Hallo meiden, Hoe gaat het hier? Ik ben vanmiddag op kraam bezoek geweest bij mijn beste vriendin. Wat een schattig kleintje heeft ze. Net 5 dagen oud echt een droppie. Hier gaat alles goed. Nog wel last van kwaaltjes maar er valt mee te leven @Lienie meid het zit je niet mee. Hopelijk geen curettage meer voor jou. en wat betreft Sunneke ik weet ook niet meer dan dat ze een kans van 1 op 7 heeft op een kindje met een chromosoomafwijking. Dit kwam uit de prenatale screening. @Joyce hihi idd maar we zijn nog voorzichtig in de slaapkamer hoor @Annie meid ik hoop voor je op een positieve test!
Hoi Meiden, Was op zoek naar een plekje waar je mee kon praten over zwanger raken na een Missed Abortion of spontane miskraam. Nu zag ik dat jullie al een deel 2 geopend hebben. Maar ik zal eerst eens wat over mijzelf vertellen. 25 februari heb ik tijdens een 2e echo gezien dat het hartje van mijn ukje niet meer klopte en een week daarna (5 maart) heb ik een curettage gehad. Natuurlijk zouden wij graag snel weer zwanger willen worden....dus we zijn benieuwd. Eerst even afwachten. Maar de verpleegkundige zei dat als ik niet meer vloeide we het gewoon weer mochten proberen. En anderen hebben het erover dat je eerst je 1e ongi moet afwachten. Hopelijk is er nog plek voor mij bij jullie. Liefs Tink
Tinkerbell je bent op de juiste plek wij hebben allemaal ongeveer hetzelfde meegemaakt. Sterkte met je verlies het valt niet mee. Na een curettage mag je 2 weken geen geslachtsgemeenschap hebben ivm infectie gevaar. Het mag eventueel wel als de bloeding echt is gestopt. Maar ik heb zelf wel 2 weken gewacht wou geen risico nemen dat ik misschien een infectie opliep. In principe hoef je geen cyclus af te wachten zei mijn gyn. Het is alleen handig ivm een volgende zwangerschap dat je weet hoe lang je zwanger bent. Inmiddels zijn hier alweer een paar meiden inclusief ik zelf gezond zwanger. Ik hoop voor jou dat dit ook weer snel het geval mag zijn!
LIENI: Moet je nog weer 2 waardeloze weken afwachten... Hopelijk gaat je lichaam het nu toch zelf doen. Je verliest immers bloed.. Kon je ook geen Cytotec krijgen? Bij mij was toch ook wat achtergebleven? Ik kreeg dus 1 dag Cytotec, enorme krampen gehad, maar geen bloedverlies. Dus was ook bang dat op de echo zou blijken dat het er nog gewoon zat.. Maar nee, alles was schoon en de baarmoeder goed gekrompen! Lichaam had het zelf opgenomen door het samentrekken. TINKERBELL: Welkom hier! We weten helaas hoe je je voelt... Doe lekker rustig aan, hoor! Het is niet niks! Ik wilde de 1e en 2e keer ook zo snel mogelijk weer zwanger worden. Dat is het beste medicijn!? De eerste 2 weken na de curettage hebben wij geen seks gehad ivm het infectiegevaar. Dat risico wilden we niet lopen..
Alina 21@ ja balen he! hun hebben blijkbaar geen haast en hij gaat nog even op wintersport.. tja wat maakt het allemaal nog uit he! wacht al 3 maanden..... ondertussen wacht ik al een jaar om zwanger te worden... ik heb wel krampen gehad en verlies nu lichtroze maarja of dat betekend dat het minder wordt.. ik weet het niet ik teste nog steeds positief dus ik zit nog steeds niet onder de 100 cytotec daar heeft hij het niet eens over gehad... Tinkerbell welkom hier! inderdaad is dit deel 2 maar en zijn veel gekomen en gegaan... de eenblijft helaas langer hangen dan de ander en sommigen komen zelfs weer terug helaas.....
Hi dames, ik kwam even spieken. En jullie goede moed inspreken! na een curetage en een miskraam had ik een jaar geleden een positieve test. Het wondertje ligt in mijn armen. Dus HET KAN! geef de moed niet op, ook al voel je je soms nog zo k u t. Dikke knuffel, denk aan jullie Jooze
Hoi dames, Ik kwam net zoals Jooze ook even spieken hoe het hier is, ik ben ook het bewijs dat na een mk het wel goed kan gaan! Blijf hoop houden en het komt echt goed!
Meiden even een ego bericht van mij. Ik had zaterdag weer wat last van licht bruine afscheiding dus heb de vk gebeld. Vroeg haar wat ik er nou mee moest en dat het me onzeker maakt. Zij stelde een echo voor vandaag en ben net terug. Gelukkig was alles goed. De echoscopist heeft gelijk naar de termijn gekeken. Ik zou 8 weken en 4 dagen moeten zijn volgens eigen berekening, maar de echo gaf 8 weken en 6 dagen aan. Dus 13 oktober uitgerekend. Volgende week heb ik mijn officiële echo afspraak maar die mag ik van de vk en de echoscopist gewoon door laten gaan. Dus volgende week mogen we weer. Sorry hoor maar ben zo opgelucht weer dat alles goed is.
Hai allemaal, Nou, dat er zoveel meiden toch weer (hoop ik snel) zwanger zijn geraakt, geeft mij veel moed! Bedankt! Ik ga gauw even een e-mail typen. X
@Aylin: Fijn dat alles goed is. Schrik je toch weer even. @Tinkerbell: Welkom hier, alleen had je hier liever niet bij gezeten. Het is wel erg fijn om hier met lotgenoten te kunnen kletsen en idd kan het ook weer goed gaan bij een volgende zwangerschap. Wat lief dat er meiden hier ons hun geluk komen vertellen. Dat geeft ons weer goede hoop. Hier op de ellendige wachtbank. Of ik iets voel? Uhm ja, maar dat kan nog niets met een zwangerschap te maken hebben helaas.
Annie idd blijven geloven meid. Een zwangerschap na een miskraam betekent niet altijd een herhaling op een miskraam. Ik heb tenslotte ook mijn dochter gekregen na een ma met 8 weken! En de echoscopist zei dat alles er prima uit zag maar voor mijn geruststelling krijg ik gewoon wat extra echo's. Dus volgende week mogen we weer en met 11/12 weken nog een keer. Ik duim voor jullie allemaal dat het weer snel raak mag zijn!
[quote="annie1979]@Tinkerbell: Welkom hier, alleen had je hier liever niet bij gezeten. Het is wel erg fijn om hier met lotgenoten te kunnen kletsen en idd kan het ook weer goed gaan bij een volgende zwangerschap. Wat lief dat er meiden hier ons hun geluk komen vertellen. Dat geeft ons weer goede hoop.
JOOZE en LIESJE, allebei bedankt! IEDEREEN: Hele dag al zeurende buikpijn. Maar kan het niet helemaal plaatsen, zouden ook mn darmen kunnen zijn.. Of mn ongi komt eraan..
