Zwanger worden met een hoge BMI :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Toeteke, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Om even het topic voort te zetten, nu een echt clubje erbij :) En dan gezellig kletsen, zoals een aantal van ons ook verwacht hadden.

Ik zal het spits afbijten. Ik ben Toeteke, 28 jaar. Nu bezig voor ronde 2. Vorig jaar augustus heb ik een miskraam gehad, nadat ik -onverwachts en ongepland- zwanger raakte. Dit heeft ons aan het denken gezet en nu zijn we "druk bezig" om inderdaad zwanger te raken.

Voor iedereen die zich aangesproken voelt om gezellig mee te kletsen; Welkom! :)

Edit: Dames die al zwanger ZIJN, zijn natuurlijk ook van harte welkom om mee te kletsen!

2. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Ik voeg me hier ook gewoon weer even toe :)
    (Ik kom jou ook overal tegen Toeteke ;))

Ik zal me ook even voorstellen; ik ben NElisabeth (mag ook zonder N hoor) en ben 23 jaar. Wij zijn nu bezig met de tweede ronde voor ons eerste kindje. (Helaas) ben ik nog niet eerder zwanger geraakt, dus het is allemaal nog super spannend en ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is!

3. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Nou hier kom ik ook maar gezellig kletsen dan ;) ik hoop dat jullie ook snel zwanger zullen zijn! Bij de eerste een BMI van 34 en toen duurde het 11 maanden voordat ik zwanger was. Toen moest ik nog wel ontpillen en ik rookte ook nog. Inmiddels is ons zoontje 18 maand en hebben we in februari besloten dat we graag voor een tweede wilde gaan. Ik was in augustus al gestopt met de pil omdat ik al die hormonen zat was. We deden het tot die tijd met condoom want ik wilde eigenlijk nog niet gelijk zwanger worden. Nou in februari dus besloten er voor te gaan... En zie mijn banner!! In 1 X raak!! Nu ben ik na re vorige zwangerschap niet heel veel aangekomen. Was gewoon netjes maarja die kilo's zitten er allemaal nog wel aan + een paar extra :( Btje jammer..
    Ik denk dat ik me morgen ga inschrijven bij de vk en dan hoor ik het wel of ik bij hun onder controle mag of naar de gyn moet. Ben bij de eerste uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik langdurig gebroken vliezen had, dit zou nu geen reden moeten zijn om perse weer in het ziekenhuis te moeten maar dit keer wil ik het zelf wel graag denk ik... Het was een behoorlijke zware bevalling en het werd net geen keizersnede (wel een knip (AU!!!)) Dus daar heb ik wel een Btje een lichtelijk trauma aan overgehouden. Nouja goed ik ga jullie op de hoogte houden!

4. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Wat spannend Snne! Ik hoop voor je dat je gewoon bij je vertrouwde VK terecht kan, zou voor jou zelf natuurlijk wel het fijnste zijn. En wat een mooie leeftijd om een tweede kindje te krijgen, lekker dicht op elkaar! Super zeg dat het de eerste ronde meteen raak was. Apart eigenlijk dat er echt geen pijl op te trekken is, van 11 maanden naar nu 1 maand. Ik hoop dat wij ook zo veel geluk mogen hebben en dat het ook één deze maanden raak mag zijn.

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat je snel zwanger bent!!
    Het is inderdaad gek dat er geen pijl op te trekken valt. We hadden nu ook niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn hoor! Mijn man roept al maanden dat hij voor een tweede wou gaan. Ik vond mijn zoontje nog zo klein en was er ook gewoon echt nog niet aan toe. Toen zei hij nog ach joh het duurt vast wel weer een paar maanden.... :p en ik riep maar steeds en ja wat als het wel direct lukt? nou ik ben blij dat ik toen voet bij stuk heb gehouden en nog even heb gewacht haha nu schelen ze straks bijna 2,5 jaar hartstikke leuk!

6. svanloon86

26 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    In augustus gestopt en begin november zwanger geraakt. Ik ben er eigenlijk van geschrokken hoe snel het ging. Ik had het nooit zo vlot verwacht. Dacht, ik ga gewoon stoppen en we zien wel. Ik gaf mezelf er 2 jaar de tijd voor.

Ik loop nu bij de verloskundige. Dit kan tot een BMI van 40. Daarboven ben je morbide obees. Wanneer je hier door het verloop van de zwangerschap overheen gaat of je zwangerschap wordt om een andere reden medisch dan stuurt de verloskundigepraktijk je door naar een gyneacoloog in het ziekenhuis en blijf je daarbij tot het einde van je zwangerschap.

