Na meerdere keren mis, nu tóch mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lexie74, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hmmm zit me toch niet lekker over dat niet langer dan 8 uur doorslapen...want op een andere site lees ik idd dat een kleintje van 2 mnd een nachtvoeding nodig heeft....

Ben ook zo labiel op het moment ;) dus word dan weer onzeker...maar goed...
    (Aby snap dat je het goed bedoelde hoor hihi)

Ik voed Tygo nu (weer) op aanvraag, hij laat duidelijk merken dat ie honger heeft :(
    Want hij heeft om 16:00 uur een fles van 150cc in 1x leeggedronken en kwam om 19:00 uur lachend weer en dronk ook 180cc op? Daarnaast ga ik er gewoon vanuit dat ie morgen vroeg weer komt want gister was gewoon een rotdag met slapen...dus hij zal wel zo oververmoeid zijn geweest dat ie dus die 10 uur nachtslaap heeft gemaakt...

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    daar zijn de meningen idd nogal over verdeeld over het doorslapen en hoe lang. Dus ik durf er neits over te zeggen, bij ons redde het zichzelf doordat ze zo lang snachts bleef komen voor een voeding, dus heb het probleem nooit gehad.

En ja die hormonsters, ik weet niet hoor, op en neer. HEb er veel voor nodig om ze in bedwang te houden, maar ben toch best onredelijk vaak hoor.
    Arme meneer Lex ;)

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Precies, ik merk ook dat er ook verschil is in CB's terwijl je zou zeggen dat er 1 richtlijn zou moeten zijn.
    Ik klets ook nog mee bij de "Juli moeders" maar bijv de prikjes..
    't Ene CB geeft een zetpil voor of na de prikjes de andere doet dat weer niet...
    Qua (bij-)voedingen e.d. liggen ze ook niet altijd op 1 lijn...
    Er is soms geen pijl op te trekken...gek is dat he? Ik vind dat toch raar...

Maarre Lex...tis toch ook 9 maanden ontzwangeren ... toen ik bij de Postnatale toestand was zei ze dat ook...dat je niet alleen 9 maanden lichamelijk ontzwangert maar ook geestelijk...tis een dooddoener maar...
    "het hoort erbij" (helaas)

4. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    @Silla,waarom maak je hem niet om 22.00/23.00 wakker voor een voeding en de nacht moet je hem lekker laten slapen.
    Dat hij zo goed heeft geslapen kan idd van de middag weinig slaap komen,maar wie weet blijft hij het doen,goed voor mama.

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik kijk het vannacht gewoon ff aan... ik denk echt dat het door die rot dag komt zeg maar, want hij heeft nu om 19:00 uur gehad en ik heb nu het idee dat ie toch onrustiger slaapt...tis nu bijna 22:00 uur dus wie weet komt ie straks vanzelf wel tussen 22 en 23 uur

Bedenk me nu ook...de afgelopen 1,5 week kwam ie telkens 7 uurtjes na zijn laatste fles (maar daar vroeg hij bijv. tussen de 21 en 22 uur ) dus in het ergste ;) komt ie vannacht om 3 uur hihihihi
    Maar ja dan zit ik weer aan de 6 voedingen terwijl hij er 5 mag :rolleyes:
    Dilemma dilemma dilemma whahahahaha

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Sil je hebt gelijk, weet ik ook wel hoor dat ontzwangeren. Komt ook wel goed... MIjn moeder zei zelfs dat ik er wel een jaar voor uit mocht trekken. Zij had ook een jaar lang nog smiddag sgeslapen als wij ook op bed lagen. Dus wat dat betreft, mag ik nog ff ;)

Enneh om 23 uur wakker maken en voeden is goed plan. Doe ik ook nog als ze niet zelf komt.
    Als ik Demi niet rond 22.00/23.00 uur een fles geef, weet ik gewoon zeker dat ze dan rond een uur of 2 of 3 gaat komen en dat moet maar niet ;)
    Dit werkt perfect, dus laat ik het maar zo.

Ik kan het je aanraden iig ;)

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Moggel...

