hey dames, ik had ook het gevoel dat het niet goed zat..mijn test streep was heel vaag..terwijl bij de eerst hij eraf knalde. toen na 5 weken bloed en toen had ik er al geen vertrouwen meer in. zeker nu dit de 2e keer was .. heb je toch een soort rugzak met pessimisme... maar toch hoop je dat je het verkeerd hebt.. dat het je onzekerheid is...... maar helaas... maar toch denk ik wel ooit zwanger te worden weer.... vanmorgen ovu test gedaan... ik heb er heel veel van mijn "zwangere vriendin gehad" zie ik een heel vaag streepje... soort schaduw alsof ik mijn ei over een paar dagen ga krijgen. normaal zijn mijn testen wit na mijn ei...kan dat per test verschillen? moet wel zeggen dat ik nog nooit zolang doortest...
Toch gek, dat veel vrouwen vooraf al "voelen" dat het niet goed is. Ik had geen enkele aanleiding. Geen bloedverlies, niets. Maar toch... Nu ben ik wel een stresskippetje hoor, als het om mezelf gaat. Maar dit was anders. Nou ja, ik hoop echt dat we heel snel weer zwanger zijn, en dat die eerste drie maanden snel voorbij zijn. Angst blijf je altijd wel houden. Een vriendin van me vroeg of ik nu de volgende keer eerder voor een echo ga, maar dat betwijfel ik. Wat schiet je er mee op? Als ik nu met 7 weken een echo had gehad, was die ws ook goed geweest. Het geeft geen enkele garantie. Maar ja, misschien ren ik straks met 6 weken wel naar het eerste echobureau dat ik tegenkom Ik hoop er snel achter te komen. Ik ben voor nu al blij dat ik merk dat ik wat uit mijn dalletje klim, en weer naar de toekomst kijk. Volgende week weer aan het werk, ook wel goed voor mij denk ik. Anders blijf je zo hangen in je verdriet (ik tenminste). Het enige waar ik tegenop zie zijn al die collega's die dan "lief" gaan doen. Zodra iemand dat doet ga ik huilen namelijk En verder geniet ik deze maand van alles wat als zwangere vrouw (of wannabee) eigenlijk niet moet doen: Rood vlees, drank. Heerlijk. Volgende maand ga ik weer op rantsoen
LIENI: Ik denk inderdaad het per test wel kan verschillen. Maar ja, ik ben geen expert op dat gebied. LIESBEN: Ik zag het de 1e keer dus echt niet aankomen! Was erg zwanger! Ontzettend gevoelige borsten, erg misselijk, moe en héél vergeetachtig. Keken uit naar de echo! En toen... Geen kloppend hartje... Wij werden echt keihard van onze roze wolk gegooid. 2e keer ben je al veel meer op je hoede. En had ik al wat zeurende buikpijn, dus ik was erg pessimistisch ingesteld toen. IEDEREEN: Zwaar ongesteld hier! Pff.. Voor de MA's had ik dat nooit zo. Maar tegenwoordig. Rare is, ben met vlagen nog steeds misselijk. Tussen de krampen, rugpijn en hoofdpijn in!
@Lienie de ronde dat ik weer zwanger was ben ik ook blijven door testen met ovulatie testen. 5 dagen voor nod kreeg ik ook weer een licht tweede streepje en 4 dagen voor nod werd hij duidelijker. Ik was dus zwanger Ik hoop voor jou dat dit ook het geval is. Na alles is dit een goede binnenkomer. @Liesben bij mijn ma heb ik ook altijd een gevoel gehad dat er iets niet klopte. Heb ook geen bloedverlies of buik kramp gehad. Ik ben met 12 weken gecuretteerd. Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn van een nieuw wonder. @Alina jeetje meid wat een domper. Mijn ongi was ook heel anders na de curettage dan voorheen. Jammer ik hoopte op een wonder voor jou.