Tot max. 100 KG thuis je mag bevallen. Ben je of ga je hier overheen tijdens de zwangerschap dan moet je hier dus rekening mee houden.

Ik ben verder niet misselijk geweest en nu met 20 weken pas 2 KG aangekomen (eerst zelfs nog afgevallen). De verloskundige adviseert je waarschijnlijk wel om de vreetbuien (die ik overigens niet heb) binnen de perken te houden. Verwachting bij mij is dat ik maar 6 KG zal aankomen. Ik eet dan ook gezond en eet heus wel een chippie of bitterbal op z'n tijd maar ik geniet net zo van een bak sla ;)

Succes meiden!

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Elisabeth, wij kunnen straks ons ook in het UD lijstje erbij zetten, aangezien wij deze ronde allebei zwanger raken, weet je nog? ;) Blijkbaar lijken we gewoon veel op elkaar, dat we op dezelfde plaatsen rondhangen :cool:

Snne, ik kan me voorstellen dat je je eerste bevalling als traumatisch hebt ervaren :( Maar deze keer zal het allemaal anders verlopen!

Ook al zou ik een perfecte BMI hebben, dan zou ik denk ik nog steeds in het ziekenhuis willen bevallen, mocht ik de keuze hebben. Voelt toch zekerder/veiliger ergens. Hoe dan ook hebben wij de keuze hier niet, hier bevalt iedereen poliklinisch (stond op website verloskundige).

Ik heb een maand geleden mijn maagband door complicaties laten verwijderen. In 1 maand tijd was ik 15kg kwijtgeraakt en dit zat er ook weer in 2 weken bij. Ik ben nog steeds bezig met herstellen en kan niet fatsoenlijk eten. Ik leef dus min of meer op vanille vla, wat natuurlijk niet erg bevorderlijk is voor je gewicht :) Zodra ik weer volledig hersteld ben, ga ik verder met de leefstijl die ik had voordat ik de complicaties kreeg (die ik dus al vanaf november had). Dan kan ik weer lekker gaan afvallen. Op dit moment vind ik herstellen even belangrijker dan dat stomme gewicht. Ik ben er ook totaal niet mee bezig, tijdens het zwanger raken. Denk dat dat ook wel beter is (ik heb een verleden van obsessief met gewicht bezig zijn ;) )

Trouwens, doen we het even zo, een NOD-lijstje en een Uitgerekende Datum lijstje :) Blijven we op de hoogte van iedereen!

NOD-lijstje
    06-04 NElisabeth, 23 jaar, ronde 2
    25-04 Toeteke, 28 jaar, 2e ronde.

UD-lijstje
    02-12-2014 Snne

8. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Welkom @svanloon! Klinkt als een super fijne en voorspoedige zwangerschap, fijn zeg! Als je wilt kan je je ook op het UD lijstje zetten?

@Toeteke, inderdaad, die afspraak staat muurvast! Haha!
    En heftig zeg dat je die complicaties kreeg. Ik hoop voor je dat je er snel bovenop bent en in ieder geval weer gewoon gezond kan gaan eten. Kan me voorstellen dat de vanillevla je uiteindelijk ook wel flink tegen gaat staat, yuck.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een bevalling in het ziekenhuis hoor. Mijn schoonzusje moest bij haar eerste zwangerschap een spoedkeizersnee, nou.. moet er niet aan denken dat je dan thuis ligt te bevallen!

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik sluit me hier ook weer aan

ik ben semmy 28 jaar en inmiddels 2,5 jaar bezig zwanger te raken
    alle onderzoeken gehad beide en niks aan de hand,
    volgens gyn hoeft t niet aan overgewicht te liggen
    heb een bmi van 33 dacht ik
    ben in ieder geval 35 kg te zwaar
    en ben al weken bezig met afvallen dit gaat erg langzaam
    ik let op wat ik eet,drink minder sap en fris en meer water en thee
    beweeg elke dag 30 min
    en hoop voor me 30 e moeder te zijn anders is t einde oefening voor ons

10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Welkom, svanloon en Semmy! Als jullie me even jullie gegevens sturen (Semmy, van jou nog jouw NOD en welke ronde. Svanloon, van jou nog de uitgerekende datum), dan kan ik jullie op de lijst erbij zetten! :)

Semmy, waarom is het einde oefening wanneer je voor je 30e nog geen moeder bent? Wat vervelend zeg, dat ze ook geen oorzaak hebben kunnen vinden. Dan wist je tenminste of en wat eraan te doen viel. Afvallen gaat inderdaad langzaam, maar dat is ook beter. Anders ben je ongezond bezig en dat zou ook niet goed zijn voor een kindje.