Nou zoals verwacht hihihi Tygo kwam vanmorgen om 4:30 uur is dus nog netjes want hij kreeg om 19:00 uur de fles en lag om 20:30 uur te slapen.

Vervolgens is ie gelijk door gaan slapen na de fles en kwam net om 8:15 uur weer en slaapt nu weer verder...

Ik had hem gisteravond toch bij ons op de kamer gelegd was wel tricky want ik moets hem vanuit zijn ledikant mee nemen naar onze slaapkamer.

Vanavond gaat Tygo weer uit logeren (2e keer) maar wordt er al nerveus van (net als de 1e keer)...
    Mijn moeder heeft al gezegd dat als ik hem wil halen gewoon moet komen ophalen...nou ik denk eerder dat ik bij mijn moeder in bed kruip als ik terugkom van het feestje (ze woont 3 deuren bij mij vandaan en ik heb de sleutel hihihi)

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het is inderdaad jammer dat de richtlijnen voor wat betreft nachtvoedingen en sowieso de voedingen in het algemeen nogal van elkaar afwijken. En dan wordt het helemaal lastig wanneer je ook nog eens met een kinderarts in het ziekenhuis te maken hebt, daar hebben ze ook nog weer andere ideeën over de voedingen. Toen ik vorige week het telefonisch consult had met de kinderpoli drukten ze me op het hart dat ik vooral niet het beleid van het CB moest volgen met Yelina, omdat zij daar geen kaas hadden gegeten van kindjes die met eten een moeilijke start hadden.

Nu mag ik het niet hardop zeggen, maar ook het 'voedingsbeleid' van de kinderartsen ten aanzien van Yelina stond mij absoluut niet aan, dus daar volg ik gewoon lekker m'n eigen weg in. (hoezo eigenwijs?). En dat pakt goed uit.

Ik denk dat de kinderen zelf aangeven wanneer ze een voeding minder aankunnen. Dat heb ik toen met Alyssa gemerkt en nu met Yelina heb ik het ook gemerkt. Zij zit nu al weer 2 weken op nog maar 6 voedingen.

Bij de hele jonge baby's hebben ze liever niet dat er meer dan 5 tot 8 uur (afhankelijk van hoe jong ze zijn) tussen de voedingen zit, omdat anders het glucosegehalte te ver omlaag gaat en da's niet goed voor ze.

9. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Sil sorry, meis. :oops: Ik wilde je absoluut niet onzeker maken hoor. Brrrrrr ken dat gevoel. Al die verschillende dingen die je hoort en leest. Ik heb inderdaad ook Pim steeds wakker gemaakt als wij gingen slapen (zo rond 23 uur) en dan sliep hij door tot 6 uur s ochtends. Op deze manier trek je toch even 7 uur slaap. Beter dan dat geklungel midden in de nacht. Maar ja ik had het nog niet tegen je gezegd............noem het toevallig of niet maar Pim heeft hij eergisteren ook veel langer geslapen. 19.30 uur laatste voeding en normaal (als we hem niet wakker maken omdat hij zo vast ligt) komt hij tegenwoordig dan om ca 3 uur. Dit keer niet dus. Schrok me rot :confused: s ochtends om 6.30. Ben mijn bed uitgesprongen en gelijk gaan kijken of de batterijen het nog deden. En ja hoor. :D Ach je moet ook maar, net zoals Inez zegt, vooral ook op je gevoel af gaan hoor. Als het goed voelt, voelt het goed.

Wat betreft die mannen.................tja wat zal ik daar nog over zeggen. haha. Alhoewel na 2 weken s ochtends voor het naar werk gaan me rot gestressed te hebben. Heb ik toch maar even aangegeven dat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Waarom kon hij wel voor het nieuws rustig zijn bam eten en zat ik de mijne in de auto op weg naar werk nog wat volkoren achter mijn kiezen te proppen. hmmm Antwoord: "ja maar jij hebt precies in je hoofd wat je allemaal wilt". Mijn antwoord: "Dan vraag je wat ik in mijn hoofd heb, zodat je het van me over kan nemen" :idea: En.......................t is gelukt. Van de week heeft ie me harstikke goed geholpen en ging mama ook relaxed naar haar werk. Blijkt weer.......................mannen hebben gewoon heel duidelijke communicatie nodig. Hints zijn écht niet duidelijk voor ze. :rolleyes:

