Ik heb werkelijk geen idee..... Mischien dan echt om de dag klussen....of de ovu-testen toch gewoon blijven gebruiken in jou geval! Maar ja... als ze meerdere keren posi aangeven in je cyclus heb je er ook weer niks aan...
Je snapt me helemaal...Het vervelende is dat de ovulatie testen die ik positief vond misschien wel niet positief zijn in mijn geval? Terwijl ze bij andere wel positief zijn wanneer ze zo donker zijn als de controle streep...Snap je het nog? Misschien een duurdere test ernaast gebruiken de digitale van cb..? Die geeft namelijk een smiley. Ik weet het ook niet. Ik baal er ondertussen wel flink van want zo duren de rondes zo lang! Heb gewoon een cyclus over geslagen...zucht! Maar waar al die kwaaltjes dan vandaan kwamen..? Ik kan dus niet meer daar op af gaan helaas. Ik hoop voor jou dat het raak is meid kan je lekker het jaar in roze afsluiten!
Ja ik volg het nog...snap precies wat je bedoeld! Opeens schiet mij te binnen: Kan het niet zo zijn dat je eitje meerdere malen op het punt stond te springen, maar dat het uiteindelijk niet gebeurd is? En dat je daarom zo vaak een posi test had? Als je geen eisprong hebt wordt je dan wel of niet ongesteld? Als dat niet zo is kan dit mischien wel een hoop verklaren.... mischien was het wel gewoon een eiloze maand? Dat je vreemde klachtjes hebt gehad kan dit het ook mischien wel verklaren? Mischien gaf je lichaam vreemde signalen af omdat het eitje maar niet kwam? Maar goed, ik weet niet of dit natuurlijk allemaal kan wat ik heb geschreven! Ik zal het eens even googlen...
Het verband met de menstruatie Als de eisprongen ongestoord plaatsvinden, is er normaal gesproken ongeveer om de vier weken een menstruatie. Schommelingen tussen drie á vijf weken komen vaak voor. Sommige vrouwen hebben hevige bloedingen, andere lichte. Wanneer er geen eisprong is, of maar af en toe, blijft ook de menstruatie uit of wordt deze zeer onregelmatig. Een wegblijvende menstruatie noemt men amenorroe. Meestal blijft de eisprong uit, doordat de eierstokken niet gestimuleerd worden door FSH en LH uit de hypofyse. Dit is het geval als de hypothalamus of de hypofyse niet (goed) werken. Oorzaken hiervan kunnen zijn: Stress. Chronische infectieziekten. Een sterke stijging of daling van het lichaamsgewicht. Te grote lichamelijke inspanning. Stoppen met de anticonceptiepil (kan het systeem van hormoonafgifte door hypothalamus en hypofyse tijdelijk stil leggen). Aandoeningen van andere hormoonklieren, bijvoorbeeld van de Patientenvoorlichting 5 Mesos Medisch Centrum schildklier of van de alvleesklier (suikerziekte). Gezwellen van hypothalamus en hypofyse (komen slechts zelden voor). Te hoge productie van het hormoon prolactine. Dit hormoon zorgt onder andere voor de vorming van moedermelk in de borsten. Overproductie van prolactine kan worden veroorzaakt door een goedaardig gezwel in de hypofyse of door een te hoge activiteit van de prolactine-producerende cellen. Dit laatste kan voorkomen als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen, zoals bijvoorbeeld sterk werkende kalmerende middelen, geneesmiddelen tegen depressie en sommige middelen tegen een hoge bloeddruk. Een bijkomend verschijnsel in dit geval is meestal een melkachtige afscheiding uit beide tepels. ____________________________________________________ Dit is het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden! Had jij trouwens ook geen vocht uit je tepels komen? Liefs!
