Ja, ik kon me mond echt niet houiden hoor, vooral niet tegen me moeder en zusje en schoonouders En ze weten het ook al meestal gelijk Mijn zwager ziet het altijd aan me, dan gaat ie me aan zitten staren en zegt hij, je bent zwanger he ? Nou das toch niet leuk, kan het voor hem helemaal niet verborgen houden. Ben ook blij dat Mano zo lief is met andere kindjes en ik vind het idd belangrijk dat hij nu al leert delen en dat niet alles alleen van hem is, dat iedereen er gewoon mee mag spelen Ik ken iemand die had een dochtertje van een jaar of 2 en die ging altijd alles verstoppen als er een kindje kwam dan mocht die daar niet mee spelen en dan zei de moeder alleen maar ja ga maar verstoppen hoor, dalijk pakt hij het af ... Dat snap ik dus niet, dan leer je toch juist dat alles van haar is. Ze heeft nu ook een zusje, dus ben eigenlijk wel benieuw hoe dat nu gaat. Ik ben zelf ook gewend alles te delen vroeger, heb natuurlijk ook een broer en een zusje en wij moesten ook altijd gewoon samen spelen en anders helemaal niet
Ik heb ook een zusje en ben zelf nooit jaloers geweest als kind. Mocht van mijn moeder altijd helpen! Ik heb af en toe nog wel een beetje onzeker gevoel. Maar aan de andere kant doet het me wel goed dat mijn testen goed positief zijn. We wachten af ik mag met 7 weken een echo bij de gynaecoloog. Ga over 2 weken wel bellen voor een afspraak. Ik hoop voor ons dat het goed blijft gaan en voor de andere meiden snel een nieuwe zwangerschap.
2 Aylin ik hoop het ook zo al een echo met 7 weekjes dat is snel Ik wou dat ik hem ook zo snel kon zien Maar ja kan wel wachten tot 11 weekjes, heb ik ook gelijk weer een duidelijk beeld van mijn beebje En ik hoop natuurlijk ook dat de rest snel zwanger is.
hee dames, ik heb even snel alles doorgelezen. Aylin Gefeliciteerd met prille aanwinst ... zo zie je maar iedereen komt ooit aan de beurt. ik hoop dat je je goed blijft voelen en geen vage dingen meer meemaakt. Elini.. fijn dat het zo goed gaat met je schoonzus en heel vele plezier met je opleiding ik heb zelf de pabo gedaan en dat was erg leuk vooral de stages. Joyce: met jouw gaat het ook goed zo te lezen. waarom mocht je niet eerder een echo? maarja als het goed zit dat zit het goed toch... Alina21: nogmaals echt balen zeg dat je dit overkomt... weg droom .... ik hoop dat alles snel achter de rug is en dat je alles weer op de rit hebt.... zoals ik al vermelde in je topic heeft de vakantie mij wel rust gedaan denk ik. maar ik denk dat het ook uitstel van excecutie is (of hoe je dat schrijft).. 2 weken lekker weg hoofd op andere dingen en geleefd door de rest van de mensen. nu is het back to basic en het lijkt wel of ik nu weer denk "mmmm waar waren we gebleven" mijn bloedverlies was sinds gisteren over en nu vandaag lijkt het wel weer terug te komen... weet niet zo goed wanneer ik aan de bel moet trekken . het is niet veel maar toch een roze gloed... ik moest met een week rekening houden maar het is alweer 2 weken morgen. ik weet ook niet meer hoelang mijn cylus duurde na de vorge miskraam. ik had wel heel snel een eisprong .. dacht dag 15 maar dat is morgen al... maarja klussen gaat moeilijk met bloedverlies. volgens mij had ik een hele korte cyclus want ik werd al ongi voordat ik het moest worden. ik mag van mijn gyn niet klussen tot de eerste cyclus .... maar ik hou me daar niet aan.. de vorige keer was het ook niet gelijk raak. ik denk dat mijn lijf dat zelf wel bepaald of het kan. mijn lijf kan ook heel goed bepalen dat hij een miskraam moet krijgen. maargoed voor de rest begint alles weer een plekje te krijgen en geniet ik van mijn zoon ... het leeftijds verschil wordt steeds groter daar baal ik wel van .. zo zie je maar niks valt te plannen voor sommigen
Oef! hecht groepje hier. Ik heb het idee dat ik een beetje over het hoofd ben gezien. Ik heb me eigen dan ook niet echt voorgesteld maar mijn verhaal wel heel kort vertelt tegelijk met wat info voor Alina. Wilde graag mee babbelen. Als ik nou weer over het hoofd word gezien gaat het de volgende keer in caps lock hoor (grapje). Grtjs Nanny.