@ Lex een jaar zw-verlof zou ook niet mis zijn hihi. Alhoewel............vind werken toch ook wel weer erg lekker. Tja en die mannen moeten het helaas maar even slikken, wij hebben er ook een hoop voor over moeten hebben. 9 maanden gedragen, nu uitgelubberde buiken enz. en alsof wij die hormonen zo lekker vinden. haha. Sterkte meis en als het level te hoog raakt, gewoon je gal hier even spuwen. XXX

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, hoe gaat het nu met de nachtvoedingen?

Hier wordt over het algemeen nog niet echt op vaste tijden gegeten, maar ik heb het nu wel redelijk voor elkaar om haar rond 01:00 de laatste fles te geven en dan meldt ze zich rond 07:00/08:00 pas weer. En tot 01:00 ligt mama vast lekker te ronken op de bank, want voor je met die fles klaar bent en daarna nog kolven, dan ben je zo weer minimaal een uur verder.

Ik ben wel bang dat ik eerdaags met het kolven en het aanleggen zal moeten stoppen. Er komt steeds minder uit en het aanleggen en kolven begint nu op z'n zachtst gezegd pijnlijk te worden. Maar toch vind ik het nog zo gezellig om even met Yelina te gaan zitten en haar aan te leggen.

Vanochtend heb ik Yelina weer eens gewogen en ze zit nu op 3360 gram en is daarmee 700 gram aangekomen. Ook heb ik een poging gedaan om haar te meten en daarmee kwam ik op 55 cm. (was 47 cm bij haar geboorte) Wil dat nog een keer samen met mannetje overdoen voor de zekerheid, maar ik denk wel dat het aardig klopt. Pakjes die in eerste instantie veel te groot waren zijn nu veel te klein.

Ook begint ze sinds een week of 2 steeds meer te pruttelen. Rrrrr en uh uh behoren nu tot haar repertoire. En ze lacht ook steeds vaker. (laat het alleen nog niet op de gevoelige plaat vastleggen, helaas). Voor je het weet kletsen ze je de oren van de kop.

Soms moet ik ook zo om Alyssa lachen. Ze vindt het helemaal geweldig om na te doen wat mama ook doet. Geeft mama Yelina de fles, moet Alyssa haar pop de fles geven. Afgelopen weekeinde was ze haar pop zelfs de borst aan het geven. Geweldig. Helaas kwam papa te laat kijken om een foto te maken.

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies...

Hier ben ik weer eens...
    Tygo zit weer in een sprongetje en komt sindsdien weer elke nacht tussen 4 en 5 beetje jammer maar goed tis de periode denk ik dan maar...
    Verder heeft hij de prikjes goed overleefd! ! Alleen moet ie de 29ste weer...

Aby...moest wel een beetje lachen om je mannenverhaal, maar ik begrijp je volkomen hoor! Tja hier is het ook nog steeds wisselend maar nog niet weer tot zo'n dieptepunt als eerst...

Inez wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker gaat met je prinsesje, balen van het kolven maar goed wat niet anders kan...

Kep vandaag een draagdoek gekocht want meneer wil alleen maar bij mama zijn, maarja mama kan niet de hele tijd lopen knuffelen...maar wat een uitkomst zo'n ding! Had ik veel eerder moeten aanschaffen.

Mijn werk belde om een afspraak te maken om mijn "Terugkomst" te bespreken, en sindsdien blijft dat maar door mijn hoofd malen...ik wil dolgraag weer werken maar vrees dat ik hele dagen nog niet aan kan en buitendat...ik ben hevig op zoek naar een andere baan want ze hebben me tijdens de zwangerschap (voor de zoveelste keer) teleurgesteld.
    Vandaag teruggebeld maar degene die ik moest hebben was er niet..goh wat jammer hihi. Maar als de datum geprikt is ga ik maandag met de maatschappelijkwerkster bespreken hoe ik dit aan moet vliegen en vervolgens zal ik ook de ARBO ff bellen (kep gelukkig 't GSM nummer van onze ARBOarts).