NOD-lijstje
    06-04 NElisabeth, 23 jaar, 2e ronde.
    ??-?? Semmy, 28 jaar, ?e ronde.

UD-lijstje
    02-12-2014 Snne
    ??-??-???? Svanloon

11. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier "wil" ik ook bij, of hoor ik ook bij, beter gezegd..

Bbtje, 25 jaar en in november 2013 hebben we de knoop door gehakt en willen we héél erg graag een kleine! In december is mijn spiraaltje eruit gegaan en sindsdien zijn we druk bezig.. :D

Helaas nog niet gelukt, maar hopelijk komt dat snel.
    Ik ben blij te lezen dat er hier dames met (flink wat) overgewicht zijn (ik was bang dat ik de "enige" was) en toch zwanger zijn geworden!

Mijn NOD is nog onbekend. Ik ben nu in de aanloop van mijn ongi en zit vervolgens in ronde 3.

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hoi toeteke

ik ben gestopt met bij houden maar heb t ff voor je nagekeken
    zit nu in ronde nu ronde 31 en nod is ergens half april

reden dat ik als voor me 30 e geen moeder ben ik mezelf te oud vind

13. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het nakijken, Sem! Ik heb je erbij gezet. Even jouw NOD op 15-04 gehouden, half april. Iedereen heeft denk ik een eigen grens in gedachten, bij jou is dat 30. Gelukkig hebben we dan nog even (we zijn even oud), dus dat komt goed!!

Welkom, Bbtje! Gezellig dat je mee komt kletsen :) Je bent zeker niet de enige! Ik heb je ook meteen in het NOD-lijstje gezet!

Hopelijk mogen we snel allemaal een lijstje naar beneden schuiven ;)

NOD-lijstje
    15-04 Sem frummel, 28 jaar, 31e ronde.
    ??-?? Bbtje, 25 jaar, 2e ronde.

UD-lijstje
    02-12-2014 Snne
    ??-??-2014 Svanloon

14. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    #14 Mandy3, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
    Jaa meiden! Top idee. Klets hier gezellig verder hoor!

Mandy, 24 jaar, 1 kindje, ronde 3. M'n NOD had ik op 25-3 gezet maar helaas nog niks (dag 39 nu).. Omo Witte test vanochtend en nog niet ongesteld.. Laat die ongesteldheid maar doorkomen denk ik nu..

Hebben jullie ook allemaal zulke lange onregelmatige cyclussen?

En wat is UD ? Uitgerekende datum Hihi?

Ben zooooooooo blij met dit forum!!!

Wij zijn sinds november gestopt met de pil, omdat we de kriebels echt niet meer kunnen onderdrukken. Voor de rest dus weinig ervaring met verloskundige enz. Ik zie daar zelf wel tegenop.. Confrontatie met m'n gewicht haat ik echt. Ondanks dat ik gezond eet en leef, met regelmatig hardlopen en zwemmen..

Liefs

15. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Welkom, Mandy! Leuk dat je mee komt schrijven :) UD is inderdaad uitgerekende datum ;) Op dat lijstje willen we allemaal wel komen! Over de onregelmatige cyclussen: Eigenlijk niet. Ik was altijd heel regelmatig, tot ik een miskraam kreeg. Daarna was het dramatisch en deze maand had ik eindelijk weer mijn normale cyclus van 30.Probeer je niet te druk te maken over confrontatie met gewicht, toen ik zwanger was, hebben ze daar geen enkele opmerking over gemaakt. Ik heb het direct gemeld aan de telefoon met vk, zodat ze het vantevoren al wisten. Probeer het los te laten, het komt allemaal goed! :)

@Allemaal, Testen jullie met ovulatietesten en/of temperaturen jullie? Ik gebruik wel ovulatietesten, temperaturen doe ik niet.

NOD-lijstje
    25-03 Mandy, 24 jaar, ronde 3.