@Lienie bedankt meid...Het was na de ma ronde 3 raak de andere 2 rondes door die rot ovulatie testen steeds op de verkeerde momenten geklust. Nu dus effectief geklust en 3 dagen voor NOD had ik al een heel duidelijke positieve test. Het blijft nog wel spannend...gezien een eerdere miskraam geen garantie is dat het nu wel goed gaat. Natuurlijk hoop ik van wel maar het is afwachten. Ik hoop dat je cyclus zich snel herstelt. Ben je deze keer ook gecuretteerd? Jeetje meid het zit je niet mee. Hopelijk is het snel weer raak. En idd we kunnen het niet plannen... @Nanny ben je ook weer aan de klus voor een tweede kindje?
Hoi Aylin, Voor de derde zelfs. Ik had in het begin wel zoiets van als het nou niet goed is. Maar de symptomen bleven dus dacht het zit wel goed. Met de termijn echo (11 weken) dus echt niet verwacht dat er gewoon helemaal niks gegroeid was alleen een vruchtzakje. Geen idee dat het kon. Grtjs Nanny.
@Nanny: Sorry, ik heb je idd over het hoofd gezien geloof ik... Welkom hier... Ik had hetzelfde als jou.. met 10w5d alleen een leeg vruchtzakje! Ik had ook nog symptomen..dus was een behoorlijke klap! Ze noemen het een missed abortion... ik had geen idee dat 't bestond @Lieni: Fijn dat de vakantie je enigzins goed heeft gedaan meis! En wat *** dat je nu nogsteeds bloed... balen! De vorige keer duurde het ook al zo lang he? Bah bah bah... :-x Groot gelijk dat je je niet aan , wat de gyn zegt , houd... Je lichaam geeft zelf wel aan wat het wel of niet aankan! @ Aylin: Krijg je al zw.klachtjes?
@ Nanny, na mijn ma voelde ik me zo bedonderd. Geen bloedverlies geen buik krampen maar mijn 2 kindjes waren wel overleden Dag zwangerschap dag droom denk je dat je bijna door de eerste 12 weken heen bent krijg je dit rauw op je dak. Dit alles maakt me wel bang vooral nu ik weer zwanger ben... @ Eleni ik ben moe, veel plassen, maagzuur, lage rugpijn af en toe en heb veel afscheiding. Dat is het eigenlijk wel. De lage rugpijn bevalt me niet dat had ik de laatste keer ook toen ik ongi werd...Maar ja heb er wel een beter gevoel over dan vorige keer. Toch maar weer afwachten. Hoe gaat het verder met jou meid?
Ik teken ervoor meid...doe mij die klachtjes ook maar,hihi Wel fijn dat je nu een beter gevoel hebt dan vorige keer... het blijft spannend he? Ik hoop dat de tijd zal vliegen voor je... Met mij gaat het wel goed! Begin het spannend te vinden zo'n hele cariere switch. Alles verandert....collega's, werkplek & werkinhoud! Ik moet nu ook eens in de week naar school, dus voel me weer net een scholier .... Maar waar ik ontzettend naar uitkijk is dat ik in de babygroep de praktijk mag doen! Al die kleine baby'tjes.... zo lief! Gisteren wel een moment van zwakte meegemaakt. Ik lag met mijn vriend in bed en ons gesprek veranderde uit het niets. Het ging weer over zwanger worden... Gister had ik het moeilijk... ik zit nu ongeveer weer in mijn 'bijna' vruchtbare periode..en ergens diep van binnen voel ik een enorm verlangen. Vriendlief ervaarde hetzelfde als ik ... Achteraf is het eigenlijk toch best pijnlijk voor ons beide om niet meer gericht te klussen op de vruchtbare dagen. Maar we moeten volhouden...het is zo verleidelijk...maar we moeten het nog eventjes voor ons uitschuiven! Behalve dat we dat voelen willen we ook de andere dingetjes heel graag verwezenlijken...en dat maakt het iets makkelijker om niet toe te geven aan dat verlangen.We moeten echt nog minimaal 4 á 5 maandjes wachten met gericht klussen....en dat is eigenlijk best kort!! We houden het wel vol..
oja ik heb nu echt alles doorgelezen en star in heaven , nanny en Booboo welkom hier. ik heb even alles terug gelezen van mezelf maar ik hield na dag 15 op met bloeden dus dat is morgen en vandaag had ik geen bloedverlies dus dat lijkt er op. alleen is mijn temp nog hoog dus die zal eerst moeten dalen voor de ei normaal heb ik 36,6 was al geneigd om weer ovutesten te bestellen maar om er niet teveel weer in storten heb ik het alleen bij zw testen gelaten. ik probeer het met tempen goed in de gaten te krijgen. maarja dit wordt weer zo'n rommelinge maand. gaat het lang duren of niet. de vorige keer duurde het 32 dagen...dus ik ben benieuwd... Elini 5 maanden is inderdaad niet lang maar toch wij vrouwen vinden iedere dag te lang...
