Zo herkenbaar sterretje! Ik krijg soms zelfs het gevoel dat ik zit te overdrijven?! Als ik even heel verdrietig ben, dan hou ik het voor me of deel ik het met mijn vriend. Begrip uit mijn omgeving en met name familie :x is ver te zoeken. Reactie na de tweede miskraam 'had je maar niet zo snel weer zwanger moeten raken en je lichaam wat rust gegeven'. Nou bedankt zeg of het onze eigen schuld is en als zowel de gynaecoloog als de vk zeggen dat het geen enkel probleem is om meteen weer zwanger te raken, dan lijkt me dat dat ook zo is! Sorry frustratie zit hoog Sterretje een positieve o-test en als je gisteren nog een negatieve had, betekent volgens mij dat je vandaag een feestje moet gaan bouwen. Bij een positieve test ga je binnen 20-48 uur een eitje krijgen Als het nog door het zwangerschapshormoon komt, zou je gisteren toch ook al positief moeten testen lijkt me? Ik duim voor een vruchtbaar dagje voor jullie! liefs
Oh wat een rot opmerking zeg, dat het jullie eigen schuld is, dan kun je zo iemand toch iets aandoen! Zo gemeen! Het lijkt wel of sommige mensen gewoon geen begrip voor andere hun situatie hebben, soms lijkt het nu zo of ik me zo vergist heb in bepaalde mensen. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend waar ik het wel mee kan delen, maar soms voelt het gewoon zo naar dat de mensen uit je omgeving zo weinig begrip hebben, dat had ik nooit gedacht! NOu trees ik hoop niet dat je je wat aantrekt van die mensen he, die sporen gewoon echt niet! DE gyn en vk weten het toch zeker wel, tegen mij is hetzelfde gezegd als tegen jou, dus we moeten anderen maar gewoon latemn kletsen en er niets van aantrekken, hoe moeilijk dat soms ook is! Maarre denk je dat echt van dei test, ik durfde het nog niet te hopen eigenlijk, zou wel helemaal geweldig zijn! We hebben voor de zekerheid net ff samen een feestje gebouwd hihi, had geen bloedverlies meer dus we zijn er gelijk maar voor gegaan Ga zo voor de zekerheid ook nog ff een zwangerschapstest doen, dan weet ik het helemaal zeker, zou het zo geweldig vinden! Heerlijk dat we weer aan de slag kunnne, we nemen het hef in eigen handen! Liefs Sterretje
Ik denk het omdat je gisteren een negatieve test had. Dat lijkt me anders zo raar. Misschien morgen nog een testje tegenaan gooien? Ik weet het niet zeker want het is wel lastig. Mmmhh heb je verdere eisprongtekenen of voel je dat sowieso nooit? Die mensen moeten we gewoon lekker laten kletsen! Ik heb me er vreselijk druk overgemaakt, maar ik laat ze nu lekker. We weten zelf wel wat het beste voor ons is als het gaat om weer zwanger proberen te raken. Het lijkt me zelfs vreselijk als ik nu verplicht rust zou moeten nemen. Alsof een miskraam al niet genoeg is?! Weet nu hoe het is en kan niet wachten om weer zwanger te mogen zijn en te mogen blijven. Hoe was het eigenlijk bij jou, heb je lang op je zwangerschap moeten wachten of was het snel raak?
