Extra pregnyl ipv utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kris81, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hallo allemaal,

Vanwege vervelende bijwerkingen van utrogestan heb ik gisteren gevraagd om iets anders. Dat is extra pregnyl geworden (1500). Ik heb een heel korte lf, 6/7 dagen. De utro gebruik ik nu bijna een jaar maar helaas nog steeds niet zwanger. Het doet z'n werk wel maar zoals gezegd, ik ben de bijwerkingen echt zat. Iemand ervaring met een zetje extra pregnyl ipv utro? Verlengde het je lf?

De verwachting was namelijk dat de combi menopur en pregnyl het probleem zouden oplossen maar dat was dus niet het geval, dus het loslaten van utro is al eens eerder geprobeerd maar helaas dus zonder succes. Ben benieuwd of dit wel gaat werken, of dat ik nooit meer van die balletjes ellende af kom :roflmao:.

Hoor het graag!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Krijg je de injectie eenmalig of drie keer, wat standaard is? Ik kreeg op dag 5,7 en 9 na de eisprong 1500 IE Pregnyl. Hier werkte dat prima, onze dochter is het resultaat van een ICSI met extra Pregnyl. Ik had liever de extra Pregnyl dan de Utrogestan.

Kris81 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Extra pregnyl kreeg ik na de laatste keren ivf/cryo tps maar het verlengde alleen mijn lf (van 10-11 naar 14-15)maar het vruchtje bleef er niet door plakken.
    Alle ivf's met utro na de punctie bleven ze wel plakken :)

Hier zelfs in een natuurlijke cyclus (na de mislukte ivf en cryo pogingen) utro gebruikt op eigen houtje en raakte in poging 1 zwanger :):)

Ik ben dus meer een voorstander van utro dan van pregnyl als we het hebben over de kansen tot een zwangerschap ;).
    Qua lf verlengen doen ze allebei hetzelfde :)

Kris81 vindt dit leuk.
  4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dank!

Ik weet het eigenlijk niet, ik ging uit van 1x maar het kan zomaar meer zijn. Ik neem aan dat ik dat dan wel hoor wanneer ik het kan ophalen. Nu eerst deze ronde nog afwachten maar het onbreekt weer aan positieve testen (vanwege vakantie niet gespoten deze ronde), zo flauw steeds weer.

Hm, ja dat is dan ook waar ik een beetje bang voor ben. Ik ben nog maar een keer echt zwanger geweest en daar heb ik de utro nog afgebouwd tot week tien. Beginnen na een positieve test is dan misschien wat laat?

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hier met utro lf van 8-10 dagen,
    met 3 x 1500 Pregnyl 14-15 dagen!
    Enne, ik heb het ook weleens beide gedaan, én utro én Pregnyl.
    Resultaat: zie banner! :)
    Succes!

Kris81 vindt dit leuk.
  6. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Mieksel, op welke dagen heb je naast de utro pregnyl bijgespoten?

7. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Phoe, ik weet het niet meer precies, maar op de gebruikelijke dagen: dacht 3, 6 en 9..,
    Bij zwangerschap Utro doorgebruikt tm week 12.

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Heb je toen de utro al meteen gebruikt, of pas later?

Probleem hier is dat ik van de utro echt zo labiel word. Vermoeid, duizelijk, slechte concentratie, na een dag werken is het helemaal op. En ook echt dagen waarin ik me zo verdrietig en depressief voel en na een jaar van dit, is het wel een beetje op. Kon je maar naar binnen kijken, als ik nu wist: dit is em, dan gebruik ik het met alle liefde maar nu... :confused:

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ja, snap ik, dat maakt het lastig...
    Je weet zeker dat het door de utro komt?
    Hier gebruikt vanaf de eisprong.

Zou het even overleggen met je arts, wellicht kan je het ook gebruiken zodra je stopt met Pregnyl.

10. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Je gebruikt pregnyl toch pas na tp? Dus dag 3,6 en 9 na tp?

Vervelend dat je zo naar wordt van utro Kris. Volgens mij moet je met utro dag na punctie starten, en pregnyl dacht na tp?

