@ Aylin: Ow, dat was dan zeker schrikken zeg! Maar gelukkig kon je snel terecht! Leuk...je hebt de eerste glimp van je wurmpie gehad! Nu vallen alle andere onzekerheden ook snel van je af Ja wat ik heb zie je 9 van de 10 keer ook alleen bij mannen! Maar ik ben een van de gelukkige vrouwen die het ook mag hebben Ach het is niet anders... moet het maar weer uitzitten! Ik begin volgende week pas...er was weer wat met de contracten..maar die lijken nu in orde te zijn!
'Meagan @ jeetje echt balen dat je ongi geworden ben maar jij bent er wel blij mee dan ben ik het ook... op naar de eerste duidelijke ronde....aangezien jouw ei heel snel is kun je er snel weer voor gaan. Aylin getver dat is schrikken inderdaad..maar gelukkig is alles goed. ik denk wie die meegemaakt heeft toch een bloed fobie heeft. Eleni... je hebt Wathussssss? wat gebeurd er dan met je stuitje ik snap het niet helemaal of wil je het niet uitleggen? hier nog steeds een hoge temp .... volgens mijn gaat dit een lang verhaal worden..... en daar heb ik geen zin in ....
@Eleni, jeetje wat lastig zeg, dat komt idd meestal alleen bij mannen voor. Ga je op een zwemband zitten? Is het misschien iets om voortaan te laten harsen? Als dit weg is natuurlijk. Succes! @Aylin, jeetje wat een spanning, gelukkig dat je zo snel mocht komen. @lieni, dit is eigenlijk mijn eerste normale menstruatie sinds de geboorte van mijn jongste (Juni 2004). Na 6 weken kreeg ik toen de Mirena (helemaal geen menstruatie of ene kleine druppel) en toen door met de pil, ook bijna geen menstruatie of maar en heel klein beetje. Ik merk het wel nu zeg, wat een gruwelijke pijn.. nu weet ik weer waarom die mirena en waarom ik die pil door mocht slikken. Voorheen viel ik altijd flauw tijdens mijn menstruatie en ik lag soms een hele week in bed van de pijn, door de pil en mirena ging dat helemaal weg en had ik nergens geen last meer van. Hopelijk snel zwanger want hier heb ik dus geen behoefte aan, het gaat gewoon niet met de kids (nu ook nog vakantie).. die mannen verdienen mijn complete aandacht!
Meiden jullie weten als geen ander hoe onzeker je kan zijn na een miskraam. Het is heel makkelijk als mensen zeggen ach joh gewoon genieten. Gelukkig mocht ik direct langs komen en had de gyn veel begrip voor mijn angst. Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en heb 1 dochter. Dus hij begreep de situatie heel goed. De lage rugpijn en krampjes komen van de baarmoeder die groeit en verplaatst en die trekt aan de banden in je rug..zoiets in die richting zei de gyn. Wat me wel opvalt is dat ik iedere keer eind van de dag last van mijn rug krijg misschien omdat ik veel til met een kindje van ruim 10 kilo..? Toch heb ik vanaf het begin een goed gevoel gehad over deze zwangerschap ondanks toch de onzekerheden. Over 2 weken hopen op een mooie echo. Voor nu zag het er goed uit. Was zo bang dat er helemaal niets te zien was.
Weet je wat ik denk? Dat we er mede door dit forum misschien te veel mee bezig zijn. Ik begrijp je heel erg goed Aylin, de angst is ontzettend groot na een mk. Maar rondlopen met een kind van 10kg in je armen terwijl je in het begin van je zs zit, is natuurlijk veel zwaarder voor je buik en rug dan normaal. Ik krijg tijdens een zs ook altijd lage rugpijn wanneer het eigenlijk tijd is voor weer een mentruatie, heel vreemd. Duurde altijd een maand of 3/4.
Ik dacht er gister eens over na...en het was erg toevallig dat ik iedere keer eind van de dag last van die krampjes en rugpijn kreeg en 2 dagen (alleen in de avond) een heel klein beetje licht roze afscheiding had. Mijn dochter is een zware tante qua groei en lengte zit ze op de boven lijn. Zelf ben ik 1,65 en tenger van postuur maatje 34. Dus mijn rug kan al niet heel veel hebben. Sowieso na de 2e curettage heb ik constant last van mijn onder rug dus misschien dat het hier ook mee te maken heeft. De gyn zei ook dat ik me niet gek moest laten maken door alles wat ik lees. Dus ik denk dat je gelijk hebt. Hij vond wel dat ik snel zwanger werd..als hij mij geschiedenis kon nagaan maar ja dan moet het ook goed gaan he...hahaha
Ik merkte vooral dat ik mede door de meiden hier (hoe lief ook!) mezelf wijsmaakte dat ik wel eens zwanger kon zijn. Na al die zwangerschappen weet ik gewoon dat ik direct alle verschijnselen heb en niet slechts een paar. Dus probeer altijd goed naar je eigen lichaam en innerlijke stemmetje te luisteren en niet afgaan op wat je leest. Nu was mijn cyclus natuurlijk ook enorm raar en ben blij dat ik een test heb gedaan om te bewijzen dat mijn gevoel goed was. Door alle kleine verschijnselen telkens op te schrijven maak je ze alleen maar meer aanwezig.. normaal gesproken sta je er ws. niet eens bij stil. Ik hoop met heel mijn hart dat het met iedereen heel goed zal gaan, dat de zwangeren zwanger mogen blijven en de niet zwangeren heel snel een wondertje mogen verwelkomen in hun buik. Laten we elkaar niet proberen gek te maken met vroege kwaaltjes maar die steun bieden die iedereen zo hard nodig heeft! Zo denk ik er over, shoot me
Hoi meiden, Hoe is het hier? Met mij alles goed. Ik heb echt zwangerschapssymptomen, maar wil er niet te veel hopen. Denk dat mijn lichaam mij in de maling neemt. Heb super gevoelige borsten. Dit is nog nooit zo erg geweest. Verder hoofdpijn en ontzettend moe. Kan helaas ook door de stress op mijn werk komen. Ik zal nog even geduld moeten hebben met testen. Mocht de ongi er vrijdag nog niet zijn, dan ga ik gelijk testen, want vertrek 's avonds richting Les deux alpes.