Nu he, ik heb me best erg rot gevoeld, 3 weken op bed zo ziek was ik, maar ik zou het zo graag weer willen nu, ik zou er alles voor over hebben! Zwanger zijn en mogen blijven, dat is wat we allemaal graag willen denk ik, ik heb er alles voor over! Bij ons was de zwangerschap een heel mooi cadeautje, we wilden altijd graag jong kinderen, maar we zouden volgend voorjaar gaan trouwen, dus daar zouden we op wachten. Nu was ik al nooit zo trouw met de pil, ik vergat hem best vaak moet ik eerlijk toegeven Maar we waren zielsgelukkig toen we zwanger bleken te zijn, het was dan wel nog niet gepland, maar we waren er zo blij mee en het was zo gewenst! Nu maken voor ons onze plannen allemaal neit meer uit, en willen we het liefst zo snel mogelijk zwanger worden! Ik had op de dag dat we hoorden dat ons kindje niet meer leefde een vreselijke gyn, zo'n onbegripvol wijf, die ook zei dat we eerst maar weer eens een aantal menstruaties af moesten wachten, we waren zo jong dus die maandjes moesten we maar kunnen wachten.. Nou ik vond het afschuwelijk om dat te horen, gelukkig kreeg ik daarna een hele lieve gyn, een man nogwel, nooit gedacht dat tie het beter zou begrijpen dan een vrouw!, en die zei dat dus echt niet zo was, en dat we gelijk weer mochten proberen, dus ik kan me goed voorstellen wat je bedoelt met hoe je je zou voelen als je er niet voor zou mogen gaan! Ik zat al plannen te maken om toch stiekem te gaan proberen Ik doe morgen zowiezo weer een ovu test om te kijken, en ga dan ook nog een zw test doen! Dan weet ik het gewoon zeker! Zou het zo heerlijk vinden! Heb geen idee hoe mijn eisprong voelt, dus daar heb ik ook niets aan... Morgen maar weer kijken! Spannend! Nou meid ik ga maar eens snel mijn bedje op zoeken, ik laat het je morgen weten hoe mijn testresultaten zijn natuurlijk! Hoe is het trouwens met je steekjes en krampjes, nog last daarvan of is het afgezwakt al? Hoop dat het een goed teken is! Ik blijf duimen natuurlijk! Liefs Sterretje
Hey meiden, Ik heb in januari een mk gehad en heb het nu nog wel eens moeilijk hoor. Het lijkt wel dat iedereen opeens zwanger is, behalve jij. Maar ja, gaan door en hopen dat het snel weer raak mag zijn. Voor alle meiden die net een mk hebben gehad, doe het rustig aan en neem je tijd die je nodig hebt, huil en praat er samen over.
Hoi meiden, Daar ben ik weer. Ff 2 dagen geen tijd om te posten. Zaterdag het uitje gehad, was erg leuk. Ben al niet meer ongi en dat na 3 dagen (!). Snap er niets van, normaal was ik altijd 6 a 7 dagen ongesteld. Zal toch wel zijn dat mijn cyclus in de war is. Spannend sterretje als je je eisprong hebt gehad! Ben je al weer aan het werk gegaan of doe je nog ff rustig aan? Hoop dat we allemaal snel weer zwanger zijn!
Dag Olivia, Allereerst: hoe gaat het met je? Zelf heb ik drie weken gevloeid. Dit werd wel langzamerhand minder. Mij is gezegd dat zolang het niet meer werd, het geen kwaad kon.(maar het mocht niet veel meer dan 5 weken duren) Ik had echter geen last van stolsels na een week. Ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan! Sterkte he en typ het alles hier maar lekker van je af als je daar behoefte aan hebt! --- @ Sterretje & Trees: Akelig zeg, mensen om jullie heen die zo onbegripvol en hard reageren! Het is een rouwproces wat ontzettend verdrietig is. Gelukkig heb ik niet meegemaakt dat mensen zo naar reageerden.(soms werden er wel wat ontaktische dingen gedaan/gezegd, maar dat wijd ik maar aan onwetendheid). Mensen die zo rot reageren, zijn het niet waard om je druk over te maken, al kan ik mij heel goed voorstellen dat het je kwetst! @Sterretje: Hoe was de uitslag van je test? Psychisch weer een klein beetje bijgekomen? @Trees: Ik snap je frustratie goed, domme mensen die van die rare gevoelloze dingen zeggen! En idd als de gyn en Vk dat zeggen en je zelf ook goed voelt, er voor gaan! Heb je geen last meer van die steekjes en krampjes? Hoop het voor je! Hier gaat het enerzijds wel goed: ik ga vol goede moed weer voor een zwangerschap. Anderzijds frustreert het mij wel dat ik bijna 5 maanden na de curretage, mij lichamelijk nog zwak voel. Mijn HB is nu goed. Ik heb vandaag aanvullend bloedonderzoek laten doen en daar hoor ik over een week o.i.d. van. Ik hoop natuurlijk dat er niets bijzonders uit komt, maar aan de andere kant hoop ik wel dat er iets duidelijks uit komt waar ik mee aan de slag kan. Ik wil gewoon zo graag weer helemaal fit zijn, lijkt mij wel bevordelijk voor een nieuwe zwangerschap. Nahjah, afwachten dus en ondertussen mijn zinnen verzetten naar leuke dingen! Ik heb de tuin maar eens flink aangepakt de laatste tijd, werkt erg ontspannend @ Mieke; Ja moeilijk is dat he al die zwangere om je heen: dat wil je ook zo graag! @Suzie: kan heel goed dat je cyclus in de war is, dat kan wat veranderen. Hoop ook dat we snel allemaal zwanger mogen worden!
