Afgelopen dinsdag ben ik gecurrateerd het heeft 1,5 uur geduurd omdat ik ineens heel erg veel bloedverlies kreeg... Na wat medicatie was dit gestopt en ik mocht dezelfde dag ook weer gewoon naar huis! De dagen erna heb ik weinig klachten gehad, beetje bloedverlies en enorme hoofdpijn. Vrijdags ging ik mijn temperatuur opmeten en die was ineens verhoogd 38,5 even de assistent van de gynaceoloog gebeld maar volgens haar kon het echt niet komen door de curretage omdat ik verder weinig buikklachten had... MIjn verloskundige was die dag nog geweest en heeft mijn bloeddruk gemeten en de stand van mijn baarmoeder bepaald die was goed volgens haar maar als ik ineens erge buikpijn zou krijgen of stolsels zou gaan verliezen dan moest ik bellen... Alsof ze helderziend was kreeg ik idd de volgende dag enorme buikpijn en stolsel verlies, ik dacht nou we kijken even aan maar in de avond heb ik toch maar gebeld naar de verloskundige en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis... Daar werd een echo gemaakt waarop idd nog wat stolsels of weefsel was te zien in mijn baarmoeder maar als mijn bloeduitslagen goed waren dan zou ik naar huis mogen dan zal het waarschijnlijk vanzelf wel op gang komen.... Maar of het allemaal nog niet genoeg was waren ook mijn bloeduitslagen dusdanig hoog dat ik absoluut niet meer naar huis mocht! Ik moest accuut aan het infuus met antibiotica en de dag erna (zondag) moest ik weer gecurrateerd worden, dat is ook gebeurd.... Er is daarna nog een echo gemaakt en alles was nu weg! Er zat idd nog weefsel in wat was gaan ontsteken dus ik was er gelukkig op tijd bij! Nu heb ik nog voor een week antibiotica en hoop ik dat alles nu echt achter de rug is want ik heb mijn portie nu wel gehad!! Overigens is de kans maar heeelll klein dat er weefsel achterblijft en als het achterblifjt dan is de kans ook nog eens heel klein dat het gaat ontsteken bij mij is het helaas allebei wel gebeurd Maar goed na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd dus laten we hopen dat dat idd zo is.....
Jeetje, wat een verhaal joh! En ik vond 1x curreteren al best ingrijpend, maar als je dat nog nog eens 2x achter elkaar hebt!phoe, wat een pech heb je dan! Voel je je nu wel weer helemaal goed? Ik ben zelf vrijdag gecurreteerd en heb gelukkig bijna geen klachten. Alleen emotioneel doet het wel wat met je, zo ben je zwanger, en zo ineens niet meer Maarja, wat jij al schreef, na regen komt zonneschijn, dus het komt allemaal wel goed met ons!
Ik voel me nu eigenlijk best goed! Alleen enorm moe... TJa het is natuurlijk ook niet niks 2x in 1 week gecurrateerd worden + een flinke infectie hebben.... Ik ben ook echt blij dat ik zelf ben blijven bellen *ik twijfelde namelijk omdat ik dacht dat ze me een 'zeur" zouden vinden* als ik door was blijven lopen dan was ik alleen maar zieker geworden en was het misschien veel nadeliger afgelopen (onvruchtbaarheid ofzo) Emotioneel gaat het eigenlijk ook wel goed, heb het na dinsdag al vrijwel meteen een plekje kunnen geven en zondag ging ik natuurlijk met een heel ander idee die curretage ondergaan... Vergeten zul je het ook zeker niet want het zal natuurlijk altijd in je hart blijven zitten...