Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Denk het niet echt.

Na 10 minuten mag je hem tenslotte niet meer aflezen.

Misschien dat er nog wat licht HCG in je bloed zit?

Anders test je zaterdag of zondag nog een keertje?

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Oh ik word er gek van! Waarom heb ik dat nu toch? Het zou mooi zijn als het zo is dat dit dan een vertekend beeld is en dat het hcg bijna uit mijn lichaam zal zijn... Maar weet het gewoon niet zeker en bang dat het toch nog niet is...

Denk dat de beste oplossing is wat je zegt, vant weekend nog maar eens testen dan.. Frusterend hoor!

Heb het voor de zekerheid net ook even aan de vk op het forum hier ook even gevraagd, dus wie weet wat zij zegt...

Ik laat het wel weten wat zij zegt natuurlijk!

Maar hoe is het nu met jou, al wat minder pijn in je buik? ik hoop het voor je, pijn lijden voor een geod doel is nooit erg, maar als het toch geen nut heeft, dan maar liever zo min mogelijk of helemaal niet!

3. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Weet niet of het veel uitmaakt hoor of het HCG uit je lijf is voor een eventuele eisprong ofzo.

Het gekke is dat de buikpijn nu wel meevalt.
    Meestal is het de 2e dag erger, dus dat zal morgen wel zijn.

Ach nu maar ff goed schoonbloeden dan.
    Is alles weer opgeruimd van binnen.

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja dat is het enige goede van het bloeden he, alles goed schoonmaken, met daardoor weer zoveel nieuwe kansen en alles voor de volgende keer!

Wel fijn dat je niet zo'n buikpijn hebt nu, hopelijk word het morgen ook niet super erg.

Ik heb ook altijd erg veel last van menstruatiepijn, dsu weet precies wat je voelt, helaas

5. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Jij trouwens succes morgen met werken.
    Laat je nog even weten hoe het ging?

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja natuurlijk laat ik dat weten, ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden.

Gelukkig ben ik gewoon als extra op de groep en kan ik naar huis wanneer ik wil, ga gewoon rustig aan beginnen, mischien 3 uurtjes ofzo.

Vrijdag kan ik dan ook gewoon weer voor een paar uurtjes komen, dan is er ook nog iemand extra, dsu dat is wel heel fijn.

Volgende week kijken we wel weer!
    Ik denk dat als het bloeden ook helemaal over is, ik me ook wel weer een stuk sterker voel op werk gebied.

Ik moet veel tillen en ben dan best bang dat het eerder weer opengaat van binnen of meer gaat bloeden.

Maar goed we moeten zien hoe het gaat morgen.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Nou vandaag weer voor het eerst gaan werken
    Het viel me toch zwaar tegen, alle kindjes weer zien, deed me gelijk al volschieten, ook alle collega's willen toch iets zeggen, dus ook dat kon ik niet drooghouden.

Ben ongeveer 2 en half uur geweest, maar ik was ook echt bekaf daarna, is echt toch nog veel.
    Best een gek idee, maar ja merk nu toch echt dat me lichaam nog lang niet de oude is.

Heb ook erg veel last van buikpijn weer en ook gelijk weer meer bloedverlies, was sinds gister middag een stuk minder, maar nu helaas weer terug bij af dus :(

Tja weet niet zo goed hoe ik me voel, het was gewoon allemaal raar, voel me beetje vreemd, ben ook erg moe, dus lekker uitrusten nu!

8. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Dag,

Ik meld mij hier, omdat ik mij richt op een nieuwe zwangerschap na een miskraam(1e zwangerschap).

Begin dit jaar, 7 Januari, een miskraam gehad met complicaties, wat een lange nasleep heeft gehad, vooral lichamelijk. Nu nog te kampen met lichamelijke klachten(wordt nog verder uitgezocht), maar we willen er wel weer voor gaan! Ben nu bezig met het bekende foliumzuur pilletje te slikken en ik hoop dat het spoedig raak mag zijn!

Hoe vergaat het jullie? Hoe zijn jullie bezig rond een nieuwe zwangerschap? Let je extra op dingen als eten, beweging, balans e.d.? Ik ben daar wel erg mee bezig. Vanwege mijn lichamelijke klachten, maar ook met het oog op het zwanger willen worden en zo gezond mogelijk willen zijn.