poeh, meld me ook weer even hier. heb het plots weer moeilijk. met name omdat ik in mijn vruchtbare dagen zit nu, en vriendlief ineens 'geen zin' heeft (moe, niet lekker, meer van dat soort geneuzel). bááááál als een stekker, want wil na die mk liefst NU weer zwanger worden (en dan blijven). voel me tegengewerkt door mijn lief. neem het hem ergens ook wel kwalijk. erg he? weet wel dat ik het niet kan dwingen, maar vind het zó niet-eerlijk. hij wil óók kinderen, nou: newflash, maar de ooievaar komt er niet aan te pas! oh, klaagklaagklaag.... sorry! de meeste dagen kan ik alles prima handelen (tot ik wéér hoor over een zwangerschap, het lijkt wel een plaag hier in de buurt). hoewel ik het iedereen heel erg gun, dat wel hoor. heb even een slechte dag, denk ik. hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! liefs, Lien
Hoi Lien, Kan me heel goed voorstellen dat je stevig baalt. Het gaat idd niet vanzelf en hij zal toch echt mee moeten werken. Helaas lijkt het wel of het bij mannen averechts werkt als je erover begint. Maar voor je gevoel moet het echt en anders moet je weer een maand wachten. Kan me goed voorstellen dat je stevig baalt.
Hoi Lien, Ik kan je ook heel goed begrijpen! Ik heb op 28 april een miskraam gehad bij 9 weken.. En eigenlijk wilde ik ook meteen daarna weer zwanger worden. Ik heb het ook met manlief besproken en hij wilde ook niet 'klussen' in de vruchtbare dagen. Na wat praten met elkaar bleek het ook een andere reden te hebben. Hij had ook heel erg veel verdriet, maar daar had ik nooit bij nagedacht eigenlijk... En klagen doe je niet hoor! Dat hoort ook bij de verwerking! Ik heb ook nog een vraagje: Ik heb nu mijn eerste menstruatie na de miskraam achter de rug. Nu, na drie dagen geen bloed meer te hebben verloren, heb ik nu weer wat bruin verlies met de lichte krampjes er bij. Weet iemand of dit gewoon is? Gr. Cathy
Hey meiden, Hier een negatieve zwangerschapstest, dus dat is helemaal toppie! Nu kunnen we eindelijk verder! @lien, wat vervelend dat je man precies neit wil klussen in je vruchtbare dagen, iok kan me voorstellen dat het heel frusterend moet zijn, dit is dan toch je enige kans voor die maand... Misschien kun je toch vandaag nog een kansje wagen? @kadotje, nog heel veel sterkte meis, viel zeker wel tegen om weer ongi te worden deze eerste keer na je mk, of hadden jullie deze maand een pauze genomen? Met je vraag kan ik je helaas niet helpen, sorry @ Suzie, fijn meid dat je ongi niet zo lang is, wel raar maar liever bijna geen bloed dan een week lang toch, als je eisprong nog maar gewoon werkt, dan is alles prima toch, wel een leuk weekend gehad verder nog? @dresamerfly, hoop dat je je snel weer beter voelt, maar altijd goed om naar leuke dingen te kijken toch en fijne dingen te doen, weet zeker dat jou tuin er toppie uit gaat zien