Ik menstrueer plots niet meer, wat is er aan de hand? Het wegblijven van een menstruele bloeding wordt ook amenorroe genoemd. Wetenschappers maken een opdeling in primaire en secundaire amenorroe. Onder primaire amenorroe verstaat men het uitblijven van de eerste menstruatie bij meisjes vanaf zeventien jaar. Bij meer dan één derde van deze meisjes wordt een genetische afwijking of een structurele afwijking van de baarmoeder aangetroffen. De term secundaire amenorroe wordt gebruikt indien de menstruatie van de vrouw niet komt opdagen, men niet zwanger is en voorheen een normale cyclus had. Een mogelijke oorzaak hiervan is stress. Hevige emoties kunnen de cyclus in de war sturen. Ook vrouwen die erg bang zijn om zwanger te worden of daar juist heel erg naar verlangen kunnen plotseling hun menstruatie niet krijgen. Verder kan de menstruatie door intense oefeningen gecombineerd met een lage inname van caloriën bepaalde hormonale veranderingen veroorzaken waardoor de menstruatie wegvalt. Onderzoek toonde aan dat als gevolg van hun trainingsschema loopsters, turnsters en danseressen vaker dan bijvoorbeeld zwemsters, roeisters of volleybalspeelsters met dit probleem te maken krijgen. De vrouwen uit de laatste categorie behouden een groter lichaamsgewicht dan de vrouwen uit de eerste categorie, die vaak streven naar een slanke lijn. De menstruatie komt meestal terug op gang nadat de vetreserves tot 23% zijn gestegen. Secundaire amenorroe veroorzaakt door sportbeoefening zorgt ook vaak voor een snellere botafbraak vanwege de afwezigheid van het vrouwelijke estrogeen-hormoon. Verder kan zwaar werk, een daling van het lichaamsgewicht (bijvoorbeeld bij anorexia nervosa) of een andere ziekte (suikerziekte, schildklierziekte, enzoverder) de oorzaak zijn. Ernstige fysische of emotionele stress of een psychiatrische ziekte kunnen ook tot amenorroe leiden. Heel zelden gaat het om aandoeningen van organen die met de menstruatiecyclus te maken hebben: een storing in de werking van de hypofyse, een slechte werking van de eierstokken, een belemmerde afvoer van het menstruatiebloed, de afwezigheid van eierstokken, baarmoeder of vagina, enzoverder. Ook genetische factoren kunnen een invloed hebben. Een voorbeeld hiervan is het syndroom van Turner. Bij secundaire amenorroe mag de anticonceptie niet uit het oog worden verloren. De ovulatie kan immers op een totaal onvoorspelbaar moment optreden. De behandeling van secundaire amenorroe verloopt meestal door het toedienen van een dosis progesteron. Stopt men met de toediening, dan treedt er een bloeding op bij vrouwen waarbij baarmoederslijmvlies werd opgebouwd. Bij zulke vrouwen is er dus sprake van er een communicatiestoornis tussen de hypofyse en de eierstokken. Afhankelijk van de resultaten van deze test, worden verdere (meer ingewikkelde) onderzoeken uitgevoerd, waaronder het meten van de hormoonspiegel, bloedtesten, een chromosoomstudie en een laparoscopie. Blijft de menstruatie zonder aanwijsbare reden uit, dan is het aangeraden om een zwangerschapstest te doen. Deze is in elke apotheek te koop. Het volstaat wat urine te verzamelen en die te onderwerpen aan de test om te weten te komen of je zwanger bent. De test gaat op zoek naar het HCG-hormoon, maar is nooit 100% betrouwbaar. Enkel een dokter kan via een bloedtest uitsluitsel geven. _________________________________________ En dit ook nog gevonden!
Vreemd, volgens mij kan je wel ongesteld worden zonder ei...Het opgebouwde baarmoederslijmvlies word dan alleen afgestoten... Bedankt voor het googlen... Als ik mijn positieve test weg haal en alleen de knal positieve testen aanhoud in de lijst verplaatst ff ineens mijn kruis naar vorige week zondag..? Terwijl ik de dag na eisprong nog een knal positieve test had...? Nou snap ik er niks meer van..? Ook let ff op cervix heb ik gemerkt!
mmmmm had ik heel verhaal getypt krijg ik een error ... alles weg..... GRRRRRRR$^%#$$% nou op nieuw Bruisje gefeliciteerd met je prille zwangerschap MAF HE! nu veel hcg strooien hier dat hebben we nodig..... dames... nog even over de symptomen. ik was stront chagie een week voor mijn NOD. dacht ook echt dat het ging komen. daarbij was mijn lage rugpijn wel iets nieuws. dat had ik de vorige keren niet. achteraf had ik dat ook bij mijn vorige zwangerschap. was het alleen vergeten. oja en een tennisbal in mijn buik... nu niet veel veranderd . ben wel vrolijker weer... maar nog steeds een beetje rugpijn en die bal .... heb wel vage misselijkheid gevoel soms... maar ook niet echt storend.. ben wel bang voor week 8 ... toen werd het erg bij mij tot week 12.... was toen zo moe en misselijk....
nog iemand wakker? kan niet slapen...krijg morgen zw.test binnen van sensitest, en ben nerveus of ik me kan inhouden..
Ik ben nog wakker mijn meisje had weer kuren met slapen dus ik ben nu weer helemaal wakker! Geen kruidvat testen..? Ik heb er nog 3 van kruidvat liggen dom had ze al gekocht omdat ik dacht zwanger te zijn hahahhaha...
