hoi even een vraagje over de bruto uitkering per dag ben per half september voor 1,5 uur per dag (werk 3 dagen a 8 uur = 24 uur) ziek tgv zwangerschap nu weet ik dat het gemiddelde over het laatste jaar wordt genomen om je dagloon te berekenen. Echter hoe wordt dan de uitkering berekend over parttime werken en dan gedeeltelijk ziek want volgens mij klopt de uitkering niet help
Best P1982, Het klopt dat de hoogte van je Ziektewet-uitkering berekend wordt aan de hand van je inkomen. Hiervoor gebruikt UWV het Sociale Verzekeringsloon van één jaar voor je eerste ziektedag. UWV betaalt de uitkering over 5 dagen per week. Het maakt hierbij niet uit in hoeveel dagen jij de uren werkt. Je ontvangt van UWV een brief met hierin een dagloon en/of bruto uitkeringsbedrag. Je krijgt dit bedrag x 5 per week. Je geeft aan dat je nog een aantal uren per week werkt. UWV kort de inkomsten die je nog zelf kunt verdienen op je uitkering. Actuele informatie over de hoogte van je Ziektewet-uitkering vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
stel mijn dagloon is 100 euro. dit is dan 21,67 * 100 = 2167 euro inkomsten per maand ik werk 24 uur per week over 3 dagen normaal gesproken als ik 3x1,5 uur ziek ben duis 4,5 uur van de 24 uur = 18,75 hoe wordt dan mijn bruto uitkering berekend?
Best P1982, Je bruto-uitkering is dus afhankelijk van het bruto-loon dat je nog verdient. Het loon bij ziekte wordt gekort op de uitkering. Het totaal van loon en uitkering is samen net zoveel als je dagloon. Hoeveel dat voor jou is, kan ik zonder inzage in je dossier niet zeggen. Als je wilt weten welke bedragen er zijn berekend kun je contact opnemen met UWV Telefoon (0900 9294). De medewerker kan hier uitleg over geven Als het inderdaad niet klopt, kan het worden herberekend door de collega die je uitkering betaalt. Actuele informatie over de berekening van een gedeeltelijke ziektewet-uitkering vind je hier. Let op: de rekenhulp zelf gaat uit van een uitkeringspercentage van 70%. Dit is niet van toepassing als je ziek ten gevolge van zwangerschap bent. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare