Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Deze maand zijn wij voor het eerst gaan proberen om zwanger te worden.. Spannend!
    Zijn er nog meer meiden die nu voor het eerst echt aan het klussen zijn geslagen?
    Lijkt me leuk om te kletsen met meiden die een beetje gelijk op gaan om ervaringen uit te wisselen..
    Gr Annet

2. smile17

smile17 Niet meer actief

Hoi

ook wij gaan deze maand voor het eerst proberen en hebben we erg veel zijn in.

Jullie gaan ook voor de eerste? En was jij aan de pil?

Ik ben trouwens 27 en mijn man is ook 27, wij zijn in september getrouwd en zijn al 11 jaar bij elkaar.

Het lijkt me erg gezellig om samen met een paar meiden onze ervaringen en spanningen te bespreken. Wat spannend zal het de aankomende maanden wel worden.....

Groetjes

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey smile17,
    Wij gaan idd ook voor de eerste en afgelopen weekend waren m'n vruchtbaarste dagen, dus vanaf nu is het afwachten! Vind het erg spannend en ook al weet ik dat het de eerste ronde vast niet raak zal zijn, stiekem hoop ik het wel! ;)

Mijn vriend is 29 en ik ben 24 en zijn nu 4 jaar samen, ik heb zelf al heel lang een kinderwens en sinds 1,5 jaar begint het ook echt te kriebelen! Ben dus helemaal blij dat m'n vriend er nu ook klaar voor is!

Ik ben 1,5 jaar al gestopt met de pil, had veel last van bijwerkingen, depressies en last van hormoon schommelingen... sindsdien is mijn cyclus ook onregelmatig en houd ik het alvast bij!

Spannend en succes met klussen! ;)
    Groetjes

4. smile17

smile17 Niet meer actief

Spannend hoor! Natuurlijk hoop je dat het raak is ook al is het de eerste
    ronde.
    Dat heb ik ook hoor!
    Wel spannend dat je nog maar iets meer dan een week moet wachten totdat je kunt testen.

Ik was ook al eerder aan het rammelen dan mijn man en dit weekend heeft hij definitief de knoop doorgehakt.

Ik ben dus nog maar net van de pil af en hoop dat ik snel ontpil en natuurlijk hopelijk in 1 keer zwanger zou zijn en anders een regelmatige cyclus heb.
    Dat is dus nog maar af te wachten.

Tot nu toe merk ik helemaal niks van dat ik de pil niet meer neem maar misschien komt dat nog.

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik had de eerste 3 maanden ook geen last van ontpillen, dacht ik... was gewoon om de 28 dagen ongesteld, maar daarna werd het wat rommeliger! En nu 1,5 jaar later is het nog niet regelmatig :( Maar volgens mij ben ik wel een beetje een uitzondering ;) dus hopen dat het bij jou beter gaat! Mijn nichtje was niet eens meer ongesteld geworden na het stoppen van de pil en was in 1x zwanger! Dus dat kan natuurlijk ook! ;)

Ik ga wel gewoon proberen te wachten tot m'n NOD, heb wel ultra gevoelige test liggen ;) maar hoop dat ik gewoon kan wachten, vorige maand had ik er ook al 2 er door heen gejaagd omdat ik 1,5 week over tijd was! ;) Toen hadden we sex gehad buiten de vruchtbare periode, maar ik dacht... je weet maar nooit! ;)

6. smile17

smile17 Niet meer actief

Ik zou inderdaad wachten tot na je NOD als je het volhoudt...
    Lijkt me wel moeilijk hoor. Heb je al symptonen dat je iets vermoedt dit keer?

Dat van je nicht wil ik ook wel niet meer ongi geworden maar gewoon meteen zwanger, daar ga ik voor ;)

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik had zaterdag na het klussen 1x een pijnlijke steek in m'n onderbuik, maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft gehad, want zou m'n eisprong pas vandaag hebben gehad? Dus geen idee wat het geweest is!
    Verder kan ik nog helemaal niks merken, maar heb gelezen dat je (ALS je wat merkt) pas wat kan merken na de innestelling, die moet bij mij ergens bij het weekend dan zijn als het zo is! Vind het wel een raar idee dat ik misschien wel zwanger ben, terwijl ik gewoon niks merk... ben benieuwd, hoop alleen niet dat ik mezelf voor de gek ga zitten houden!
    Jullie deze week goed klussen?! ;) Vind je man het spannend? Ik was echt bang dat m'n vriend in eens van gedachte zou veranderen als het klussen was begonnen, maar dat viel reuze mee! ;) Hij heeft wel een beetje last van koudwater vrees, maar ik moet zeggen, nu het zo "echt" wordt vind ik het ook wel erg spannend! Als het er eenmaal in zit, kan je niet meer terug! :p

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Mijn spiraal is er nu bijna drie weken uit. Ik begin dus ook in febr/mrt.
    Leuk om een forum te vinden met meiden in dezelfde situatie! :)

Ik heb trouwens afgelopen week de hele tijd steken gehad, Die zijn gister/vandaag over gegaan in een soort spierpijnerig gevoel bij mijn BM. Tja, kan een reactie zijn op Mirena spiraal, of ik ben zwanger (hope so :) ).

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ow spannend Luca79!
    Jij kan al bijna testen! Of heb je stiekem al getest met een ultra gevoelige test?

10. smile17

smile17 Niet meer actief

Ohh spannend ook voor jou Luca 5 dagen dat is echt al bijna.

@ Serendipity
    Mijn man is ook best wel een beetje nerveus hoor! Hij vraagt constant hoe ik me voel en gisteren vroeg hoe het nou precies zat met mijn vruchtbare dagen enzo echt schattig. Ben benieuwd he bezorgt hij is als het zo ver is.

Ik hoop echt voor jullie beide dat het al zover is. Hebben jullie al enig idee wanneer jullie gaan testen?

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik ga pas maandag 16 maart testen... pfff nog 2 weken dus!
    Wel echt lief van je man dat tie zo mee leeft, ik heb het m'n vriend bewust niet laten weten dat dit weekend m'n vruchtbare dagen waren... maar denk wel dat hij het gemerkt heeft haha
    Volgens mij weet hij niet eens dat er zoiets bestaat als vruchtbare dagen... hmm
    Hij vroeg wel na het klussen... en? Denk je dat je zwanger bent? Helaas, wist ik het maar zo snel! :)

12. smile17

smile17 Niet meer actief

haha dat is wel grappig dat ie dat zo vraagt!
    Zou inderdaad wel makkelijk zijn als je meteen weet dat het raak is na het klussen. Scheelt weer een hoop stress.....

13. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb de ultra testen van Matcare besteld op zaterdag. Maar volgens mij geldt het 'vandaag besteld, morgen in huis' principe alleen door de weeks... Morgen komen ze dus binnen waarsch. en dan kan ik woensdagochtend testen! Heb wel al eerder een testje gewaagd, maar die was natuurlijk negatief. Ook om de test een keer gedaan te hebben trouwens...

Maar ja, op het moment maar moeilijk concentreren op iets anders!

ps. ik ken het wel dat je vent niet helemaal weet hoe het zit. Ik heb 'm laatst uitgelegd dat je alleen bij de eisprong een relatief korte periode zwanger kon worden, en daarna niet meer. Maar dat zijn zaadcellen in de eileider wel tot een week konden 'wachten' op dat ei. De vruchtbare dagen kende hij dus ook niet echt :)

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik moet zeggen... wist het ook pas over die vruchtbare dagen toen ik het gelezen had op internet! En hoe je er achter kwam wanneer je je eisprong had wist ik ook niet... wel fijn dat ik er al een beetje mee bezig was voor we het echt gingen proberen! Zo weet ik nu wanneer we moeten klussen! ;)

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @ Serendipity:

Dan heb je al twee heel belangrijke (en leuke ;) ) dagen achter de rug, en vanavond nog eventueel. Kun jij je eisprong voelen, temperatuur je of doe je ovutestjes? Of laat je de natuur nog gewoon ff z'n gang gaan zonder op dit soort zaken te letten?

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik kan hem helaas niet voelen, maar merk het wel duidelijk aan m'n afscheiding. Wordt dan wat plakkeriger en slijmeriger enzo, dus weet wel wat ik goed geklust heb! Verder doe ik nog niks met ovulatie testen of temperatuur meten ofzo, dat zou ik pas gaan doen als het over een half jaar nog niet gelukt is.

Ben erg benieuwd hoe jou eerste ronde uitpakt hoor! ;)

Ik slik trouwens wel de "zwanger worden" pil van de etos... jij?
    En heb nog even aan m'n vriend gevraagd of hij wil weten hoe dat zwanger worden gaat enzo, wanneer de vruchtbare dagen zijn, maar hij hoefde het niet te weten... heb wel vertelt dat ik het over 2 weken pas weet ;) maak ik hem iig niet gek, als ik over 1 week al vage klachten krijg enzo! ;)

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    :D Me too! Misschien er morgen toch maar gewoon zo'n goedkoop testje van 4 dgn voor NOD van Matcare doen (9 testen voor 12,45 euro incl. verzendkosten)...
    Hoort nog amper te kunnen, maar heb ik iig de rust van het weten dat ik het nog niet kan weten... Ongeduldig als ik ben ;)

Ik gebruik Etos zwanger worden niet. Is dat een vitaminepreparaat met foliumzuur? Ik heb wel Gravitamon, nu bijna drie weken.

Ik vertelde net aan mijn man over het wel/niet weten hoe alles zit. Hij zit hetzelfde in elkaar wat dat betreft als de jouwe :)

Groetjes!

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    grappig dat jou vriend er hetzelfde over denkt.. Pff mannen!
    Ik denk dat gravitamon net zoiets is als van de etos.. Ik had zoveel goede verhalen gelezen van de etos, ben erg benieuwd of dat werkt.
    Maar waar koop jij die goedkope testen? Want ik gebruik die ook van matcare maar bij mij zijn ze niet zo goedkoop haha

19. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Haha, ja ze zijn een beetje raar af en toe ;)

Die goedkope testen kun je vinden op de site van matcare, onder zwangerschapstest. En dan de bovenste, de cassette 3x3 voor 9,99 euro. Afhankelijk van hoeveel je 'er op los wil testen', kun je dus meer bestellen en volgens mij zijn de verzendkosten dan hetzelfde. De bijsluiter staat ook op de site, ku je gelijk kijken hoe het werkt.
    De dipsticks van sensitest zijn nog goedkoper, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Vind het wel fijn die goedkope testen. Die dure zijn misschien wel handiger, maar te duur om voor de lol te gebruiken en als je ongeduldig bent.

Welke heb jij van Matcare?

20. smile17

smile17 Niet meer actief

Haha ja mannen de zitten net anders in elkaar dan vrouwen!

Ik slik prenafem van Orthica is speciaal voor als je zwanger wilt worden. Heb ik van mijn schoonzus, die slikte ze ook en is vorige week bevallen.

Ik heb hier op het forum gelezen dat die testen van de kruidvat 2 voor €5 ook erg goed en gevoelig zijn.
    Jammer genoeg hoef ik ze nog niet te kopen...

En Luca al een testje gewaagd?

Deel Deze Pagina