Oh meid, wat verschrikkelijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je rust kijgt wanneer het eruit is. Ik heb er echt te lang mee gelopen en kon het zo niet afsluiten. Ik hoop voor je dat het nog vanzelf komt. Sterkte meid!
Eleni meid wedden dat het komt als je het niet verwacht. Ik had het deze ronde ook niet verwacht vooral met die onvoorspelbare cyclus van mij en al die vreemde dingen. En zomaar test ik 3 dagen voor nod positief... Ik twijfelde zelfs nog of mijn ei was geweest..omdat mijn temp meestal na eisprong 37.1 is....Dus het kan allemaal vreemd lopen. Ik ben voorzichtig en hoop idd dat het deze keer goed zal gaan. Ben op zich snel zwanger maar het is al 2 keer mis gegaan. Maar we blijven positief. Meid wel leuk hoor een nieuwe uitdaging voor je. Mijn zusje is ook leidster op een kdv ook bij de baby's en ze heeft het super daar. Ze maakt lange dagen maar heeft het er voor over. Heb haar nog nooit zoveel lol zien hebben in haar job. Mijn job wens moet even wachten denk ik...Al zou ik graag de stap zetten. Maar met een nog net baby en (als het goed gaat) een baby op komst moeten we goed aan onze inkomsten denken. Dus ik wacht nog even denk ik. @Lienie meid ik hoop dat je cyclus weer de oude word. Mijne was erg onregelmatig maar deze maand ineens een week korter en zwanger. Ik hoop dat je weer snel zwanger bent en dat het ook goed gaat!
Aylin, gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed zal gaan. Met mij gaat het goed, ik heb een klein vraagje... gisterenochtend had ik spontaan een mega bloedneus.. uuh.. zou het kunnen?
@Aylin & Eleni, We waren ook totaal overrompelt. Het idee dat het fout gaat kan natuurlijk altijd maar inderdaad met 11 weken en allerlei symptomen heb je toch wel het idee dat je nog zwanger bent. Het is bij mij met medicijnen eraf gekomen. zo'n anderhalve week geleden maar ik soms nog het idee dat de hormonen nog rond gieren. @ Aylin, Ja ik snap dat je het nu heel spannend vind. ik heb nu ook wel meer angst voor een volgende zwangerschap. De angst is er volgens mij altijd wel die eerste 12 weken. Maar dit maakt het er niet beter op. Goed luisteren naar je lichaam dat is het beste wat je kunt doen denk ik. Grtjs Nanny.
hey, meagan mijn vriendin had ook bloed neuzen toen ze zwanger was. ik af en toe alleen als ik snoot. mijn temp is nog steeds hoog.. vraag me af wanneer die gaat dalen. had wel maandag slijm heel erg vraag me af dat mijn ei al geweest is.. zou wel snel zijn.
@Nanny meid zoals we allemaal weten hakt een miskraam er goed in. Het zal bij een volgende zwangerschap sowieso onzekerheid met zich mee brengen. @Meagan spannend meid wie weet is het weer raak. Hoop het voor je! @Lienie ik had mijn ei na de curettage al op dag 9 maar verloor toen nog wat bruine afscheiding...Achteraf zag ik aan de testen dat mijn ei allang was geweest. Voor mijn eisprong moet ik echt knal testen hebben wil ik ze positief kunnen beschouwen. Hier gaat het goed. Heb vanmorgen getest met de digitale van CB en zwanger en de dipstick van Matcare was weer donkerder... Ben verschrikkelijk moe en moet vaak plassen ook veel wit slijm verlies. Ook zijn mijn maag en darmen behoorlijk in de war. Verder nog nergens last van.
Hoe lang nog tot je nod? Want je temp is altijd hoog nog 7 dagen voor nod als je eisprong is geweest. Tenminste bij mij wel. Spannend hoor meid...
Nog een week maar cyclus is erg in de war. Vorige cyclus leek maar 17 dagen maar dat was waarschijnlijk omdat ik 17 dagen over die miskraam heb gedaan. Testen doe ik niet hoor Ik merk het vanzelf wel als ik in Maart/April nog geen bloed zie. Al het bloed wat ik tot die tijd zie is gewoon menstruatie voor mij!