Heey meiden, Alina: Gefeliciteerd met je neefje Leuke naam ook! En je zit nu weer op het welbekende wachtbankje.... ik hoop voor je! Aylin: bijna 9 weekjes En wat goed dat alles ok was met je boontje Heb je hem/haar tussendoor ook nog even kunnen zien.... Tinkerbell: Welkom hier meis... Ik heb ruim 5 maanden geleden ook een MA gehad. Ik ben er alleen nog steeds niet echt overheen! Wil je iig nog sterkte wensen met je verlies en klets maar raak hier hoor Lieni: Nog steeds niks? Jooze en Liesje: Bedankt meiden.... Joyce: Hoe is het met jou? Al druk allerlei catalogussen aan het uitspitten naar geschikt babyspul? Hier is alles ok! Ik ben inmiddels in mijn tweede week gekomen van mijn stage en school! En ik ben KAPOT ... Het is zo ontzettend leuk om te doen en ik heb er geen moment spijt van hoor...maar het zijn drukke dagen! Vandaag stonden we met zijn 3en in een groep met 10 baby's! Er zaten twee huilbaby's bij (tandjes!) en dat ging van 9 tot 5 door.... het is zo zielig maar ook energievretend! Mijn opdrachten zijn ook niet niks.. na mijn werk ben ik nog eens twee uur bezig om huiswerk te maken! Heel veel informatie dus! Maar nog steeds ga ik er voor de volle 100% voor! Kinderen zijn zo ontzettend leuk om mee te werken! Nou meiden, slaap lekker voor zo! Liefs Eleni
@ Aylin, fijn meid dat je weer ff mocht komen en dat alles gewoon goed is Gaat goed komen meid. @ Eleni, Ja hier gaat het goed ben nog niet echt bezig hoor met de babyspullen, moet eerst ff alle spulletjes die ik van mano nog heb uitzoeken en dan kijken wat ik nog nodig heb, is niet zoveel hoor En ik wacht maandag ff af, dan weer naar de verloskundige en dan kunnen we als het goed is het hartje voor de 1e keer horen, kan niet wachten Volgens mij voel ik de kleine ook al soms En idd ook ik ben het bewijs dat het na een mk weer goed komt En ik hoop deze keer nog een keer Fijn trouwens dat je het zo leuk vind op je stage
@Eleni gelukkig ging alles goed de echoscopist zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken omdat de beeb super groeit. Wat leuk dat je stage zo goed bevalt. Go for it girl! Lastig he huilende kindjes mijn dochter is al weken zo er zijn binnen 1 maand 4 kiezen doorgekomen. @Joyce ik moet ook nog uitzoeken wat we wel en niet nodig hebben. Aylin heeft namelijk veel spullen nog wel zelf nodig zoals ledikant, commode...
Ja precies Aylin, Maar ik ga Manotje wel in een ander bedje laten slapen voordat de baby geboren word Hij is dan wel groot genoeg denk ik, het ligt er ook aan of hij dat wil, misschien wil hij nog gewoon in zijn ledikantje blijven slapen, maar dan kopen we denk ik een wiegje hmm..... Moet er nog wel even over nadenken, ja en verder de commode en de kast kan ik voor allebei gebruiken ,maar koop voor mano ook een nieuwe kledingkast denk ik, maar ik heb ook een inboukast dus daar zouden ook eventueel zijn kleertjes inkunnen En verder heb ik echt bijna alles nog, koop alleen nog wel wat nieuwe kleertjes, ga ff kijken wat de beby ook nog aan zou kunnen en flesjes enzo heb ikw el nodig maar ja dat kan je altijd kopen
Nou idd Joyce bij een tweede kindje schaf je toch minder aan. Het meeste hebben we al. Ik zat ook te denken aan een extra kast en misschien voor Aylin een ander bedje. Als de baby geboren word is ze 20 maanden. Alles hebben we verder al. Een wagen maxicosi is ook allemaal aanwezig. Misschien nog wat kleertjes idd ligt er ook aan wat het word. Als het weer een meid is kan ik alles van Aylin gebruiken. Wij willen het denk ik wel weten. Ik ben erg nieuwsgierig haha
Ja ik wil het denk ik nog steeds niet weten, maar ik weet het nog steeds niet zeker, maak denk ik de beslissing pas als ik de 20 weken echo krijg Als hij dan vraagt wil je het weten dan pas zeg ik ja of nee Ja ik heb wel wat kleertjes wat een meisje ook aan zou kunnen hoor, maar heb toch het meeste jongenskleren Als het een meisje word ga ik ook meteen jurkjes shoppen Maar ik denk dat het weer een jongetje word hoor.