Hallo, Ik was erg benieuwd wie er is ingeleid met gel, Hoe lang het duurde voordat de bevalling begon, En hoe de ervaringen zijn geweest? Liefs, Einad
Hier iemand met ervaring. Op maandagnamiddag kreeg ik een echo en al snel bleek dat één van mijn dochters niet bewoog. Gelukkig waren de dopplers enzovoorts wel goed. Ik was toen 35weken+6dagen en moest in het ziekenhuis blijven om ingeleid te worden. Ik heb dan die avond gel ingebracht gekregen. Dinsdagmorgen heb ik terug gel ingebracht gekregen. Nog steeds niet heel veel effect. Dan hebben ze me dinsdagnacht nog wat laten bijslapen en woensdagmorgen hebben ze een tablet ingebracht. In de namiddag is mijn water gebroken en ze zijn geboren om 19u56 en 20u04. Veel succes alvast!
Hoi Bereke, Dank je wel voor je berichtje! Wat zal het even eng zijn geweest dat je dochtertje niet bewoog! Jammer dat de gel niet heel veel effect had. Ben erg benieuwd hoe het bij mij zal gaan verlopen.
Hier ook 3x gel gehad (36 weken zwanger). Maandagochtend 08.00 1e keer, 12.00 2e keer en 17.00 3e keer. Vanaf een uur of 18.00 buikpijn (dacht dat het van het toucheren kwam) en om 21.30 zijn mijn vliezen (spontaan) gebroken. Om 00.09 3cm ontsluiting, om 00.26 persweeen (en 10 cm ontsluiting) en om 00.42 werd ze geboren. Zou hier zo nog een keer voor tekenen. Al is in een kwartier van 3cm naar 10cm toe ontsluiten wel heel erg heftig...maar beter dan er 7 uur over doen wat mij betreft.
hier helaas geen goede ervaringen mee.. ik ben 4 dagen lang ingeleid met gel.. elke dag 2x ... de 2e dag leek het na de eerste keer echt te beginnen ik kreeg weeen en kon er even moeilijk mee om gaan.. toen zei ze nog t kan nog stoppen zo dat het even reactie is.. helaas was dat ook het geval ik moest avn de verloskamer terug naar mn kamer want er kwam spoedgeval.. heb hele dag weeen gehad die dus letterlijk NIKS deden.. mijn baarmoeder mond was net als na de 1e x gel nog steeds maar 1 derder verstreken.. na 4 dagen geen succes en ze de dag erna rust zouden houden heb ik geeist dat ik thuis mocht slapen kon niet meer normaal liggen op dat ziekenhius bed na 5 nachten.. de volgende ochtend moest ik voor ctg komen en ik had weinig spullen bij want ik dacht toch weer zo buiten te staan had namelijk geen reactie op mn gel gehad die nacht ofzo.. toen bleek het rustig op de afdeling en kwam er een andere gyn bij die alles forceerde ik had nog geen ontsluiting namelijk en ze heeft me gestript en toen de vliezen gebroken dus die dag ging ik bevallen.. helaas zelfs na infuus en wel weeen geen verdere ontsluiting dan die magere 1 cm die zij gecreeerd had zeg maar.. toen is het een keizsersnede geworden.. bij mij heeft het dus niks gedaan en ik was al 41 weken en 1 dag toen ze ermee begonnen...
Met 40.3 gel ingebracht rond 10.00 uur. Om 13.30 uur wat krampen, ... rugpijn. ( bleken al weeen , maar ervaarde ze niet zo ) Om 14.30 uur braken mijn vliezen spontaan. Om 17.40 is mijn dochter geboren.
Bedankt voor de reacties! Merk wel dat er erg wisselend op de gel gereageerd word. Vanmiddag eerst maar weer op controle en gaan ze weer een beetje toucheren om te kijken of het al wat week word.
Dinsdag 10.00 uur eerste keer gel, 15.00 uur tweede keer gel en om 17.00 uur had ik krap 1 cm. In die nacht heel heftige krampen gehad, maar de volgende ochtend had ik nog steeds maar 1 cm. Toen om 09.00 uur mijn vliezen gebroken (kon net) en om 17.43 is ze geboren..
hier wel een goede ervaring met gel! vanwege hoge bloeddruk met 38+ 6 opgenomen in t ziekenhuis om 10uur gel ingebracht wat idd 3 dagen herhaalt kon worden...die middag al wat gerommel wie weet waren dat dus al lichte weeen maar ik ervaarde t niet zo...om 24uur braken mn vliezen en om 7.55 is mn dochter geboren!Ben benieuwd hoe t verder met je gaat nu...
