Gracial na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door pucci, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    Hallo iedereen,

Laat me mezelf even voorstellen...Ik ben Ilse en was zwanger...dat is zo'n zin die me nog steeds doet huiveren, ookal ben ik er nu wel 'over', in hoeverre je dat kan zijn. Jullie weten wel wat ik bedoel...het was mooi geweest, en ik houd me vast aan de gedachte dat ik me nog nooit zo 'vrouw ' gevoeld heb tijdens die 9 weken zwangerschap...

Vermits het een missed abortion was op 8weken, ben ik gecurreteerd. De ingreep zelf was niets, geen pijn, geen ongemak, geweldig...je gaat binnen en je komt 'verlost' buiten. Zo voelde dat echt, ik wou immers geen dood vruchtje in mijn lichaam, ik werd kwaad telkens ik een zwangerschapskwaaltje voelde. Wat een dom lichaam had ik wel niet? Het was toch dood? Waarom dan nog die pijnlijke borsten? Een beginnend buikje? Het moest zo snel mogelijk weg!

Twee dagen later begonnen de krampen, ik had helemaal geen bloedverlies na de curretage. De pijn was niet te harden, wat bleek...er zaten nog restanten in de baarmoeder! de dokter zei me dat de zwangerschap nog goed vast zat en dat hij al fel geschraapt had, meer kon hij niet doen want dan zouden er zich verklevingen gevormd kunnen hebben. Dan Methergin druppels die weeën opwekten, er kwamen uiteindelijk, na een echt lichamelijk helse periode, klonters af...Toen nog een baarmoederontsteking,...ach ja, nu ben ik terug gezond en wel, het is definitief achter de rug.

De dokter zei me dat ik nu 2 maanden Gracial moest nemen, hij zei dat ik moest doen wat ik wilde, maar uit ervaring wist hij me te vertellen dat gracial de baarmoeder snel doet herstellen, het slijmvlies snel laat opbouwen zodat een volgende eicel goed ingenesteld zou zijn.

Ik wil natuurlijk terug snel zwanger worden, hebben jullie die pil genomen of hoe pakken jullie zoiets aan?
    Geduld is een mooie deugd, je moet het alleen hebben... :)

Nog 10 dagen en de eerste strip Gracial is op. Dan hopelijk een 'nepmenstruatie'. Ik denk dat ik dan ga stoppen, 1 maand lijkt me voldoende.

Aan iedereen, goede moed en volgende keer zal het wel lukken. Positief denken is naar het schijnt een krachtig instrument, negatief denken trekt immers slechte 'krachten' aan heb ik me laten vertellen.

groetjes

ilse

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hey pucci, ik ben ook gecureteerd, na een zwangerschap van 15 weken. Mij is ook aangeraden om een anticonceptiemiddel te gebruiken, omwille van darmproblemen heb ik nu de evra pleister opplakken. Ben net de tweede week bezig en wil ook zo snel mogelijk terug zwanger raken. Mijn gyneacologe raadde me minstens aan om twee maanden de pleisters te gebruiken en denk dat ik haar raad toch maar opvolg. Mijn lichaam moet toch de tijd hebben om te herstellen

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Helaas kan ik niet over de medicatiemee praten
    dat heb ik allemaal niet gehad ik heb twee miskramen gehad beide keren gecureteerd de eerst keer nadat ik zelf een bevalling thuis had doorstaan er was weefsel achtergebleven en de tweede keer wou ik het niet afwachten en benik ook gecureteerd toen bleek het niet helemaal goed te zijn gegaan dus nogmaals drie dagen later weer cureteren. ik heb nooit iets gehoord van wachten of medicatie niks van dat alles ik mocht zelf bepalen of ik er aan toe was weer opnieuw te proberen en het heeft ook beide keren even geduurd voor het weer raak was dus vraag me af of het noodzakelijk is om die troep te nemen sorry zo noemen we al die medicatie.

luister na je eigen zal ik zeggen liefs miriam en sterkte hopen dat 2008 je meer geluk brengt.

Deel Deze Pagina