UD-lijstje
    02-12-2014 Snne
    ??-??-2014 Svanloon

16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    #16 Toeteke, 27 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2014
    Misschien een aanrader voor de testverslaafden onder ons, Zwanger en Kids heeft de extra gevoelige zwangerschapstesten nu 3 voor 0,00! Je betaalt alleen de verzendkosten a 1,99. Kunnen we weer lekker testen :D Ze zijn geldig t/m mei, maar voor die tijd zijn ze hier al op (aangezien ik deze ronde zwanger raak)

Edit: ik had hier een link, maar weet niet of het mag, dus weggehaald. Gewoon naar de website en dan bij zwangerschapstesten, afgeprijsd ivm datum

17. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    @toeteke ik ben begonnen met ovulatietesten van z&k. Ik heb daar alleen niet echt een knaller mee gehad wel een vrij donkere dus ben er toen vanuit gegaan dat die donkere 8maart een positieve was. Heb daarna maa tot 11/3 getest en die waren weer wat lichter. Op 11/3 hebben we het in die week ook voor het laatst gezellig gemaakt. Ik denk alleen dat mijn ei pas na de 11e is geweest. Omdat ik pas op dag 25 positief testte met een kv2v. Daarvoor was ik op 8dpo (8/3 aan houdende voor positieve test) begonnen met zwangerschapstesten van z&k en toen om de dag. Daar had ik er 4 van en die waren of negatief of supersuper tuur (al denk ik dat ik op die supertuur gewoon heel graag wat wou zien)

Ik was echter ook maar begonnen met temperaturen omdat je daar veel meer uit af kunt lezen. Maar qua temperaturen had dat voor deze maand nog geen zin omdat je dat moet doen vanaf dag 1 van je cyclus. (Dacht dan heb ik in ieder geval de laatste week van de cyclus alvast vergelijkingsmateriaal :p)

Zo heel verhaal haha ik zou dus in ieder geval gaan temperaturen! :p

18. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ovulatietesten gebruikt (ruim 50!) deze ronde, maar omdat ze bij mij dus meer verwarring dan duidelijkheid geven, ga ik deze ronde temperaturen.
    Ben er gisteren mee begonnen. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Ik heb trouwens de thermometer van Sensitest, maat het duurt bij mij echt eeuwenlang voordat hij voor de 2e keer gaat piepen (dat 'ie klaar is). Hebben jullie dat ook?
    Ik gebruik 'm oraal. Anders wil ik echt niet temperaturen (wil het niet vaginaal of rectaal ;)).

19. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    #19 Toeteke, 27 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2014
    Haha Bbtje, ik heb hetzelfde. De reden dat ik niet temperatuur, is omdat ik niet vaginaal of rectaal wil temperaturen. Ik heb zojuist samen met die zwangerschapstesten ook maar een thermometer besteld (de verzendkosten moest ik toch al betalen). Ik ga ook maar eens temperaturen deze ronde, naast de ovulatietesten (ook gewoon oraal!). Ik heb afgelopen ronde ook veeeeeeel ovulatietesten gebruikt! En nog m'n ei niet gevonden! Op een gegeven moment testte ik 3 keer per dag, zo wanhopig werd ik ervan dat m'n ei kwijt was. Nu, achteraf, snap ik wel hoe het komt. Mijn cyclus was weer gewoon zoals het hoorde, dus waarschijnlijk heb ik m'n ei net met 1 dag gemist. Net te laat gestart met testen (en ik dacht dus al lekker vroeg te beginnen).

Snne, als ik jouw verhaal zo lees, is het inderdaad verstandig om het dan maar te combineren. En sowieso lang door te testen met ovulatietesten! Gelukkig was het bij jou allemaal niet nodig! Bij ons ook allemaal niet, wij volgen jou allemaal deze ronde naar het UD-lijstje :D ;)

♥ NOD-lijstje ♥
    25-03 Mandy, 24 jaar, 3e ronde.

♥ UD-lijstje ♥
    02-12-2014 Snne
    ??-??-2014 Svanloon

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    voor degene die t mss kwetsend vinden overkomen dat ik schreef dat ik voor me 30 moeder wil zijn en anders stopt heeft met leeftijd te maken maar ook met t feit dat ik tegen die tijd al 5 jaar verder ben en op gegeven moment moet je verder gaan met je leven vinden wij en daarom ligt de grens op 30
    toen ik t net terug las dacht ik mss komt t wat raar over en wij zijn nu inmiddels al 2,5 jaar bezig en dat heeft echt impact op je leven straks moet er weer een tijd komen dat hoofdstuk afgesloten moet worden en je richten op andere dingen,doen we nu ook wel maar in je achterhoofd blijft t elke maand op nieuw zal t wel zal t niet

succes iedereen

Deel Deze Pagina