft ie maar 1x gehuild maar dat was meer v/d honger. Bij mijn moeder dus vrijwel continue.

Ook vertelde mijn moeder dat Tygo zich op zijn zij heeft gedraaid en rolde vervolgens weer terug op zijn rug! ! Vind dat dus erg eng al zeg ik het zelf maar goed 't wordt nou eenmaal een grote jongen.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, dat van die PD is natuurlijk niet fijn, maar wat een goede vooruitzichten zeg, dat je waarschijnlijk maar een paar sessies hoeft te doen. En meid, inderdaad was het niet niks van de afgelopen jaren. MK's, stress rondom deze zwangerschap en dan nog zo'n bevalling om het af te sluiten ... dat zijn dingen die je niet in de koude kleren gaan zitten.
    Beterschap meid! En inderdaad goed dat je zo vlot aan de bel hebt getrokken.

En wat gaat Tygo goed zeg, nu al draaien. Ja, kleine mannetjes worden groot. (hihi, maar goed ook).

Hier kreeg ik vandaag niet zo'n leuk nieuws. De buurman kwam vragen of ik een rode kat had omdat er tegenover hun in de berm 1 lag. Aangereden en overleden.
    Stiekem hoopte ik nog dat het z'n dubbelganger was, maar helaas pindakaas, het was toch echt onze Joris. Snik, snotter, snotter.

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Inez...

Wat erg van Joris :cry:
    Ik zou er niet aan moeten denken dat onze Rebel dat zou overkomen...sterkte!
    Hoe gaat het met je meissies?

Hoe is het met de andere ladies?

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ach gos Inez, arme Joris :( Sterkte Inez, niet leuk om een huisdier et moeten missen, ze horen er toch echt bij...

Sil wat goed dat ze zeggen dat je er zo vroeg bij bent! Super als je er zo makkelijk en snel vanaf zou kunnen komen. Ik hoop het echt voor je zou fijn zijn! En heeft Hugh er geen problemen mee dat hij Tygo snachts even moet doen voorlopig?

Hier gaat alles zn gangetje, heb een pittige werkweer achter de rug, moets op de telefoon invallen en daar krijg ik atlijd zo'n koppijn van. 1 dienstje oké maar 4 ochtenden achter elkaar. pffffffffffff echt but, zeg maar. Maar goed dat heb ik nu gehad, heb nu weekend 3 dagen.
    Verder heb ik weer wat last van hormonsters, zie alles wat somberder in dan dat ze zijn, heel irritant. Komt ook door het weer hoor, als we richting herfst gaan wordt ik altijd enigszins depri. Gaat wel weer over. Vorig jaar geen last gehad omdat ik zwanger was trouwens.

Nou ja het is wat het is, nu eerst lekker van het weekend genieten.

11. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    @Inez,sterkte met het verlies van Joris.

@Silla wat goed dat je op tijd om hulp hebt gevraagd,zo zie je maar dat het als het goed is snel te verhelpen is.
    En het moet al fijn zijn om even je hart te luchten over alle emotionele dingen van de afgelopen tijd.
    Damo draait in de box ookal op zijn zij,maar ook weer makkelijk terug,ik vind het niet eng hoor.

@Lex,van de herfst word je ook niet vrolijk en het begon al aardig op herfst te lijken,Maaaaaar het weekend komt het zonnetje voor ons!

Ppfff morgen is Damo alweer 8 weken,tijd gaat het echt snel! :(

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lexie, gelukkig maar dat je telefoondienst er weer op zit. En gelukkig wordt het dit weekeinde ook nog eens mooi weer, hopelijk worden de hormonsters daardoor weggejaagd!

Karola, ook jouw kleine man draait zich al wat op z'n zij in de box. Wat gaat het allemaal toch weer hard he?

Yelina begint ook al een beetje met draaien. Ik denk dat ik haar niet lang meer op haar zij in bed kan wegleggen. Dat doen we eigenlijk nog steeds vanwege het spuuggevaar. Gelukkig spuugt ze eigenlijk bijna niet meer.