Meagan ik ben het met je eens! Ik voelde vorige cyclus ook van alles maar kon eigenlijk geen eens zwanger zijn! Had mijn ei gemist! Toch ging ik twijfelen. Deze ronde nergens op gelet en niet veel gemerkt. En nu komen de kwaaltjes pas echt goed door!
annie, hartstikke spannend! Succes! Aylin, ik wist altijd wanneer ik zwanger was, hoefde er nooit een test voor te halen. Ik deed altijd alleen een test om aan de huisarts te laten zien. Zodra mijn borsten zo'n pijn gaan doen dat ik mijn bh niet aan of uit durf te doen.. weet ik pas dat het écht is. Het vreemde was wel dat die kwaal terugkwam na de mk..deze cyclus had ik er totaal geen last van behalve gevoelige tepels vanwege menstruatie. Ik ga ff met mijn kids de stad in, heb meer pijnstillers nodig
hier de uitleg: Een haarnestcyste (sinus pilonidalis) zit meestal in de bilspleet. Het is een holte onder de huid, die een verbinding heeft door de huid heen naar buiten. Deze verbinding is te zien als een klein gaatje of een kleine intrekking in de huid. In de haarnestcyste bevinden zich meestal haren en er kan gemakkelijk een ontsteking in ontstaan. Behalve ontstekingen kan een haarnestcyste ook pijn veroorzaken en afscheiding van vocht en/of bloed geven. Hoe de aandoening ontstaat is nog niet geheel duidelijk. Oftewel...behoorlijk pijnlijk! @ Annie: Spannend meis!
Jeetje Eleni, moet jij weer hebben. Lijkt me erg pijnlijk! Succes meid, hoop dat het snel over is. Ja, voor mij inderdaad spannend, maar mag er niet te veel op hopen.
Oke, dus jij had ook gevoelige borsten na je miskraam?! Bij mijn eerste menstruatie na de miskraam was het niet heel erg, maar nu echt veschrikkelijk pijnlijk. Branderige tepels, niet normaal.
Mijn borsten deden pijn na de mk maar dat komt ws. omdat het nog niet helemaal weg was? Nu branden mijn tepels ook maar mijn borsten zelf doen geen pijn.. niet echt.. niet zoals bij een zwangerschap. Als ik er bij na moet denken of ze wel of niet pijn doen.. dan ben ik niet zwanger Iedereen is weer anders natuurlijk.
Mijn borsten zelf doen ook pijn, maar wat ik al zei, mijn lichaam zal mij wel in de maling nemen. Ik ben er ook te veel mee bezig denk ik. Weet wat ik vorige keer voelde en heb dat nu weer. Rugpijn heb ik nog niet, maar wel hoofdpijn. Heb ik anders nooit meer sinds ik van die rot pil af ben.
Ja inderdaad helaas wel. Vorige keer wist ik het echt al zeker voor mijn test. Nu denk ik alleen maar aan mijn miskraam. Heb het idee dat ik daardoor misschien dingen voel. Vrijdag ga ik testen tenzij ik daarvoor al weer misselijkheid met vlagen heb.
Oja, nog een vraagje. Ik heb zo'n last van een droge huid. Had jij dat ook na je miskraam? Smeer me kapot, maar wordt niet beter.
ELENI: Jeetje, dat lijkt me niks wat je hebt! Geloof meteen dat het pijnlijk is. Maar wat ga je nu doen? Ze zelf laten knappen? Auw.. AYLIN: Al een echo gehad dus. Snel! Hopelijk is de volgende ook goed. En ik snap dat je ongerust bent.. Je weet donders goed dat het mis kan gaan, dus ja.. LIENI: Jij hebt dus nog geen negatieve test gehad? NANNY: Die cytotec hebben gezorgd voor veeel krampen, maar geen bloedverlies meer gehad. MEAGAN: Klachtjes waren er dus voor niks.. Nou ja, in ieder geval een menstruatie. En 30 dagen is nog netjes ook. En je lichaam doet het dus nog. ANNIE: En jij zit dus op het wachtbankje. Succes! IEDEREEN: Wij zijn gister weer naar de gynaecoloog geweest. Baarmoeder was een heel stuk gekrompen enn.. Schoon! Pff, gelukkig! Valt al een last van me af. Dit kan ik achter me laten. Nu nog even rustig aan doen en de tijd nemen om te herstellen... Want ben nog erg moe! Maar komt vast weer goed..
Fijn dat je helemaal schoon bent. Dan kan je het een plekje gaan geven. Denk aan jezelf en neem er inderdaad de tijd voor. Het valt ook niet mee allemaal. Eerst moet je lichaam veranderen door een zwangerschap en dan ineens alles afbreken. Niet gek dat we daardoor moe worden. Succes meid!