Constant bloedverlies sinds ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elleke, 14 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dag meiden, ik ben erg bang en onzeker, misschien is er herkenning? Ik gebruik niet de pil..

Begin dit jaar bleef ik na mijn menstruatie doorvloeien. 3 weken lang heeft dit geduurd. S morgens bij het opstaan had ik bloedverlies, in de loop van de dag werd dit minder, s nachts niets, om dan weer opnieuw te beginnen. Had daarvoor aan de lijn gedaan en was veel afgevallen. Primolut gekregen, daarop stopte het en moest daarna uitstrijkje maken. Dit was allemaal goed.

Zaterdag is mijn NOD, 2 weken geleden om de 3 dagen gemeenschap gehad, rond zaterdags mijn eisprong gehad. S maandag kreeg ik roze verlies, toen bruinig.. Was niet veel. Rond woensdag werd het meer, en nu vandaag heb ik hetzelfde weer als begin dit jaar: helderrood bloedverlies bij het afvegen en wat roze met plassen. Ik kan het met een inlegkruisje af. Ik wacht even af wat zaterdag doet, dan zou ik officieel ongesteld moeten worden.

Mijn vraag is: herkent iemand dit, een tussentijdse bloeding? De huisarts zei dat dit vaker voorkomt en kan voorkomen. Gelukkig was mijn uitstrijkje toen goed, mocht het aan blijven houden dan bel ik uiteraard een huisarts, maar ik dacht: misschien is er herkenning? Ik heb nu niet weer aan de lijn gedaan of iets veranderd in mijn eet patroon. Wel slik ik sinds kort zink tabletten en vitamine D, maar dit om andere redenen.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren!

2. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Het kan natuurlijk wel door hormonale schommelingen, stress oid komen.
    Ook je gewichtsverlies kan hier de oorzaak van zijn.

Natuurlijk kan tussentijds bloedverlies verschillende oorzaken hebben, bij mij was het een teken van mijn endometriose, maar ook vleesbomen of andere kunnen hier de oorzaak van zijn.
    Ik zou het voor nu even afwachten en je er nog niet te druk in maken. Indien het lang en maanden blijft aanhouden zou ik hier wel verder mee gaan.

3. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Ik had dit ook regelmatig.. nooit een oorzaak gevonden ofzo, maar ik stoorde er mij niet aan.. deze zwangerschap ( toen het later raak bleek ) heb ik vanaf mijn eisprong ook 3 / 4 dagen gebloed en op dag 7/8 Na eisprong positieve test.

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Is dat verder onderzocht bij jou? En stopte het dan vanzelf?

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik heb net even getest, misschien wel dom s avonds, maar ik moest het gewoon weten; wat ik al voor 100% voelde; helemaal wit! Dus toch geen innestelingsbloeding of zwangerschap. Heb erge rugpijn en een zwaar trekkend gevoel in mn buik. Ik stop even met lezen op internet, want daar lees ik de naarste verhalen..

6. MB91

MB91 Fanatiek lid

Het kan een innesteling zijn, dan zou je met 2 a 3 dagen een test kunnen doen. Het zou ook vervroegde menstruatie of aanloop daarnaar toe kunnen zijn. Ik zeg altijd 'bij twijfel toch even de huisarts bellen' er is vast een verklaring voor de spontane bloeding... Sterkte! En we zijn er voor je

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dankjewel voor je laatste lieve woorden, dat doet goed! Ik heb een eventuele zwangerschap allang opgegeven ☹, heb gisteravond zo'n buikpijn en lage rugpijn gehad. Het gekke is dat als ik wakker wordt niets in mijn verband heb zitten, ga ik plassen, dan wordt het weer meer. Is toch raar?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ben je zeker van je eisprong? Dwz heb je ovulatietesten gedaan?

Hoeveel dagen duurt jouw cyclus normaal en op welke cyclusdag zit je nu?

9. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik moet zaterdag ongesteld worden, dus zit nu op mn 24e dag van de cyclus. Rond mijn eisprong heb ik altijd erge steken in mijn buik, kan het zien aan mijn slijm en verlies dan vaak een dagje roze. Had ik nu deze keer ook op vrijdag voor de eisprong. Gisteravond al getest tegen beter weten in.. Als ik nu zwanger zou zijn zou het echt niet goed zijn met die rug en buikpijn. De vorige keer stopte het bloedverlies ook niet vanzelf en met dat in mn achterhoofd ben ik echt in de stress. Ik ben al zo'n stresskip op dat gebied, ga dan op internet zoeken enzo. Dat ga ik nu maar niet meer doen..
    Lees ik van alle erge verhalen, bah! Het is ook niet dat ik het weg voel lopen, en kan het met een verband nu af per dag..

10. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Herkenbaar! Hier PCOS en vorig jaar veel afgevallen. Sinds vorig jaar zomer ineens een hele mooie cyclus van 32 dagen en standaard na de ovulatie 2 weken bloed verlies varierend van roze, bruin, donkerrood naar soms flinke bloedingen en stolsels. Hiervoor al bij de gyn geweest en alles was goed kwa uitstrijkje en echo enzo. Ook het bms bouwt mooi op. Gyn geeft aan dat het geen belemmering voor een zwangerschap oid hoeft te zijn, maar het is natuurlijk wel mega vervelend! :(

Deel Deze Pagina