Wauw...super nieuws!!! Gefeliciteerd Meagan! Welke ronde na je curretage is het? Sorry dat ik het vraag.....maar het geeft soms zoveel hoop! Geniet ervan....en een leuk Paascadeau!!! Annie, nog 2 nachtjes slapen en dan zie jij ook jouw kleine wonder! Meissie, we duimen allemaal hard voor jou en dan gaat het helemaal goed komen! Hier ook weer wat: Gisteren dacht ik...laat ik eens een ovulatietest doen (had ik toch al een weekje of 2 niet gedaan, omdat ik dacht dat mijn ongi eraan zat te komen.) En zag ik toch ineens 2 knalstreepjes! Of te wel...volgens die test zou mijn eisprong eraan komen! Nu hebben we er dus wel gebruik van gemaakt....hahahahaa...anders ook zo zonde van je (misschien) aankomende ei! Voordat ik naar bed ging heb ik nog een ovutest gedaan en die was nog steeds errrg positief en vanmorgen (rond een uurtje of 11:00) werd het teststreepje al lichter. Wie weet wie weet. [-o< Maar, kan dat eigenlijk wel? Ik zit nu op 5 1/2 week na mijn curretage en dan zou ik ergens deze dagen mijn ei krijgen. Ik vind het best vreemd, maar misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Liefs Tink
Alina....en en en kan je jezelf inhouden? Meid, ik ga hard duimen voor jou! Aylin, super dat jouw bloedwaardes goed waren en lekker gewandeld met jullie kleine dame...lekker genieten van je gezinnetje! Goed, ik ga nu op pad....of te wel bij familie lekker in de tuin in het zonnetje zitten! Meiden hele dikke Paas-Zonne-kus van Tink
Lieve meiden, Ik had natuurlijk ook vanaf December elke 4 weken die verschijnselen. Pijnlijke borsten, misselijk, boeren, hikken, winderig etc. etc. Ik besloot mezelf even helemaal afzijdig te houden van alles wat ook maar iets met zwangerschappen te maken heeft. Geen temperatuur gemeten, geen eisprong bijgehouden.. helemaal niets. Dit was de enige maand dat ik eigenlijk niet zwanger wilde raken (tussen Sinterklaas en kerst ) dus was het ook vrij makkelijk om het naast me neer te leggen. Van de vruchtbare dagen (als ik even terugreken) hebben we misschien op 1 dag iets gedaan maar zeker ben ik er niet van. Toen kreeg ik een paar dagen terug wat menstruatiepijn en dacht dus dat de menstruatie er aan zou komen. Voor de gein bedachten we vrijdag dat ik op 1e paasdag wel een testje zou kunnen doen omdat mijn man pas weer vrij is op donderdag. Gisterenochtend dus test gedaan, digitale ClearBlue zonder indicator. Ik legde hem op het aanrecht en na een tijdje begon dat ding te knipperen, gebruiksaanwijzing erbij en toen ik de test pakte stond het er toch echt "zwanger". Sinds afgelopen vrijdag ben ik enorm moe en vanaf zaterdag echt vreselijk misselijk niet echt veel pijn aan mijn borsten (niet anders dan normaal voor menstruatie en minder dan de afgelopen maanden) voor vrijdag had ik nergens last van. Vreemd toch?
