Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Dames

Pff, ik temp 2 keer per dag.. overdag is mijn temp 37.4 en savonds 37.2. Nu is mijn temp 37.6. Is dit dan mijn eisprong? Bij de vorige zwangerschap herkende ik mijn eisprong aan de hand van de billingsmethode (slijmverlies, sorry voor de woorden). Maar heb nu geen slijmverlies. Voel me verder niet ziek ofzo.

liefs mamaT

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    MamaT je moet smorgens vroeg tempen voordat je opstaat. Het liefst op een vast tijdstip. Dus bv iedere morgen om 08:00. Anders is je temperatuur niet meer betrouwbaar. Door activiteiten van de dag kan je temp stijgen en dalen.

3. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    MamaT niet zo veel mee bezig zijn joh, gewoon lekker klussen ;)

Hier lukte het toen ik na de MK mijn temp ging bijhouden en met ovulatietesten aan de slag ging voor geen meter... Toen ik alles op zij had gegooid en mijn man en ik weer gewoon van elkaar gingen genieten was het gelijk raak. Ik heb dus 2 maanden alles bijgehouden, mijn man werd er kriegel van ;)

4. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    @Aylin, je hebt van die leuke t-shirts waar van alles op staat wat je niet mag, lol

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @mamaT: ja ik heb ook begrepen dat je 's ochtends moet tempen! en het is zo dat je temp daalt voor de eisprong, als je temp daarna weer hoog is, is je ei geweest.

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Smorgens ben ik te lui om te tempen. Ik hoop deze maand gewoon de billingsmethode toe te kunnen passen, dus we wachten af. Ben er overigens niet zooooveel mee bezig hoor. Alleen als ik hier op het forum ben. Anders ben ik lekker drukjes. En ik klus ook nie met mijn man omdat het moet.. dat heeft bij mij echt geen zin. We klussen gewoon omdat we het leuk vinden..

Nog een geheimpje. Ik heb op mijn 23ste (bijna 24) voor het eerst gemeenschap gehad. Dat ging helaas nie zonder slag of stoot. Ik was erg bang!!! Ben zwanger geworden doordat ik vacuüm heb getrokken. Meten van de ontsluiting door de gyn ging ook zeker niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk met een keizersnede bevallen, dus daar had manlief nog niets aan. Nu gaat het sinds 4 maanden pas echt zoals het moet. Dus jullie snappen wel dat bij mij net een wereld voor me open is gegaan.. hahahahaha...

liefs,
    mamaT

7. wbdk

wbdk Lid

26 apr 2009
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Mag ik met jullie meekletsen?..
    Vorige maand heb ik ook ovulatietesten gekocht en braaf elke dag getest. Het vreemde was dat er geen enkele 'positieve' dag uit naar voren kwam. Heel frustrerend want ik liet me helemaal leiden door die testen. Dus waarschijnlijk niet op de juiste dagen 'geklust' helaas.. Het draaide aan het eind van de maand weer op een teleurstelling uit. :(
    Deze maand maar weer geklust volgens de graadmeter kalender van deze site (erg handig!..) en hopen dat het nu wel raak is. Ik durf nergens op te hopen want m'n lijf vertouw ik niet zo.. Had voorgaande maanden ook al last van af en toe misselijk zijn en pijnlijke borsten, maar dat zei dus niets bleek later. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad wat uitdraaide op twee curretages. Op 12 mei moet ik weer naar z'huis voor hysteroscopie (kijken of baarmoederwanden verkleefd zijn). Hoop zelf dus dat ik dit af kan zeggen als de test (volgende week zaterdag/zondag) positief is..
    Liefs W. :)

8. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Wdbk welkom meid. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik heb zelf ook 2 curettages gehad in september en november. Ben nu inmiddels alweer 17 weken zwanger. Ik hoop voor jou ook op snel een nieuwe zwangerschap. Wanneer verwacht jij je nod? Dan kan ik je toevoegen aan de lijst.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,

Wat een lekker weertje was het gisteren zeg zaaalig.. we gaan waarschijnlijk ei mei een weekje met vakantie.. gewoon even eruit en nergens aan denken :) ook al is het dan juist een hele drukke periode.. :)