Dat is toch niet dom? Je kan ze altijd nog gebruiken natuurlijk... Wat vervelend dat je nu weer klaarwakker bent? Wil de kleine meid niet slapen? Nee ik heb geen kruidvat, en de sensitest-testen en die van matcare zijn ook heel goed Met matcare heb ik 4 dagen voor NOD posi getest de vorige keer, en morgen zit ik 5 dagen voor NOD .... (praat zichzelf aan dat ze niet mag testen )
Het risico is dat je negatief test..Maar als je vorige keer ook zo vroeg positief testte waarom niet? Heel veel meiden testen positief voor nod en het blijft goed gaan....Dus doe wat je gevoel je in geeft! Mijn meisje is weer een beetje van slag gister sliep ze ook pas rond 23:00 en vandaag pas om 00:00...Nu ben ik dus weer klaar wakker hihi.. Meid ik hoop zo dat jou kwalen op een zwangerschap duiden zou echt geweldig zijn! Deze maand was voor mij echt vaag de positieven testen de krampen de roze spotting mijn temp die niet meewerkte...Vooral die vreemde kwaaltjes en enorme krampen ik vraag me nog steeds af wat dat was...? Ik had vandaag de hele dag lage rugpijn en een beetje ongi gevoel. Ook is mijn eczeem heel erg heftig op mijn hand echt heel vervelend... Ik hoop zo dat dit verschijnselen zijn van een mogelijke zwangerschap maar na 2 negatieve testen geloof ik het niet meer...
Ik vindt het echt zo *** voor je...om het even zo te brengen! Al die klachtjes die jij omschrijft heb ik ook behalve de jeuk enzo! Vooral als ik ga liggen voel ik ferme steken in mijn lies! Ik had me nog zo voorgenomen om me niks aan te trekken van kwaaltjes deze maand.. Maar ik doe het toch wéér! Ik weet nog niet zeker óf ik wel test hoor...de verleiding is erg groot....maar ik wil ook geen telleurstelling! *dikke slaap-knuf vaar je meisje* Ik blijf nogsteeds voor je hopen hoor meis...
Weetje door deze %%%$$###@@@ cyclus zie ik gewoon op tegen de volgende ronde...Zoveel onzekerheid...niet weten wanneer je moet klussen..We klussen sowieso wel regelmatig maar ik zou toch graag extra klussen wanneer mijn eitje springt Ook mijn temp gaat maar heen en weer terwijl ik vorige maand zo duidelijk kon zien wanneer mijn ei was...grrrrrrrr Gezien de ovulatietesten denk ik toch echt dat mijn eisprong laat is geweest mijn temp blijft nu ook hoger ten opzichte van de dagen voorheen. Dus waarschijnlijk kan ik pas volgende week testen of natuurlijk de verwachten! Misschien dat door 2 curettages mijn lichaam helemaal de weg kwijt is..Ik denk dat ik het gewoon moet loslaten. Ben thuis niet echt meer het zonnetje in huis en dat, vind ik zo oneerlijk tegen over mijn man en kind.. Meid als jij je niet kan inhouden hihi moet je gewoon eerder testen...het enige risico is dat de test negatief is..omdat het nog te vroeg is... Ik hoop zo op een positieve test voor je...Nu de 12e ronde ben je echt aan de beurt.
Ik ga naar mijn bedje..moet morgen nog een hoop doen Ook inkopen voor de kerstdagen...heb er wel zin in ondanks alles!
@ Aylin, toch negatieve test ? hmm, dan is je cyclus toch behoorlijk in de war, hier ook nog steeds geen vruchtbaar slijm gezien, maar ik moet eerlijk zeggen heb veel geklust van de week, dus kan het gemist hebben Maar ook nog geen krampje gehad, maar let er ook niet zo op de laatste tijd en daar ben ik heel trots op. @ Eleni, hmm.. bij jou is het ook een beetje in de war. @ Aylin nog een keer was wat vergeten te zeggen, hij is idd heel lief, ook voor mij, als ik terug kom uit mijn werk is hij helemaal blij en blijft mij dan ook knuffelen en 's avonds ook , maar hij is ook heel lief voor papa.Hij is ook gewoon een heel rustige jongen.
Meiden willen jullie even stemmen op mano ? www.fotoshootwinnen.nl dan bij kindershoot hij staat 5e Thnx.
Ik denk idd dat mijn cyclus een beetje in de war is en ik later mijn ei heb gehad. Mijn temp is nu wel gemiddeld hoger...? We zullen wel zien. Ik probeer me er ook niet meer zoveel mee bezig te houden. Ik heb gemerkt dat jongetjes altijd erg lief zijn en meiden vaak wat kattiger
Ja dat hoor ik echt vaak, dat meisjes niet zo lief zijn Maar het ligt ook wel een beetje aan het karakter. Nee precies, ik vind het opok knap van mezelf, dat ik niet elke keer als ik iets voel ik denk oh, zou dat dit misschien kunnen zijn, ik denk nu ok het zal wel en dan laat ik het zo, en daardoor ben ik ook niet zo gestresst
Ik merk gewoon dat het mijn humeur soms een beetje bepaald....Dat is niet eerlijk tegen over mijn man en kind. Daarom heb ik besloten dat ik er niet te veel meer mee bezig zal zijn... Je hebt toch niet in de hand wanneer het raak is ja of nee...
Ja precies, ben ik het helemaal mee eens, ik laat het nu ook gewoon aan de natuur over En dan zien we het wel.