@alina ik had voor mijn NOD getest omdat ik eigenlijk niet verwachtnhad dat ik zwanger zou zijn.. Ik denk om de teleurstelling te voorkomen.. Ik heb dus een test gedaan met het idee dat ik dan rustiger mijn ongi kon afwachten.. heb je nog steeds hoofdpijn? Wat goed dat je het kunt volhouden tot na je NOD :S hoe kom je aan dat geduld? Ik ga heeeeel hard voor je duimen!!! je klachtjes klinken iig super bekend en heel posi! @aylin, zo fijn voor je dat je al zo ver bent.. Ben je nog vaak misselijk? @elini, gelukkoig bevalt deze stage goed, wat doe je voor stage? sorry als je het aleens hebt uitgelegd, dat stuk heb ik dan gemist.. wanneer gaan jullie weer aan de klus, want zoals ik me herinner heb je een pauze ingelast he? Of heb ik dat ook gemist? @bruisje, yoeehoeee! wat ben je al ver!! ongelooflijk hoor! hoe gaat het met de klachtjes heb je nu meer rust tijdens deze zw? @hummie, jaaa klustime staat bijna voor de deur heel veel succes deze ronde, ik ga heel hard voor je duimen, het is je zo gegunt.. Ik herken wel wat je zegt, ik was ook super blij dat we wisten dat we zwanger kunnen worden en dat mijn lichaam zichzelf weer helemaal herselde na de mk.. Ik lees vaak het snel weer raak is ik ga ok voor jou heel hard duimen deze maand! @annie, je gaat over 2 dagen een echo krijgen he? vind je het erg spannend? jouw kwaaltjes gaan ook op en af? En natuurlijk ga ik voor jou heeel hard duimen, en je zult zien, je kleintje maakt het super goed en als je dan heel goed kijkt, zal hij vast al naar je zwaaien @meagan, Gefeliciteerd!!!! Heel herkenbaar om er deze maand minder mee bezig te zijn, hier ook, was zelfs nog een kleine twijfel of ik dece niet wilde overslaan.. dat vond ik een beetje te, waardoor we toch geklust hebben.. en totaal niet verwacht zw te zijn @tinkebell, jaaa je hebt je ei gevonden!!!!!! oww spannend meid!!! ook voor jou ga ik heeeel hard duimen!! heel veell succes op het wachtbankje! @hier, voel me sinds vandaag en eigenlijk gisteren middag een beetje raar.. Bij mijn vorige zw is het vruchtje vanaf het begin gestopt met groeien.. Ik heb toen 2 weken geroepen dat het niet goed zat en zelfs een paar keer de vk gebeld.. gewoon omdat ik me niet "echt" zwanger meer voelde.. Iedereen, ook familie, vertelde mij dat ik me niet zo druk moest maken, waardoor ik voor mijn gevoel heel eenzaam was die 2 weken.. Ik moest tenslotte blij zijn want ik was zwanger... maar ik kon het niet, want ja ik voelde het niet zo.. later bleek dat het vruchtje al vanaf het begin niet meer gegroeid heeft.. En nu denk ik toch stiekem wel weer hetzelfde, mijn borsten groeien niet meer en minder gevoelige tepels.. misselijk ben ik al sinds gistermiddag niet meer geweest.. en voel niks meer in mijn bm van krampjes, trekjes kriebels of wat dan ook.. Natuurlijk kan dat en hoeft het niet zo te zijn dat er iets mis is.. maar mijn angst steigt me dan zo naar mijn koppie.. daarbij komt dat mijn gevoel bevestigd wordt door de testen die ik elke dag gedaan heb.. het streepje wordt niet donkerder en dat had ik toen ook... (de kv 2 voor 5 euro) Ow en ik had gele afscheiding vandaag :S iemand daar bekend mee? Weet iemand of het mogelijk om bloed te laten testen om je hcg waarde te meten? dat zegt toch ook al heel vaak of iets goed zit of niet? tenminste dat dacht ik En deze muts weet het hoor, zorgen zijn nog nergens voor nodig.. Nouja ik denk dat het ook wel herkenbaar is voor sommige meiden hier he? de angst na een mk.. Verder ben ik echt heeeeeeeel blij hoor
Elegance, Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal niet zo zeker weet. En aangezien je dit de vorige x ook allemaal had, ben je er wel alerter (is dit wel een Van Dale woord?) op. Dus als je het niet vertrouwt, vraag of je eerder bij je gyn / VK terecht kunt. Misschien dat ze dan bloed gaan prikken. Maar ik hooooooooooop dat je dit keer gewoon je zwangerschap uit mag dragen en daarna een pracht van een mini-Elegance mag vast houden. Hier hebben we de avonden goed benut en heb ik vandaag weer getest met ovu.testen en daarop zag ik dat het hormoon af neemt. Misschien dat ik zondag dus mijn LH-piek heb gehad, want gisteren en vandaag zag ik het streepje dus lichter worden. Spannend, spannend, want ergens deze dagen zal dus mijn ei springen (of is die dan al gesprongen) lastig allemaal hoor. Het zou makkelijker zijn als we voor alle dingen in je lijf een gebruiksaanwijzing zouden krijgen. Liefs Tink
Hallo meiden, Ok daar gaan we... @Tinkerbell ja hoor meid het kan na 5,5 week een eisprong. Ik had na 1,5 week alweer een eisprong na de curettage. @Meagan gefeliciteerd meid!!! Ik ben ook alweer een tijdje zwanger. @Hummie meid het is vast snel weer raak. Als je naar alle andere meiden hier kijkt @Elegance ik snap je onzekerheid het hoort erbij met je verleden. Probeer een beetje op je lichaam te vertrouwen. En anders gewoon even de vk of gyn bellen en je gevoel voorleggen. @Alina meid ik snap je heel goed...Toch hoop ik dat je ongi weg blijft en je lekker knal positief test!!! Hier gaat alles goed. Ben alleen ontzettend moe. Verder heb ik weinig te melden. Aan alle zwangere probeer een beetje te genieten. Aan de wachtende en klussende dames zet hem op!!!!