Hier nog steeds geen bloed gespot :( dus deze week zal het een curetage worden :( met mijn kwaaltjes gaat het op en neer, naar de wc gaan blijft moeilijk :S (schaam schaam) :)
    Ook mijn borsten blijven gevoelig.. :( En soms voel ik me misselijk.. gelukkig is het morgen al maandag en kunnen we na deze week vooruit :)

Welkom wbdk, ik herken je gevoel wel, ik had dat de eerste maand na de mk ook heel erg, dat het sneller moet gaan :) de 2de maand heb ik het van me afgezet en was de zwangerschap ook een redelijk grote verassing, ik had het ook echt niet zo snel meer verwacht :)

10. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Welkom wbdk, al blijf ik het moeilijk vinden om mensen hier welkom te heten :(

@Elegance, een tip om beter naar het toilet te kunnen.. Vitajuice original van CoolBest, elke dag 1 of 2 glazen en je poept je een ongeluk, lol (2 keer per dag ga ik zeker :D). Lastig hoor die kwaaltjes terwijl je weet dat het niet goed zit. Goede beslissing om een weekje weg te gaan!! Laat je lichaam straks goed herstellen en kom heerlijk uitgerust terug!! Ik gun het je enorm!

Wij annuleren onze vakantie maar, ik ga de tijd liever besteden aan het in orde maken van het huis, we hebben wel voldoende ruimte maar ik wil alles herindelen en 1 of 2 slaapkamers extra creëren zodat de boys de komende jaren vooruit kunnen zonder dat we nog eens moeten verbouwen.

Allemaal een mooie zondag!

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoihoi,

@wbdk: welkom hier, en succes met zwanger worden meid!

@elegance: hopelijk kunnen jullie het snel afsluiten! wat een super mooie tekst in je onderschrift meid! heerlijk lekker er even tussen uit, even alles van je afzetten.

liefs rebbel

12. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Elegance heerlijk even een weekje weg. Zal je goed doen.

Hier gaat alles rustig. Nog 1 dagje en dan is de dag van de echo. Kijk er echt naar uit.
    Gaat verder alles goed met alle andere meiden?

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oja aylin, spannend hoor! ik ben zo benieuwd! :D

hier gaat alles goed, voel nu af en toe wat lichte steekjes, dus ik heb het vermoeden dat mijn ei er vandaag of morgen aan gaat komen! :D

verder begin ik nu toch wel heel erg zenuwachtig te worden voor nijmegen met milan..
    pfff... hoop dat alles goed is en dat we het allemaal snel achter ons kunnen laten!

liefs rebbel

14. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meid ik duim voor je dat alles goed is. Het heeft lang genoeg geduurd die nasleep. En als moeder zijnde ga je vaak ook van alles in je hoofd halen. Malen, nadenken het is tenslotte je kindje waar het allemaal om gaat.

Hopelijk snel ook weer een positieve test voor jullie!!! :D

Morgenavond om 21:00 mogen we! Daarna breng ik hier verslag uit :D

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Aylin, ik ga je echt heeel veel plezier wensen bij de echo morgen!!! meid na zo'n ellende en onzekere tijd ben jij eindelijk aan de beurt!! en ik weet dat ik het je deze week gevraagd heb :S maar jij wilde ook al weten wat het wordt he? Ik zal zeker even aan je denken rond die tijd.. En mocht ik me niet te ellendig voelen zal ik hier zijn om te horen wat je te vertellen hebt! *hug*

Rebbel, wat gaat is er met nijmegen en milan? heel rottig dat ik dat ook niet weet, het lijkt wel of ik afgelopen dagen op een andere planeet heb geleefd :S
    En super dat je ei eraan komt! Succes met klussen :)

