Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Wat erg voor je Trees! Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor! Weet dat ik aan je denk! Veel sterkte meis!

Liefs Olivia

2. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Trees, ik wil je het liefst nu gaan ophalen, een dikke kruik voor je maken, en je lief onder de wol stoppen. meis, wat krijg je het te verduren. Ik wou dat ik iets voor je kon doen...

Wat je zou kunnen doen als je zeker weet dat het mis is, is vrouwenmantelcapsules halen bij de natuurwinkel. Deze hebben een schonende werking op de baarmoeder. Ik heb ze aangeraden gekregen van mijn verloskundige toen het bij mij mis ging. Bij mij is toen alles binnen 5 dagen netjes schoon opgeruimd van binnen. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat echt geholpen heeft, maar ik denk dat het wel helpt. Het kost niet veel en kan verder geen kwaad.

Sterkte wichtje, houd moed en huil flink uit. Dit is echt heel naar en je verdriet mag er gewoon wezen.

3. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Er zit vast iets in wat je hierboven schrijft en misschien is het ook wel zo.
    Maar voor je kunt beseffen dat je dit soort dingen aankan kan daar best een tijd overheen gaan.

En dan nog vraag ik me af wat het nut is.
    Waarom de een dit soort dingen wel meemaakt en de ander niet.

Hoop voor je dat je niet gecurreteerd hoeft te worden, want dat is helemaal niet prettig.

Wil je echt heel veel sterkte wensen!

4. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    ---
    Trees, wat onzettend akelig :( Ik kan mij de teleurstelling en wanhoop helemaal indenken.
    Ik had het zó voor je gehoopt en dan nu...
    Hoe gaat het nu, heb je contact gehad met de gyn en wanneer kan je terecht voor de echo?
    Sterkte meid...

5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Lieve trees,

Hoe is het nu met je?
    Trek je het allemaal nog een beetje?
    Wat een puinhoop moet alles even voor jullie lijken nu! Waarom dit nu weer moet gebeuren bij jullie he!
    Heb je al contact met de gyn of ha gehad?
    Mag je snel een echo?

Denk de hele dag al aan je, leef zo met je mee, heb erg met jullie te doen! Het is vreselijk!

Sterkte meis, liefs Sterretje

6. Trees

Trees Niet meer actief

Bedankt voor jullie vreselijke lieve berichten! Ik krijg daar echt zoveel troost uit. Het is me vandaag weer eens duidelijk geworden dat dit toch echt iets is, wat alleen andere vrouwen die ook een miskraam hebben gehad kunnen begrijpen. Jullie zeggen gewoon dat het kl*te is en dat ik me rot mag voelen. Dat is nu precies wat ik wil horen en dat het terecht is dat ik even in de put zit. Vanochtend weer contact gehad met de vk en het vruchtje ben ik nog niet kwijt, maar ze had weinig hoop voor me. Volgende week heb ik nog wel een echo om het te laten controleren. Het vervelende is dat ik nu voor het eerst bij een mk een soort rugweeen heb. Ik heb dat nooit eerder gehad, maar oh wat is dit pijnlijk. Ik zit al aan de maximale dosis paracetamol, maar heeft iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?

liefs

7. Hallo ....

Ook ik wil me hier toevoegen...
    Begin juni heb ik een mk gehad na een zwangerschap van ongeveer 4 weken...
    Gisteren een gesprek gehad met de vk en die wil dat ik voor de zekerheid een echo laat maken om te kijken of alles goed schoon is.
    Heb maar 1 dag lichte bloedverlies gehad vandaar.
    Aankomende dinsdag krijg ik die echo!

Het was erg moeilijk om die negatieve test in handen te hebben!
    Zo blij en dat maar voor heel even!

Toch willen wij er meteen weer voor gaan!
    Hopen dat we snel weer zwanger mogen zijn!

En hoop dat voor iedereen hier!

liefs marloes

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    @trees: wat vreselijk naar voor je. leef met je mee natuurlijk. heb je iemand met wie je er over kunt praten, en bij wie je even ongeneerd uit kunt huilen (want dat is nodig hoor!)?

ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt, en dat een goede zwangerschap je snel gegund is.

weet verder even niet wat ik nog kan zeggen tegen je, maar weet dat ik aan je denk! take care meis!

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Mogge dames,
    hier ben ik weer een keer en wil jullie even een hart onder de riem steken. Het is echt mogelijk om na 3 miskramen de 12e week door te komen! Ik ben erg onzeker geweest en bang maar gister bij de 3e was alles nog steeds goed!