Hoi Allemaal! Bedankt voor jullie reacties! Hier gaat het wel weer aardig! Kan alleen niet wachten tot het allemaal achter de rug is! Ik wil nu gewoon verder! Heb nog steeds bloedverlies. Ik denk steeds dat het minder wordt (ff alleen bruinverlies) en dan opeens weer helder bloed !? Ik ga morgen met de HA bellen. Just in case. Maar ik heb wel een beetje het idee dat het normaal is. Wanneer kan ik nu het beste een zwangerschapstest doen? Moet ik wachten tot het vloeien helemaal over is? Of kan het nu al? Ik denk zelf aan mijn urine te zien dat het nog niet helemaal weg is. @sterretje: Je hoort hier niet vaak dat iemand blij is met een negatieve zwangerschapstest! ! Dat zijn de goede berichten meid! Hoop dat je het nu langzaam maar zeker kunt afsluiten! En wat een onbegripvolle mensen om jullie heen zeg! Bah! Daar kan ik me ook goed boos over maken! Al is het dat inderdaad niet waard! Ik hoorde van een vriendin dat de artsen vroeger altijd zeiden dat je na een miskraam wel minstens een jaar moest wachten met zwanger worden. Dat is in haar geval de reden waarom er zoveel jaren tussen haar en haar zus zitten. Misschien ouderwetse artsen die dat tegen jullie zeiden? Je zou denken dat alle artsen over zulke algemene dingen hetzelfde moeten denken! Sterkte Meiden! Liefs Olivia
Hallo meiden, Hoe si het vandaag, bij jullie ook zo lekker aan het stormen geweest vannacht? Vreselijk, wat een rot weer zeg! Ben een beetje in de war, mijn ovutest was gister positief maar ben toch bang dat het toch niet van mijn ei was hoor.... Mijn temp doet namelijk helemaal niets, die blijft gewoon gelijk... Nu weet ik dat ik nog misschien één daagje geduld moet hebben dat mijn ei misschien vandaag springt, maar ben toch bang dat die posi ovulatei test nog van het hcg is geweest... Het lijkt me zo snel om al weer een ei sprong te krijgen, na 2 weken na me ma, en het was toch al een zw van bijn 3 maanden! Zijn er meer meiden die bij zo'n tijd zwangerschap wel zo snel al weer een eisprong hebben gehad? @olivia, ik hebd at b;loedverlies ook gehad hoor, dacht ik dat het over was dan kwam het weer! Heel vervelend, zo alng je bloed denk ej steeds maar, nu kan ik nog niet verder. Gelukkig is het bloeden bij mij na bijna 2 weken gestopt, jou verhaal lijkt erg op hoe het bij mij is gegaan, dus misschien voor jou ook een goede hoop en ben je er bijna vanaf nu! Maar gewoon bellen hoor, je kan het maar beter zeker weten! @trees, hoe voel je je nu meid? Al een idee of je je misschien weer anders voelt deze maand?
Hoi meiden, Ben ik weer! Valt weer een hoop te lezen zeg! Sterretje alles is nog mogelijk hoor wat bij een poistieve o-test krijg je max. na 48 uur je ovulatie en daarna gaat pas je tempereatuur stijgen. Bij mij begon afgelopen maand twee dagen na de positieve test mijn temperatuur te stijgen en een dag na de test voelde ik ook duidelijk mijn eisprong. Olivia, ik zou toch even de huisarts bellen. Mij is verteld (door de vk) dat je bij een miskraam van vijf weken hooguit tien dagen vloeit en dat je na ongeveer een week een negatieve zwangerschapstest hoort te hebben. Vk zeggen allemaal wel een hoop verschillende dingen, maar misschien ook voor je eigen gemoedsrust dat er even naar gekeken wordt. Dreamerfly balen dat je nog slap voelt. Ik hoop dat er iets uit het onderzoek komt wat snel is op te lossen zodat je verder kunt! Even een updat hier. Ik voel me helemaal niet zwanger Afgelopen weekend leek ik allerlei beginnende symptomen te krijgen, maar ze zijn alweer verdwenen. Ik heb nog wel steeds kramp in mijn buik alsof ik ongesteld ga worden. Na de curretage had ik dit ook en dat betekende ook helemaal niks. Denk dat ik gewoon flink ongesteld ga worden....bah!