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @elegance: was hier volgens mij niet bekend hoor, ik ken aylin van een ander topic! ;) even in het kort: Milan is 1,5 maand te vroeg geboren en hij was toen na de geboorte erg slap. ze dachten toen dat het door de vroeggeboorte kwam, het trok wel goed bij alleen bleef hij toch in zijn armen wat slapper. de ka heeft toen voor de zekerheid bloed laten prikken voor oa zijn stofwisseling, maar dit was verkeerd gegaan en zou dus opnieuw moeten, maar de ka vond het niet meer nodig omdat het nu zo goed ging met hem. wij wilde het toch maar opnieuw laten doen, zodat we het iig zeker wisten alleen had de ka er niet bij verteld dat zo'n waarde in het bloed door heel veel dingen licht afwijkend kan zijn, bv door stuwing, verkoudheid etc. en ja dat was dus bij Milan ook het geval. :( toch doorverwezen naar nijmegen voor verder onderzoek, maar verder begrijpt niemand dat we doorgestuurd zijn, fysio, ha en arts op cb kunnen zich helemaal niet voorstellen dat er wat met hem aan de hand zou zijn. ook in nijmegen verwachten ze er niks tot weinig uit, maar dus toch nog wat onderzoeken en idd zoals aylin zegt, je gaat als moeder toch malen, je zorgen maken op internet rond kijken en dan lees je hele enge dingen, ik weet dat ik dat niet moet doen maar toch... dus even wat spannende weken nog. het heeft hier in het zkh ook allemaal erg lang geduurd, we zijn er vanaf okt '08 mee bezig en nu pas naar nijmegen.

liefs rebbel

17. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Elegance wat lief van je meid. Ja wij hebben ons portie ook gehad. Aylins zwangerschap was ook heel spannend (veel angst ook voor vroeg geboorte). Dus af en toe ben ik daar best nog wel eens bang voor. Morgen eerst maar eens genieten van de echo.

Rebbel even iets heel anders heb jij nog wel eens wat gehoord van vrijheid? Ze was ook zwanger maar heb niks meer van haar gehoord...

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @aylin: nee ik heb niks meer van haar gehoord! kletst ze niet mee in het topic "net bevallen en weer zwanger"?

ik begrijp je angst voor een vroeggeboorte helemaal, ik hoop het niet meer mee te hoeven maken, maar ik weet dat ik een kans op herhaling heb helaas! :( maar goed, daar probeer ik nog maar even niet aan te denken! ;)

liefs rebbel

19. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Rebbel: Nee Vrijheid kletst daar niet meer mee. Was gewoon benieuwd hoe het met haar was. Hopelijk is alles goed.

Ja de angst voor vroeg geboorte blijft. Bij de zwangerschap van Aylin liep ik vanaf ongeveer 20-25 weken al bij de gyn. Steeds weer in het ziekenhuis voor een ctg scan. Tijdens de bevalling ook aan de ctg scan omdat Aylin in het vruchtwater had gepoept en het minder deed.

Laten we hopen dat we dit niet meer hoeven mee te maken.

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik hoop ook dat alles goed met haar gaat!

sorry dat ik het niet meer weet, maar was aylin nou uiteindelijk ook te vroeg geboren?

ik weet hoe het is ja die ctg scans..
    ik ben met 25+5 weken opgenomen en de volgende dag over geplaatst naar het wkz in utrecht omdat het er op leek dat ons mannetje echt geboren ging worden. daar 2 weken gelegen aan een infuus met weeenremmers en ik kreeg elke dag een ctg scan. daarna absolute rust thuis en nog een paar keer opgenomen met weeenremmers omdat ik weer aan de gang ging. tijdens de bevalling kreeg ik inwendig iets ingebracht op zijn hoofdje voor zijn hartslag bij te houden en toen hebben ze in zijn hoofdje geprikt! :( maar het ergste vond ik de eerste week na Milan zijn geboorte.. de angst of hij het wel zou gaan redden vergeet ik nooit meer! maar gelukkig is het allemaal goed gekomen! en bij jullie ook! :D

ik denk ook dat ik geen onbezorgde volgende zwangerschap kan hebben, maar hopelijk gaat het dan goed! jij bent nu dan ook onder controle bij de gyn? gelukkig gaat het tot nu toe allemaal goed bij jou en morgen een super avond! :D

liefs rebbel

Deel Deze Pagina