@Trees; wat balen meid, ik weet precies wat je doormaakt. Tijd om naar een gynecoloog te gaan. Hebben wij ook gedaan. Ze heeft bloedonderzoek laten doen en daar kwam een verlaagde schildklier werking uit, hierdoor meer kans op miskramen en verminderde vruchtbaarheid, erg fijn om te weten waar het vandaan kwam!
    Ik heb ook een keer weeen gehad, wat een pijn zeg, meepuffen en ontspannen, meer tips kan ik niet geven, je zal er even doorheen moeten. Ik heb ook niet gekozen voor een curretage. En tuurlijk mag je je erg kut voelen, je bent je kindje verloren, die je al in gedachten in je armen had en zo welkom is. Het zou vreemd zijn als je je niet kut voelt. Helaas begrijpen (bijna) alleen vrouwen dat die een miskraam hebben gehad...

Heel veel sterkte allemaal met zwanger worden/blijven!

liefs Miek

10. Trees

Trees Niet meer actief

Hou je vast en ontkurk de Jip en Janneke champagne! Gisteren had ik zulke vreselijke pijn onder in mijn rug en volgens de vk waren het rugweeen. Het was werkelijk niet om uit te houden, terwijl ik alleen nog na het afvegen bloed verloor. Dat was nog maar zo weinig, raar! Iemand op deze site, lang leve deze site, adviseerde me om naar het ziekenhuis te gaan en voor de zekerheid een echo te laten maken. Even jammer voor de vk en wij naar de eerste hulp. Wat blijkt? Ik heb nierstenen en plas bloed! Dit blijkt dus een felle pijn onder in de rug uitstralend naar de liezen te veroorzaken. Niks miskraam, wel wat licht bruinverlies, maar volgens de gyn oud bloedverlies van de innesteling. En een echo gehad, waarop een vruchtzakje van anderhalve cm te zien was met een klein wit wurmpje van 3 mm, passend bij een termijn van tussen de 5,5 en 6 weken! Baarmoedermond zat nog potdicht! Je wilt niet weten hoe ik me nu voel en deze kleine wurm moet het nu gaan halen. Dit is echt zo wonder :D

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wow! gaaf!

nouja, niet van die nierstenen, auwieau... beterschap daarmee.

maar SUPER dat je nog zwanger bent. :D

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Trees, ik wil je zeggen dat ik heel blij voor je ben! Zo een goed nieuws! ;)
    Veel sterkte met je nierstenen wel he! :)

13. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Super Trees geweldig voor je!

Van diepe dalen naar grote hoogten!

Hoop echt voor je dat het goed blijft gaan en we duimen allemaal voor je.

Gister had ik nog ff een dip.

Kreeg de babydoos van Felicitas thuisbezorgd, terwijl ik die toch had afgezegd.
    Dan heb ik het toch wel weer ff moeilijk.

Zit nu vol spanning op mijn NOD te wachten (duurt nog een ruime week) maar ben er nu al zenuwachtig over.

Kan het ook niet uit mijn hoofd zetten.

Dan hoor je dat je er niet teveel mee bezig moet zijn omdat het anders niet lukt, maar als iemand mij kan vertellen hoe je dat moet doen hoor ik het graag.

14. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Trees wat Gewéldig zeg!:-D
    (nouja, de nierstenen niet natuurlijk;), maar dat zal je in dit geval waarschijnlijk niet zo heel erg vinden)
    Wat een wondertje niet? Ben helemaal blij voor je
    :-D!

@Marloes: sterkte meid, hopen dat alles schoon is en dat je er dan weer voor kunt gaan!

@Suzie: Kan mij heel goed voorstellen, die spanning. Het enige wat ik je kan adviseren: (positieve) dingen "ondernemen", afleiding zoeken!

@Anderen: Hoe gaat het?

Hier gaat het psychisch weer beter. Het weekend was zwaar en ook een paar dagen er na zat ik nog in een dip, maar ben er weer uitgeklommen. Heb het gevoel dat mijn emoties weer wat zijn genormaliseerd. Met het oog op mijn lich. klachten en de heftige menstruatie (dit heb ik de afgelopen maanden nooit gehad en ook een zeer regelmatige cyclus), vraag ik mij nu soms af of het een vroegtijdige afbreking v een zwangerschap is geweest. Mijn lichaam doet nu nog wel wat raar; buik nog opgezet, pijntjes bij baarmoeder etc.

