Oorzaak herhaalde miskramen ontdekt?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Engeline, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi!
    Ik ga binnenkort naar de gynaecoloog, omdat ik drie miskramen heb gehad (tussen de 6 en 9 weken) en wil daar goed voorbereid aankomen! :D Zodat ik niet weggestuurd word met niks, zoals eerder...
    Ik zou heel graag van jullie willen weten of bij jullie de oorzaak van meerdere miskramen is achterhaald, wat dat dan was en hoe dat behandeld is. Met hopelijk goede zwangerschappen als resultaat!
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    X Engeline

2. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hoi, ik heb hier geen ervaring mee.. Bij mijn 2e miskraam hebben we wel bloed geprikt en zijn wij op chromosomen gecheckt. Wij waren genetisch oke maar nu ook waarschijnlijk onze 3 zwangerschap die niet goed is (al weten we dit pas de 22e zeker..).
    Ben ook benieuwd naar mensen die onderzoeken hebben gekregen. Je wil toch graag weten hoe het komt en je wilt natuurlijk dat niet nog eens meemaken. Bloed laten controleren is volgens mij wel 1 van de onderzoeken.. Sterkte!

3. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jossie!
    Hoe is het...?! Hopelijk gaat het toch goed met je zwangerschap....?!
    Wat vreselijk als het ook bij jou voor de derde keer is misgegaan...
    Wij hebben inmiddels de uitslag binnen van het chromosomenonderzoek (opeens al na anderhalve maand?!), die was gelukkig in orde, net als de eerdere bloedonderzoeken.
    Als er nog wat uit het ziekenhuisbezoek voortkomt, qua nieuwe onderzoeken of iets dergelijks, laat ik je het weten!
    X Engeline

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Mochten ze toch bloed prikken laat je vitamine b12 dan mee prikken. Google maar op b12 en miskraam.
    Succes

5. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Engeline,
    Wat erg van je miskramen! Maar fijn dat er onderzoek plaatsvindt.
    Er zijn veel oorzaken voor miskramen. Hier in Nl kan je in elk geval uitgebreide stollingsonderzoeken, vitamines en je hormoonwaardes laten onderzoeken.
    Ik kwam in Nederland niet verder dan een hetrozygote mthfr afwijking (heeft met homocysteine te maken) en ik heb een hysteroscopie gehad, en dat was prima. In Gent zijn meerdere
    stollings en immuunproblemen geconstateerd. Ik gebruik nu prednisolon, aspirine, heparine, utrogestan en verhoogde doseringen vit b12, b6 en foliumzuur.
    Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en tot nu toe zijn de echo's goed. Maar het is nog wel heel spannend.
    Hopelijk heb je iets aan mn verhaal. Sterkte!

6. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    ik ben in nl na tal van onderzoeken ook niet verder gekomen na mijn 3 herhaalde miskramen en ben dus zelf op onderzoek gegaan dankzij dit forum en zo bij dr sutter terecht gekomen in uz gent en daar is de mutatie mthfr 677 geconstateerd ( atollingsfactor) waar ze hier in nl niets mee doen, en toen heb ik 250 mg vit b6, foliumzuur 5 mg en aspirine gekregen en inmiddels een mijlpaal van 12 weken bereikt.

Bespaar jezelf de moeite meid want hier in nl kom je niet verder en maak gewoon gelijk een afspraak in gent, de wachtlijsten zijn toch al lang dus je bent niet gelijk de volgende dag aan de beurt

Deel Deze Pagina