Wow Meagan, super meid!! GEFELICITEERD en fijn dat je zo misselijk bent! @ Hummie: Ik heb inderdaad een houten kont van het wachten! Ik ben mijn cyclus even helemaal kwijt omdat ik niet temp, dus ik weet echt niet waar ik nu sta Laten we inderdaad maar hopen dat de soldaatjes hun weg hebben kunnen vinden... Je kan er binnenkort dus weer lekker voor gaan? Dat is een goed gevoel he? Mijn cyclus heeft zich na mijn MA ook goed hersteld.. maar om de een of andere reden wil het niet echt lukken Ik hoop voor je dat het deze ronde gewoon gelijk raak is meid. @ Alina: Ik hoop 't... dat het mijn eisprong was! [-o< Maar dat zal wel niet... Ach, niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen Ik snap het wel hoor dat je nog niet de moed bij elkaar hebt om te testen. Doe het maar wanneer het voor jou goed voelt.. en ik blijf voor je duimen! [-o< @ Elegance: Ik loop stage op een kinderdagverblijf en doe de éénjarige opleiding SPW3. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik ook niet meer zo veel met zwanger worden bezig wilde zijn. Ik heb inderdaad even 3 maanden pauze gehad.. sinds deze ronde doe ik weer mee! Ik ben niet bekend met gele afscheiding meis! Maar ik snap je onzekerheid maar al te goed.. ik hoop dat al die vage dingetjes niks te betekenen hebben! @ Tink: Je ei met pasen.... Mooier voorteken kan haast niet! Succes! @ Aylin: Rust lekker uit meis.... @ Annie: Bijna echo tijd inderdaad!! Ik ga heel hard voor je duimen en aan je denken! En ik ben er van overtuigd dat alles goed komt All: Hier alles ok... Ik weet niet zo goed wanneer mijn NOD is. Ik gok over 8/10 dagen.. mijn 2 vorige cyclussen waren 28 en 30. Ik zit nu op CD 20... dus even afwachten maar!
Nou meiden, ben weer helemaal terug van weggeweest hoor, het was trouwens heerlijk weer op de camping hoor (in brabant) @ meagan Gefeliciteerd !!! @elegance ook gefeliciteerd !! @ALina, oh zie dat jij ook in spanning zit ben benieuwd. @Aylin, las dat je bloeduitslagen goed waren dat is ook goed nieuws, gelukkig niks mis met je lever. De rest weet ik ff niet meer sorry. Ben vandaag bij de vk geweest en alles was goed, heb het hartje weer gehoord ben helemaal blij en ik voel hem steeds vaker schoppen
@tinkerbell, spannend nu er weer een ei is gepasseerd, met pasen nog wel!! hoop dat er een wondertje in de maak is meid, duim voor je! @elegance, o meid, snap je heel goed! maar vertrouw op je lichaam he?! sommigen voelen helemaal niks de eerste weken, focus je niet teveel op al die kleine signalen. Dat weet je natuurlijk in theorie ook allemaal zelf, maar de praktijk na een mk werkt anders. Het enige wat jij nu kunt doen is zo gezond mogelijk leven, neem op tijd je rust. En waar een vk je vaak mee wil helpen is dat je eerder een echo krijgt, bij 6 weken ongeveer ipv tussen de 8-12 weken. Heb je dat al voorgelegd bij je vk? dan kun je daar naar uitkijken.. succes meid! @eleni, leg maar een lekker dik kussen op je wachtbaknje, dan doet je kont wellicht minder zeer!! duim voor je meid! @annie, bijna echo lees ik, spannend meid! er zwaait vast een wondertje richting jou! @aylin, beetje kunnen bijkomen tijdens pasen? En hier, heerlijk genoten vh mooie weer tijdens pasen! En bijna de weg! kunnen we weer uitkijken naar ei! =D> liefs humm
@Elegance Hummie heeft gelijk. Ik heb ook erg getwijfeld en rond de tijd dat ik de echo kreeg voelde ik haast niks meer. Dit alles hoeft niets te zeggen. Mijn beebje doet het prima en loop zelfs een week voor op mijn eigen berekening. @Hummie spannend meid er weer voor gaan. Je bent vast weer snel zwanger. Kijk naar alle andere meiden hier.