Meiden even een ander berichtje met Sunnyke gaat alles prima!!!! Ze heeft positieve uitslagen gekregen naar aanleiding van de vruchtwaterpunctie!! Zij kan nu dus ook heerlijk gaan genieten van haar beebje op komst
Hai allemaal, Alina, ok...je ongi.....had wat anders voor je gehoopt, maar het is in ieder geval korter dan je vorige cyclus (als je het al zo mag noemen). Toch even dat testje waarop het 2e streepje te zien was. Maar je bent dus zwaarder ongi dan voor je MA? Ik krijg het altijd een beetje benauwd als ik dan lees......ik wacht hier al 6 weekjes op mijn ongi, maar dus nog niets en ben bang dat ALS die komt dat ik er dan gelijk een weekendtas aan tampons en inlegkruisjes doorheen moet jagen. Maar Alina, op naar de volgende ronde. Aylin, toch best leuk als je gyn (of VK) zegt dat, als ze niet beter wist, ze dacht dat je langer zwanger was. Dan doet je uk het toch goed! Jij bent dus door blijven testen met die ovu.testen. Je zag toen een paar dagen voor je NOD het 2e lijntje van je ovu test duidelijker worden? Ok, ik ben daar dus wel heel benieuwd naar. Je gaat toch op zoek naar bevestigingen of je wel of niet je ongi krijgt of zwanger kan zijn....tenminste dat heb ik nu dus. Lienie, jij ziet dus waarschijnlijk dat 2e streepje van je ovutest duidelijker worden deze aankomende dagen...Spannend!!! Ik duim voor je. Gaan jullie wat leuks doen dit weekend? Hier niet veel bijzonders, hardlopen en de rest van het weekend me druk maken over mijn controle die ik dinsdag heb. Wat kregen jullie te horen tijdens de 1e controle na je curretage? Liefs Tink Verder ben ik benieuwd of ik nou inderdaad mijn ei echt gehad heb...het zal vast wel aangezien die testen erg positief waren en ik het lijntje ook de volgende dag zag afnemen. Dus afwachten......ik krijg hier een houten kont van dat bankje!!!
Hoi meiden, ALina, jee wat balen zeg, maar wat tinkerbell zegt, je cyclys is weer wat korter en ook lekker meegenomen Lienie, ik duim voor je dat je ei er snel aankomt Hier is het niet vrolijk, sinds 2 dagen niet meer misselijk geweest.. geen krampjes meer alleen nog gevoelige borsten.. voel me totaal niet meer zwanger.. en dit ging precies zo de vorige zw.. vandaag weer de vk gebeld of ik toch niet eerder dan 6 mei terecht kon, dit hou ik echt zo niet vol.. en ik mag 29 april voor een echo gaan.. nou ja als mijn misselijkheid niet heel snel terugkomt weet ik natuurlijk hoe laat het is.. de vk liet me weten dat ze het niet zo goed vond dat ik eerst heel erg misselijk was en nu helemaal niks meer.. ze liet me weten dat de misselijkheid wel op en af gaat maar meestal niet helemaal verdwijnt, 2 dagen lang.. voel me dus best rot aangezien ik alleen maar flash backs heb met toen... het ging toen echt precies zo.. Nou ja ik ga proberen te slapen, ben ook opeens niet meer moe.. :S
Tinkerbell, ja idd ik ben door blijven testen. Mijn cyclus lach aardig op zijn kont na de curettages. Misschien omdat het er 2 waren...Dus beide rondes hebben we mooi op verkeerde momenten geklust door onduidelijkheid of mijn ovulatie testen nou positief waren of niet. De laatste ronde heb ik met de CB digitaal ernaast getest en ben na mijn ei (voor de zekerheid) zodat ik mijn ei niet zou missen blijven doortesten. 5 dagen voor nod werd het test lijntje dus donkerder. En 4 dagen voor nod had ik een positieve ovulatie test. 3 dagen voor nod een zw test gedaan en ja hoor een duidelijke streep ik was zwanger! Bij de nacontrole kreeg ik gewoon te horen dat mijn baarmoeder schoon was d.m.v een echo. En dat bij een volgende zwangerschap ik met rond de 7 weken voor een echo mocht komen. Elegance meid het is makkelijker dan gezegd maar maak je niet druk meid. Symptomen komen en gaan was bij mij ook zo. De gyn zei tegen mij zelfs na een goede echo met 7 weken: Theoretisch gezien kan je morgen nog een miskraam krijgen. De eerste weken blijven spannend. Probeer een beetje te genieten na een miskraam of ma kan het ook goed gaan. Kijk naar Annie, Bruisje, Joyce en ik...