Nou ga weer ff keutelen...

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, fijn dat Tygo de prikjes goed heeft doorstaan. Maar krijgt hij nu de 29e al weer prikjes dan?

Groot gelijk dat je op zoek bent naar ander werk meid. Hopelijk vind je snel wat anders.

Ja, ik vind het echt jammer van het kolven, maar het is nou eenmaal niet anders. Ik heb er in ieder geval van genoten en niemand kan me deze ervaring afnemen. Ik kijk het nog een paar dagen aan en als het zo blijft dan is het helaas pindakaas einde oefening ermee.

Dat mannenprobleem heb ik gelukkig niet. Mannetje heeft hier zelf aangegeven dat hij me graag met dingen wilde helpen, maar dat ik hem dan wel mag vertellen wat er moest gebeuren, omdat hij het uit zichzelf niet zag. Maar ik moet zeggen, dat hij na 2 weken noeste arbeid toch zelf de dingen begon te zien en uit zichzelf alles goed oppakte.
    Gelukkig voor hem kan ik hem nu steeds meer uit handen nemen.

Wat ik wel erg lief van hem vind is dat hij nu iedere dag als hij naar z'n werk gaat mij ook een prettige werkdag toewenst.

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oh jee meiden, ik heb jullie echt verwaarloosd....................... sorry sorry sorry

Sil, jouw doorslapen verhaal herken ik wel, heb jij... ben jij.... maar dat gaat heel snel weer over en het doorslapen went ook zo snel. Op zoek naar ander werk lees ik? Denk eerst goed aan jezelf, werken komt wel. Bespreek ook goed hoe je dingen aan gaat pakken, werk komt er ook nog eens een keer bij, vergt ook weer veel energie.

en mannenprobleem, hoe herkenbaar, ik moet hier ook zeggen wat te doen en dan komt het er soms nog niet van maar ik leg het maar naast me neer, we gaan op zok naar een poetshulp. Kan die het doen. Opgelost!

Inez, ik begrijp dat het kolven niet zo goed gaat? Ik vind het erg positief dat je begonnen bent met bv en zoals je zelf al zegt, die ervaring neemt niemand je meer af. Goed dat je er zo tegenaan kijkt.

Abigail, aan de massage? Hoe reageert Pim erop? En een natuurtalent? Wie weet kun je zelf babymassage lessen gaan geven, zou dat niks zijn?
    Andere soorten massage kan natuurlijk ook en levert ook best wel wat op misschien.
    En anti-speen? Had Sarah ook maar de laatste tijd heeft ze het liefste de hele dag dat ding in.

Karola, hoe is het nu met slapen?

Hier gaat het oke, allen met mijn schouder gaat het echt niet meer, zit ook een beetje in de put daardoor, heb echt heel veel pijn en alles combineren vergt alles van me.
    Ben bij de orthopeed geweest en krijg verdere onderzoeken dus dan kijken we wel weer verder.
    Gesprek gehad op het werk en de werkgever zei dat ik dan maar ouderschapsverlof op moest nemen maar ik zie dat niet zitten, het werken lukt me niet en volgnes mij valt da tniet echt onder verlof dus ook daar denk ik over na.
    Met Sarah gaat het goed, is wel al 2 weken verkouden en slaapt nu al vanaf 9.15 uur, doet ze normaal echt nooit maar ze heeft een beroerde nacht gahd, zze zal het wel nodig hebben.

Zal weer sneller reageren

Liefs Anette

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies ff een ego berichtje....