Ik ben wel vol goede hoop, maar toch ook wel een beetje bang, maar we gaan er voor!

9. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Dag Sterretje,

Goed om je emoties gewoon te laten gaan, het is ook niet niets!
    Onderschat niet wat een miskraam met je doet. Zowel psychisch als lichamelijk. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en je hebt de tijd nodig om het verlies te verwerken en een plek te geven.

Geef er lekker aan toe, rust uit, doe ontspannende en leuke dingen en laat je verwennen!

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey dreamerfly welkom hier!

Wat goed dat je weer wilt proberen om zwanger te mogen worden, ik hoop voor je dat het heel snel raak zal zijn!

Het si logisch dat je een beetje angstig bent, ik denk dat iedereen dat is na een mk. Ik ben zelf heel erg bezig met het weer zwanger worden, maar weet dat als het zover mag zijn ik erg bang zal zijn voor wat er weer fout kan gaan.

WEl heb ik de geruststelling dat ik al vroeg voor een echo mag en ze alles goed in de gaten houden, misschien dat dit bij jou ook kan worden gedaan, dat geeft mij namelijk wel wat meer geode hoop en rust, misschien is dit voor jou ook fijn!

Ik probeer op dit moment zo gezond mogelijk te eten, veel verse groentes en fruit, en natuurlijk ook foliumzuur. Verder slik tarwekiemolie om mijn cyclus weer een beetje op orde te brengen en vit pilletjes. Lijkt mij zowiezo geen kwaad kunnen.

Verder probeer ik mijn mannetje ook vitamines te laten slikken en niet te veel biertjes, alles zo optimaal proberen te houden.
    Voor mijn gevoel dan he ;)

Wil zeker weten dat we alle kansen hebben gepakt!

Is jou cuyclus weer helemaal normaal op dit moment?

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Hallo, ik meld me ook hier. Mijn eerste zwangerschap is twee weken geleden al heel snel misgegaan. Heb een dikke week stevig gevloeid, en me hondsellendig gevoeld (echt anders dan een ongi).

Nu gaat het lichamelijk prima, en psychisch wel OK. Bij vlagen ben ik heel verdrietig, en ik ben erg jaloers op alle zwangeren om me heen (en dat zijn er veeeeeel!). :oops: Terwijl ik het iedereen wel heel erg gun hoor! Dubbel gevoel.

We zijn ondertussen weer volop bezig te zorgen dat ik de volgende ronde niet meer ongesteld ga worden. We hopen erg dat het snel weer 'raak' is, en dat het dan WEL goed gaat.
    Weet al wel dat ik nu echt niet meer simpel ga genieten van een prille zwangerschap: waarschijnlijk ben ik alleen maar doodsbang dat het weer fout zal gaan. Dat vind ik wel een akelig idee. Die roze wolk voelde best relaxed...

Hoe ervaren jullie dat?

12. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

Welkom hier!

Hoop dat we steun aan elkaar zullen hebben en ook allemaal snel weer zwanger zijn.

Het is gewoon ontzettend moeilijk.
    Lichamelijk gaat het al sneller beter, maar emotioneel is het echt niet makkelijk.

Sterretje, rustig aan doen hoor.

Ga je morgen ook weer werken?

Maak het niet te gek voor jezelf.

Ik ben echt mega ongesteld, veel erger dan anders.
    Voel me er gewoon helemaal licht in mijn hoofd van.

Hoop dat het zaterdag wat minder is, want dan hebben we een uitje.

Groetjes!

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey suzie!

balen dat je zo'n last van je ongi hebt meis, ook dat nog eens he!
    Het is vast wel minder zaterdag als het best erg is, is dat meestal maar 2 dagen toch? Dus dan ben je zaterdag weer wat beterder!

Viel best tegen vandaag hoor, moet morgen ook weer maar denk dat ik maar weer heel even kan gaan. Langer dan vandaag zie ik zowiezo niet zitten. Heb de rest van de dag al erg buikpijn en ben ook weer meer gaan bloeden helaas.

Zou morgen gelijk een gesprekje hebben met me locatiehoofd, dus maar even kijken voor volgende week, dacht eerst dan wel weer vol aan het werk te kunnen maar na vandaag denk ik daar toch iets anders over...