Met de meiden gaat alles prima. Vanochtend ben ik met ze op verjaarsvisite bij de buurvrouw geweest. Het was voor het eerst dat ik alleen met beide meisjes op stap ben geweest en het was best gezellig.

Ja, het is best wel triest, dat onze kat is overleden. Het is al de tweede kat die we op die manier hebben verloren. Vanavond is onze Joris opgehaald door de dierenambulance, die een crematie voor hem regelen. Schrale troost is, dat hij volgens de medewerker van de dierenambulance niet heeft geleden en dat hij op slag dood was.
    Maar voorlopig geen andere kat meer. Niet zolang we onze hyper de pyper Mechelse herder nog hebben. Geen zin meer in nieuwe toestanden met hem en een eventuele nieuwe kat.

13. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ladies...
    Kep een drukke dag voor de boeg dus kan ff niet op iedeeen reageren maar ik MOET ff wat met jullie delen...

Tygo heeft een nieuw Nederlands Record gehaald!

Hij heeft om 19:00 uur zijn laatste fles gekregen (180 cc) en ik heb hem omstreeks 20:30 uur in bed gelegd!
    GUESS WHAT!

Om 6:30 uur begon ie wakker te worden! En slaapt nu alweer voor zo'n 20 min!

Oke enige minpuntje is Hugh (hierbij de dialoog 's morgens om 6:00 uur)

Hugh: Sil...Silla...
    Silla: Hmmmm (nog diep in coma) WAT!
    Hugh: Is Tygo vannacht nog geweest voor een fles?
    Silla: Nee @#%%@% waarom maak je me wakker?
    Hugh: Tygo slaap nog steeds? !
    Silla: Nou en lekker toch? Waarom maak je me hiervoor wakker @$%%? !
    Hugh: Is dat wel goed dat ie zolang slaapt, hij heeft gisteravond om 19:00 uur de fles gehad? !
    Silla: Hugh...waarom maak je me @@%@ wakker ! !
    Hugh: Nou vind het niet normaal hij is ook zooo stil
    Op dat moment hoor je door de babyfoon dat Tygo zich uitrekt, dit gaat nl. ALTIJD gepaard met veel kabaal (net als bij papa)

Resumé...PRISCILLA WAS DUS WEER KLAAR WAKKER! En Hugh draait zich om...EN BEDANKT GOZERT! :evil:

Om 6:30 uur hoor je dat Tygo echt wakker begint te worden. Hugh gaat naar de plee en komt terug met Tygo die nog niet helemaal wakker is :(
    Maar goed flesje gemaakt (150cc) deze ging schoon op...om 7:00 uur begon ie weer in te doezelen :confused: daarna schrok ie weer wakker en viel na wat gezellig gekletst en gelachen te hebben omstreeks 7:50 uur in slaap...

Ga nu snel ff douchen en de spullen voor vandaag klaarzetten want ik ga om 11:00 uur shoppen en daarna op kraamvisite...

14. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    :) Silla! Moet wel vreselijk lachen om je dialoog!
    Maar wat lekker zo een lange ruk! :confused: maar nu kom ik toch ook,is het niet te lang,want zo komt hij niet aan het aantal voedingen wat die moet hebben op deze leeftijd toch?

Hier wel een rommelige nacht achter de rug,ik heb geprobeerd om niet gemakzuchtig te zijn vannacht,dus in plaats van direkt aanleggen heb ik hem eerst de speen gegeven.
    En dat ging goed voor een uurtje,toen weer proberen dit lukte niet direkt,na een paar keer heen en weer toch maar in bed genomen en aangelegd,daarna weer terug begon die weer te mopperen,weer speen en geheen en weer :(
    Uiteindelijk,"opvoedkundig" niet verantwoord met speen in bed genomen.
    Maar zo ben ik bij elkaar wel een paar uur bezig geweest! :confused:

Hij zoekt naar zijn duim,maar die klemt hij meestal stijf tussen of naast zijn handje gebald in een vuist,ja dan kan je lang zoeken!
    Ik ben heel benieuwd of hij die ooit vind en wanneer en wat zal die dan zoet zijn denk ik...

15. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    ff kort zit de fles te geven...
    Maar kwam giter op 5 voedingen...dat is voldoende

16. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ok nou dan is helemaal goed toch,nu hopen dat de komende nacht weer zo goed gaat.

Damo had van de week om 23.00 laatste voeding en tot 7.30 geslapen :D
    maar daarna niet nog een keer :(

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jeej die Tygo, wat een slaapkoppie ;)
    Lekker hoor!

Enneh Damo zoekende naar mn duim, grappig. Demi vond em pas rond 3 maand geloof ik, maar goed die is em nooit weer kwijt geweest :D
    Is bij ons een goede graadmeter om te zien of ze al moe is.

18. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi en Pim kan niet kiezen. Die stopt of zijn duim of zijn twee middelste vingers in zijn mond en als dat niet zint dan zijn wijsvinger en middelvinger maar. Speen? Nee die moet die niet die kotst hij letterlijk uit. Wat een eigenwijs niet? Gelukkig is het sinds vandaag weer helemaal van zijn verkoudheid af. Lekker volgende week woensdag dus weer babyzwemmen. Vandaag tweede les zwangerschapsmassage gedaan, volgens de masseuse ben ik een echt natuurtalent en doe ik het zo leuk. :oops: Hmm misschien kan ik altijd daar nog iets mee doen. hihi

@ Sil, ik wil geen onrust stoken hoor en ook zeker niet de wijsneus uithangen. Onze Pim sliep ook zo door, maar bij ons gaf de cb-arts aan er toch niet langer dan max 8 uur tussen te laten zitten. Zeker als ze nog onder de 5 kilo zijn. Reden weet ik niet meer precies. Dus dat probeer ik nog steeds een beetje aan te houden. Nou meldt Pim zich, als hij vroeg de fles krijgt, ook wel wat eerder hoor, meestal idd binnen de acht uur. Toch ook wel lief dat Hugh ook bezorgt is om de kleine. ;) Fijn trouwens dat je clubje goed is gegaan. Tja dat soort dingen zijn altijd uitputtend, maarrrrrrrrr tis voor een goed doel: Help Sil de winter door! Komt goed meis.

@ Karola, jeetje he dat die kleine van jou ook al draait. Wat zijn die ukkies van ons toch een bijdehandjes.

@ Inez nog gecondoleerd met Joris. Blijft naar he. Altijd zo naar als ze op deze manier aan hun einde komen. :cry:

@ Lex hoe'st met de hormoonperikelen? Was t tijdelijk of neem je ze nu echt mee de herfst in. Hoop het niet voor je meis. Het wordt inderdaad mooi weer dit weekend dus tank even goed bij!

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Karola...wat goed dat Damo zich al draait!

Aby...Tygo is al enige tijd niet meer onder de 5kg.
    Ik moet er ook bijzeggen dat ie gistermiddag erg slecht geslapen heeft en erg huilerig was..het kan ook zijn dat ie zooo oververmoeid was dat ie daarom zo'n langer ruk maakte...

Nu heeft ie weer om 19:00 uur 180cc gedronken en ligt nu weer te bed...ik ben dus benieuwd vannacht...

T was idd lief van Hugh maar hij had ook zelf ff kunnen kijken bij hem ipv mij wakker maken terwijl ie weet dat ik mijn slaap mega hard nodig heb voor mijn gemoedstoestand (Postnatale Stress) maar goed het zij zo...

20. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Aby, kep ff op het i=net gesurft over het lange doorslapen... want ik was toch wel benieuwd waarom het niet mocht maar hier lees ik ;t volgende:

- Heeft je baby de aanbevolen hoeveelheid voeding binnen voor de dag, laat hem 's nachts dan zo lang mogelijk slapen. Overleg bij twijfel op het consultatiebureau.

Bron: Online consultatiebureau.

En Tygo heeft nu zijn 5 voedingen gehad waarvan 1 grote fles en de rest van 150cc. Maar ik moet maandag toch naar het CB gooi ;t wel ff in de groep hihihi...

Deel Deze Pagina