Vandaag gingen we naar de verjaardag van Hugo's oma. Tygo is al de hele dag een beetje van slag...laat halve flessen staan en wil alleen maar bij je zijn (vervolg sprongetje denk ik).
    Dus ik hem in de draagdoek gebonden en hups naar oma. Daar werd ie alweer snel wakker want tja al die bejaarden bij elkaar en hun slechtwerkende gehoorapparaten doen dus niet anders dan hard praten. Nou toen werd ie weer onrustig dus ff een klein flesje gemaakt. Het was weer goed en leek weer te willen slapen. Maar dat lukte dus niet! !
    Nou meiden....van alle kanten kwamen(ongevraagde) opmerkingen: Oh hij heeft vast honger, Oh hij heeft vast krampjes, oh hij zal het wel warm hebben, Laat maar lekker huilen hoor groeien ze beter van :rolleyes: ! !
    Op een gegeven moment was Tygo HE-LE-MAAL over zijn toeren, hij heeft zelfs tijdens de prikjes niet zo gehuild! ! ! :confused:
    Dus ik zeg tegen Hughs oma...Tis veel te druk voor hem hij is de hele dag al niet zichzelf bla bla...
    Wat denk je wat ze zegt; Nee hoor kind, kinderen kunnen zich helemaal afsluiten van de drukte"
    Yeah right grandma! Ass if!
    Nou getracht weer een klein flesje te geven maarre geen succes...en op geen gegeven moment ging het helemaal tollen in mijn hoofd, iedereen bleef maar die zgn. goedbedoelde adviezen te geven, oma wilde in ene Tygo vast houden (die op dat moment zowat blauw aanzag van het huilen) dus ik zeg; Nee oma hij is overstuur en we gaan naar huis!
    Oma weer belegdigd :rolleyes: toen we bij de auto stonden was Tygo stil! ! In de auto werd ie lekker slaperig en ik...GING HELEMAAL OVER MIJN ZEIK, huilen huilen huilen! ! Zwaar gevalletje van mijn postnatale stress denk ik. Ik voelde me de meest verschrikkelijkste moeder want ik had niet op tijd naar mijn kind geluisterd bla bla bla, kreeg soort van waanideeën dat de gasten die bij oma waren me een slechte moeder vonden bla bla bla...

Bij thuiskomst Tygo weer een flesje aangeboden maar liet deze weer staan. Kep hem bij me in bed genomen ook Hugh kwam er bij, we hebben met ze 3en ff een tukje gedaan. Tygo slaapt nog steeds geloof ik (ik hoorde hem net wel maar Hugh is naar boven gegaan) maar goed...nu heb ik de verkoudheid van mijn moeder te pakken! Poeh, droge keel, loop neus en voel me brak! GEWELDIG dat kan er ook nog wel bij....ff gedouched en paracetamol ingenomen maar tis nog geen 10.

Maar goed dit was ff mijn ego berichtje...

Fijne avond meiden!

PS: Sterkte met je schouder An!

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sil, balen maar je hebt het goed opgelost om naar huis te gaan. En die goed bedoelde adviesen, je hebt er niks aan, jij kent je eigen kind het beste.
    Dus super gedaan om naar huis te gaan en om samen even te gaan slapen.

Dikke knuf

16. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Inez heerlijk zo'n man. Al moet ik zeggen dat het hier nu ook nog steeds goed gaat na ons laatste gesprek. Mannetje doet zijn best en hierdoor zit ik ook lekkerder in mijn vel. Wat betreft de bv, je hebt gelijk hoor......je hebt het geprobeerd en er van genoten! En nu zijn er nog genoeg andere dingen ook om van te genieten bij je twee meiden.

@ Je An wat balen van die schouder, dat blijft toch ellendig. Heerlijk hoor een poets in huis, scheelt een hoop werk.

@ Sil.............tja ouwe wijven en goed bedoelde adviezen die twee bij elkaar is funest! [-X Maar laat je niet gek :confused: maken hoor! Tuurlijk doe je het goed. Je doet je best en ik snap best dat je het met Tygo nog even aangekeken hebt. Je wilt ook niet bij iedere kik gelijk opstappen. Voor hetzelfde geld was hij nog wel even rustiger geworden. Tja en dat je er dan naast zit.........dat overkomt iedere moeder hoor. Goed dat jullie ff met zijn drie daarna een tukkie hebben gedaan. Betere troost voor allemaal is er niet. ;)

Hier vandaag een natte dag gehad. Heb samen met Pim, papa staan aanmoedigen bij de halve marathon. Lekker joh in de zeikende regen. haha. Pim natuurlijk warm en droog in zijn wagentje die heeft lekker liggen slapen. Had ik trouwens verteld dat hij vorige week zijn eerste geprakte banaan geproeft heeft. hihi En hij vond het nog een soort van lekker ook.