Lichamelijk gaat het niet zo best, en ook emotioneel was het toch best wel ff slikken allemaal, voelde me ook weer erg verdrietig vanmiddag helaas.

@lien78, welkom hier, hopelijk kunnen we elkaar een beetje helpen! Ik snap je helemaal hoor, dat je jarloers bent op zwangeren vrouwen, ik heb dat ook heel erg hoor, waarom hun wel en ik niet denk ik dan, natuurlijk gun ik het iedereen, maar het steekt enorm!
    Maak je er niet druk om hoor, het is vrij normaal!

14. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik wil me graag ook melden hier! Mijn eerste zwangerschap (na 20 mnd) is afgelopen weekend fout gegaan! Met 5 wkn al. Het is balen (en heb uiteraard een flinke huilnacht gehad), maar voor ons is dit een teken dat we wel zwanger kunnen worden! We gaan er gewoon weer voor straks. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt (voor zover je dat zo kunt noemen) zodat we weer snel naar de volgende ronde kunnen!

@ Lien78: Ik probeer het allemaal maar te relativeren. Dit is ingebouwd door de natuur. Maar het maakt je erg onzeker. Ook bij mij zal de roze wolk de volgende keer denk ik pas een beetje komen na een echo.

@sterretje: veel sterkte en neem de tijd voor jezelf hoor!

@Suzie: Hoop dat je ongi snel minder wordt!

Hoop dat het voor iedereen snel weer raak is!

Liefs Olivia

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hoi olivia

Welkom hier als eerste, wat een vreselijke nacht moet je hebben gehad, het valt niet mee om zoiets te moeten horen, zeker niet nadat jullie er zo'n lange tijd over hebben gedaan om zwanger te mogen worden.
    Gelukkig heb je één zekerheid, je weet zeker dat ej zwanger kunt worden!
    Ik vind het heel knap dat je dat al weer zo positief ziet!

Hopelijk gaat je cyclus snel weer een beejte normaal lopen en kunnen jullie weer snel proberen zwanger te worden.

Ik geloof dat bijna iedereen dat gelijk wel weer wilt. Ik denk dat het voor mijzelf de pijn ook wel zal verzachten van het verlies van dit kindje.

Lioefs Sterretje

16. Trees

Trees Niet meer actief

Alle nieuwe meiden welkom! Ook al zou ik liever willen dat dit een heel rustig forum zou zijn. Getver wat krijgen veel meiden hier toch mee te maken.

Suzie vervelend dat je zo heftige menstruatie had. Ik had dat ook de eerste keer en heb me toen helemaal suf aan de pijnstillers geslikt. Doe ik normaal nooit maar vond de pijn zo confronterend. Alsof je al niet genoeg met je neus op de feiten wordt gedrukt! Bij mij nam de ergste pijn na twee dagen af en was uiteindelijk wel wat langer dan normaal ongesteld.

Sterretje neem je tijd en doe rustig aan met werken!

Hier op het wachtbankje. Heb echt behoorlijke last van steekjes en krampjes. De eerste cyclus na de curretage had ik daar ook last van, dus denk dat het door de miskraam ook weer allemaal wat gevoeliger is. Hoop natuurlijk wat anders, maar ja wachten, wachten, wachten....

Goed weekend allemaal!

liefs

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik duim voor je hoor Trees, misschien wel een geod teken steekjes en krampjes!

Helaas kan ik verder niets voor je doen, alleen met je mee wachten en duimen, hopelijk helpt het!

Succes!

Hoe is het nu met jou suzie, al wat minder last van je ongi? Ik hoop het , dan heb je vandaaag tenminste een leuke dag!

Hier vandaag een ovu test gedaan, maar nog steeds licht positief, dus helaas nog geen vooruitgang.. het bloeden word wel minder volgens mij, dus toch wel iets positiefs!
    Mag ook wel stoppen nu hoor, bijna 2 weken is lang genoeg, eigenlijk al te lang ;)

18. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Afgelopen zondag heb ik een miskraam gehad en heb nu bijna een week bloedverlies. Het lijkt niet echt minder te worden. Maar het is ook niet dramatisch erg geweest. Ik merk dat ik nog steeds stolsels verlies. Ik wil volgende week naar de HA gaan, maar weet iemand of dit normaal is? Duurt het gewoon langer, of moet ik me zorgen maken dat niet alles vanzelf weggaat? Ik las ook iets over een test doen om te kijken of alle HCG weg is? Gewoon een zwangerschapstest doen nog?