hey trees, wat vervelend allemaal meis, je symptomen bleken eerst zo mooi te zijn, balen dat dat allemaal verdwenen is! Maar... Het wil nog niets zeggen he... Het kan gewoon nog, elke zwangerschap is anders, dus hoef je ook niet elke keer dezelfde symptomen te hebben! Ik had bijvoorbeeld toen ik zwanger werd ook al vanaf ogn 5 dagen voordat ik ongesteld moest worden al van dei krampen en dacht eigenlijk dat mijn ongi veel vroeger was dan anders, maar ik was dus zwanger, dus wie weet is dat bij jou ook wel! Houd de moed hoog hoor, er is nog geen tegendeel bewezen dus het kan nog alle kanten op! Hier vandaag een negatieve ovulatietest, dus wie klopt er toch ergens nog iets van die testen... Aan de andere kant, misschien betekent het nu pas echt dat het hormoon goed uit mijn lichaam is.. Afwachten maar, eens kijken wat mijn temp de aankomende dagen gaat doen..
Sterretje ik ben benieuwd naar je temperatuur van morgen. Ik duim dat je morgen een heel warmbloedig mens bent Hééél misschien maak ik deze maand nog een kansje, want kreeg net spontaan een gevoelige voorgevel. En deze wordt met de minuut gevoeliger, maar dat komt waarschijnlijk door het vele geprik van me Je hebt helemaal gelijk dat ik niet teveel moet vergelijken met de vorige zwangerschappen. Beiden waren heel anders en daarnaast ook niet echt het goede voorbeeld. Ik probeer rustig te blijven wachten... (rustig?!)
mmm dat word moeilijk he, nog maar 6 daagjes, we gaan aftellen voor je! Wel een goed teken van je zere borsten, wie weet! Nu wel op houden met prikken hoor, aan blauwe borsten heb je ook niets Ik vind het hier echt vreemd, ik snap er niets meer van Ik kan dus ook niet wachten tot morgen, wil weten wat mijn temp gaat doen.. Waarom duurt wachten zo lang he?
nou dames, ik gister een leuk jurkje aangedaan, mooi setje eronder, gewacht tot vriend thuis kwam... zo'n desillusie: ik had net zo goed onzichtbaar kunnen zijn; meneer was moe en ging slapen. ik uitgelegd dat ik daar stevig van baalde en dat het natuurlijk niet allemaal vanzelf gaat, dat hij daar ook actief aan bij moet dragen. ja, nou, en toen viel hij gewoon in slaap! ik heb nog uren liggen huilen en balen, geen oog dichtgedaan... echt, hij is best lief doorgaans, maar ik kan 'm nu wel meppen!
aah lien, wat vervelend meis, heb je je zo opgedost, zo uitgesloofd om er leuk uit te zien voor hem, wil hij gaan slapen. Helaas heb je er 2 voor nodig ja om het weer te gaan proberen... Zo schiet het niet echt op nee... Wel goed dat je verteld hebt dat je het niet leuk vond en alles, maar wat balen dat hij in slaap gevallen is, kan me voorstellen dat je toen zelf erg verdrietig was! Hoop voor je dat je je vruchtbare dagen nog neit voorbij zijn, en dat je je vriend snel wel kan verleiden, zodat jullie er samen weer voor kunnen gaan! Succes meis!