Oh ja meiden ik heb nog een vraag.............ehh eigenlijk twee vragen, nou je eigenlijk meer jullie mening, tips en adviezen nodig.

Pim groeit uit zijn kinderwagen bak en nu zijn wij op zoek naar een wandelwagen (wij hebben nu oud model zonder zwenkwiel, dus willen voor een nieuwe gaan). Welke hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over? En........vanaf wanneer stop(ten) jullie je uk in de wandelwagen? Over verschillende adviezen gesproken.........als het aan de cb arts ligt, ligt hij met 7 maanden nog opevouwen in zijn wandelwieg. Kan misschien nog twee gaten aan het einde eruit zagen, kunnen zijn benen erdoor. :D Affin dat gaat dus echt niet werken hij heeft (uitgestrekt) nog maar 5 centimeter over (als het al niet minder is). Maar doordat ze zo hameren over dat zo lang mogelijk laten liggen begin ik te twijfelen of ik er goed aan doe om hem nu al in de wandelwagen te zetten, terwijl ik ander kids van zijn leeftijd er toch ook in zie zitten. Ik wil er wel een die we nog wat plat kunnen leggen, zodat hij nog niet helemaal in zithouding hoeft. We hebben nu gekeken naar de Quinny Buzz (op zich mooie kar maar ik vind hem daar in zo met zijn beentjes omhoog liggen en de bak vind ik zo klein, heb het idee dat hij daar veel eerder uit is gegroeid (3,5 jaar) dan bij andere wagens) en de Easy Walker (op zich ook mooie kar, maar dat vind ik weer zo'n simpelle rem opzitten die je snel kaal trapt en teveel klittenband en ritsten die me nogal slijtgevoelig lijken). Kortom we zijn er dus nog niet uit. :( :rolleyes: HELP!

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Aby..

Ik heb de Quinny Buzz maar Tygo zal er denk ik ook niet lang plezier van hebben van de wandelwagen bak :rolleyes: dusss ik zit straks dus met dezelfde vraag hihi dusss ik wacht ook de Tips en Adviezen af hihi

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou SIl, groot gelijk meis dat je bent opgestapt. Je moet ook proberen op je eigne gevoel te vertrouwen hoor. Jij voelt vaak eht beste aan wat goed is voor jouw kind. En wat die oudjes allemaal denkenpfffffffffffff vroeger was alles anders, neit te vergelijken met wat ze nu allemaal weten...

An slim bekeken een poetsmiep. Persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik ben dan altijd bang dat ze in je persoonlijke spullen zullen sneupen enzo. Zal wel aan mij liggen, maar ik voel me daar neit prettig bij...

Aby; hier beviel de wandelwagen van de kinderwagen helemaal neit (was ook 2e hands en een oud model 6 jr oud ofzo). Wij hebben dus ook een andere wagen gekocht. Dat wil zeggen een buggy en dan niet de goedkoopste, maar 1 die er stevig en robuuster uitziet dan de simpele buggies. Hier mocht ze al vanaf 3 mnd in omdat ie in ligstand kan, maar ze ging er vanaf 4 mnd ongeveer in en toen vond ik em eik nog te groot voor haar, maar goed, ze groeit er vanzelf wel in.
    Wij hebben de Titanium Baby Snooz in fuchsia. Had de Breeze besteld (3wieler) maar per abuis de Snooze (4wieler) ontvangen. NOu ja niet moeilijk over gedaan. Hij bevalt op zich prima.
    Maar nu bedachten we dat er neit echt een warme voetenzak bij zat, dus die hebben we vandaag toevallig nog even gekocht. Een universele van Prénatal.