hi dames, liesben@ ik had ook dat ik op instorten stond... ik voelde me vooral heel alleen... kon er niet met veel mensen over praten omdat niemand het wist.. mijn vent is ook geen diepe prater. meer het type "he balen zeg maar volgende keer is vast raak"... lekker positief maar daar had ik geen zin in toen. mijn collega's heb ik het wel moeten vertellen. achteraf was het wel lekker... ze vragen niet veel maar af en toe of mijn cyclus al op gang is... alina@ ja erg is dat die eerst cyclus ik zie er nu al tegen op om die te krijgen.... een hele bak rommel wordt er leeg gestort... ik moet zeggen dat ik toen ook bij mijn eerste cyclus dacht zwanger te zijn...op een of andere manier heb je die symptomen nog .... Think@ je moet wel opletten dat ze nog een echo doen.. ik hoor ook vaak dat ze alleen vragen hoe het is en dan kan je gaan.. maar er kan nog wel wat inzitten. Elegance@ ik lees vaker bij zwangere dat ze geen symptomen meer hebben maar na een tijdje komen die weer en goed ook... volgens mij hadden die meiden het ook allemaal hier.. Aylin@ ik heb geen donkere streep op mijn ovu test.. maar je ziet vaag een lijntje .. het heeft geen kleur maar meer een schaduw streepje... ik zal dat hormoon nog wel hebben... mijn temp wil ook maar niet stijgen naar de 37 blijft nu 36,9 terwijl ik altijd na mijn ei op 37,0 of 37,1 sta Eline wanneer is je NOD? die van mij kwam meestal 12 dagen na mijn ei... dus maandag kan ik mijn maandverbanden uit de kast halen..... stom woord eigenlijk maandverbanden...ik kan die dingen niet meer zien.... ben net 3 weken ervan af.,.. en ik hou geen onderbroek heel door die vleugels... hebben jullie dat ook niet?? die dingen kleven zo erg dat als je de vleugels over elkaar plakt je ze niet los krijgt zonder even flink geweld te moeten gebruiken...
@Elegance, meid, vertrouw op je lichaam he?? hoe is het vandaag? hopelijk hang je weer boven de pot je hebt iig gespannen borsten, dat is een goed teken hoor! ik snap je gevoel heel goed maar net wat aylin zegt, de eerste 12 weken blijft bij iedereen spannend, het enige wat jij kan doen is vooral ontspannen en gezond leven. @tink, wanneer is je nod? spannend meid, blijf duimen voor je! @lienie, haha herkenbaar, ik heb ook altijd ruzie met die dingen!! hopelijk heb je ze niet nodig meid! wat een lekker weer meiden! geniet van het weekend! liefs humm
@ Lieni, nee moest niet afvallen hoor, is vanzelf gekomen en eet toch ook best weer goed nu, had verwacht dat ik wel weer bij was gekomen, en mijn buikje groeit ook gewoon aardig door, maar ze vond het wel netjes hoor heeft er niks van gezegd, dus maak me ook niet zoveel zorgen. Weeg nu nog minder dan voor de zwangerschap van Mano, das wel grappig. @ Alina, balen meid dat je toch ongi ben geworden, maar je krijgt een hele mooie 2010 baby @ Aylin, fijn dat alles ook gewoon goed gaat bij jou. @ de rest, idd jullie krijgen gewoon allemaal een mooie 2010 baby
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal.. Pff.. zelfs mijn tepels zijn nu nauwelijks nog gevoelig.. zit al de hele morgen te huilen en het lijkt gewoon niet te stoppem.. Ik kan gewoon niet meer positief zijn.. het lijkt zo op hoe het is geweest.. en ik voel me zo niet zwanger meer.. pff.. sorry dat ik zo overkom, ik weet gewoon niet waar ik het anders kwijt kan..