Bij mijn 2de zou ik ingeleid worden met 42.2. Toen ik die ochtend in het zh aankwam bleek ik nog helemaal geen ontsluiting te hebben. Ik mocht dus niet aan het infuus. Wat baalde ik! Ik kreeg gel en er werd me gelijk verteld dat het een lange geschiedenis zou kunnen worden. Na het inbrengen van de gel kreeg ik wel wat rugpijn, maar niet echt bijzonder. Rond de middag zou er gekeken worden of ik ontsluiting had gekregen zo ja, dan mocht ik aan het infuus, anders zou ik nog een keer gel krijgen. Rond de middag vroeg ik of ik op een andere kamer mocht liggen omdat er een erg luidruchtig stel op mijn kamer zat. Ik werd toen naar de verloskamer gebracht omdat daar plek was en dan gingen ze daar ook gelijk voelen hoe het met de baarmoedermond was. Wat bleek..... ik had al zo'n 6 cm ontsluiting.... Ik hoefde geen infuus meer, vliezen werden gebroken en de echte weeen kwamen gelijk. Om 3 uur 's middags had ik mijn dochter in mijn armen!
Wat fijn om te lezen, ik heb nu steeds meer het idee wat ik een beetje kan verwachten.. Heb vanmiddag ook nog een gesprek met de vk waarin ik vragen kan stellen, weet iemand waar ik nog aan moet denken?
Geen idee wat je nog kunt vragen, maar heb 1 raad. Probeer je te ontspannen. Neem desnoods een spelletje mee wat je met je partner kunt doen. Of een laptop (deed ik, heb tot de echte weeën hier het zp helemaal gek gemaakt met mijn updates uit de verloskamer). Succes meid!
Ik moest ook ingeleid worden omdat ik geen vruchtwater meer had, met 40+6, kreeg om 18.00 de gel, om 20.00 al weeen. daarna weeninfuus, en om 04.09 is ze geboren snachts
Ik ben ook ingeleid met gel. Om 7.30 uur werd de gel ingebracht, ik kreeg daarop onmiddellijk krampen. Deze bleven aanhouden en werden heftiger. Om 11.30 uur werden mijn vliezen met 5 cm ontsluiting gebroken en om 12.25 uur had ik mijn dochter in mijn armen! Het lijkt ideaal zo snel, maar ik kreeg 'de knop niet om'. Kon het voor mijn gevoel vanaf het begin al niet aan. Als reactie op de gel werd ik erg misselijk, heb de hele tijd aan een stuk door liggen overgeven. Ook niet erg prettig dus. Mijn eerste bevalling duurde langer, maar ging 'geleidelijker'. Dit kon ik beter handelen. Wat een verschillende ervaringen zo zeg!
Hier ook ingeleid met gel. Om 7uur s'ochtends eerste keer gel gekregen, de hele dag een beetje rondgehangen. Toen om 15.00 uur nog een keer gel gekregen en mocht ik weer terug naar mijn eigen kamer voor de nacht. De volgende dag zou ik weer gel krijgen, net zo lang tot ik ontsluiting kreeg en een infuus mocht. Maar diezelfde avond kreeg ik weeen, vanaf 18.00uur, en om 20.00uur zijn mijn vliezen gebroken met 4cm ontsluiting. Om 2.00uur is ze geboren!
hier met 41 weken ingeleid met gel. Ook gewaarschuwd dat het lang kon duren. Hoewel het soms bij een 2e wel wat vlotter kon gaan. Maar het inleiden was écht het voorbereidende werk op het infuus... Echter hier ging het snel: 9.30 infuus. Ik had toen nét 1 cm ontsluiting. 11.30 zo'n 2 cm ontsluiting- veel pijn en veel weeen vanaf het begin af aan zo ongeveer om de 1 a 1,5 minuut. Dus een pethidine prik gekregen. Hierop ontspande ik érg goed in de korte tijd tussen de weeen, alles voelde héél even heerlijk zwaar. Vliezen konden doorgeprikt worden, maar dit werd niet gedaan, omdat ik het al zwaar genoeg had en dit zou het nog zwaarder kunnen maken. 12.50 uur had ik ineens persweeen. Mannetje hulp ingeroepen op de gang - tegen de verwachting in had ik toen 10 cm ontsluiting - vliezen werden gelijk doorgeprikt om 12.55 en om 12.59 was onze dochter geboren. Ik vind het nog steeds bizar en wonderlijk, dat onze 2e zó snel geboren is, de vliezen maar zo kort gebroken en zó weinig persen! De 1e bevalling duurde 19 uur, met 5 kwartier persen... ik had wel sneller verwacht (gehoopt vooral) maar niet zó snel!
Bedankt voor het delen van de ervaringen! Het komt steeds dichterbij, ben behoorlijk zenuwachtig aan het worden... Misschien heeft de snelheid ook een beetje te maken met het termijn of zal dat niks uitmaken?