Ook ik heb jullie wat verwaarloost, voelt het. Ik heb ook best veel aan mn hoofd. Nog steeds tegen demonen aan eht vechten van het verleden. Ik wil er nu eens doorheen gaan, ipv steeds er langsheen te gaan. HEt verveelde van erlangs heen gaan is dat het 3x zo hard in je gezicht terugkomt elke keer. Kan kort duren, kan lang duren, maar terug komt het zolang je er niets mee/aan doet. Dus hier wordt hard gewerkt. Nou klinkt heel heftig en dat zonder in detail te treden, ik vind het knap van mezelf ;)

Anyway het goede nieuws is dat
    a) Demi zelfstandig zit sinds 28 aug!
    b) Ik dus een nieuwe fiets met stoeltje ed heb sinds 1 sept en dus als het droog is, veel fiets met dr
    c) Demi sinds 3 sept zich optrekt in de box en aan ons, tot staan!

Ze gaat echt als een speer die kleine van ons, ze is erg vroeg met dat soort dingen zegt men.

En meiden echt als je straks mag fietsen met je kleintje (zodra ze zelfstandig stevig zitten mag dat) dan zullen jullie wat beleven. Inez weet wat ik bedoel.
    Wat kan een mens zich rijk voelen! Die kleine voor je in eht zitje, al fietsend ineens het gekriebel voelen van die kleine handjes op jouw handen......
    Echt geweldig is dat!

Nou ik sluit af, Demi krijgt laatste fles nog en dan ga ik op bed. Morgen weer werken.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, heel goed meid, dat jullie zijn vertrokken bij de verjaardag. Maar voel je niet schuldig en zeker geen slechte moeder. Dat je je er nu zo rottig over voelt komt inderdaad gewoon door die PD.

Aby, tjee, Pim al weer aan z'n eerste fruithapje. Mag het nu wel weer met 4 maanden dan? Ik dacht dat het huidige advies was om dat pas met 6 maanden te doen?

Lexie, wat goed dat de de confrontatie aangaat met je demonen. Het zal even zwaar zijn, maar geloof me, het is de beste aanpak. Inderdaad lijkt het erlangs heen gaan uiteindelijk veel makkelijker, maar eindigt veel zwaarder. Heel veel sterkte ermee!
    En wat kan Demy al weer veel zeg. Maar ze is ook al weer 7 maanden zag ik. Wat gaat de tijd toch weer snel. En ja, met 7 maanden optrekken tot staan is erg vlot.

Wij fietsen inderdaad met Alyssa en ze vind het helemaal geweldig, alleen fietsen wij met zo'n bakfiets.

Voor wat de wandelwagen betreft, wij hebben de Quinny Freestyle met 4 wielen. Wij gingen eerder altijd veel met de honden naar het bos en dan is een goede stevige wandelwagen wel erg prettig. (Alleen zijn we na m'n eerste bevalling nooit meer naar het bos gegaan, maar evengoed bevalt deze wandelwagen ons uitstekend).

Alyssa gaat over 2 weken voor het eerst naar het kinderdagverblijf. We zijn er bij toeval achtergekomen dat je ook als kleine zelfstandige recht hebt op kinderopvangtoeslag, waarmee het KDV voor ons toch wat interessanter wordt. Ze gaat 2 middagen per week.
    In eerste instantie vonden we het niet nodig, maar het is toch wel heel erg leuk voor haar als ze met leeftijdsgenootjes zou kunnen spelen en aangezien het jongste buurmeisje een paar jaar ouder is en al in groep 2 zit, heeft ze daar niet zo heel veel aan. En Yelina is voorlopig nog te klein om mee te kunnen spelen.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden, al verwacht ik verder geen problemen met haar voor wanneer ze daar voor het eerst heengaat. Ik denk dat mama het een stuk moeilijker zal hebben.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hihi dank Inez, het voelt nog helemaal neit goed hoor, maar het is idd wel goed uiteindelijk....

En ja je mag vanaf 4 mnd beginnen. Ik wilde dat eik ook nog neit, maar was op een gegeven moment toch wel nieuwsgierig hoe ze op al die andere smaken zou reageren. Dus ik denk dat wij met 4,5 ongeveer begonnen zijn met af en toe een hapje.

Wat goed dat je toch ook recht hebt op toeslag! Alyssa zal het vast enorm naar dr zin krijgen met die andere kindjes.

Deel Deze Pagina