Elegance, voel je je al wat beter? Ik bedoel of je je al wat zekerder voelt over je zwangerschap. En zoals Hummie al zei, gewoon de VK bellen, die kennen je voorgeschiedenis al en zullen je vast wel helpen aan een vroege echo. Aylin, lekker moe? Het zal ook vast wel zwaarder zijn al je al een Ukkie hebt rondlopen. Hummie, spannend....bijna aan de klusserdeklus! Succes en veel plezier. (Vond ik de afgelopen dagen best lastig. Zin in het klussen houden en zorgen dat het geen moeten werd.) Eleni, ik kom naast je op het wachtbankje zitten....gezellig! Over een weekje weet jij meer...spannend! Hier alles dus prima. Ik denk dat we de dagen van de positieve ovu.test optimaal hebben benut (hahahhaaa....lijkt net een of andere wedstrijd.) Maar we zien wel....vind het wel lastig om te bepalen wanneer mijn ei nou zou springen (of is gesprongen). Zondag die overduidelijke positieve ovu.test en maandag werd die al lichter. Za, zo en ma geklust....meer kunnen we nu niet meer doen denk ik...toch??? Maar kan het geen kwaad als je gelijk na je curretage zwanger raakt? Dat zou de gyn anders wel gezegd hebben toch? Vind het alleen wel gek dat mijn ongi niet doorkomt en ik dus waarschijnlijk wel een eisprong heb. Sorry voor mijn ego berichtje. Liefs Tink
Jippie Meagan, wat een leuk nieuws Super gefeliciteerd! Morgen is het zover. Om 14 uur moet ik in het zh zijn. Ik zal daarna zo snel mogelijk achter de computer duiken om jullie (hopelijk) goed nieuws te brengen. Ik ben mega zenuwachtig. Ach spanning is gezond en ik moet positief zijn!
IEDEREEN: Even ego... Heb vanmorgen getest, maar helaas.. Negatief. Ik had vrijdag en zaterdag echt zo'n goed gevoel! Dacht echt zwanger te zijn, zo voelde ik me! Na zondag verdween dat gevoel ineens.. Toch bleef ik ook wel misselijk. Daarom vanmorgen toch maar even testen, maar nee.. Hopelijk word ik snel ongesteld! Wat een tegenvaller... Ben nu ECHT het vertrouwen in mn lichaam kwijt!
Oh meid, wat vervelend voor je. Ik moet zeggen dat het heel herkenbaar vor me is. Dacht het de ronde voor ik zwanger werd ook. Vond het ook echt raar toen ik ongi werd. De ronde daarna was het wel raak. Blijf positief meid! En wie weet test je later positief.
@Tinkerbell het kan hoor dat je nog geen menstruatie hebt gehad en nu wel een ei. Hopelijk word je ook niet meer ongi!!! Het is idd zwaarder met nog een ukkie. Mijn ukkie loopt nog niet helemaal dus moet haar vaak tillen en het is niet bepaald een licht gewicht. Ook snapt ze niet dat ik af en toe dood moe ben dus we gaan gewoon door @Annie het gaat helemaal goed komen meid. Ik weet het zeker. Gewoon positief blijven. Ik heb een missed abortion gehad met 11 weken dus zou je denken dat de eerste weken slopend waren voor mij. Maar na 2 goede echo's kreeg ik echt al veel vertrouwen in de zwangerschap. Kortom morgen een prachtige echo voor jou. Hier goed nieuws kreeg net de uitslag van de combinatie test en alles was prima. Kansberekening 1 op de 4999. Heerlijk...!!!
Oh Aylin, wat fijn voor je! Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die test wil doen. Kan natuurlijk altijd die test doen, maar ben dan weer bang voor stress. Had jij dat niet? Heb jij het met je kleine meid ook gedaan?
