Ik maak me (weer eens) zorgen. Sinds de bevalling van onze dochter is mijn baarmoeder verzakt, kan sindsdien de baarmoedermond erg goed voelen. Nu voelde ik gister dat hij vrij laag hing en hard was, maar vandaag schrok ik een beetje. Hij lag zeker hoger dit keer maar voelde heel zacht eigenlijk net zo zacht als wanneer ik ongesteld wordt. Nu is mijn temp nog hoog en mijn test ook nog duidelijk positief maar omdat ik al de hele dag menstruatiekrampen heb maak ik me toch zorgen. Is dit normaal bij 5 weken? Ik weet dat het niet de bedoeling is dat je zelf gaat voelen, maar met gemeenschap kom je er ook tegen aan. Ook iets wat ik ook voorlopig niet meer durf nu ik zwanger ben.
Hallo, Ik begrijp je ongerustheid. Je hebt natuurlijk al een aantal miskramen gehad, dus ik begrijp dat je graag bevestiging wilt hebben dat het goed is. Wat betreft de zachte baarmoedermond kan ik dat niet geven. Je verwacht inderdaad aan het begin van de zwangerschap dat de baarmoedermond hard aanvoelt, net zoals het topje van je neus. Ik kan je niet zeggen of de menstruatiekrampen samen met de zachte baarmoedermond er op duiden dat het misschien weer misgaat. Maar zolang er nog geen bloedverlies is, is er nog hoop dat het goed zit. Ik hoop echt dat het dit keer goed mag gaan. Veel sterkte toegewenst in deze onzekere tijd! Groetjes Monique