ach lieve elegance.... **HUG** verdorie meid, wat vervelend dat je je zo voelt!. Maar kop op, zegt allemaal nog niks, de ene dag voel je gewoon meer dan de andere dag. Zoek vandaag lekker wat afleiding, sleur jezelf de deur uit, ga met een vriendin lekker ergens op een terras zitten, of shoppen, of lekker een boswandeling maken, maar zoek lekker wat afleiding meid! Weet een zus van je dat je zwanger bent, of je moeder? ga daar anders heen, die weet je wel weer even tot rust te brengen. En meis, het is niet zeuren hier he??? daar zijn we voor, we weten als geen ander hoe je je nu voelt! heel begrijpelijk maar probeer toch maar even tot ontspanning te komen, want spanning is niet goed voor je meid! en praat maar lekker van je af hier! that's were 'forumfriends' are for!! liefs humm
Ach meissie.. Kan me je gevoel zo goed voorstellen! En het is geen zeuren hoor, gewoon zeggen hier. Iedereen weet precies wat je bedoelt.... *Dikke digiknuf*
jeetje lijk wel of ik nu echt uitgehuild ben en het maar moet accepteren dat het zo is.. Heb al zo lang geen huilbui meer gehad, ook niet na de vorige mk.. Ik zou wel naar de stad willen , maar met zo'n dikke ogen XD doe maar liever niet Gelukkig maar, nu ben ik wel een stuk rustiger en hopelijk blijft dat ook zo.. ik ga er iig dit keer maar weer vanuit dat het een mk wordt... en beter nu dan later als ik al een kloppend hartje gehoord heb.. Mij lijkt dat het dan allemaal nog erger is. Dan heb je het al levend gezien.. Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties *hug*
Nou Lieni, dat heb ik dus ook. Die vleugels zitten gewoon vreselijk aan elkaar vastgeplakt en dan maar rukken aan je broekje en maandverband om het los te krijgen! Gelukkig benik dus niet de enige! Hahhaha....Het is allemaal wat het "vrouw zijn"! Elegance Hier een héle dikke knuffel van mij!!!! Ik ga heel hard voor je duimen [-o< en ik hoop zo dat het goed zal gaan en je lekker kan genieten van je mini-elegance! *knuffel nog even extra!* Aylin, ok, ik had vorige week zondag die positieve ovulatietest (zou die zaterdag dan ook positief geweest zijn?)en die maandag werd die al lichter. Dus ben benieuwd als ik door ga testen of die donkerder gaat worden. Ik weet nu niet helemaal wanneer mijn NOD is. Mijn positieve test was zondag 12 april wanneer denken jullie dan dat mijn NOD zal zijn? 27 april, 14 dagen erna #-o (wat een gereken allemaal!!!)?
dank je tink *knuffel terug* we hebben het ook allemaal nodig op zijin tijd denk ik om onze emoties eens los te laten klinkt wel heel lief, een mini elegance Liesben, whahaha, nooit over nagedacht dat meerdere vrouwen er last van hebben.. maar ik had er ook last van! en dan moet je ook nog met je vingers aan dat ding trekken waarvan ik eigenlijk het idee had het niet meer te gaan aanrakenn.. en het moest wel, kon slecht alles in de wasmachine gooien of in de emmer dus echt heel herkenbaar
@Lienie die vleugels krijg ik ook nooit los Zit je daar te rukken en trekken heel irritant. @Tinkerbell ik zou gewoon uitgaan van 14 na de negatieve test. Wie weet komt er wel weer een streepje terug ik hoop het voor je meid!!! @Elegance rustig aan symptomen zeggen niets. Ik heb helemaal geen last van mijn borsten gehad en nu nog steeds niets. Bij mij waren sommige symptomen ook een paar dagen weg. De eerste weken zijn nou eenmaal spannend daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Probeer zoals Hummie zegt er met iemand over te praten. Dat helpt enorm. En heb een beetje vertrouwen in je lichaam. @Joyce dus je buikje groeit lekker door heerlijk meid. Hier gaat gelukkig ook alles prima. Ik heb de laatste dagen last van een gevoelige buik en mijn liezen. De vk zei dat het komt door het groeien van de baarmoeder. Ook hebben we het gehad over de bevalling van Aylin deze was erg heftig. Omdat zij al heel ver lag ingedaald had ik pers ween die ik niet mocht mee persen, omdat de ontsluiting niet op gang kwam. Ze had ook in het vruchtwater gepoept dus moest goed in de gaten gehouden worden. Uiteindelijk duurde het veel te lang en haar conditie ging achteruit. Dus werd de gynaecoloog erbij gehaald en die moest haar helpen halen met de vacuüm pomp. Ik zie totaal niet op tegen een volgende bevalling, want toen ik Aylin in mijn armen had was ik het meteen vergeten. Heel cliché maar zo was het echt.
@ Aylin, zowas het bijmij ookhoor, mano is ook gehaald met de vacuumpomp, maar hijlag verkeerd, hij was een sterrenkijker en kon de draai niet goed maken. Het was best een zware bevalling, maar toen ik mano eenmaal in mijn armen had gehad, was ik het gelijk vergeten. Ik ben ook totaal niet bang voor de bevalling.