@Sterretje08: voor mij is het denk ik wat makkelijker dan voor jou om weer zo snel positief te zijn. Bij mij was het nog maar kort en ik was er al de hele tijd onzeker over ivm met bruinverlies. Het komt voor jou ook wel weer. Je moet het even de tijd geven.

En Trees, ik ben het helemaal met je eens, eigenlijk balen dat het hier zo druk is! Het zou veel gezelliger zijn als we met zijn allen naar het zwanger forum konden gaan om daar over leuke dingen te kletsen! Ik moet zeggen, het geeft me wel veel steun om het ff van me af te kletsen!

Liefs Olivia

19. Trees

Trees Niet meer actief

Sterretje het is twee weken te lang! heb je al het idee dat het minder wordt? Ik weet dat het bij mij de derde week vloeien meer bruinige afscheiding (bleh) dan bloed was. Daarna was het over en nog eens een week later temperatuurde ik een eisprong. Het was trouwens sowieso wel een rare cyclus, alles voelde anders dan normaal :(

Olivia fijn he om je verhaal hier kwijt te kunnen. Ik kom er steeds meer achter dat de omgeving soms niet helemaal snapt hoe ingrijpend een miskraam kan zijn. Misschien heb je trouwens iets aan mijn verhaal, want was de tweede keer ook vijf weken. Ik heb vanaf het echte begin zes dagen gevloeid waarvan twee heel heftig, daarvoor een paar dagen licht helderrood verlies (misschien was dat wel het begin?!?). Tijdens dat helderood verlies testte ik nog positief en een goede week na het echte begin negatief (met een gewone zwangerschapstest). Het is sowieso wel handig om even te testen, want mocht je meteen weer zwanger raken weet je in ieder geval dat de positieve test echt positief is. Het lijkt me anders zo onzeker en dan moet je nog weken wachten op een echo.
    Ik vind trouwens wel dat je lang stolsels verliest, ik zou toch even naar de ha gaan. Misschien ook een idee om je vraag aan de vk hier op de site te plaatsen?

succes!

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey meiden,

Hier een rare dag, voel me gewoon vreemd, somber en verdrietig. Ben ook sinds na de curretage niet zo verdrietig en huilerig meer geweest... Weet ook niet heo het komt, lijkt wel of ik het even geen plaatsje meer weet te geven.

Vind het ook heel vervelend dat iedereen in mijn omgeving maar door gaat met alles, en net doet of er niets is gebeurt, terwijl het echt mijn kindje was, en het voor mij nog zo vers is, en ik er gewoon nog steeds zo erg mee bezig ben.
    Het lijkt net of iedereen het niet begrijpt.

Daaorm ben ik erg blij dat jullie er zijn, niet in de zin van dat jullie dit hebben moeten mee maken, maar wel dat we elkaar kunnen helpen en steunen, dat doet me echt goed!

@oliva, ik denk niet dat het kwaad kan dat je nog bloed verliest hoor, ik heb na een week ook de gyn gebeld en die vond het vrij normaal, zei zelfs dat het wel 5 weken kon duren, wel erg extreem dan hoor. Zelf is het bij mij nu morgen 2 weken geleden dat het is gebeurd en ik vloei ook nog, het word wel minder nu.

@trees, had vrijdag het idee dat het neit zo goed ging, leek weer erg veel en leek ook een aparte geur te gaan krijgen, moest het nog ff aankijken, gister opeens een aantal hele grote stolsels van wel een paar centimeter verloren, daarna nog wat oud bloed, sinds vandaag bijna niets meer, misschien waren die stolsels het laatste! Ik hoop het, dan kunnen we nu gewoon verder gaan, hoop dat ik ook over een week mijn ei mag gaan tegemoed zien!

Oh nog even een vraagje, ik heb gister en vandaag een ovu test gedaan, die van gister gaf een heel licht streepje, maar die van vandaag gaf een net zo duidelijke, dikke streep als de controle streep.
    Zou dit toch betekenen dat mijn ei er al aan komt, kan dat uberhaupt zo snel al, of zou het toch nog van het zwangerschapshormoon zijn? Iemand er ervaring mee?

Deel Deze Pagina