Na menstruatie beginnen met ifv, maar lichaam doet raar.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ChanelM, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi dames,

Ik weet niet of ik dit in de goeie topic heb geplaatst maar hier is mijn verhaal.

Ik heb 4x iui gehad in jan, feb, maart en juni. Helaas zonder resultaat. Dus hadden wij aangegeven te stoppen met iui en te willen doorgaan met ivf.

19 juli hadden we onze intake gesprek (zat toen op cd 23). Heb toen ook een een echo gevraagd want ik wilde wel weten of ik geen cyste had. Zat toen ook nog rond mijn eisprong tijd. Nou, er was geen cyste te zien. Want de vorige ronde zaten mijn eitjes links en daar was niks te zien. Wel zag ze 2 mooie grote eitjes rechts en gaf me advies dat ik zeker wel moet gaan klussen nu. Nou hebben we dat natuurlijk ook gedaan.

21 juli (cd25)merkte ik dat ik veel slijm daar had (sorry voor de details, maar ik denk dat jullie dames wel wat gewend zijn) Daaruit kon ik lange draden maken van meer dan 10 cm. Vruchtbaarslijm? Dat is wel wat ik dacht.

22 juli (cd 26) begonnen mijn borsten licht pijnlijk te worden. Maar best heel licht. Wat ik zelf niet gewend ben van mijn lichaam. Maar goed voor mij dus een teken dat de eisprong is geweest. Ik krijg namelijk of na mijn eisprong pijnlijke borsten of een week voor de nod. Maar aangezien de arts 19 juli 2 eitjes zag. Denk ik niet dat ik ongi zou worden.

Tussen 22 juli en 30 juli heb ik last gehad van mijn borsten soms meer soms minder,

29 juli had ik krampen en pijn. Vergelijkbaar wanneer mijn menstruatie gaat komen. Dus zou ik morgen gaan temperaturen.

30 juli (cd 34) was ik weer begonnen met temperaturen. Doe ik namelijk altijd wanneer de nod in zicht is. Zodat ik weet wanneer mijn menstruatie gaat komen. Voor ei is mijn temp tussen de 35,9 tot 36,2 (ik temperatuur al 8 jaar oraal, altijd al gedaan en werkt perfect bij mij, want ik weet dat er vaak wordt gezegd dat anaal betrouwbaarder is, maar voor mij werkt dit goed) Na ei is mijn temp tussen de 36,2 en 36,6. Deze dag was mijn temperatuur 36.1. Ik dacht dus dat mijn menstruatie eraan zat te komen.
    Zat dus savonds op de bank toen ik opeens 3 felle pijnsteken voelde aan mijn rechter eierstok. Alsof er zojuist 3 eitjes waren gesprongen. Half uur later kreeg ik krampen en voelde ik mijn eileiders. Zat ik dus weer met ???

Helaas was ik 31 juli te laat wakker dat ik niet kon temperaturen.

Vandaag dus weer getemperatuurd en mijn temperatuur was vandaag 36,2. Net op de grens.

Normaal als ik 21 juni mijn eisprong had gehad rond de 4 of 5 aug mijn menstruatie moeten krijgen. En zou ik op dag 2 van de nieuwe cyclus mogen beginnen met een neusspray en gonal f.

Nou, loopt alles in de soep en voel ik me behoorlijk geïrriteerd. Ik weet ook niet of ik dit lange verhaal heb geschreven om iets te vragen of dat ik gewoon mijn frustraties van me af aan het schrijven ben. Ik kijk namelijk heel erg uit naar de ivf en ik kan niet wachten om ermee te gaan beginnen.

Maar ik heb geen zin dat ik straks met een cycte zit en ik weer een maand moet wachten.
    Maar kan je een eisprong krijgen en toch een lage temperatuur hebben?
    en als mijn eisprong dan toch gisteren zou zijn geweest, zouden die eitjes dan uberhout wel goed zijn?

Ik ga morgen wel bellen met het zk en uitleggen en hopen dat ze een controle echo willen doen.

2. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Heb je het wel voor het zekerheid getest? Want dat is handig om te weten of je zwanger bent of niet voordat je met ivf zou kunnen gaan starten? Ik snap wel dat je heel graag zo snel mogelijk wilt beginnen maar nog heel eventjes oke?

Ik denk niet dat je cyste hebt, lijkt mij maar voor het zekerheid kan jij toch altijd om een onderzoek vragen.

Succes.

3. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @Pitaa91 Dank je voor het reageren. Ben toch gisteren ongesteld geworden, wel vroeger dan gedacht, maar tenminste duidelijkheid. Heb geen zwangerschapstest gedaan want temperatuur bleef laag.

Ik ben al begonnen met het snuiven van synarel en vanavond beginnen met gonal f 150. Ik lees in je onderschrift dat jij ook de zelfde dosering heb. Ohh spannen je eerste puntie morgen. Heel veel succes morgen!!

Trouwens hadden ze bij jou ook een echo gedaan voordat je begon. Want ik had vandaag gebeld doorgegeven dat mijn menstruatie gistern is doorgekomen. En ik vroeg dus wat als ik op de echo van 10 aug nou een cycte heb. Is dat erg? De telefoonniste zij van niet. Maar ik heb dus niet eens een uitgangsecho gehad om te kijken of ik geen cycte heb.

Pitaa91 vindt dit leuk.
  4. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad, voordat ik met icsi begon, moest ik eerst echo doen enzovoorts. Dank je wel. Maar dat is wel goed van jou dat je het toch had gebeld voor het zekerheid :). succes met je behandeling.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier alleen uitgangsecho na verse icsi cyclus. Na een natuurlijke cyclus nooit gehad voor start terugplaatsing.
    Veel succes met je poging!! Hoop dat dit voor jullie het lang verwachte wonder mag brengen. Hier heeft het ook 10 jaar geduurd voor we een goede zwangerschap hebben, dus weet wat het is om zó lang te wachten. Duim voor je!

6. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Dank jullie voor jullie reacties dames. Jullie kennen dat onzekere gevoel wel. Ik denk dat ik soms toch even een stap achteruit moet zetten om het totaal plaatje opnieuw te bekijken.

Ja @Panter jou verhaal heb ik een beetje gevolgd. Ik had je nog een pm gestuurd. Mooi om te zien dat alles goed gaat met je zwangerschap. Geeft me hoop.

Deel Deze Pagina