onregelmatige cyclus na cytotec en nog veel meer...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Shaana, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    hoi allemaal,

ik heb in juni dit jaar tot mijn grote verdriet een miskraam gehad van me eerste zwangerschap daarna volgde al gauw de cytotec behandeling.
    een paar weken daarna bleken er nog wat 'resten' te zijn achter gebleven, met als gevolg weer medicijnen en een paar dagen flinke bloeding. eind juli was dan echt alles achter de rug, althans dat dacht ik...

ik wordt altijd de eerste week v elke maand ongesteld (heb nooit een vaste datum) daarom verwachtte ik ook dat begin augustus alles weer zou gaan volgens schema, niet dus.
    ik werd opeens rond de 20ste ongesteld en toen de hele maand september niet. daarna tot mijn blijdschap gewoon weer begin (3)okt en (9) nov. nou is het december, zitten al op de 12de vandaag, maar nog steeds niet ongesteld. ook niet het voor gevoel (wat bij mij altijd hevige onderrug pijn is en een opgeblazen buik) hoopte ergens dat ik gewoon overtijd zou zijn, want heb sinds de afgelopen 2 weken erge jeuk aan me tepels en bij de laatste gemeenschap (afgelopen zaterdag), deed het pijn gepaard met hele lichte bloeding bij het vegen. dat was alleen dat moment. las op internet dat de pijn/beetje bloeding wel normaal is in de eerste weken van de zwangerschap.

was in oktober met de onregelmatige cyclus naar de gyno omdat ik sterk het gevoel had dat dit allemaal wel met de miskraam te maken zou moeten hebben. maar ze was er heilig van overtuigd, dat het totaal los staat van elkaar. ik gaf aan jaaaaaaaaaaaren geleden, 2 maanden niet ongesteld te zijn geworden en daarna jaren lang ook weer volgens schema.
    en toen gooide ze het meteen daarop, dat het daar wel door zou komen omdat een patroon in het verleden weer kan terug keren.
    maar toch zit dit me niet lekker

heb smorgens een zw-test gedaan, maar negatief :(
    snap er nu helemaal niks meer van, wel zwanger of niet? cyclus probleem? waarom dan jeuk aan me tepels en pijn bij gemeenschap?

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest dit even kwijt

2. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    ik heb in augustus 2011 ook cyotec pillen gehad om miskraam op te wekken maar de dag erna alsnog gecurreteerd omdat ik te heftig bloeden en niet alles los kwam.
    ook ik heb daarna nooit meer een normale cyclus gehad tot mijn zwangerschap. Het varieerde van 35 tot 75 dagen. ik denk ook echt dat het daarmee te maken heeft gehad maar bij gooide ze het op het feit dat ik overgewicht heb. maar goed dat had ik voor het eerst zwanger werd ook. Mijn twee langste cyclussen toen ook medicatie gehad om ongesteldheid op te wekken in de hoop te resetten maar nooit gelukt.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hmm wel erg vreemd om aan te geven dat dit niet met je miskraam te maken heeft. Al eens gedacht aan een second opion? Bel eens een ande ziekenhuis en vraag of zij je meer duidelijkheid kunnen geven.

Ik heb een curretage gehad en geloof me dat mijn cyclus van het padje af is. En dat dat met elkaar te maken heeft. Mijn gyn neemt het erg serieus en ik wordt goed geadviseerd en geholpen. Al is het alleen al om me gerust te stellen.

Deel Deze Pagina