Wat gisteren heel raar was: het leek alsof ik tweemaal heel licht en vrij kort, een soort van "weeën" had. Ik kan het geen weeën noemen als ik het vergelijk met mijn miskraam van Januari, maar het leek er een beetje op. Mijn bloedverlies was gisteren zo goed als gestopt, dus vond het wel vaag. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik van die rare klachten blijf houden ga ik er aankomende week i.g. mee heen. (soms vraag ik mij af of ik mij het een en ander zit in te denken)

Maar goed, ondanks de lich. klachten, voel ik mij dus weer wat opgewekter. Ik ga er weer voor!

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een vraagje dames: ik heb 14 mei een hele vroege miskraam gehad, was nog geen 5 weken. wel duidelijk anders dan een ongi; heftiger, langer, meer slijm (sorry, vies).

nu ben ik al ruim een week over tijd (banner klopt niet helemaal) en ik ben niet zwanger (zeggen de tests), maar word ook niet ongesteld!

hadden jullie dat ook, en wat heb je eraan gedaan? moet ik naar de dokter toe, of wat?

afwachten snap ik, maar hoe lang dan nog?
    ik had gister wat bruinige afscheiding en krampen, maar dat zette niet door. nu is het weer rustig allemaal.

of.... ik zou nu een innesteling moeten hebben gehad, maar dan is mijn ei 2 weken te laat geweest ofzo. kan dat ook nog?

wie heeft er raad?

16. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Dat had ik de afgelopen (deze) keer. Ik was een week overtijd, ik had bepaalde lichamelijke symptomen, maar een negatieve test. Uiteindelijk ben ik wel (heftig)ongesteld geworden.

Het zou kunnen zijn dat je toch zwanger bent, maar dat je HCG-hormoon nog niet hoog genoeg is om te kunnen testen. Als je ongesteldheid uit blijft, dan zou je het testen over een drie dagen weer kunnen proberen.
    Mocht je dan weer negatief testen, dan zou je de huisarts kunnen raadplegen. Heb je ook bepaalde zwangerschapssymptomen?

W.b.t. innesteling, dat weet ik niet zeker, maar volgens mij kan dat normaal gesproken bij een regelmatige cyclus niet.

Vorige maand heb je een miskraam gehad. Het kan ook zijn dat je cyclus wat onregelmatig /op de hobbel is daar door. Bij mijn 1e ongesteldheid na mijn Mk was dat wel zo.

Onzeker is dit he?

17. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dankje voor je antwoord. onzeker is het zéker!

ik had zondag getest: negatief. vandaag: een rare test met een vette streep (de controlelijn) en een halve (?raar) dunne fijne lijn er naast. tweede test vanmiddag (ander merk) negatief.

ga nu maandagochtend wel weer testen en als dan nog negatief bel ik de huisarts. word hier simpel van!

zwanger? graag, maar doe dan die test duidelijk positief. ongi? liever zwanger, maar zo niet: dan graag snel ongi, zodat we verder kunnen.

nu is het zo 'niks'. bah.

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey treesje,, even een speciaal bnerichtje voor jou!
    Ik zag gelijk al je banner, en ik sprogn op van mijn stoel!
    Wat een geweldig nieuws meis!
    Wat moten jullie je gelukkig voelen!
    Akelig dat je nierstenen hebt natuurlijk, maar jullie spruitje zit er gewoon nog prima allemaal!
    Ben echt heel erg blij voor jullie!
    3 x is dus wel echt scheepsrecht!

Liefs Sterretje

19. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Hoi meiden!

Nou ik ben 1 dag overtijd. En........ Ben zwanger! :whistle: :whistle: De hcg douche van Caro heeft geholpen denk ik! Ik ben ontzettend gelukkig, maar nog wel onzeker... Ik hoop dat het in ieder geval dat het nu wel goed gaat..

@Lien, ik snap dat je er onzeker van word zeg! Na mijn miskraam heeft mijn menstruatie ook op zich laten wachten. Het hoort erbij, je lichaam heeft natuurlijk ook wat te verwerken... Maar dat neemt die onzekerheid natuurlijk niet weg

@Trees, gefeliciteerd! Gelukkig dat het allemaal goed is zeg!

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    gefeliciteerd kadotje, super dat je zwanger bent, heerlijk!

Ik heb vanmorgen ook een test gedaan, maar weer ff niet wat ik moet denken
    Ik zie als ik de test zo houd gewoon niets, maar zodra ik hem in het licht houd zie ik een heel licht streepje!
    Het si een krudvat test van 2 voor 5 euro, maar weet neit of dit altijd zo is?
    Of zal het dan toch van een ev zwangerschap zijn?
    Wil morgen weer testen, maar weet niet of het nut heeft om zo snel al weer te testen?
    Of zal ik echt 2 dagen moeten wachten voor een beter resultaat?

Deel Deze Pagina