Ja met mijn kleine meid had ik de test ook laten doen. Ik ben geadopteerd en weet weinig over erfelijke ziektes of afwijkingen in mijn familie. Dit is ook een reden waarom ik beide kindjes heb laten testen. Ik zou het zelf niet fijn vinden als ik er bij de geboorte achter zou komen dat mijn kindje iets mankeert. Heb in mijn vriendenkring 2 koppels gehad die in deze situatie zaten en dit is echt niet leuk. Er word niet alleen gekeken naar chromosoom afwijkingen maar ook naar een open ruggetje of hartafwijking. Maar ieder maakt hierin zijn eigen keuze. Ik heb dus heel bewust wel gekozen voor de combinatietest.
@Annie.. meid.. alvast veel succes morgen..jikj gaat helemaal zielsgelukkig thuis komen morgen.. @Aylin.. fijn dat de uitslagen goed zijn.. @Alina.. meid wat balen voor je van die nega test.. maar je zit nog voor NOD dus t hoeft niets te zeggen hoor..en dat je gevoel zo wisselend is is ook een beetje zelfbescherming denk ik...alsnog blijf ik duimen...knuf @Eleni.. succes meid.. wordt deze maand ook weer spannend voor jou... @Joyce.. ik kan niet wachten tot ik de beeb zal voelen..lucky you.. en fijn dat alles weer goed was... @Meagen.. wat een geweldig nieuws..super hoor.. @Elegance..(hier bruis).. Ja t gaat echt heel hard en voel me best goed.. maar euh.. die onzekerheid bij je is zo herkenbaar.. ik had ook dagen.. soms langer dan een week dat ik helemaal niets meer voelde.. ik was er zeker van dat ik geen kloppend hartje zou zien..niets is minder waar.. Ook Aylin had zo nu en dan dat ze niets voelde..met een mk of ma in je achterhoofd gegrift is het moeilijk om die gedachten los te laten. tis een soort zelfbescherming... je zult t nog wel een tijdje houden.. als ik niets voelde was t niet goed.. voelde ik wel weer wat was ik weer bang voor de krampen en was t ook niet goed...t wordt echt beter.. met de tijd en een goede echo doet ook wonderen....dikke knuf meis...
Ten eerste heeeel erg bedankt voor jullie lieve reacties, ik wil ook absoluut niet zeuren en wist ook even niet waar dat ik het anders kwijt kon dan op dit topic.. Ik heb idd de gyno gebeld en kan over 3,1 week terecht als ik 7,3 w ben.. Ook heb ik gevraagd voor een bloedtest, welke ik bij de ha moest aanvragen.. dit kon ik overigens gewoon bij de ass doen en een briefje ophalen.. de uitslag krijg ik dan weer van de gyno? beetje raar dus want ik gaf aan die bloedtest te willen doen omdat ik nu iig wilde weten of er genoeg hcg in mijn lichaam zit voor de duur van de zw.. omdat mijn testen ook niet donkerder worden.. morgen dus de vk bellen, daar had ik niet meer aan gedacht, misschien dat ze me al eerder zou willen zien, ik hoop het iig.. Dus jullie heel erg bedankt, ik weet het, vertrouwen in mijn lichaam, maar vind niet altijd die knop om mijn emoties om te zetten in normaal denken dan blijf ik zo hangen in het gevoel van, "pech, het is toch over".. terwijl daar geen rede voor is en ik daar alleen mezelf mee heb.. En sorry dat het weer zo''n verhaal wordt ik wil dit ook niet kwijt op andere topics op het forum ik weet dat jullie weten wat ik bedoel ook al ben ik nu aan het zeuren lol ok ander thema genoeg over mij.. Alina wat balen meid, het is je zo gegunt, maar geen bloed geeft moed he.. misschien maak je gewoon weinig hcg aan of heb je een late innesteling gehad.. nog even hoop houden.. en als je ongi toch gaat doorbreken dan wordt je gewoon de topper van de 2010 mama's!! meiden nogmaals bedankt!! *hug*
Alina niet de moed opgeven...Mocht je ongesteld worden is het volgende ronde vast raak. Natuurlijk weet ik dat iedere ronde 1 te veel is. Kop op meid. Er komt een moment wanneer dit allemaal ver achter je ligt en je lekker je beebje in je armen houd. Niet opgeven hoor!!!