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, voel het al meteen bij het opstaan, nadat ik ben begonnen. En het is ook echt met de tweede helft van de cyclus. Van de menopur gelukkig alleen maar wat hoofdpijn.

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier overigens geen ivf, ik heb de utro voor mijn korte lf (ze hebben geen idee waarom die zo kort is, progesteron is mooi hoog). Sinds februari daar ook ovulatie inductie bij met menopur en pregnyl.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Crinone gel is ook een alternatief voor utrogestan. Evt in combinatie met pregnyl.

Kris81 vindt dit leuk.
  14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mijn laatste icsi ook pregnyl gebruikt. De utro hield mijn menstruatie niet tegen. Op dag 3, 6 en 9 na de punctie 1500 pregnyl gespoten. Daarvan nu een mannetje van 9 mnd!

Kris81 vindt dit leuk.
  15. Hebe

Hebe Actief lid

1 apr 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Hallo dames, ik heb ook deze keer voor het eerst een tweede keer pregnyl gespoten ter ondersteuning van de luteale fase. Ik heb op woensdag 28 juni eerste spuit pregnyl gezet (5000iu) voor de eisprong op te wekken (na menopur spuitjes) en moest een tweede keer 5000iu pregnyl zetten op donderdag 6 juli (6dpo). Ik vraag me af wat exact het effect is van deze tweede dosis pregnyl. Hoe lang zou het mijn LF verlengen en wanneer kan ik testen? O ik hoop zo ook goed nieuws en ben tegelijk zo bang voor weer een teleurstelling. Duimen..

16. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Schorpioen, jij dus dag 3,6 en 9 na punctie. Mij is gezegd dag 3,6 en 9 na tp....
    Zijn er meer die er ervaring mee hebben? Op welke dag moesten jullie spuiten?

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat testen betreft zei ze bij mij zeker een paar dagen na nod. Effect weet ik dus nog niet. Pff, ja die teleurstelling is echt zo k...

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Extra Pregnyl gebruik je na je eisprong of punctie. Hier was dat op dag 5, 7 en 9 na de eisprong en/of punctie. Dus niet pas na de terugplaatsing, je begint eerder. Anders heeft het niet zoveel zin, misschien is je baarmoederslijmvlies ten tijde van de terugplaatsing al aan het afbreken. Je begint immers ook op de avond van de punctie met de Utrogestan en niet pas na de terugplaatsing?

@Kris81 Hou er rekening mee dat ook Pregnyl nare bijwerkingen kan hebben. Ook dat kan hormonale klachten geven zoals opvliegers, slecht slapen, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, enz. Maar ik moet zeggen dat ik veel minder last van de Pregnyl had dan van de Utrogestan!

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    @Kris81 Ik ben met de extra Pregnyl begonnen tijdens de IUI-behandelingen. Door een overstap naar andere hormoonmedicatie was mijn luteale fase ineens veel korter. Voor de zekerheid heb ik daarna steeds extra Pregnyl gekregen. Na de eerste IVF hadden we geen bevruchting, dus geen terugplaatsing. Vervolgens ICSI gedaan met extra Pregnyl en dat resulteerde in onze dochter. Daarna is ons ziekenhuis overgestapt op de standaard Utrogestan.

Je kunt natuurlijk ook extra Pregnyl spuiten tijdens een natuurlijke cyclus met een te korte luteale fase of tijdens ovulatie-inductiebehandelingen.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    @Hebe Je kunt inderdaad ook nog een tweede keer 5000 IE Pregnyl spuiten om je luteale fase te verlengen. Deze dosis Pregnyl blijft ongeveer 8-9 dagen in je lichaam, over het algemeen genomen. Bij de een is het er wat sneller uit, bij de ander wat later.

Ik zou wachten met testen totdat je minimaal 10 dagen na je laatste Pregnyl zit, anders heb je kans op vals-positieve testen. En zelfs dan is het misschien nog een beetje te vroeg.

Deel Deze Pagina